Data: 2010-01-30 12:08:54 | |
Autor: zho | |
Olej do Tico | |
Witam, Mialem niedawno wypadek moim cieniaskiem, teraz bujam sie Tico '98, ktore nabylem droga zakupu. Poprzedni wlasciciel twierdzi ze lal Castrol syntetyczny. Patrzac na przebieg 213 000 km troche boje sie lac syntetyk? Jakie oleje stosuje sie w tego typu wynalazkach? Czyli co wlac przy wymianie, ewentualnie jak sprawdzic prawdomownosc poprzedniego wlasciciela? Wiem ze to cud ze to jezdzi ale co zrobic. -- Pozdrawiam ZHO www.akwa.aip.pl Prawdopodobnie najstarsza strona akwarystyczna po polsku. www.akwa.org.pl FAQ grupy i reanimacja serwisu IZA |
|
Data: 2010-01-30 22:36:17 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Olej do Tico | |
zho pisze:
A co takiego strasznego może się stać? Inna sprawa, że chyba faktycznie nie warto do starego auta lać drogiego oleju. Kup jakiś tani półsyntetyk (Lotos, albo olej GM z ASO Opla) i wystarczy :) |
|
Data: 2010-02-01 09:19:16 | |
Autor: krzysiek82 | |
Olej do Tico | |
|
|
Data: 2010-02-01 10:29:40 | |
Autor: Krzysztof Szmergiel | |
Olej do Tico | |
|
|
Data: 2010-02-01 10:31:10 | |
Autor: krzysiek82 | |
Olej do Tico | |
|
|
Data: 2010-02-01 13:24:01 | |
Autor: krzyss | |
Olej do Tico | |
zho pisze:
Nie kombinowac i lac taki sam, a jak sie boisz to nalej jakies 10w40. Ogolnie te silniki jak o nie dbano i wymieniano olej to robia i do 400kkm to w sumie wdzieczne autko, tyle ze troche slabe przy jakiejs kolizji... -- **** krzyss vel Qkill **** ===-- - A3 TDI -- -=== ==- Automat po Czipsie -== |
|
Data: 2010-02-02 12:34:35 | |
Autor: kogutek | |
Olej do Tico | |
zho pisze:Jasne że robią po 400 tysięcy. W marzeniach sennych i na imieninach u cioci. Zrobili malutki miejski samochodzik o przewidywanej żywotności 5 do 7 lat z silnikiem wytrzymującym 400 tysięcy. -- |
|
Data: 2010-02-01 22:48:59 | |
Autor: BUNIEK | |
Olej do Tico | |
Witam, Spoko ja lalem do swojego Mobil1 5W50 i bylo oki :) nie bral i fruwal to jest silnik nie do zajechania(zepsuc sie da) byle by mial wode i oliwe i bedzie fruwal. Buniek |
|
Data: 2010-02-03 01:30:47 | |
Autor: Michał | |
Olej do Tico | |
Patrzac na przebieg 213 000 km troche boje sie lac syntetyk? jak to jest ? 1. jak silnik nowy i dobry - to syntetyk 2. jak silnik po przejściach to półsyntetyk - dlaczego ? 3. a jak stary i zły to mineralny - bo mniej dymi ? -- |
|
Data: 2010-04-01 10:38:30 | |
Autor: krzysiek82 | |
Olej do Tico | |
Michał pisze:
1. jak silnik nowy i dobry - to syntetyk tak 2. jak silnik po przejściach to półsyntetyk - dlaczego ? nie, nadal syntetyk. 3. a jak stary i zły to mineralny - bo mniej dymi ? nie to jakaś bzdura, nadal syntetyk. Zalewanie minerała to tak jakby kopać leżącego. Ludzie się łudzą, że wtedy przestanie brać olej itp itd to jakieś bzdury. -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-04-01 21:47:24 | |
Autor: bartez | |
Olej do Tico | |
Zalewanie minerała to tak jakby kopać leżącego. Ludzie się łudzą, że wtedy przestanie brać olej itp itd to jakieś bzdury. No właśnie to skąd taki stereotyp? A jak np był mineralny to można zalać syntetyk? I jeszcze jedno pozwolę sobie podczepić: po co przechodzi się z syntetyka na półsyntetyk? Pozdrawiam. |
|
Data: 2010-04-04 08:47:08 | |
Autor: MarcinJM | |
Olej do Tico | |
bartez pisze:
Zalewanie minerała to tak jakby kopać leżącego. Ludzie się łudzą, że wtedy przestanie brać olej itp itd to jakieś bzdury. Stereotyp "bo ktos kiedys tak powiedzial", a nawet na grupie zdarzaly sie posty "zalalem syntetyk i zaczelo ciec". Syntetyk ma wieksze wlasciwosci myjace i to, co jest "uszczelnione" nagarem moze zostac obnazone (choc ja nigdy sie z tym nie spotkalem) co nie zmienia faktu, ze miejsce owo nadaje sie do naprawy niezaleznie od klasy oleju. A to, czy sie "przechodzi" to nie wiem, ja nigdy nie przechodzilem. Do "cywilnych" smietnikow leje 15W/40, a do rajdowki 5W/40. -- Pozdrawiam MarcinJM |
|
Data: 2010-04-04 10:33:19 | |
Autor: bartez | |
Olej do Tico | |
Użytkownik "MarcinJM" <marcin@inetia.pl> napisał w wiadomości news:hp9clp$bce$1news.onet.pl... bartez pisze: No to po kiego grzyba produkuje się mineralny jak jest syntetyk? A półsyntetyk po co? Pytam całkiem serio. Jeśli powiesz, że to tylko kwestia ceny to się zamykam i dalej nic nie wiem :). Pozdrawiam. |
|
Data: 2010-04-06 07:16:25 | |
Autor: MarcinJM | |
Olej do Tico | |
bartez pisze:
Użytkownik "MarcinJM" <marcin@inetia.pl> napisał w wiadomości news:hp9clp$bce$1news.onet.pl... Produkuje sie rozne klasy lepkosciowe, a to czy dana klasa jest syntetykiem czy nie zalezy od producenta oleju. to, co jest przed W oznacza umowna ujemna temperature otoczenia przy ktorej olej zachowuje plynnosc na jakims poziomie. Baza syntetyczna zachowuje swe wlasciwosci do np. -30 -40oC stad brak olejow syntetycznych 15W, natomiast z drugiej strony brak olejow mineralnych 0W...5W Tu jest mniej wiecej objasnione: http://www.mototechnika.republika.pl/pliki/oleje.html -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|