Data: 2010-10-28 13:06:31 | |
Autor: amos | |
Opinie nt C5 3.0 V6 | |
Witajcie,
Moze ktos mial okazje uzytkowac Cytryne C5 z silnikiem V6? Czy to auto z tym silnikiem jest warte zainteresowania? Szukam czegos rodzinnego z silnikiem powyzej 150KM. Silniki Diesla, mimo, ze bardziej popularne jakos mnie nie przekonuja. Zreszta w ogole do ropniaka nie moge. Interesuje mnie tylko automat. Czy modele do 2003 r juz mialy 6 biegowt automat? Jak w ogole z trwaloscia automatow w tych autach? -- amos |
|
Data: 2010-10-28 22:57:31 | |
Autor: Krzysztof 45 | |
Opinie nt C5 3.0 V6 | |
amos napisaĹ(a):
Zreszta w ogole do ropniaka nie mogeTo jest uleczalne. -- Krzysiek |
|
Data: 2010-10-28 23:22:19 | |
Autor: Lewis | |
Opinie nt C5 3.0 V6 | |
W dniu 2010-10-28 22:57, Krzysztof 45 pisze:
amos napisaĹ(a): Po co w ogĂłle o tym dyskutowaÄ... Jeden woli brunetki drugi blondynki. CiÄĹźko to przyjÄ Ä do ĹwiadomoĹci? -- CzÄĹci do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/item1199963969.html Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2010-10-28 23:52:05 | |
Autor: Krzysztof 45 | |
Opinie nt C5 3.0 V6 | |
Lewis napisaĹ(a):
CiÄĹźko to przyjÄ Ä do ĹwiadomoĹci?CiÄĹźko to przyjÄ Ä do ĹwiadomoĹci, Ĺźe on tym co mĂłwi prosi o pomoc? -- Krzysiek |
|
Data: 2010-10-29 00:17:50 | |
Autor: amos | |
Opinie nt C5 3.0 V6 | |
Krzysztof 45 napisał(a): Ciężko to przyjąć do świadomości, że on tym co mówi prosi o pomoc?Obawiam sie, ze sie mylisz. Pomoc mozesz tym, ktorzy tego chca. W tym przypadku pacjent nie chce. Z przyjmenoscia natomiast poczytam czego na temat. -- amos |
|
Data: 2010-10-29 00:20:02 | |
Autor: Lewis | |
Opinie nt C5 3.0 V6 | |
W dniu 2010-10-28 23:52, Krzysztof 45 pisze:
Lewis napisaĹ(a): A dlaczego nie przyczepisz siÄ do tego, Ĺźe tylko automat? -- CzÄĹci do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/item1199963969.html Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2010-10-28 23:02:28 | |
Autor: DoQ | |
Opinie nt C5 3.0 V6 | |
W dniu 2010-10-28 22:06, amos pisze:
Witajcie, W skrocie - jedno i drugie OK z duzym plusem (nie chce mi sie po raz n-ty udowadniac i tlumaczyc) :) Automat niezawodny, choc dosc leniwy - kto co lubi ;) Pozdrawiam PaweĹ -- _____________________________________________ DoQ -- [ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com |
|
Data: 2010-10-28 23:42:01 | |
Autor: p0li | |
Opinie nt C5 3.0 V6 | |
O->Dnia 2010-10-28 23:02:28 niejaki DoQ napisał:
Automat niezawodny, choc dosc leniwy - kto co lubi ;) jeśli piszesz o (niemieckim) 4hp20 to jego niezawodność kończy się padem w okolicach 180tys km każdego -- P0zdrawiam p0li hydro rulez ;) prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki |
|
Data: 2010-10-29 00:21:47 | |
Autor: amos | |
Opinie nt C5 3.0 V6 | |
p0li napisał(a): O->Dnia 2010-10-28 23:02:28 niejaki DoQ napisaďż˝: W ktorych rocznikach to wystepowalo? -- amos |
|
Data: 2010-10-29 11:01:29 | |
Autor: Waldek Godel | |
Opinie nt C5 3.0 V6 | |
Dnia Fri, 29 Oct 2010 00:21:47 -0700 (PDT), amos napisał(a):
