Data: 2015-05-20 10:14:04 | |
Autor: EiNStEiN | |
Opony Yokohama | |
Witam
Poprzedni właściciel wymienił z przodu komplet opon letnich jakieś 2 lata temu, z tyłu zaś założone są opony letnie oryginalne z 2007 roku, tak jak rok produkcji samochodu. Autko to Toyota Yaris. Tył z racji wieku jest już do wymiany, co robić zatem z oponami z przodu? Czy lepiej kupić 4 szt. nowe i "stare" przednie 2 opony oddać gumiarzowi za parę złotych? Aktualnie na felach są 185/60R15 Yokohama, czy zatem coś lepszego polecacie w tej kwocie cenowej? Pozdrawiam |
|
Data: 2015-05-20 11:02:42 | |
Autor: Jacek | |
Opony Yokohama | |
W dniu 2015-05-20 o 10:14, EiNStEiN pisze:
Tył z racjiOponiarze wmówili kierowcom, że opona starsza, niż 5 lat to już "zagrożenie w ruchu lądowym". Większość w to wierzy i biznes się kręci. Zasadnicza sprawa, to warunki w jakich opony spędziły te ostatnie 8 lat. Jeżeli na słońcu i mają widoczną siateczkę spękań, to nie ma o czym gadać. Jeżeli auto było garażowane i opony nie miały za dużo ekspozycji na destrukcyjne promieniowanie UV ze słońca, to nie widzę żadnych powodów do wymiany (poza czysto finansowymi). Jacek |
|
Data: 2015-05-20 11:56:58 | |
Autor: Lewis | |
Opony Yokohama | |
W dniu 2015-05-20 o 11:02, Jacek pisze:
W dniu 2015-05-20 o 10:14, EiNStEiN pisze: Hmm no jakoś nie chciałbym jeździć na starszej niż 5 lat oponie zwłaszcza tzw zimowej, która w warunkach do których została stworzona zaczyna zachowywać się gorzej niż nowa "letnia" -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2015-05-20 12:34:03 | |
Autor: J.F. | |
Opony Yokohama | |
Użytkownik "Lewis" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mjhlpa$4em$1@node1.news.atman.pl...
W dniu 2015-05-20 o 11:02, Jacek pisze: Tył z racji wieku jest już do wymiany, Hmm no jakoś nie chciałbym jeździć na starszej niż 5 lat oponie zwłaszcza tzw zimowej, która w warunkach do których została stworzona zaczyna zachowywać się gorzej niż nowa "letnia" Bez przesady, na starszych letnich ludzie jezdzili, i jakos te opony nie pekaja, ani do rowu nie zjezdzaja. Nawet jak sa widocznie spekane - bo to tylko na powierzchni. Natomiast co do zimowek ... ADAC kiedys badal, i wyszlo mu ze starsze sa gorsze, zalezy jeszcze od rodzaju opony, warunkow itp. Ale czy mozna ADAC wierzyc ? J. |
|
Data: 2015-05-20 12:50:20 | |
Autor: EiNStEiN | |
Opony Yokohama | |
W dniu 2015-05-20 o 12:34, J.F. pisze:
Użytkownik "Lewis" napisał w wiadomości grupAle mówimy o oponach letnich!! |
|
Data: 2015-05-20 13:41:58 | |
Autor: samochodowy | |
Opony Yokohama | |
Tył z racji wieku jest już do wymiany, Mój przykład jest taki: Mechelin Primacy opony z 2009, made in germany, użytkowane od 2010r. W tym sezonie mają po zamianie przód tył, po ok. 5,5 - 6 mm bieżnika. Michelin ma to do siebie, że robi "miękkie" boki opony. Chyba dlatego raczej wszystkie które miałem, mimo że nie były jakoś nadzwyczajnie nastawione na ekspozycję słoneczną mają spękania po bokach i z bliska wyglądają jakby były sparciałe. Jechałem na nich 140km/h na autostradzie przez kilka godzin. Czy powinienem je już zuytylizować z uwagi na te spękania? Powietrza nie ubywa, opony dobrze się wyważają, nie ma żadnego bicia itp. |
|
Data: 2015-05-20 13:47:50 | |
Autor: J.F. | |
Opony Yokohama | |
Użytkownik "samochodowy" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mjhrua$epd$1@news.vectranet.pl...
Mój przykład jest taki: Opona sie nie trzyma na gumie na boczkach, tylko na kordzie pod ta guma ukrytym. Ktorego stan nie ma nic wspolnego ze sparcialym wygladem .. J. |
|