Data: 2009-09-28 13:44:46 | |
Autor: BartekZX9R | |
Odnosnie spawania ramy | |
Witam
Zaniepokojony wizja trzasniecia ramy udalem sie do firmy OMB w Lodzi. Zajmuja sie obrobka i innymi rzeczami zwiazanymi z metalami. No i mam w zwiazku z tym pare pytan. Czy ramy w 9 sa kryte jakas farba? Okazalo sie, ze pekla "wierzchnia" warstwa farby a pod spodem rama jest jakoby cala. Zeby sprawdzic czy jest z nia wszystko ok, chca ja podgrzac zeby sprawdzic czy jest faktycznie uszkodzenie. No i teraz mam dylemat, czy takie podgrzanie nie oslabi metalu dodatkowo jesli rama jest cala? Pytano sie mnie rowniez z czego jest stop wykorzystany do produkcji ramy kawasaki, podobno znajac sklad stopu latwiej jest polaczyc pekniecia. No i ostatnie pytanie, czy nadspawac na "teoretycznie" pekniete miejsce jakiejs "laty" czy nie i czy w przypadku kiedy rama jeszcze jest cala bawic sie teraz w spawanie/wzmacnianie czy czekac na pierwsze pekniecie? pozdrawiam -- Bartek szczesliwy posiadacz :> Blue9'99 Ave1,8 EL |
|
Data: 2009-09-28 14:28:36 | |
Autor: Magic | |
Odnosnie spawania ramy | |
BartekZX9R pisze:
Witam Nie przypominam sobie żadnej farby. Zeby sprawdzic czy jest z nia wszystko ok, chca ja podgrzac zeby sprawdzic czy jest faktycznie uszkodzenie. No i teraz mam dylemat, czy takie podgrzanie nie oslabi metalu dodatkowo jesli rama jest cala? Zależy co rozumieją przez podgrzanie :) Pytano sie mnie rowniez z czego jest stop wykorzystany do produkcji ramy kawasaki, podobno znajac sklad stopu latwiej jest polaczyc pekniecia. Pitolą, zwykły drut aluminiowy AlMg5 do TIGa i jadą. No i ostatnie pytanie, czy nadspawac na "teoretycznie" pekniete miejsce jakiejs "laty" czy nie i czy w przypadku kiedy rama jeszcze jest cala bawic sie teraz w spawanie/wzmacnianie czy czekac na pierwsze pekniecie? Łaty sa brzydkie :) Jeśli widzisz pęknięcie to je spawasz i to wystarcza, nie słyszałem o znanych mi przypadkach by pękło drugi raz. Na moje boją sie tego ugryźć i wydziwiają. Jeśli faktycznie jest tam farba to trzeba ją zdjąć i obejrzeć to co pod spodem. Jak kolesie będą nadal kombinować jak koń pod górę to weź wolny dzień i przyjedź rano do mnie, po południu poskładasz motocykl i wrócisz do domu. -- Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/vfr800. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj |
|
Data: 2009-09-28 15:01:46 | |
Autor: Budyń | |
Odnosnie spawania ramy | |
Użytkownik "Magic" <maciejsajeckiCIACHO@wp.pl> napisał w wiadomości news:h9qaos$in6$1nemesis.news.neostrada.pl...