W ktorych rocznikach to wystepowalo? Od wypuszczenia do czasu przejścia na skrzynię Aisin-Warner (pięciobiegową) - tyle, że w pierwszym C5 jej nie było na pewno, mam wątpliwości co do C5 II, z pewnością była/jest montowana w C5 III. A wspomniane lata 01-03 to C5 jedynka, czyli wyłącznie skrzynia ZF Tyle, że nic nie wskazuje, żeby ona miała lepszą trwałość. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja. |
|
Data: 2010-10-29 04:35:15 | |
Autor: amos | |
Opinie nt C5 3.0 V6 | |
On 29 Paź, 12:01, Waldek Godel <nos...@orangegsm.info> wrote:
Od wypuszczenia do czasu przejścia na skrzynię Aisin-Warner (pięciobiegową)W moim zasiegu to wlasnie ten przelom, czyli 2003-2004. I tutaj tez mam watpliwosci - o ile ostatnie roczniki powinny miec poprawione typowe choroby wieku dzieciecgo, to nowsza wersja pomimo potencjalnie lepszych skrzyn, moze owe choroby miec. -- amos |
|
Data: 2010-10-29 12:45:38 | |
Autor: Waldek Godel | |
Opinie nt C5 3.0 V6 | |
Dnia Fri, 29 Oct 2010 04:35:15 -0700 (PDT), amos napisał(a):
W moim zasiegu to wlasnie ten przelom, czyli 2003-2004. Prawie dobra koncepcja, szkoda, że zupełnie nietrafiona :-) To nie jest tak, że Citroen skonstruował sobie zupełnie nową skrzynię, tylko zakupił już istniejącą od innego znanego producenta. Co więcej - Aisin-Warner ma bardzo dobrą opinię, nawet lepszą niż ZF. Problem w tym, że wygląda na to, że skrzynie sobie nic z tej opinii nie robią i wciąż się psują. Ale ciężko powiedzieć, czy na skutek fatalnej obsługi, czy po prostu tak mają. Przy czym fatalna obsługa może również oznaczać obsługę w ASO - słynne są normy Citroena na któreś ze skrzyń ZF właśnie (nie pamiętam, czy w C5, niestety), które nie przewidywały wymiany oleju w skrzyni. Przy czym jeżeli weźmiesz konkretne dane skrzyni i sprawdzisz u producenta, czyli ZF, okaże się, że producent jak najbardziej wymianę oleju przewiduje, jak w każdej swojej skrzyni. Faktem jest, że w serwisach automatów stoi sporo sztuk ze skrzyniami AW, dosyć często po przebiegach około 100 kkm. Może po prostu albo jeżeli cię stać, weź taki egzemplarz, który będzie w dobrym stanie, niezależnie od tego czy ma skrzynię ZF czy AW i zacznij odkładać na ewentualną naprawę, albo dołóż do nowszego modelu z MCP (jak go znajdziesz oczywiście) -- Pozdrowienia, Waldek Godel Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja. |
|
Data: 2010-10-29 05:01:01 | |
Autor: amos | |
Opinie nt C5 3.0 V6 | |
On 29 Paź, 13:45, Waldek Godel <nos...@orangegsm.info> wrote:
Może po prostu albo jeżeli cię stać, weź taki egzemplarz, który będzie w Skrzynia MCP mnie nie przekonuje, rozumiem, ze jesli to zautomatyzowany manual, to w ramach eksploatacji trzeba raz na pare lat wymienic sprzeglo? Jakie zalety przemawiaja na korzysc C5II poza moim zdaniem lepszym wygladem? Czy cos znaczaco usprawnili aby wart byl szczegolnego zainteresowania? Obeserwujac to co sie sprzedaje, to raczej skonczy sie na koncowce procukcji C5 I w dobrym stanie. Ewentualnie moim pierwotnym planie - saabie 95. C5 jest dla niego alternatywa ze wzgledu glownie na hydro zawieszenie, choc nie ukrywam, ze o tych autach bardzo malo wiem. -- amos |
|
Data: 2010-10-29 13:12:15 | |
Autor: Waldek Godel | |
Opinie nt C5 3.0 V6 | |
