Data: 2018-04-18 01:08:09 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Opona w drobny mak | |
Dnia 17 Apr 2018 21:02:42 GMT, pueblo napisał(a):
I jak powinien się ten wulkanizator zachować, bo mam zamiar go o to zapytać. Trzeba kupić co najmniej dwie opony, pewnie felgę i nie wiadomo co jeszcze się stało. Mówiła, że jadąc na zapasie słyszała jakieś stukanie. To na co należy zwrócić uwagę, to czy po napompowaniu powietrze ucieka gdzieś bieżnikiem (co wskazywałoby na najechanie na coś), czy rantem opony, między nią a felgą (co wskazywałoby na nieprawidłowy montaż). |
|
Data: 2018-04-18 01:38:22 | |
Autor: LEPEK | |
Opona w drobny mak | |
W dniu 18.04.2018 o 01:08, Tomasz Pyra pisze:
To na co należy zwrócić uwagę, to czy po napompowaniu powietrze ucieka Patrząc na zdjęcie tej opony to nie jestem pewien, czy da się ją napompować. Ale na pewno będzie schodziło powietrze przez ścianę boczną opony ;) Pozdr, -- L E P E K Pruszcz Gdański no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01 Avensis ADT270 1ADFTV sedan'08 MX-5 II NB FL B6-ZE rdstr'03 Kymco Xciting 500i sqtr '08 |
|
Data: 2018-04-18 01:46:45 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Opona w drobny mak | |
Dnia Wed, 18 Apr 2018 01:38:22 +0200, LEPEK napisał(a):
W dniu 18.04.2018 o 01:08, Tomasz Pyra pisze: Nie zwróciłem uwagi że jest zdjęcie. No więc niestety do gumiarza bym się nie czepiał. Bo jeśli kierowca nie zorientował się że nie ma powietrza i przejechał tak niezłe kilometry (bo tak nie wygląda opona po krótkim dystansie bez powietrza), to teraz już sam jest sobie winien. |
|
Data: 2018-04-17 23:13:49 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Opona w drobny mak | |
-- No więc niestety do gumiarza bym się nie czepiał.
a ja jak najbardziej -- Bo jeśli kierowca nie zorientował się że nie ma powietrza i przejechał tak niezłe kilometry (bo tak nie wygląda opona po krótkim dystansie bez powietrza), to teraz już sam jest sobie winien. o ile gumiarz przysiegnie na babcie staruszke ze wypuscil auto z prawidlowym cisnieniem, w zeszly weekend tez zmienialem opony i zapomnialem powiedziec ile chce wiec sypneli losowo a do tego przod mocniej (w kombi) wiec bedzie reprymenda :-) ale ze komp wylapal to sie szybko zorientowalem. Na fotce widac ze fela pordzewiala wiec pada pytanie czy wentyle tez wymieniali ? |
|
Data: 2018-04-18 09:36:26 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Opona w drobny mak | |
Dnia Tue, 17 Apr 2018 23:13:49 -0700 (PDT), przemek.jedrzejczak@gmail.com
napisał(a): -- No więc niestety do gumiarza bym się nie czepiał. Tzn. ja również stawiam że utrata ciśnienia miała związek ze zmianą opon. Bo oczywiście mógł gumiarz zniszczyć rant zakładając oponę łomem (mógł też to zrobić ją zdejmując poprzednio), mógł nie oczyścić felgi, mógł nie wymienić wentyla. Jednak moim zdaniem to odpowiedzialnością kierowcy jest zatrzymać się w takiej sytuacji, zmienić koło na zapasowe czy wezwać assistance i wtedy robić gumiarzowi awanturę pokazując np. że wypuścił auto z brakiem szczelności mięczy oponą a felgą. Ale jak czytamy kierowca sobie spokojnie jechał do domu i dopiero pod domem, "okazało się" że na tylnej osi jedzie takie coś. A to się nie stało na ostatnich metrach tylko to były kilometry jazdy bez opwietrza, na coraz bardziej podartej oponie. Sygnały jazdy bez powietrza są oczywiście bardzo wyraźne