Na moje boją sie tego ugryźć i wydziwiają. A na moje to klient wydziwia, cos tam usłyszał że pekają i mu sie fobia włączyła, z takim sie ciezko gada. Rada - sprzedaj ten motur, kup inny w którym ramy nie pękają :) b. |
|
Data: 2009-09-28 15:03:52 | |
Autor: gildor | |
Odnosnie spawania ramy | |
Budyń pisze:
Użytkownik "Magic" <maciejsajeckiCIACHO@wp.pl> napisał w wiadomości news:h9qaos$in6$1nemesis.news.neostrada.pl... a są takie teraz? -- gildor czarny grzechotnik w litrze k5 |
|
Data: 2009-09-28 06:25:21 | |
Autor: Artur Zabroński | |
Odnosnie spawania ramy | |
On 28 Wrz, 15:03, gildor <gil...@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:
> A na moje to klient wydziwia, cos tam usłyszał że pekają i mu sie fobiaChyba nie, bo nawet w chińskich skuterach pękają. -- Artur |
|
Data: 2009-09-28 15:20:23 | |
Autor: Kamil Nowak 'Amil' | |
Odnosnie spawania ramy | |
gildor napisał(a):
a są takie teraz? włoskie akurat znam kogos kto ma i mu nie penka -- Kamil Nowak 'Amil' _motory_ pijadzio i susuki Krakuf |
|
Data: 2009-09-28 15:37:10 | |
Autor: gildor | |
Odnosnie spawania ramy | |
Kamil Nowak 'Amil' pisze:
gildor napisał(a): na pisanie o sobie w czeciej osobie są chyba jakieś lekarstwa. ponoć. -- gildor czarny grzechotnik w litrze k5 |
|
Data: 2009-09-28 16:00:23 | |
Autor: Kamil Nowak 'Amil' | |
Odnosnie spawania ramy | |
gildor napisał(a):
na pisanie o sobie w czeciej osobie są chyba jakieś lekarstwa. ponoć. mam wiele osobowosci ale jak juz zaczales, to co polecasz? -- Kamil Nowak 'Amil' _motory_ pijadzio i susuki Krakuf |
|
Data: 2009-09-28 16:07:57 | |
Autor: gildor | |
Odnosnie spawania ramy | |
Kamil Nowak 'Amil' pisze:
gildor napisał(a): ja się nie znam, ale wiem co zapisuje Różański Piomayowi. ale nie powiem. -- gildor czarny grzechotnik w litrze k5 |
|
Data: 2009-09-28 15:40:52 | |
Autor: kocyk | |
Odnosnie spawania ramy | |
gildor wrote:
Budyń pisze: Pewnie. K.TM. |
|
Data: 2009-09-28 16:09:01 | |
Autor: gildor | |
Odnosnie spawania ramy | |
kocyk pisze:
gildor wrote: jasne jasne. a aluminiowe? -- gildor czarny grzechotnik w litrze k5 |
|
Data: 2009-09-28 16:26:44 | |
Autor: kocyk | |
Odnosnie spawania ramy | |
gildor wrote:
kocyk pisze: FJR. Tam rama obok silnika ma ze 20cm szerokosci. K.14. |
|
Data: 2009-09-28 16:39:18 | |
Autor: gildor | |
Odnosnie spawania ramy | |
kocyk pisze:
gildor wrote: istotnie. wyjątek może potwierdzać regułę. ale przy takiej masie motocykla, nie warto oszczedzac dodatkowo na masie bo i po co? no nie slyszałem też o pekaniu ram w R1. moze jamacha ma lepsze aluminium. -- gildor czarny grzechotnik w litrze k5 |
|
Data: 2009-09-28 17:20:50 | |
Autor: kocyk | |
Odnosnie spawania ramy | |
gildor wrote:
kocyk pisze: Przeciwnie. To najlzejszy turystyk. Pamietaj, ze ona bez kufrow wazy cos 225, to niewiele wiecej niz busa czy 14. no nie slyszałem też o pekaniu ram w R1. moze jamacha ma lepsze aluminium. Moze. A moze nie ida az tak daleko w odelzaniu. To zwykle suzuki i kawasaki sie sciga na konie/kg, vmax itp bzdury. Honda stawia na prowadzenie i czasy okrazen, a jamaha cholera wie, na przystepnosc chyba, nie bez powodu r1 to dresodrynda. K.14 |
|
Data: 2009-09-28 17:27:29 | |
Autor: gildor | |