Dnia Fri, 29 Oct 2010 05:01:01 -0700 (PDT), amos napisał(a):
Skrzynia MCP mnie nie przekonuje, rozumiem, ze jesli to niby tak, ale to i tak o wiele taniej niż wymiana płyty sterującej w automacie :-) Jakie zalety przemawiaja na korzysc C5II poza moim zdaniem lepszym wnętrze też miało trochę zmian, oprócz tego ma usunięte większość istniejących i potencjalnych problemów jedynki. Pod koniec dostał też nowe silniki, choć to tyczy się głównie czterocylindrowych - 2.HDI 136 KM zamiast starego 110, 2.2HDI Biturbo 170 KM zamiast starego 136 KM itp Ewentualnie moim pierwotnym planie - saabie 95. czyli droższej odmianie Opla Vectry, ze wszystkimi jego wadami? No daj spokój.. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja. |
|
Data: 2010-10-29 12:17:07 | |
Autor: amos | |
Opinie nt C5 3.0 V6 | |
On 29 Paź, 14:12, Waldek Godel <nos...@orangegsm.info> wrote:
czyli droższej odmianie Opla Vectry, ze wszystkimi jego wadami? No dajNiezupelnie. Mam na mysli tego Saaba z silnikiem...Saaba. Tylko te wady nieco mnie powstrzymuja ;) -- amos |
|
Data: 2010-10-29 12:33:00 | |
Autor: Piotr Klimek | |
Opinie nt C5 3.0 V6 | |
Dnia (Fri, 29 Oct 2010 12:45:38 +0100) ktos podajacy sie za Waldek Godel
wyklawiaturowal co nastepuje: Dnia Fri, 29 Oct 2010 04:35:15 -0700 (PDT), amos napisał(a): Potwierdzam. Kupilem samochod od pierwszego wlasciciela z ksiazka serwisowa. Ani razu nie byl przez 200kkm wymieniany olej w skrzyni, a w kazdym razie nie bylo po tym sladu w ksiazce. 2 na 3 ASO citroena w trojmiescie twierdzily, ze nie podejmuja sie wymiany oleju i ze sie go nie wymienia. U jednego automaciarza chcieli mi zalac olej niezgodny z norma producenta (mineralny, zamiast syntetycznego). W koncu znalazlem rozsadny serwis, gdzie wymienilem olej za niecale 300zl. Teraz skrzynia daje mi znac, ze powiniennem sie zainteresowac elektrozaworami, ale jak sobie pomysle ze znowu bede musial wertowac serwisowke do niej i weryfikowac to co mowia serwisanci to mi sie odechciewa :( Jest to moj pierwszy samochod z automatem, bardzo mi sie podoba ten typ zmiany biegow, ale niestety serwisowanie tego jesli nie ma sie na prawde zaufanego mechanika moze odebrac radosc z automatycznej zmiany biegow. -- Pozdrawiam Piotr Klimek Citroen C5 2.0HDI `02 |
|
Data: 2010-10-29 12:09:30 | |
Autor: Waldek Godel | |
Opinie nt C5 3.0 V6 | |
Dnia Fri, 29 Oct 2010 00:21:47 -0700 (PDT), amos napisał(a): autopoprawka - C5 II miał skrzynię AW - sześcio- a nie pięciobiegową od 2004 roku, trzeba sprawdzać po ilości biegów właśnie. Informacja, że wcale nie jest uważana za specjalnie trwalszą od ZF pozostaje. Może spróbuj poszukać modelu ze skrzynią MCP, niestety dopiero montowaną od końcówki 2005 roku. To jest skrzynia "ręczna" z nałożoną elektroniką, całość obsługuje się jak automat. Nie rusza tak płynnie jak automat, reszta jest dosyć podobna. Za to trwałość sporo wyższa. Należy dopilnować aktualizacji softu w skrzyni, bo pierwszy był nędzny, w zasadzie teraz auta powinny mieć już to wymienione (jeżeli normalnie serwisowane). Niestety, obawiam się, że kupno C5 II z MCP w Polsce będzie równie łatwe jak zakup nieklepanego Golfa z oryginalnym przebiegiem. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja. |