zwłaszcza przy autostradowych prędkościach - ta felga musiała walić o asfalt, samochód musiał jeździć krzywo, wydawało to dźwięk, samochód hamował krzywo, to koło stawiało opór itp. itd. Ale dla wielu kierujących, samochód jest w perfekcyjnym stanie technicznym tak długo jak jest w stanie poruszać się o własnych siłach do przodu. I to właśnie z myślą o takich kierowcach, obecnie TMPS jest już chyba obowiązkowym elementem wyposażenia pojazdów. Bo istotnie jest to pewnie problem wielu kierowców - w tym, jak pokazuje praktyka, nawet kierowcy prezydenckiej limuzyny. Chociaż pytanie czy tu TMPS by pomógł, bo jak kierowcy nie przeszkadza brak powietrza w oponie, to czy będzie przeszkadzać żółta lampka na desce? A odpowiedzią na pytanie "czy mogła nie czuć" - odpowiedź jest zawsze "tak". Wielu kierowców zaczyna sądzić że z samochodem może być coś nie tak, dopiero gdy ten się przestaje poruszać. Ludzie jeżdżą z samochodami w stanie naprawdę zrujnowanym, z luzami w zawieszeniu w każdej płaszczyźnie, wszystkim krzywym, pozacieranym, samochodem który znosi z drogi i "nic nie czują", "radzą sobie", "dostosowują prędkość". A diagnosta na SKP się "czepia". -- Bo jeśli kierowca nie zorientował się że nie ma powietrza i przejechał tak Moim zdaniem nawet jeśli ją wypuścił bez żadnego ciśnienia, to nie jest to usprawiedliwienie tego, że kierowca zrobił niezłą trasę bez powietrza w oponie. Trochę jeździłem na przebitych oponach i to w warunkach dość forsownych dla takiej opony i mniej-więcej wiem ile trzeba przejechać żeby oponę zamienić w strzępy. |
|
Data: 2018-04-18 00:49:05 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Opona w drobny mak | |
-- Moim zdaniem nawet jeśli ją wypuścił bez żadnego ciśnienia, to nie jest to usprawiedliwienie tego, że kierowca zrobił niezłą trasę bez powietrza w oponie.
ta wersja odpada Tuż po wyjeździe od wulkanizatora pojechałem na stację ustawić swoje ciśnienie. Oni pompują 2,3 - ja dałem 2,1.. -- Trochę jeździłem na przebitych oponach i to w warunkach dość forsownych dla takiej opony i mniej-więcej wiem ile trzeba przejechać żeby oponę zamienić w strzępy. nie zakladalbym w ciemno zlej woli kierowcy, moze byc po prostu niefart i flak na autostradzie no i nie wiadomo czy wentyl nie poszedl |
|
Data: 2018-04-19 11:15:13 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Opona w drobny mak | |
Dnia Wed, 18 Apr 2018 00:49:05 -0700 (PDT), przemek.jedrzejczak@gmail.com
napisał(a): -- Trochę jeździłem na przebitych oponach i to w warunkach dość forsownych dla takiej opony i mniej-więcej wiem ile trzeba przejechać żeby oponę zamienić w strzępy. Nie zakładam złej woli, a po prostu ignorancję. I rozumiem to o tyle, że znam ludzi którzy będą jechać bez względu na pogarszający się stan pojazdu, bo po prostu nie zwracają uwagi na takie "detale" jak brak powietrza i towarzyszące temu symptomy. |
|
Data: 2018-04-19 09:47:00 | |
Autor: pueblo | |
Opona w drobny mak | |
Witaj Tomasz Pyra, 19 kwi 2018 w
news:1fausdmp9x3ys.fyim0hqkzadn$.dlg40tude.net napisałeś/aś:
No dobra, jaki spadek ciśnienia wyczuwasz? Miałeś okazję to sprawdzić. Czy jak spadnie z powiedzmy 2,2 na 1,8 to od razu czujesz? Czy dopiero od 1,5? |
|
Data: 2018-04-19 13:56:39 | |
Autor: J.F. | |
Opona w drobny mak | |
Użytkownik "pueblo" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5ad86594$0$611$65785112@news.neostrada.pl...