Odnosnie spawania ramy | |
kocyk pisze:
gildor wrote: no nie wiem. ile te nowe ryłam waży? chyba mniej niż gixery. szczególnie, że tym się dwa kominy dostały To zwykle suzuki i kawasaki sie sciga na konie/kg, vmax itp bzdury. Honda stawia na prowadzenie i czasy okrazen, a jamaha cholera wie, na przystepnosc chyba, nie bez powodu r1 to dresodrynda. przystępność? toż jamacha jest droższa od gixerów. nie jestem pewien, ale zgaduje, że ma najdroższego litra z czwórki. i chyba jest lżejsza... aż se pogóglam -- gildor czarny grzechotnik w litrze k5 |
|
Data: 2009-09-28 17:38:05 | |
Autor: kocyk | |
Odnosnie spawania ramy | |
gildor wrote:
kocyk pisze: Ale moze oszczedzili to na silniku, plastikach itd, a nie odelzyli przesadnie ramy. To zwykle suzuki i kawasaki sie sciga na konie/kg, vmax itp bzdury. Honda stawia na prowadzenie i czasy okrazen, a jamaha cholera wie, na przystepnosc chyba, nie bez powodu r1 to dresodrynda. W sensie relatywnej latwosci prowadzenia, w sensie codziennej przydatnosci. Kompromis, nie max wartosc w katalogu. Tak mi sie widzi. K. |
|
Data: 2009-09-28 17:49:56 | |
Autor: gildor | |
Odnosnie spawania ramy | |
kocyk pisze:
gildor wrote: a to słowo, odelżyli, zanotuje sobie na później. może masz rację. może nie na ramie. To zwykle suzuki i kawasaki sie sciga na konie/kg, vmax itp bzdury. Honda stawia na prowadzenie i czasy okrazen, a jamaha cholera wie, na przystepnosc chyba, nie bez powodu r1 to dresodrynda. kurewa, jedni podają zalanego drudzy suchego i nie wiem jaka jest różnica w wadze. do bani. W sensie relatywnej latwosci prowadzenia, w sensie codziennej przydatnosci. Kompromis, nie max wartosc w katalogu. Tak mi sie widzi. a to nie. bo tu widze oba. kiedyś te sporty były niewygodne. teraz są wygodne. doszliśmy z Mikim wczoraj do wniosku, że teraz robi się wygodne, a jak chcesz na tor, to sobie sety nabywasz i jedziesz na tor w nieco innym zestawie. przejechałem sie kiedyś kilkoma sportami i teraz bałem się kupować, sądząc, że zwyczajnie bede męczył się latając. no a tu mam niespodzianke. i tak jest i w R1 i gixerze. więc dla tej przystępności dla ludu, to teraz wszystkie tak mają. przeciez one z wyglądu też niemal się nie różnią :) -- gildor czarny grzechotnik w litrze k5 |
|
Data: 2009-09-28 19:08:37 | |
Autor: BartekZX9R | |
Odnosnie spawania ramy | |
Użytkownik "gildor" <gildor@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h9qlv4$lg9$7news.onet.pl... a to nie. bo tu widze oba. kiedyś te sporty były niewygodne. teraz są wygodne.Pozwole sobie wtracic. Mialem okazje przejechac sie (pojezdzic) na r1 rocznik 2007 i nie moge powiedziec, ze to jest moto do miasta. Niezbyt wygodna pozycja, leci sie na nadgarstki, zbyt malo miejsca na nogi i rece. No i nagrzewanie sie ramy. Po 15 minutowej jezdzie rama parzyla tak, ze czuc ja bylo przez grube motocyklowe spodnie. No ale ja tam sie w sumie nie znam. I mam 195 cm wyrostu. -- Bartek niebieska9'99 Ave1,8 EL |
|
Data: 2009-09-28 19:13:02 | |
Autor: gildor | |
Odnosnie spawania ramy | |
BartekZX9R pisze:
Użytkownik "gildor" <gildor@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h9qlv4$lg9$7news.onet.pl... bo nie jest. do miasta to są nakedy. Niezbyt wygodna pozycja, leci sie na nadgarstki, zbyt malo miejsca na nogi i rece. nie widze różnicy między 9'99 a obecnym sportem. ale ja r1'07 nie jeździłem. No i nagrzewanie sie ramy. Po 15 minutowej jezdzie rama parzyla tak, ze czuc ja bylo przez grube motocyklowe spodnie. ciekawe I mam 195 cm wyrostu. no tyle to ja jeszcze nie miałem. -- gildor czarny grzechotnik w litrze k5 |
|
Data: 2009-09-28 20:40:01 | |
Autor: BartekZX9R | |
Odnosnie spawania ramy | |
Użytkownik "gildor" <gildor@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h9qqqu$lg9$8news.onet.pl... bo nie jest. do miasta to są nakedy.No ok, niezrozumialem pojecia codziennej przydatnosci. Bo IMHO r1 slabo sie codziennie przydaje. nie widze różnicy między 9'99 a obecnym sportem. ale ja r1'07 nie jeździłem.no ja wlasciwie tez za duzego porownania nie mam ale po 45 minutach na rjedynce bylem zmeczony i mialem dosc. Na 9 zrobilem za jednym zamachem ponad 350 km i bylo ok, ciekaweCiekawiej mial plecak, wydechy pod siedzeniem to nie jest dobry pomysl. Ale rama faktycznie byla cholernie goraca, Do tego stopnia, ze nie szlo jej dotknac, szczegolnie w miejscu gdziw podczas postoju wypadalo kolano. no tyle to ja jeszcze nie miałem.Trzeba bylo stac w tej wlasciwej kolejce ;> -- Bartek niebieska9'99 Ave1,8 EL |
|
Data: 2009-09-28 21:30:05 | |
Autor: gildor | |
Odnosnie spawania ramy | |
BartekZX9R pisze:
Użytkownik "gildor" <gildor@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h9qqqu$lg9$8news.onet.pl... dla mnie ok. ale jak masz na mysli bagażówke, to faktycznie, nie nada sie. nie widze różnicy między 9'99 a obecnym sportem. ale ja r1'07 nie jeździłem.no ja wlasciwie tez za duzego porownania nie mam ale po 45 minutach na rjedynce bylem zmeczony i mialem dosc. dodam jeszcze, że na 9 bardziej leżałem niż na gixerze, wiec nadgarstki bardziej mi tam sie meczyly niz tu. tymbardziej ze manewrowanie w 9 tez bylo trudniejsze. tu jest jak na motorynce, lekko latwo i przyjemnie. wole gixera. ale to jednoosobowy motocykl ciekaweCiekawiej mial plecak, wydechy pod siedzeniem to nie jest dobry pomysl. Ale rama faktycznie byla cholernie goraca, Do tego stopnia, ze nie szlo jej dotknac, szczegolnie w miejscu gdziw podczas postoju wypadalo kolano. żebym się na motocykla nie zmieścił? w dobrej stałem. ja mam 178cm -- - gildor czarny grzechotnik w litrze k5 |
|
Data: 2009-09-29 12:47:48 | |
Autor: gildor | |
Odnosnie spawania ramy | |
BartekZX9R pisze:
Niezbyt wygodna pozycja, leci sie na nadgarstki, zbyt malo miejsca na nogi i rece. No i nagrzewanie sie ramy. Po 15 minutowej jezdzie rama parzyla tak, ze czuc ja bylo przez grube motocyklowe spodnie. sprawdziłem. faktycznie, jest mocno gorąca. ale nie wiem jak Ci to parzyło przez spodnie. ja się jadąc, ramy nie dotykam. z nadgarstkami zdecydowanie jednak sport. wiesz co? z tymi nadgarstkami to kwestia ustawienia klamek. to ważne. mnie nie bolą. na 9 czułem. nie bolały, ale czułem, że je mam :) -- gildor czarny grzechotnik w litrze k5 |
|
Data: 2009-09-29 13:10:52 | |
Autor: BartekZX9R | |
Odnosnie spawania ramy | |