|
Data: 2010-10-29 14:02:26 | |
Autor: p0li | |
Opinie nt C5 3.0 V6 | |
O->Dnia 2010-10-29 09:21:47 niejaki amos napisał:
p0li napisał(a): mówię o wszystkich skrzyniach zf 4hp20 -- P0zdrawiam p0li hydro rulez ;) prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki |
|
Data: 2010-10-29 03:47:56 | |
Autor: Przemek V | |
Opinie nt C5 3.0 V6 | |
On 28 Paź, 23:42, p0li <p...@poczta.onet.pl> wrote:
O->Dnia 2010-10-28 23:02:28 niejaki DoQ napisał: Te automaty ZF to jakaś porażka. W E60 530d skrzynia 6hp26 po mniej więcej 150 tys km przestała redukować przy przyspieszaniu. W F10 teraz mam cud miód ośmiobiegowy ZF automat, który może jest niezły w porównaniu do jakiejś 3 biegowej skrzyni z lat 70tych ale pech chce, że mam porównanie do 7biegowej skrzyni Mercedesa z poprzedniego modelu E-klasy i różnica w płynności przełączania i dopasowywania zmian do tego czego oczekuje kierowca jest porażająca na korzyść Mesia. Dziwię się, że nie piszą o tym w testach ale w trybie sportowym ten ośmiobieg szarpie strasznie przy zmianach a przy zatrzymywaniu czuć przez całe nadwozie lekkie wibracje jak pracują i mielą bebechy skrzyni. W W211 to nie występuje. W przyszłym tygodniu auto idzie do ASO na próby leczenia (nowy soft...bo inaczej już się nie naprawia dzisiaj samochodów). |
|
Data: 2010-10-29 04:38:33 | |
Autor: amos | |
Opinie nt C5 3.0 V6 | |
On 29 Paź, 12:47, Przemek V <przem...@gmail.com> wrote:
Te automaty ZF to jakaś porażka. W E60 530d skrzynia 6hp26 po mniej Z ciekawosci: jakie automaty montuje Mercedes? AW? -- amos |
|
Data: 2010-10-29 12:05:05 | |
Autor: Waldek Godel | |
Opinie nt C5 3.0 V6 | |
Dnia Fri, 29 Oct 2010 03:47:56 -0700 (PDT), Przemek V napisał(a):
Te automaty ZF to jakaś porażka. W E60 530d skrzynia 6hp26 po mniej Ty nie marudź, bo i tak masz lepiej, automaty mocowane wzdłużnie mają więcej miejsca, żeby być solidniejsze (i przeważnie są). Teraz się wczuj w tych co się muszą męczyć z tymi mocowanymi poprzecznie... Taka AL4 ma maksymalny dopuszczalny moment obrotowy 210 Nm, 4HP20 ma już szalone 330 Nm, co jeszcze na dwulitrowe silniki i benzynową V6 wystarcza, ale zapas jest nieduży. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja. |
|
Data: 2010-10-29 08:56:58 | |
Autor: DoQ | |
Opinie nt C5 3.0 V6 | |
W dniu 2010-10-28 23:42, p0li pisze:
jeśli piszesz o (niemieckim) 4hp20 to jego niezawodność kończy się padem w Bez przesady znam wiele takich z przebiegiem grubo ponad 200kkm gdzie wszystko dziala OK. Pozdrawiam Paweł -- _____________________________________________ DoQ -- [ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com |
|
Data: 2010-10-29 14:01:38 | |
Autor: p0li | |
Opinie nt C5 3.0 V6 | |
O->Dnia 2010-10-29 08:56:58 niejaki DoQ napisał:
W dniu 2010-10-28 23:42, p0li pisze: ale to jest chwilowy stan moja padła przy 242kkm rozmawiałem z automaciarzem który naprawiał takich ponad setkę mają usterkę fabryczną i kończą się w okolicach 180kkm - a lżej eksploatowane mogą dojeździć do 250kkm a potem naprawa po taniości ~3kzł porządna ~5kzł -- P0zdrawiam p0li p0li(at)poczta.onet.pl gg # 175936; icq# 16655815 skype: p0li_ten_jedyny opera(RU), miranda, dialog(RU)...- dziwny jestem... prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki |
|
Data: 2010-10-29 23:07:52 | |
Autor: DoQ | |
Opinie nt C5 3.0 V6 | |
W dniu 2010-10-29 14:01, p0li pisze:
mają usterkę fabryczną i kończą się w okolicach 180kkm - a lżej OK, a czym sie objawia ta usterka? Technicznie rzecz opisujac? Pozdrawiam Paweł -- _____________________________________________ DoQ -- [ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com |
|
Data: 2010-10-30 00:45:06 | |
Autor: p0li | |
Opinie nt C5 3.0 V6 | |
O->Dnia 2010-10-29 23:07:52 niejaki DoQ napisał:
W dniu 2010-10-29 14:01, p0li pisze: nie chcę ci ściemniać bo dokładnie nie pamiętam ale rozsypywało się jakieś sprzęgiełko z prasowanego kartonu w konwertorze jak szybko wyłączysz silnik i dasz do naprawy - to do wymiany konwertor jak przejedziesz jakiś 50km (jak ja) to do wymiany dochodzi pompa oleju bo się zapycha syfem z tego rozpadniętego sprzęgiełka -- P0zdrawiam p0li p0li(at)poczta.onet.pl gg # 175936; icq# 16655815 skype: p0li_ten_jedyny opera(RU), miranda, dialog(RU)...- dziwny jestem... prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki |
|
Data: 2010-10-29 08:28:37 | |
Autor: Piotr Klimek | |
Opinie nt C5 3.0 V6 | |
Dnia (Thu, 28 Oct 2010 13:06:31 -0700 (PDT)) ktos podajacy sie za amos
wyklawiaturowal co nastepuje: Witajcie, Mam 2.0HDi z automatem AL4, ale troche poczytalem przed zakupem. Szukam czegos rodzinnego z silnikiem powyzej 150KM. Silniki Diesla, Nie jest tak zle, chociaz drugi raz kupilbym benzyne jednak. Poza tym jesli chcesz miec okolo 150KM to w gre wchodzi tylko 2.2HDi a to podobno nie jest zbyt udany wynalazek. Interesuje mnie tylko automat. To doczytaj, ktory tam montowali i sprawdz opinie na jego temat. Skrzynia AL4 nie ma zbyt dobrych opinii. Z punktu widzenia uzytkownika brakuje wiekszej ilosci biegow i szybszego dzialania. Od strony serwisu to po pierwsze malo kto sie na tym zna, a po drugie podobno sa bardziej awaryjne niz ZF, czy 6 biegowe. Moja ma przejechane okolo 250kkm i przymierzam sie do serwisu elektrozaworow. Czy modele do 2003 r juz mialy 6 biegowt automat? Jak w ogole z Poczytaj na forum klubu cytynki. http://www.klub.citroen.triger.com.pl/ -- Pozdrawiam Piotr Klimek Citroen C5 2.0HDI `02 |
|
Data: 2010-10-29 04:32:18 | |
Autor: amos | |
Opinie nt C5 3.0 V6 | |
On 29 Paź, 10:28, Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> wrote:
Nie jest tak zle, chociaz drugi raz kupilbym benzyne jednak. Poza tymNo i chyba filtr czasteczek stalych, ktory mnie mocno zniecheca. Poczytaj na forum klubu cytynki.http://www.klub.citroen.triger.com.pl/Dzieki, tego szukalem. -- pozdrawiam amos |
|
Data: 2010-10-29 12:21:15 | |
Autor: Piotr Klimek | |
Opinie nt C5 3.0 V6 | |
Dnia (Fri, 29 Oct 2010 04:32:18 -0700 (PDT)) ktos podajacy sie za amos
wyklawiaturowal co nastepuje: Nie jest tak zle, chociaz drugi raz kupilbym benzyne jednak. Poza tymNo i chyba filtr czasteczek stalych, ktory mnie mocno zniecheca. Mozliwe, ze kazdy 2.2 ma to ustrojstwo, moj 2.0 fabrycznie go nie mial. -- Pozdrawiam Piotr Klimek Citroen C5 2.0HDI `02 |
|
Data: 2010-10-29 10:57:45 | |
Autor: Waldek Godel | |
Opinie nt C5 3.0 V6 | |
Dnia Fri, 29 Oct 2010 08:28:37 +0000 (UTC), Piotr Klimek napisał(a):
Witajcie, to masz zupełnie inne auto - ani ten silnik, ani ta skrzynia. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja. |
|
Data: 2010-10-29 12:22:06 | |
Autor: Piotr Klimek | |
Opinie nt C5 3.0 V6 | |
Dnia (Fri, 29 Oct 2010 10:57:45 +0100) ktos podajacy sie za Waldek Godel
wyklawiaturowal co nastepuje: Witajcie, No tak, ale rozmyslalem nad 3.0 i badalem temat automatow (nawet tutaj) wiec napisalem co wiedzialem :) -- Pozdrawiam Piotr Klimek Citroen C5 2.0HDI `02 |
|
Data: 2010-10-29 13:40:39 | |
Autor: Waldek Godel | |
Opinie nt C5 3.0 V6 | |
Dnia Fri, 29 Oct 2010 12:22:06 +0000 (UTC), Piotr Klimek napisał(a):
No tak, ale rozmyslalem nad 3.0 i badalem temat automatow (nawet tutaj) wiec napisalem tylko, że to nie bardzo ma odniesienie - np. AL4 w ogóle nie powinno być montowane z HDI 110 KM bo jego moment obrotowy sporo przekracza dopuszczalne obciążenie skrzyni. 4HP20 ma dopuszczalny moment obrotowy o połowę większy niż AL4, co teoretycznie powinno skutkować znacznie wyższą żywotnością -- Pozdrowienia, Waldek Godel Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja. |
|
Data: 2010-10-29 11:07:14 | |
Autor: Mac | |
Opinie nt C5 3.0 V6 | |
Mam 2.0HDi z automatem AL4, ale troche poczytalem przed zakupem. Ile biegów ma AL4 w C5? W C4 z TU5JP miala cztery. To doczytaj, ktory tam montowali i sprawdz opinie na jego temat. Skrzynia A to potwierdzam. -- Mac |
|
Data: 2010-10-29 12:23:44 | |
Autor: Piotr Klimek | |
Opinie nt C5 3.0 V6 | |
Dnia (Fri, 29 Oct 2010 11:07:14 +0200) ktos podajacy sie za Mac
wyklawiaturowal co nastepuje:
4. Szczegolnie upierdliwe jest to podczas jazdy miejskiej bo w okolicach 50km/h przerzuca wciaz pomiedzy 2 i 3 biegiem. -- Pozdrawiam Piotr Klimek Citroen C5 2.0HDI `02 |
|
Data: 2010-10-29 15:50:35 | |
Autor: Marcin Luty | |
Opinie nt C5 3.0 V6 | |
Witajcie, Tylko jesli wydech rokuje, ze kilka lat pojzezdzi. Oryginal kosztuje 5 kpln, brak zamiennikow - dotyczy to tylko V6. -- ml |
|
Data: 2010-10-29 15:40:24 | |
Autor: Waldek Godel | |
Opinie nt C5 3.0 V6 | |
Dnia Fri, 29 Oct 2010 15:50:35 +0200, Marcin Luty napisał(a):
Tylko jesli wydech rokuje, ze kilka lat pojzezdzi. To też nie jest tak całkiem prawda. Wygląda, że to ma dwa tłumiki, ale de facto jest tylko jeden, tylny i robi go m.in. Walker (jakieś 250 zł na alledrogo) Obydwa katalizatory są do dostania bez problemu na ebayu po około 700 zł sztuka, zostaje coś co jest na pierwszy rzut oka środkowym tłumikiem, ale naprawdę jest tylko pogrubieniem łączenia dwóch rur w jedną. Nawet service.citroen.com nazywa to tylko rurą. Kazdy dobry tłumikarz powinien to dorobić za nie tak duże pieniądze. Fakt, wymieniając całość wyjdzie około 2k, tyle, ze 1500 z tego to katalizatory. Reszta powinna się zmieścić w 500-600 zł -- Pozdrowienia, Waldek Godel Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja. |
|
Data: 2010-10-29 12:40:50 | |
Autor: amos | |
Opinie nt C5 3.0 V6 | |
On 29 Paź, 16:40, Waldek Godel <nos...@orangegsm.info> wrote:
To też nie jest tak całkiem prawda. Wygląda, że to ma dwa tłumiki, ale deDzieki za garsc calkiem konkretnych informacji. Mozesz cos napisac o zawieszeniu i amortyzatorach? Domyslam sie, ze sa tam zamontowane jakies specalne. Jak z kosztem serwisu tychze. No i kolejna dla mnie wazna sprawa - czy choc wersja exclusive ma przyzwoite naglosnienie? -- pozdrawiam amos |
|
Data: 2010-10-29 20:52:35 | |
Autor: Waldek Godel | |
Opinie nt C5 3.0 V6 | |
Dnia Fri, 29 Oct 2010 12:40:50 -0700 (PDT), amos napisał(a):
Mozesz cos napisac o zawieszeniu i amortyzatorach? Domyslam sie, ze sa Zawieszenie jest hydrauliczne którejś tam generacji - pompa elektryczna, płyn syntetyczny, auto w trybie sport się utwardza i powyżej 120 (wartość z pamięci) obniża przód o ileś tam mm. Oprócz tego w zasadzie jest to klasyczne citroenowskie zawieszenie, takie same jak od 50 lat. Amortyzatory się nie zużywają, bo to kalibrowane otwory w metalowych krążkach. Kule z azotem są już dosyć tanie, nawet w ASO. Siłowniki mylone przez większość z amortyzatorami póki co się jakoś strasznie nie psują, a później pewnie będą zestawy naprawcze jak do starszych modeli. Zestaw naprawczy to komplet uszczelek tłoczyska, bo na żużyciu oringów polega uszkodzenie siłownika. Przód to klasyczny mcpherson, tył klasyczna (dla francuzów) belka. Mechanicy klną na V6 bo pod maską ciasno (jak w każdym V6) No i kolejna dla mnie wazna sprawa - czy choc wersja exclusive ma Zdefiniuj przyzwoite.. Szaleństwo to jakieś nie jest. W C5 I będziesz mieć jedno ze standardowych radii RD3, w C5 II powinno byc (chyba) RD4, które już umie w MP3. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja. |
|
Data: 2010-10-29 23:17:56 | |
Autor: DoQ | |
Opinie nt C5 3.0 V6 | |
W dniu 2010-10-29 16:40, Waldek Godel pisze:
To też nie jest tak całkiem prawda. Wygląda, że to ma dwa tłumiki, ale de Ja mam oryginalny wydech w takiej V6 (97r!), katalizator sprawny, tlumik srodkowy sprawny (wszystko ciezkie,nic nie brzeczy), brak korozji - ogolnie wyglada jakby mial conajwyzej rok. Nie wiem z czego oni to robia, bo w takich TU w 206 rdzewieja na potege po raptem kilku latach... Pozdrawiam Paweł -- _____________________________________________ DoQ -- [ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com |
|
Data: 2010-10-29 18:57:21 | |
Autor: Arek M | |
Opinie nt C5 3.0 V6 | |
Moze ktos mial okazje uzytkowac Cytryne C5 z silnikiem V6? Oby to nie byla ta sama skrzynia, ktorÄ pakowali do dwulitrowych benzyniakĂłw C5 z 2007 roku :) JezdziĹem wieloma samochodami z automatycznÄ skrzynia biegĂłw, ale takiego "crap'u" jak we wspomnianym aucie nie doswiadczylem w zadnym innym! Psulo sie to na potÄgÄ, do tego pracowaĹo tragicznie (opoznienia, makabryczne spalanie jak poĹÄ czenie z tym silnikiem). Jak ruszaĹem z podporzÄ dkowanej, to musiaĹem "doliczaÄ" czas, w jakim ta skrzynia zbierze sie do pracy :) Zdanie na temat francuskiej motoryzacji mam jakies tam - i gdyby nie wspomniane C5 i Lagunowych historii z mojego otoczenia byĹoby caĹkiem pozytywne :) -- PozdrawiAM! WRX/240KM |