Data: 2012-02-28 13:42:44 | |
Autor: Uncle Pete | |
PĹyta poĹlizgowa w Warszawie | |
Witam,
Gdzie w Warszawie najlepiej odbyÄ szkolenia na pĹycie poĹlizgowej (osobĂłwkÄ FWD)? Po kilku latach bezawaryjnej jazdy wpadĹem w pierwszy w moim Ĺźyciu powaĹźny poĹlizg i wylÄ dowaĹem rowie (niegroĹşnie, tylko pÄkniÄty zderzak, ale zawsze moĹźe byÄ gorzej), stwierdziĹem zatem, Ĺźe muszÄ wyrobiÄ odpowiednie odruchy. W Internecie znalazĹem kilka szkóŠz pĹytÄ , ale nic o nich nie wiem. Wiecie coĹ dobrego/zĹego o ktĂłrejkolwiek z warszawskich szkóŠ(lub w bliskiej okolicy)? Czy warto dopĹaciÄ za zajÄcia indywidualne? Ewentualnie jak jeszcze moĹźna nauczyÄ siÄ ĹlizgaÄ (lub raczej nie wpadaÄ w poĹlizg)? BÄdÄ wdziÄczny za dowolne wskazĂłwki. Pozdrawiam, Piotr |
|
Data: 2012-02-28 13:31:53 | |
Autor: kakmar | |
PĹyta poĹlizgowa w Warszawie | |
Dnia 28.02.2012 Uncle Pete <pkozarzewski@isppan.waw.pl> napisaĹ/a:
Witam,Na lotnisku na Bemowie, na terenie automobilklubu, jest "akademiajazdy", ze sporym kĂłĹkiem i pĹytÄ poĹlizgowÄ . Autobusy i ciÄĹźarĂłwki siÄ tam ĹlizgajÄ , dla osobĂłwki jest sporo miejsca na "piruet". Za pĹotem, wĹaĹciwie dwoma, jest "rspw", czyli bardziej rajdowo. Warto iĹÄ do dowolnej, gdzie moĹźna siÄ poĹlizgaÄ i zobaczyÄ jak siÄ maĹo umie, przychodzÄ c z ulicy, potem wg. wĹasnych oczekiwaĹ i potrzeb. -- kakmaratgmaildotcom |
|
Data: 2012-02-28 13:44:19 | |
Autor: AZ | |
PĹyta poĹlizgowa w Warszawie | |
On 02/28/2012 01:42 PM, Uncle Pete wrote:
Parking pod M1 wieczorem ;-) -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-02-28 14:03:59 | |
Autor: Uncle Pete | |
PĹyta poĹlizgowa w Warszawie | |
Parking pod M1 wieczorem ;-) JuĹź myĹlaĹem o parkingu przy Realu na PuĹawskiej ;) Ale chciaĹbym jednak mieÄ jakiegoĹ instruktora. Pozdrawiam, Piotr |
|
Data: 2012-02-28 14:06:48 | |
Autor: Chris | |
PĹyta poĹlizgowa w Warszawie | |
Uncle Pete nabazgraĹ(a):
Parking pod M1 wieczorem ;-)JuĹź myĹlaĹem o parkingu przy Realu na PuĹawskiej ;) Ale chciaĹbym jednak mieÄ jakiegoĹ instruktora. Jutro o 16:30 :) -- www.bezwypadkowy.net - SprawdĹş historiÄ auta i zobacz czy nie byĹo wrakiem. www.automo.pl - SprawdĹş VIN, wyposaĹźenie, przebieg, historiÄ wypadkowÄ . |
|
Data: 2012-02-28 15:20:23 | |
Autor: DoQ | |
Płyta poślizgowa w Warszawie | |
W dniu 28-02-2012 14:03, Uncle Pete pisze:
Już myślałem o parkingu przy Realu na Puławskiej ;) Ale chciałbym jednak Dokładnie. Samemu to jałowa zabawa, która zaczyna się podniesieniem własnego ego, a kończy owinięciem BMW na ulicznym słupie. Instruktor zwróci Ci uwagę na istotne błędy, które robisz podświadomie-odruchowo i jednocześnie pojmiesz jak mało jeszcze umiesz :) -- Pozdr. Grzymosław |
|
Data: 2012-02-28 15:38:12 | |
Autor: Uncle Pete | |
Płyta poślizgowa w Warszawie | |
Dokładnie. Samemu to jałowa zabawa, która zaczyna się podniesieniem Akurat tak szczęśliwie się składa, że nie mam BMW, natomiast poczucia tego, że nie umiem nic, zasmakowałem ślizgając się do rowu :) Piotr |
|
Data: 2012-02-28 17:25:45 | |
Autor: BUNIEK | |
Płyta poślizgowa w Warszawie | |
Dokładnie. Samemu to jałowa zabawa, która zaczyna się podniesieniem Akurat tak szczęśliwie się składa, że nie mam BMW, natomiast poczucia tego, że nie umiem nic, zasmakowałem ślizgając się do rowu :) Może to była sytuacja ze umiejętności nic by nie dały, nie wsio da się opanować może było trochę za szybko. Bylem na kursie doskonalenia techniki jazdy, zabawa przednia ale od razu powiedzieli ze nauka to wiele godzin treningu a tu to tylko przybliżymy temat. Najbardziej uczestnikom utkwiło w głowie ile to jest 5 KM/h: Płyta poślizgowa wyznaczony zakręt słupkami, instruktor tłumaczy ze będziemy pokonywali zakręt na nawierzchni o obniżonej przyczepności po czy mówi jedziemy V=100KM/h i oczywiście wylatujesz jak tralala i tak 2 razy. Potem prędkość spada do 90 następnie 80, i przy 80 nagle się udaje (po kilku uwagach instruktora jak niedokręcanie tylko odprostowanie noga z gazu itp.) potem podnosimy do 85 i znowu wylatujemy ("tylko" do rowu, czyli nie wiele od zamierzonego toru jazdy ale wylatujemy). Następnie przesiadka do identycznego auta ale z wyłączonym ABS`em i mi się udało przy około 55KM/h pokonać ten zakręt, ale odwykłem od hamowania pulsacyjnego. Koleś mówił ze jak się potrenuje to do 65 można dojść ale do 80 to już chyba tak kontrolować się noga nie da. Wracając do tematu może porostu miałeś te 5 KM/h za szybko i fizyka nieubłagalnie się zemściła. Aczkolwiek polecam takie kursy jest sympatycznie i przynajmniej teorie z podstawowa praktyka się pozna a potem to treningi we własnym zakresie. Buniek |
|
Data: 2012-02-28 16:43:18 | |
Autor: kamil | |
Płyta poślizgowa w Warszawie | |
On 28/02/2012 16:25, BUNIEK wrote:
A powinni czytać PMS, przecież tam gdzie jest znak 40 to można śmiało 120 jechać i jeszcze na śniegu na czterech metrach się zatrzymują. -- Pozdrawiam, Kamil http://bynajmniej.net |
|
Data: 2012-02-28 19:39:04 | |
Autor: J.F | |
Płyta poślizgowa w Warszawie | |
Użytkownik "kamil" napisał w wiadomości
On 28/02/2012 16:25, BUNIEK wrote: Bylem na kursie doskonalenia techniki jazdy, zabawa przednia ale od razu A powinni czytać PMS, przecież tam gdzie jest znak 40 to można śmiało 120 jechać i jeszcze na śniegu na czterech metrach się zatrzymują. Coz zrobic, jesli u nas w kraju tak wlasnie bardzo czesto jest .. J. |
|
Data: 2012-02-28 21:54:45 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Płyta poślizgowa w Warszawie | |
W dniu 2012-02-28 17:43, kamil pisze:
A powinni czytać PMS, przecież tam gdzie jest znak 40 to można śmiało A potem znów jest płacz, że na grupie jest burdel... echhh. :( -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2012-02-28 21:09:10 | |
Autor: kamil | |
Płyta poślizgowa w Warszawie | |
On 28/02/2012 20:54, Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:
W dniu 2012-02-28 17:43, kamil pisze: Płaczą zazwyczaj rodziny tych zapierdalaczy. -- Pozdrawiam, Kamil http://bynajmniej.net |
|
Data: 2012-02-28 17:32:50 | |
Autor: Arbiter | |
Płyta poślizgowa w Warszawie | |