Użytkownik "gildor" <gildor@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h9sokl$6he$1news.onet.pl... sprawdziłem. faktycznie, jest mocno gorąca. ale nie wiem jak Ci to parzyło przez spodnie. ja się jadąc, ramy nie dotykam.Moja byla po lataniu po miescie, czyli glownie korki. Nie szlo dotknac gola reka, parzyla przez rekawiczke, a ze jest tak nagrzana zorientowalem sie stajac w korku i opierajac ja o noge. Klamki ustawiam jako pierwsze i zawsze tak coby rece byly proste z nadgarstkami. No na tej r1 nie szlo sie wpasowac, ciagle jakos dziwnie bylo. Ale moze to rzeczywiscie kwestia tego, ze ja dlugi jestem. Generalnie na 9 jest mi najwygodniej. Co prawda jak mam stopy oparte palcami na stopkach ale to szczegol. -- Bartek Blue9'99 Ave1,8 EL |
|
Data: 2009-09-29 13:22:01 | |
Autor: gildor | |
Odnosnie spawania ramy | |
BartekZX9R pisze:
Użytkownik "gildor" <gildor@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h9sokl$6he$1news.onet.pl... to moje 90% jeżdżenia motocyklem :) Nie szlo dotknac gola reka, parzyla przez rekawiczke, a ze jest tak nagrzana zorientowalem sie stajac w korku i opierajac ja o noge. o masz. "ty masz nogi jak słupy..." ;) motocykl sam stoi a ja na nim siedzę :) Klamki ustawiam jako pierwsze i zawsze tak coby rece byly proste z nadgarstkami. No na tej r1 nie szlo sie wpasowac, ciagle jakos dziwnie bylo. Ale moze to rzeczywiscie kwestia tego, ze ja dlugi jestem. 9 jest dłuższa, a przynajmniej ma dalej kierownice. dłuższy bak. przez co ja na niej bardziej leżę niż na gixerze. -- gildor czarny grzechotnik w litrze k5 |
|
Data: 2009-09-29 10:10:37 | |
Autor: kocyk | |
Odnosnie spawania ramy | |
gildor wrote:
kocyk pisze: 16500,- To zwykle suzuki i kawasaki sie sciga na konie/kg, vmax itp bzdury. Honda stawia na prowadzenie i czasy okrazen, a jamaha cholera wie, na przystepnosc chyba, nie bez powodu r1 to dresodrynda. 14 wazy 215. W sensie relatywnej latwosci prowadzenia, w sensie codziennej przydatnosci. Kompromis, nie max wartosc w katalogu. Tak mi sie widzi. No ja tym gixxem nie latalem, acz moja 14 to wygodna nie jest. Tyle, ze bysmy musieli zdefiniowac wygode, bo dla mnie r1 tez nie jest wygodne. K.14. |
|
Data: 2009-09-29 10:23:20 | |
Autor: Kuczu | |
Odnosnie spawania ramy | |
kocyk pisze:
No ja tym gixxem nie latalem, acz moja 14 to wygodna nie jest. Tyle, ze bysmy musieli zdefiniowac wygode, bo dla mnie r1 tez nie jest wygodne. To jest nas dwoch. Na R1 '07 czuje sie po prostu zle. A z kolei na 1000 K4 czulem sie prawie dobrze. Natomiast strasznie mnie rozczarowal UJM pod nazwa CBF1000. Krotka przejazdzka przyprawila mnie o bol kolan. Owiewka ma wystajaca narozniki idealnie na moich kolanach ktore wbijaja sie w nie niemilosiernie. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2009-09-29 12:49:15 | |
Autor: gildor | |
Odnosnie spawania ramy | |
kocyk pisze:
gildor wrote: rabacik poprosze. To zwykle suzuki i kawasaki sie sciga na konie/kg, vmax itp bzdury. Honda stawia na prowadzenie i czasy okrazen, a jamaha cholera wie, na przystepnosc chyba, nie bez powodu r1 to dresodrynda. ja nie patrzyłem na 14 tylko na r1 i gsxr1k W sensie relatywnej latwosci prowadzenia, w sensie codziennej przydatnosci. Kompromis, nie max wartosc w katalogu. Tak mi sie widzi. no i widzisz. ja mało wymagający jestem widać. -- gildor czarny grzechotnik w litrze k5 |
|
Data: 2009-09-28 21:13:04 | |
