Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Opony Yokohama

Opony Yokohama

Data: 2015-05-20 10:14:04
Autor: EiNStEiN
Opony Yokohama
Witam
Poprzedni właściciel wymienił z przodu komplet opon letnich jakieś 2 lata temu, z tyłu zaś założone są opony letnie oryginalne z 2007 roku, tak jak rok produkcji samochodu. Autko to Toyota Yaris. Tył z racji wieku jest już do wymiany, co robić zatem z oponami z przodu? Czy lepiej kupić 4 szt. nowe i "stare" przednie 2 opony oddać gumiarzowi za parę złotych? Aktualnie na felach są 185/60R15 Yokohama, czy zatem coś lepszego polecacie w tej kwocie cenowej?

Pozdrawiam

Data: 2015-05-20 11:02:42
Autor: Jacek
Opony Yokohama
W dniu 2015-05-20 o 10:14, EiNStEiN pisze:

Tył z racji
wieku jest już do wymiany,
Oponiarze wmówili kierowcom, że opona starsza, niż 5 lat to już "zagrożenie w ruchu lądowym". Większość w to wierzy i biznes się kręci.
Zasadnicza sprawa, to warunki w jakich opony spędziły te ostatnie 8 lat. Jeżeli na słońcu i mają widoczną siateczkę spękań, to nie ma o czym gadać. Jeżeli auto było garażowane i opony nie miały za dużo ekspozycji na destrukcyjne promieniowanie UV ze słońca, to nie widzę żadnych powodów do wymiany (poza czysto finansowymi).
Jacek

Data: 2015-05-20 11:56:58
Autor: Lewis
Opony Yokohama
W dniu 2015-05-20 o 11:02, Jacek pisze:
W dniu 2015-05-20 o 10:14, EiNStEiN pisze:

Tył z racji
wieku jest już do wymiany,
Oponiarze wmówili kierowcom, że opona starsza, niż 5 lat to już
"zagrożenie w ruchu lądowym". Większość w to wierzy i biznes się kręci.
Zasadnicza sprawa, to warunki w jakich opony spędziły te ostatnie 8 lat.
Jeżeli na słońcu i mają widoczną siateczkę spękań, to nie ma o czym
gadać. Jeżeli auto było garażowane i opony nie miały za dużo ekspozycji
na destrukcyjne promieniowanie UV ze słońca, to nie widzę żadnych
powodów do wymiany (poza czysto finansowymi).
Jacek


Hmm no jakoś nie chciałbym jeździć na starszej niż 5 lat oponie zwłaszcza tzw zimowej, która w warunkach do których została stworzona zaczyna zachowywać się gorzej niż nowa "letnia"
--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2015-05-20 12:34:03
Autor: J.F.
Opony Yokohama
Użytkownik "Lewis"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:mjhlpa$4em$1@node1.news.atman.pl...
W dniu 2015-05-20 o 11:02, Jacek pisze:
TyÅ‚ z racji  wieku jest już do wymiany,
Oponiarze wmówili kierowcom, że opona starsza, niż 5 lat to już
"zagrożenie w ruchu lądowym". Większość w to wierzy i biznes się kręci.
Zasadnicza sprawa, to warunki w jakich opony spędziły te ostatnie 8 lat.
Jeżeli na słońcu i mają widoczną siateczkę spękań, to nie ma o czym
gadać. Jeżeli auto było garażowane i opony nie miały za dużo ekspozycji
na destrukcyjne promieniowanie UV ze słońca, to nie widzę żadnych
powodów do wymiany (poza czysto finansowymi).

Hmm no jakoś nie chciałbym jeździć na starszej niż 5 lat oponie zwłaszcza tzw zimowej, która w warunkach do których została stworzona zaczyna zachowywać się gorzej niż nowa "letnia"

Bez przesady, na starszych letnich ludzie jezdzili, i jakos te opony nie pekaja, ani do rowu nie zjezdzaja.
Nawet jak sa widocznie spekane - bo to tylko na powierzchni.

Natomiast co do zimowek ... ADAC kiedys badal, i wyszlo mu ze starsze sa gorsze, zalezy jeszcze od rodzaju opony, warunkow itp.

Ale czy mozna ADAC wierzyc ?

J.

