Data: 2014-12-15 04:40:13 | |
Autor: bugattieb1001 | |
Opony zimowe i problem z uślizgiwaniem Aurisa 1.4 D4D | |
Witam
Im wyzsza opona tym wieksza podatnosc opony na "znoszenie" boczne czyli zwiekszona podatnosc na pod-/nad- sterownosc auta. Inna kwestia to cisnienie opon. Jakie masz teraz w oponach na przwdniej i tylnej osi? Pozdr. Bugatti |
|
Data: 2014-12-16 10:06:59 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Opony zimowe i problem z uślizgiwaniem Aurisa 1.4 D4D | |
Dnia Mon, 15 Dec 2014 04:40:13 -0800 (PST), bugattieb1001@gmail.com
napisał(a): Witam Dokładnie tak to widzę z opisu. Wyższy profil opony, w dodatku pewnie też bardziej miękka tylna ścianka i na wejściu w zakręt opona się kładzie. Do poślizgu jeszcze daleko, natomiast błędnik rejestruje że coś jest nie tak z trakcją, bo po prostu samochód się bardziej kładzie na bok. Fajnie to widać jadąc szybciej prosto, gdzie krótkimi ruchami lewo-prawo można rozbujać samochód tak że ma się wrażenie że przód jedzie prosto, a tylko tył się buja lewo-prawo (oczywiście robiąc takie eksperymenty należy robić to tak, żeby nie wydzwonić) :) |
|
Data: 2014-12-16 16:19:12 | |
Autor: Nix | |
Opony zimowe i problem z uślizgiwaniem Aurisa 1.4 D4D | |
W dniu 2014-12-16 10:06, Tomasz Pyra pisze:
I Ta teoria do mnie trafia:) Czyli byłoby wszystko w porządku i z autem i z oponami. Tylko dlaczego przez 3 sezony tego zjawiska nie było ? Opony się trochę zużyły w sensie stały się trochę bardziej miękkie ? To by znaczyło, że mimo jeszcze b. dobrego bieżnika właściwości trakcyjne nieco spadły i należy jeździć jeszcze rozważniej albo kupić nowe gumy... pzdr Nix |
|