Data: 2014-11-24 08:08:53 | |
Autor: t-1 | |
Opony niesymetryczne - pytanie laika | |
W dniu 2014-11-24 o 00:28, Budzik pisze:
Tak ma być? Tak to działa? Np. http://www.opony.com.pl/opony-porady-ekspertow/bieznik-asymetryczny-czy-kierunkowy/?id=11 |
|
Data: 2014-11-25 12:27:29 | |
Autor: Grzegorz | |
Opony niesymetryczne - pytanie laika | |
t-1 pisze:
W dniu 2014-11-24 o 00:28, Budzik pisze: Ładna teoria ... Z moich doświadczeń : zimowe - wyłącznie kierunkowe. Letnie - te kierunkowe są w naszych warunkach dużo lepsze, mamy dużo deszczu i marnego asfaltu. Jak dla mnie asymetryczne - to moda. W zimówkach przemijająca na szczęście. To jednak tylko moje doświadczenia, z ok. 1/2 mln km, na dość ciężkich i szybkich samochodach. pzdrw. -- Grzegorz maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?3qm2wmAjMM |
|
Data: 2014-11-25 05:01:58 | |
Autor: Jimiasty | |
Opony niesymetryczne - pytanie laika | |
W dniu wtorek, 25 listopada 2014 12:27:30 UTC+1 użytkownik Grzegorz napisał:
Z moich doświadczeń : zimowe - wyłącznie kierunkowe. Letnie - te kierunkowe są w naszych warunkach dużo lepsze, mamy dużo deszczu i marnego asfaltu. A ja sie tak zastanawiam jak to jest zrobione, ze taka opona kierunkowa sprawuje sie dobrze w przypadku hamowania na sniegu/blocie. Bieznik kierunkowy typu jodelka dziala dobrze tylko w jedna strone, w druga sie zapycha. Czy opony z bieznikiem niekierunowym nie beda czasem lepsze podczas hamowania? Niestety zawsze mialem zimowki kierunkowe i nie sprawdzilem empirycznie. Jak dla mnie asymetryczne - to moda. Wydaje mi sie, ze biezniki asymetryczne powstaly z mysla o ciezszych i mocnych samochodach, wymagajacych szerokich gum. -- Pozdro. Jimiasty |
|
Data: 2014-11-25 11:59:30 | |
Autor: Budzik | |
Opony niesymetryczne - pytanie laika | |
Użytkownik Grzegorz bzdura@brakmaila.com ...
Ja tam przebieg mam podobny (no moze teraz juz troche wiekszy, bo szacowałem to pare lat temu) ale wniosków takich wyciągnąć nie potrafie.Tak ma być? Tak to działa? Albo nigdy tak szybko nie jezdziłem (chociaz zdarzało mi się kiedys deptac czesto ile fabryka dała) albo nie doprowadzam do takich sytuacji - ogólnie to bardzo trudno jest mi okreslic ktora opona jest lepsza, zwłaszcza, ze ostatnio jezdziłem na byle czym. |
|
Data: 2014-11-30 14:01:35 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Opony niesymetryczne - pytanie laika | |
Dnia Tue, 25 Nov 2014 12:27:29 +0100, Grzegorz napisał(a):
t-1 pisze: Zależy jak ktoś jeździ. Większość kierowców istotnie na prostych rozpędza się do prędkości których sami nie ogarniają, przejechać przez kałużę mało kto potrafi, a na zakrętach kierowcy i tak zamulają. Więc kierunkowa opona która lepiej odprowadza wodę wydaje się dobra. Z asymetrycznej opony skorzysta się tylko idąc szybko w zakrętach. A zimowe to faktycznie inna bajka - tu istotne jest odprowadzanie błota pośniegowego i siła ciągu na śniegu. Asymetryczna zimówka, to faktycznie będzie średni pomysł. Może najwyżej asymetryczne-kierunkowe (czyli inne opony z lewej i z prawej) - coś takiego łączy zalety obu rodzajów. |