Witaj Tomasz Pyra, 19 kwi 2018 w Nie zakładam złej woli, a po prostu ignorancję. No dobra, jaki spadek ciśnienia wyczuwasz? Miałeś okazję to sprawdzić. Z przodu nawet mniejsza roznica powoduje sciaganie. Gorzej jak napompujesz do rownego, a auto nadal sciaga :-) Albo jak z tylu zejdzie ... to 1.5 nie poczujesz ... J. |
|
Data: 2018-04-19 19:11:59 | |
Autor: kk | |
Opona w drobny mak | |
W dniu 2018-04-19 o 13:56, J.F. pisze:
Użytkownik "pueblo" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5ad86594$0$611$65785112@news.neostrada.pl... Bujasz. |
|
Data: 2018-04-19 11:37:57 | |
Autor: J.F. | |
Opona w drobny mak | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1fausdmp9x3ys.fyim0hqkzadn$.dlg@40tude.net...
Dnia Wed, 18 Apr 2018 00:49:05 -0700 (PDT), przemek.jedrzejczak@gmail.com nie zakladalbym w ciemno zlej woli kierowcy, moze byc po prostu niefart i flak na autostradzie no i nie wiadomo czy wentyl nie poszedl Nie zakładam złej woli, a po prostu ignorancję. Szczegolnie ze te symptomy sa bardzo niewyrazne. J. |
|
Data: 2018-04-19 09:44:44 | |
Autor: pueblo | |
Opona w drobny mak | |
Witaj J.F., 19 kwi 2018 w news:5ad86377$0$615$65785112news.neostrada.pl napisałeś/aś:
Przypuszczam, że to też zależy od samochodu, zawieszenia, na której osi. |
|
Data: 2018-04-18 10:10:57 | |
Autor: J.F. | |
Opona w drobny mak | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1ig85in5ytp32.bz2wzx1p3yo4$.dlg@40tude.net...
Ale dla wielu kierujących, samochód jest w perfekcyjnym stanie technicznym I to właśnie z myślą o takich kierowcach, obecnie TMPS jest już chyba Naprawde trudno wyczuc uszkodzenie na tylnym kole. Bo istotnie jest to pewnie problem wielu kierowców - w tym, jak pokazuje IMO - niewielu. Ilu widzisz w trasie z oponem w takim stanie ? Takie rzeczy to tylko w USA ... swoja droga ciekawe czemu. praktyka, nawet kierowcy prezydenckiej limuzyny. Podejrzewam, ze tam ten pierscien sie przysluzyl. Chociaż pytanie czy tu TMPS by pomógł, bo jak kierowcy nie przeszkadza brak O braku powietrza to nie wie. A tak to wie. Tylko czy bedzie wiedzial co ta dziwna lampka znaczy i czy dojedzie do stacji ... Ludzie jeżdżą z samochodami w stanie naprawdę zrujnowanym, z luzami w Patrzac na to, ze jezdza ... to sie czepia :-) Trochę jeździłem na przebitych oponach i to w warunkach dość forsownych dla Kilometr ? J. |
|
Data: 2018-04-18 11:46:54 | |
Autor: ddddddddddddd | |
Opona w drobny mak | |
W dniu 18.04.2018 o 09:10, J.F. pisze:
Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1ig85in5ytp32.bz2wzx1p3yo4$.dlg@40tude.net... ale widziałeś tą oponę? to nie wygląda jak kilkaset metrów Trochę jeździłem na przebitych oponach i to w warunkach dość forsownych dla obstawiam że więcej Mi też zabrakło ciśnienia na autostradzie, od "poczułem" do zatrzymania zrobiłem ok. kilometr i w stosunku do tej, moja opona była jak nowa... -- Pozdrawiam Łukasz |
|
Data: 2018-04-18 13:13:21 | |
Autor: J.F. | |
Opona w drobny mak | |
Użytkownik "ddddddddddddd" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pb77n0$rg2$1@dont-email.me...
W dniu 18.04.2018 o 09:10, J.F. pisze: Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup ale widziałeś tą oponę? to nie wygląda jak kilkaset metrów Nadal trudno wyczuc. A jak nie wyczujesz, to latwo przejechac kilometry. Ale do takiego stanu ... flak chyba musialby byc spory, to juz bardziej wyczuwalne ... obstawiam że więcejTrochę jeździłem na przebitych oponach i to w warunkach dość forsownych dlaKilometr Ciekaw jestem doswiadczen Tomka w forsownych warunkach. J. |
|
Data: 2018-04-18 17:09:17 | |
Autor: Uzytkownik | |
Opona w drobny mak | |
W dniu 2018-04-18 o 13:13, J.F. pisze:
Nadal trudno wyczuc. Gdyby jeszcze była opona niskoprofilowa to można by było gdybać, że trudno jest wyczuć, ale tu jest normalna opona wyskoprofilowa i naprawdę trudno jest nie wyczuć, że powietrze ucieka, a co dopiero jak opona jest już tak rozpieprzona. Stawiam, że tu po prostu "była kobita", a kobitki nie scalają się z samochodem jak faceci, dla których nierzadko auto to część przyrodzenia :) |
|
Data: 2018-04-19 11:16:53 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Opona w drobny mak | |
Dnia Wed, 18 Apr 2018 13:13:21 +0200, J.F. napisał(a):
Kilometrobstawiam że więcej Kiedyś po około 2km na przedniej (napędowej) osi bez powietrza, opona zupełnie spadła mi z felgi. Ale po tym wszystkim wyglądała dużo lepiej od tej ze zdjęcia w wątku |
|
Data: 2018-04-19 10:00:25 | |
Autor: pueblo | |
Opona w drobny mak | |
Witaj Tomasz Pyra, 19 kwi 2018 w news:16wngdbthxoh2$.7hztptpnhxkj$.dlg@
40tude.net napisałeś/aś:
No i to mnie zastanawia. Naprawdę, wierzę jej, że nie piłowała na feldze pół autostrady. Stan felgi nawet to wskazuje. Poczekam, może to jakiś fachowiec zobaczy. Ale czy z tego, jak ta opona się rozpadła, możnaby wysunąć wniosek, że była gdzieś uszkodzona (nie przebita) albo to rzeczywiście kwestia wieku? Przy założeniu, że uciekało powietrze. Bo opona na pewno nie była w tak złym stanie, żeby się rozpaść sama z siebie, kiedy trzyma ciśnienie. Wtedy to nawet wulkanizator by to zauważył. |
|
Data: 2018-04-19 03:08:02 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Opona w drobny mak | |
-- Wtedy to nawet wulkanizator by to zauważył.
byles u specow ktorzy zajmuja sie tylko oponami czy *uniwersalnych* mechanikow ? w pierwszej firmie przyszedl do mnie kolo i powiedzial ze tarcze slabe (pordzewiale) w drugiej zaloza nawet waz ogrodowy o ile klient zaplaci :-) |
|
Data: 2018-04-19 12:34:39 | |
Autor: J.F. | |
Opona w drobny mak | |
Użytkownik "pueblo" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5ad868b9$0$611$65785112@news.neostrada.pl...
Witaj Tomasz Pyra, 19 kwi 2018 w news:16wngdbthxoh2$.7hztptpnhxkj$.dlg40tude.net napisałeś/aś: Kiedyś po około 2km na przedniej (napędowej) osi bez powietrza, opona No i to mnie zastanawia. Naprawdę, wierzę jej, że nie piłowała na feldze Kup dwie nowe, zaloz na przod, a jedna ze starych ... poeksperymentuj :-) J. |
|
Data: 2018-04-19 11:20:10 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Opona w drobny mak | |
Dnia Thu, 19 Apr 2018 11:16:53 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
Dnia Wed, 18 Apr 2018 13:13:21 +0200, J.F. napisał(a): Zdrzyło mi się też przejechał około 5km bez powietrza z tyłu, prawdopodobnie wcześniej jeszcze kilka kilometrów na dużo za niskim ciśnieniu. I też na koniec opona wyglądała lepiej. Dwa razy też, po przecięciu opony zatrzymałem się od razu zmienić koło (przejechalem max kilkaset metrów po utracie ciśnienia do zera). To na oponie nie było żadnych widocznych śladów |
|
Data: 2018-04-20 22:05:42 | |
Autor: Alf/red/ | |
Opona w drobny mak | |
W dniu 18.04.2018 o 12:46, ddddddddddddd pisze:
takiej opony i mniej-więcej wiem ile trzeba przejechać żeby oponę zamienić Pięć. Zdarzyło mi się na flaku z tyłu zrobić do pięciu kilometrów po mieście - ktoś trąbnął i pomachał, zjechałem i zauważyłem. Gumiarz "stary fachowiec" obejrzał od środka, trochę kręcił nosem ale powiedział żeby jeździć. No i półtora sezonu przejeździłem, jeszcze w tym roku nie zmieniałem :> -- Alf/red/ |