Użytkownik "BUNIEK" <mbuniek@interia.pl> napisał w wiadomości news:jiiv6a$2h2 Płyta poślizgowa wyznaczony zakręt słupkami, instruktor tłumaczy ze będziemy pokonywali zakręt na nawierzchni o obniżonej przyczepności po czy mówi jedziemy V=100KM/h i oczywiście wylatujesz jak tralala i tak 2 razy. Potem prędkość spada do 90 następnie 80, i przy 80 nagle się udaje (po kilku a gdzie jest taka płyta poślizgowa, na której rozpedzasz się do 100kmh? |
|
Data: 2012-02-28 17:45:06 | |
Autor: BUNIEK | |
Płyta poślizgowa w Warszawie | |
Płyta poślizgowa wyznaczony zakręt słupkami, instruktor tłumaczy ze będziemy pokonywali zakręt na nawierzchni o obniżonej przyczepności po czy mówi jedziemy V=100KM/h i oczywiście wylatujesz jak tralala i tak 2 razy. Potem prędkość spada do 90 następnie 80, i przy 80 nagle się udaje (po kilku a gdzie jest taka płyta poślizgowa, na której rozpedzasz się do 100kmh? Rozpędzasz się na suchym masz wjechać na płytę 100KM/h :). O ile pamiętam było to jakieś lotnisko koło Sochaczewa, Szkoła Toyota o ile pamiętam w każdym razie jeździliśmy Toyotami Auirs 1.4 D4D :). Buniek |
|
Data: 2012-02-28 18:06:55 | |
Autor: Arbiter | |
Płyta poślizgowa w Warszawie | |
Użytkownik "BUNIEK" <mbuniek@interia.pl> napisał w wiadomości Rozpędzasz się na suchym masz wjechać na płytę 100KM/h :). No to super. Przy tej prędkości są już emocje. W szkole renault prędkości raczej 50kmh. |
|
Data: 2012-02-28 19:42:32 | |
Autor: J.F | |
Płyta poślizgowa w Warszawie | |
Użytkownik "BUNIEK" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jiiv6a$2h2$1@usenet.news.interia.pl...
Najbardziej uczestnikom utkwiło w głowie ile to jest 5 KM/h: aaaa - czyli mam odpowiedz na swoje pytanie z innego watku. Gdzie ta plyta ? Następnie przesiadka do identycznego auta ale z wyłączonym ABS`em i mi się udało przy około 55KM/h pokonać ten zakręt, ale odwykłem od hamowania pulsacyjnego. Koleś mówił ze jak się potrenuje to do 65 można dojść ale do 80 to już chyba tak kontrolować się noga nie da. Czyli poprzednio to pokonywalismy z noga na hamulcu ? Czy to nie ABS, ale ESP wylaczano ? J. |
|
Data: 2012-02-29 13:31:49 | |
Autor: BUNIEK | |
Płyta poślizgowa w Warszawie | |
Następnie przesiadka do identycznego auta ale z wyłączonym ABS`em i mi się udało przy około 55KM/h pokonać ten zakręt, ale odwykłem od hamowania pulsacyjnego. Koleś mówił ze jak się potrenuje to do 65 można dojść ale do 80 to już chyba tak kontrolować się noga nie da. Czyli poprzednio to pokonywalismy z noga na hamulcu ? Tak noga na hamulcu i to mocno nie odpuszczać auto pozostaje kierowalne i jeszcze zwalnia. Czy to nie ABS, ale ESP wylaczano ?ABS wyłączano, zresztą wyłącznie ABS`u powoduje wyłączenie zazwyczaj wszystkiego z systemów elektronicznych związanych z utrzymaniem auta na kierunku jazdy. A odgłosy w aucie z ABS`em podczas widowiskowego wypadnięcia z płyty poślizgowej bokiem nie zdradzały obecności ESP w tych autach. Buniek |
|
Data: 2012-02-29 19:21:26 | |
Autor: 'Tom N' | |
Płyta poślizgowa w Warszawie | |
BUNIEK w <news:jil5rl$mie$1usenet.news.interia.pl>:
A odgłosy w aucie z ABS`em podczas widowiskowego wypadnięcia z płyty poślizgowej bokiem Jakież to odgłosy? nie zdradzały obecności ESP w tych autach. Się kręciło kierownicą w lewo i prawo to ESP zgłupiał ;-) ESP z założenia przejmuje kontrolę nad ABS, sugerując się m.in. czujnikiem położenia kierownicy -- było dopytać na kursie, raczej miały ESP co wynika z Twoich słów: "(po kilku uwagach instruktora jak niedokręcanie tylko odprostowanie" Tłumaczenie "niedokręcenie tylko odprostowanie" wygląda mniej więcej tak: -- masz samochód z ESP, to pokaż kierownicą gdzie chcesz jechać i nie przeszkadzaj elektronice -- sugerując jej pole za rowem -- bo Cię dupa zaczęła wyprzedzać. Jeśli i tak wylecisz do rowu, to znaczy, że prędkość była za duża na możliwości elektroniki. -- Tomasz Nycz |
|
Data: 2012-03-02 00:34:37 | |
Autor: BUNIEK | |
Płyta poślizgowa w Warszawie | |
A odgłosy w aucie z ABS`em podczas widowiskowego wypadnięcia z płyty Jakież to odgłosy? Jak już się leciało to się nie kręciło(chyba ze instruktor podciał ręcznym :) ) , a ESP używając pompy ABS jest dość głośny. ESP z założenia przejmuje kontrolę nad ABS, sugerując się m.in. czujnikiem To akurat dotyczyło typowego zachowania, czyli nie skręca to znaczy ze za mało skręcone, co oczywiście jest tylko odczuciem i to błędnym. I tu właśnie jest praktyka i działanie automatyczne aby wbrew logice odkręcić kierownice a nie dokręcać bo zazwyczaj już jest przekręcone i przednie kola idą bokiem. Tłumaczenie "niedokręcenie tylko odprostowanie" wygląda mniej więcej tak: Akurat na tej nawierzchni nie wyprzedzał tył tylko wylatywał przodem. Czy miały ESP nie wiem, w każdym razie działanie tego układu w avensisie jest dobrze słyszalne jak walczy hamulcami, a tam nie było. Buniek |
|
Data: 2012-02-28 15:47:04 | |
Autor: to | |
Płyta poślizgowa w Warszawie | |
begin DoQ
DokĹadnie. Samemu to jaĹowa zabawa, ktĂłra zaczyna siÄ podniesieniem Ja siÄ nauczyĹem jazdy poĹlizgami grajÄ c w Colin McRae Rally (czy jakoĹ tak). OkazaĹo siÄ, Ĺźe w prawdziwym samochodzie jest nawet Ĺatwiej, bo czuÄ przeciÄ Ĺźenia, wiÄc moĹźna szybciej zareagowaÄ. WiÄc nie wiem po co instruktor. :> -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2012-02-28 16:05:19 | |
Autor: kamil | |
Płyta poślizgowa w Warszawie | |
On 28/02/2012 15:47, to wrote:
begin DoQ No to ja czekam tylko na zombie apocalypse, bring it on! -- Pozdrawiam, Kamil http://bynajmniej.net |
|
Data: 2012-02-28 16:38:23 | |
Autor: to | |
Płyta poślizgowa w Warszawie | |
begin kamil
No to ja czekam tylko na zombie apocalypse, bring it on! To jakaĹ gra, czy o czym Ty do mnie rozmawiasz? :> -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2012-02-28 16:41:29 | |
Autor: kamil | |
Płyta poślizgowa w Warszawie | |
On 28/02/2012 16:38, to wrote:
begin kamil Ty mów lepiej kolego co ze zlocikiem bo już ropniaczka wymyłem pod blokiem! -- Pozdrawiam, Kamil http://bynajmniej.net |
|
Data: 2012-02-28 20:24:17 | |
Autor: to | |
Płyta poślizgowa w Warszawie | |
begin kamil
Ty mĂłw lepiej kolego co ze zlocikiem bo juĹź ropniaczka wymyĹem pod nie wyczymasz do juterka ?? jutro admin tego forum poda date spocika !! -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2012-02-28 17:43:37 | |