Data: 2015-05-20 12:50:20
Autor: EiNStEiN
Opony Yokohama
W dniu 2015-05-20 o 12:34, J.F. pisze:
Użytkownik "Lewis"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup
dyskusyjnych:mjhlpa$4em$1@node1.news.atman.pl...
W dniu 2015-05-20 o 11:02, Jacek pisze:
TyÅ‚ z racji  wieku jest już do wymiany,
Oponiarze wmówili kierowcom, że opona starsza, niż 5 lat to już
"zagrożenie w ruchu lądowym". Większość w to wierzy i biznes się kręci.
Zasadnicza sprawa, to warunki w jakich opony spędziły te ostatnie 8 lat.
Jeżeli na słońcu i mają widoczną siateczkę spękań, to nie ma o czym
gadać. Jeżeli auto było garażowane i opony nie miały za dużo ekspozycji
na destrukcyjne promieniowanie UV ze słońca, to nie widzę żadnych
powodów do wymiany (poza czysto finansowymi).

Hmm no jakoś nie chciałbym jeździć na starszej niż 5 lat oponie
zwłaszcza tzw zimowej, która w warunkach do których została stworzona
zaczyna zachowywać się gorzej niż nowa "letnia"

Bez przesady, na starszych letnich ludzie jezdzili, i jakos te opony nie
pekaja, ani do rowu nie zjezdzaja.
Nawet jak sa widocznie spekane - bo to tylko na powierzchni.

Natomiast co do zimowek ... ADAC kiedys badal, i wyszlo mu ze starsze sa
gorsze, zalezy jeszcze od rodzaju opony, warunkow itp.

Ale czy mozna ADAC wierzyc ?

J.

Ale mówimy o oponach letnich!!

Data: 2015-05-20 13:41:58
Autor: samochodowy
Opony Yokohama
TyÅ‚ z racji  wieku jest już do wymiany,
Oponiarze wmówili kierowcom, że opona starsza, niż 5 lat to już
"zagrożenie w ruchu lądowym". Większość w to wierzy i biznes się kręci.
Zasadnicza sprawa, to warunki w jakich opony spędziły te ostatnie 8 lat.
Jeżeli na słońcu i mają widoczną siateczkę spękań, to nie ma o czym
gadać. Jeżeli auto było garażowane i opony nie miały za dużo ekspozycji
na destrukcyjne promieniowanie UV ze słońca, to nie widzę żadnych
powodów do wymiany (poza czysto finansowymi).

Mój przykład jest taki:
Mechelin Primacy opony z 2009, made in germany, użytkowane od 2010r.
W tym sezonie mają po zamianie przód tył, po ok. 5,5 - 6 mm bieżnika.
Michelin ma to do siebie, że robi "miękkie" boki opony.
Chyba dlatego raczej wszystkie które miałem, mimo że nie były jakoś nadzwyczajnie
nastawione na ekspozycję słoneczną mają spękania po bokach i z bliska
wyglądają jakby były sparciałe.
Jechałem na nich 140km/h na autostradzie przez kilka godzin.
Czy powinienem je już zuytylizować z uwagi na te spękania?
Powietrza nie ubywa, opony dobrze się wyważają, nie ma żadnego bicia itp.

Data: 2015-05-20 13:47:50
Autor: J.F.
Opony Yokohama
Użytkownik "samochodowy"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:mjhrua$epd$1@news.vectranet.pl...
Mój przykład jest taki:
Mechelin Primacy opony z 2009, made in germany, użytkowane od 2010r.
W tym sezonie mają po zamianie przód tył, po ok. 5,5 - 6 mm bieżnika.
Michelin ma to do siebie, że robi "miękkie" boki opony.
Chyba dlatego raczej wszystkie które miałem, mimo że nie były jakoś nadzwyczajnie
nastawione na ekspozycję słoneczną mają spękania po bokach i z bliska
wyglądają jakby były sparciałe.
Jechałem na nich 140km/h na autostradzie przez kilka godzin.
Czy powinienem je już zuytylizować z uwagi na te spękania?

Opona sie nie trzyma na gumie na boczkach, tylko na kordzie pod ta guma ukrytym.

Ktorego stan nie ma nic wspolnego ze sparcialym wygladem ..

J.

Opony Yokohama

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona