Data: 2010-02-25 13:02:25 | |
Autor: mic49 | |
Olej do silnika / zawartość siarki w oleju napędo wym | |
Witajcie,
Jak to jest z olejami do silnika (diesla): dlaczego dla paliwa o zawartości siarki do 500 instrukcja nakazuje stosowanie normy ACEA A1/ B1, a dla paliwa o zawartości siarki do 50 ACEA C2? Dlaczego lepszy jakościowo olej dla paliwa o mniejszej ilości siarki? I drugie pytanie: jako, że teoretycznie obecne paliwa spełniają normy ok. 10 jednostek siarki, to czy mogę wlać A1/B1? Michał |
|
Data: 2010-02-25 23:00:12 | |
Autor: Przemek | |
Olej do silnika / zawartość siarki w oleju napędowym | |
Użytkownik "mic49" <michalp@interia.pl> napisał w wiadomości news:46e9a3cf-37f8-4884-87db-f631ad4410f0v25g2000yqk.googlegroups.com... Witajcie, Jak to jest z olejami do silnika (diesla): dlaczego dla paliwa o zawartości siarki do 500 instrukcja nakazuje stosowanie normy ACEA A1/ B1, a dla paliwa o zawartości siarki do 50 ACEA C2? Dlaczego lepszy jakościowo olej dla paliwa o mniejszej ilości siarki? I drugie pytanie: jako, że teoretycznie obecne paliwa spełniają normy ok. 10 jednostek siarki, to czy mogę wlać A1/B1? Z tego co pamietam to zwiazki siarki w paliwie byly zle dla srodowiska (dlatego zielone oszolomy wywalczyly ich redukcje) ale juz nie takie zle dla silnika - olej napedowy mial dzieki nim lepsze wlasciwosci smarne (pewnie mialy dzialanie podobne do dwusiarczku molibdenu) .. Oczywiscie zwiazki siarki obecne naturalnie po obrobce rafineryjnej a nie kwas siarkowy uzywany do odbarwiania opalu. Jakie ma to przelozenie na olej w silniku nie mam pojecia . |
|
Data: 2010-02-25 23:38:56 | |
Autor: kogutek | |
Olej do silnika / zawartość siarki w oleju napędowym | |
Witajcie,Jedyna i potwierdzona instrukcja stosowania oleju do diesla mówi że można nalać każdy olej pod warunkiem że będzie miał zasadowe pH. A wymienić go należy jak pH osiągnie jakąś konkretną wartość. Idzie o panewki. Od zawsze było wiadomo że w skład oleju napędowego wchodzi siarka. Olej oprócz smarowania miał również zobojętniać produkty spalania jakie dostają się do miski olejowej. Materiał panewek w dieslu nie jest odporny na kwas siarkowy. I przy kwaśnym pH następowało by rozpuszczanie panewek. Nie byłby to proces w stylu że dzisiaj panewki są a jutro ich nie ma. Ale powolny, skracający żywotność silnika na przykład o połowę. Teraz ze względu na to że są paliwa nisko siarkowe problem z pH oleju silnikowego jest mniejszy. Odbiło się to w instrukcjach obsługi samochodów. Kiedyś wymiany oleju były co 5 tysięcy, teraz każą wymieniać przy większych przebiegach. -- |