Autor: RafaĹ Grzelak | |
PĹyta poĹlizgowa w Warszawie | |
to wrote:
begin DoQ O to to. Godziny spedzone na Grid, NFS i CMR to niezly trening psychiki i refleksu. ;] -- Pozdrawiam, RafaĹ. rg[na]skrzynka[kropka]pl |
|
Data: 2012-02-28 13:45:40 | |
Autor: DoQ | |
Płyta poślizgowa w Warszawie | |
W dniu 28-02-2012 13:42, Uncle Pete pisze:
Będę wdzięczny za dowolne wskazówki. Ja cały dzień ćwiczyłem tutaj: http://www.akademia-bezpiecznej-jazdy.pl/ Dobrze wspominam, przydaje się. Szkolący w obiektywny sposób umie przekazać gdzie popełniasz błędy. -- Pozdr. Sędziwoj |
|
Data: 2012-02-28 14:05:33 | |
Autor: Uncle Pete | |
Płyta poślizgowa w Warszawie | |
Ja cały dzień ćwiczyłem tutaj: Dzięki za namiar. Ćwiczyłeś z indywidualnym instruktorem, czy w grupie? Piotr |
|
Data: 2012-02-28 15:03:59 | |
Autor: DoQ | |
Płyta poślizgowa w Warszawie | |
W dniu 28-02-2012 14:05, Uncle Pete pisze:
Dobrze wspominam, przydaje się. Szkolący w obiektywny sposób umieDzięki za namiar. Ćwiczyłeś z indywidualnym instruktorem, czy w grupie? Miałem indywidualnego instruktora. -- Pozdr. Grzymosław |
|
Data: 2012-02-29 17:48:34 | |
Autor: elmer radi radisson | |
Płyta poślizgowa w Warszawie | |
On 2012-02-28 13:45, DoQ wrote:
Dobrze wspominam, przydaje się. Szkolący w obiektywny sposób umie Czy szkoli ow znany jowialny, dowcipny i rubaszny prowadzacy? -- memento lorem ipsum |
|
Data: 2012-02-29 18:34:04 | |
Autor: DoQ | |
Płyta poślizgowa w Warszawie | |
W dniu 29-02-2012 17:48, elmer radi radisson pisze:
Dobrze wspominam, przydaje się. Szkolący w obiektywny sposób umieCzy szkoli ow znany jowialny, dowcipny i rubaszny prowadzacy? Nie, on się nie zna :) -- Pozdr. Grzymosław |
|
Data: 2012-02-28 15:56:43 | |
Autor: T. | |
PĹyta poĹlizgowa w Warszawie | |
UĹźytkownik "Uncle Pete" <pkozarzewski@isppan.waw.pl> napisaĹ w wiadomoĹci news:4f4ccbc5$1news.home.net.pl... Witam, PatrzÄ c za okno, to wracajÄ c z pracy bÄdziesz mĂłgĹ poÄwiczyÄ surwiwal na jezdni... :-) T. |
|
Data: 2012-02-28 17:43:51 | |
Autor: Arbiter | |
Płyta poślizgowa w Warszawie | |
Użytkownik "Uncle Pete" <pkozarzewski@isppan.waw.pl> napisał w wiadomości news:4f4ccbc5
jest szkoła jazdy Renault na Bemowie http://www.szkolajazdyrenault.pl/ I kurs z bezpiecznej jazdy mozesz tam zrobić. Cena około 750PLN, twa 1 dzień, trochę teorii i jazdy z 1,5 godziny (meganką). Szkolenie wktórym uczestniczyłem niedawno - była grupa 14 osób, 7 samochodów w każdym po 2 osoby + instruktor i jeździło się na zmiane. Na początku jest próba sprawonościowa na czas i na koniec również. Wyniki są potem porównnywane. Jeśli jesteś początkujący - skzolenie bardzo się przydaje i jest dobre. A jeśli nie jesteś początkujący, instruktorzy pozwalają się trochę bardziej rozpędzić i np zrobić inny manewr (nieprzewidziany w szkoleniu) Ogólnie polecam. Jeździ się ich meganką 1,5DCI i to jest fajne bo samochody są tam do katowania - więc można spróbowac manewrów na które własnego samochodu byłoby szkoda |