Autor: Kefir | |
Odnosnie spawania ramy | |
kocyk wrote:
gildor wrote: Jesli moszna, ZTCP: 245 kg sucha. To nadal nie duzo. Nie zlyszalem by w gaciach pekalo. Tez kawal mela. -- Pozdrawiam, Artu / Kef & padaki ST955 / XT660X Znajdowanie slabych punktow jest moja najmocniejsza strona FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj NETYKIETA: http://www.grush.one.pl/article.php?id=netykieta |
|
Data: 2009-09-29 10:28:46 | |
Autor: kocyk | |
Odnosnie spawania ramy | |
Kefir wrote:
kocyk wrote: Moze z kuframi i abs. Czyli do zdjecia z pietnascie. http://www.fjr1300.info/specs.html Tu masz mase nonabs z kuframi, kufry jakos po 4kg z kawalkiem. K. |
|
Data: 2009-09-28 15:06:08 | |
Autor: BartekZX9R | |
Odnosnie spawania ramy | |
Użytkownik "Budyń" <bud_yn@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h9qc3q$k5r$1inews.gazeta.pl... Użytkownik "Magic" <maciejsajeckiCIACHO@wp.pl> napisał w wiadomości news:h9qaos$in6$1nemesis.news.neostrada.pl...Pewnie, i moze na taki w ktorym penkaja kierunki? _nie ma motocykli doskonalych_ a penkajaca rama to i tak maly pikus, musze sie przyzwyczaic ;) -- Bartek Blue9'99 Ave1,8 EL |
|
Data: 2009-09-28 15:41:23 | |
Autor: BartekZX9R | |
Odnosnie spawania ramy | |
Użytkownik "Magic" <maciejsajeckiCIACHO@wp.pl> napisał w wiadomości news:h9qaos$in6$1nemesis.news.neostrada.pl... Na moje boją sie tego ugryźć i wydziwiają. Jeśli faktycznie jest tam farba to trzeba ją zdjąć i obejrzeć to co pod spodem. Jak kolesie będą nadal kombinować jak koń pod górę to weź wolny dzień i przyjedź rano do mnie, po południu poskładasz motocykl i wrócisz do domu.Ok, dzieki, jak przyjdzie pora odezwe sie na priv. Wole to naprawiac u kogos kto sie zna na motocyklach. W tym zakladzie padlo jeszcze zdanie o mozliwosci uszkodzenia elektryki podczas spawania a tego wolalbym uniknac. pozdr -- Bartek Blue9'99 Ave1,8 EL |
|
Data: 2009-09-28 15:48:58 | |
Autor: Kefir | |
Odnosnie spawania ramy | |
Elou!
"BartekZX9R" <bartlomiej.kacprzak@gmail.com> wrote in message news:h9qeig$gn1$1atlantis.news.neostrada.pl...
Mowi sie ze przy spawaniu lukowym potrafia sie wygenerowac prady wirowe zdolne uwalic ECU. -- Pozdrawiam, Artu / Kef & padaki ST955 / XT660X Znajdowanie slabych punktow jest moja najmocniejsza strona FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj NETYKIETA: http://www.grush.one.pl/article.php?id=netykieta |
|
Data: 2009-09-28 07:05:30 | |
Autor: doktorski | |
Odnosnie spawania ramy | |
On 28 Wrz, 15:48, "Kefir" <kefir_spam...@riders.pl> wrote:
Mowi sie ze przy spawaniu lukowym potrafia sie wygenerowac prady wiroweNie wiem jak w dziewiatce ale w FJR czy innym K12 wymontowanie ECU zajmuje cos kolo 5 minut. Powinno pomoc. Poza tym jesli Bartek zdecyduje sie podjechac do Magica to nie sadze zeby rydzykowal jakies extra uszkodzenia. pzdr, dr jelonkoyepca/525 |
|
Data: 2009-09-28 20:39:52 | |
Autor: Magic | |
Odnosnie spawania ramy | |
BartekZX9R pisze:
Użytkownik "Magic" <maciejsajeckiCIACHO@wp.pl> napisał w wiadomości news:h9qaos$in6$1nemesis.news.neostrada.pl... Minus sie z aku odpina i po sprawie. -- Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/vfr800. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj |