Data: 2017-01-24 12:07:44 | |
Autor: Trybun | |
Odg³osy diesla | |
Co mo¿e byæ przyczyn± takich metalicznych odg³osów na nierozgrzanym silniku CRDI? Objawy wygl±daj± tak - silnik w³±czony i na luzie klekocze z prêdko¶ci± 800-1000 obrotów/min. Lekkie/krótkie, gwa³towne wci¶niêcie gazu i wrrrr. pojawia siê metaliczny odg³os, na oko o parê razy szybsza prêdko¶æ obrotowa ni¿ prêdko¶æ silnika na biegu ja³owym. Jest to na tyle b³yskawiczne ¿e wydaje siê ¿e ten odg³os pojawia siê szybciej ni¿ zd±¿y zareagowaæ wskazówka obrotomierza na wci¶niêcie gazu. Na ca³kowicie rozgrzanym silniku to zjawisko nie wystêpuje.
|
|
Data: 2017-01-24 12:17:51 | |
Autor: J.F. | |
Odg³osy diesla | |
U¿ytkownik "Trybun" napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:5887356b$0$5146$65785112@news.neostrada.pl...
Co mo¿e byæ przyczyn± takich metalicznych odg³osów na nierozgrzanym silniku CRDI? Objawy wygl±daj± tak - silnik w³±czony i na luzie klekocze z prêdko¶ci± 800-1000 obrotów/min. Lekkie/krótkie, gwa³towne wci¶niêcie gazu i wrrrr. pojawia siê metaliczny odg³os, na oko o parê razy szybsza prêdko¶æ obrotowa ni¿ prêdko¶æ silnika na biegu ja³owym. Jest to na tyle b³yskawiczne ¿e wydaje siê ¿e ten odg³os pojawia siê szybciej ni¿ zd±¿y zareagowaæ wskazówka obrotomierza na wci¶niêcie gazu. Na ca³kowicie rozgrzanym silniku to zjawisko nie wystêpuje. Moze zaparkowac na noc w/pod ASO i dac to posluchac specowi od danego typu ? Ja juz popekane szklanki rozrzadu widzialem, no ale to nie bylo w CRDI, a przebieg byl potezny. Z tym, ze przyczyny moga byc tez banalne - dodajesz gazu, silnik sie przechyla (zuzyte/urwane poduszki), i cos tam zawadza, np wentylatorek alternatora o jakas pobliska blache. J. |
|
Data: 2017-01-24 15:09:23 | |
Autor: Trybun | |
Odg³osy diesla | |
W dniu 2017-01-24 o 12:17, J.F. pisze:
U¿ytkownik "Trybun" napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:5887356b$0$5146$65785112@news.neostrada.pl... Najpierw chcia³bym zasiêgn±æ jêzyka na grupie, mo¿e kto¶ mia³ co¶ podobnego, mo¿e kto¶ wie.. Sam silnik wydaje siê byæ w dobrej kondycji. Tj. nie dymi, odpala na mrozie mimo jednej na pewno niesprawnej ¶wiecy i do¶æ starego akumulatora. |
|
Data: 2017-01-24 12:24:33 | |
Autor: sirapacz | |
Odg³osy diesla | |
W dniu 2017-01-24 o 12:07, Trybun pisze:
Co mo¿e byæ przyczyn± takich metalicznych odg³osów na nierozgrzanym u mnie terkota³ tak ³añcuch rozrz±du na zar¿niêtej listwie zasilaj±cej i s³abym ci¶nieniu oleju (zar¿niêta pompa oleju) które nie by³o w stanie napi±æ napinacza na gêstym zimnym oleju. Na ciep³ym by³o chyba trochê lepiej (nie pamiêtam). 1.3 JTD |
|
Data: 2017-01-24 15:09:42 | |
Autor: Trybun | |
Odg³osy diesla | |
W dniu 2017-01-24 o 12:24, sirapacz pisze:
W dniu 2017-01-24 o 12:07, Trybun pisze: Tu musi byæ inna przyczyna - silnik ma pasek rozrz±du. |
|
Data: 2017-01-24 18:55:36 | |
Autor: Cavallino | |
Odg³osy diesla | |
W dniu 24-01-2017 o 15:09, Trybun pisze:
W dniu 2017-01-24 o 12:24, sirapacz pisze: Jaki? 1.6 crdi mia³ ³añcuch. |
|
Data: 2017-01-25 09:48:44 | |
Autor: Trybun | |
Odg³osy diesla | |
W dniu 2017-01-24 o 18:55, Cavallino pisze:
1.5. |
|
Data: 2017-01-24 13:00:44 | |
Autor: Budzik | |
Odg³osy diesla | |
U¿ytkownik Trybun cheilimx@jachu.ru ...
Co mo¿e byæ przyczyn± takich metalicznych odg³osów na nierozgrzanym silniku CRDI? Objawy wygl±daj± tak - silnik w³±czony i na luzie klekocze z prêdko¶ci± 800-1000 obrotów/min. Lekkie/krótkie, gwa³towne wci¶niêcie gazu i wrrrr. pojawia siê metaliczny odg³os, na oko o parê razy szybsza prêdko¶æ obrotowa ni¿ prêdko¶æ silnika na biegu ja³owym. Jest to na tyle b³yskawiczne ¿e wydaje siê ¿e ten odg³os pojawia siê szybciej ni¿ zd±¿y zareagowaæ wskazówka obrotomierza na wci¶niêcie gazu. Na ca³kowicie rozgrzanym silniku to zjawisko nie wystêpuje.Mysle ze diagnoza na podstawie odg³osów ale bez ich s³yszenia to juz jest szlak dla zawodowców! -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_") "Bo¿e, u¿ycz mi pogody ducha, abym godzi³ siê z tym, czego nie mogê zmieniæ, odwagi, abym zmienia³ to, co mogê zmieniæ, i szczê¶cia, aby mi siê jedno z drugim nie popieprzy³o." Stephen King |
|
Data: 2017-01-24 15:10:31 | |
Autor: Trybun | |
Odg³osy diesla | |
W dniu 2017-01-24 o 14:00, Budzik pisze:
U¿ytkownik Trybun cheilimx@jachu.ru ... Istotnie trudno co¶ wywnioskowaæ z opisu odg³osów. Tu jednak wyra¼nie owe odg³osy maj± zwi±zek z prêdko¶ci± obrotow± silnika. Najprawdopodobniej trzy rzeczy mog± wchodziæ w rachubê - sprê¿arka, zawory albo wa³ek rozrz±du. Sprê¿arkê raczej bym odrzuci³, ona aby ruszy³a potrzebuje wiêkszych obrotów ni¿ tylko takie lekko powy¿ej ja³owego biegu silnika. |
|
Data: 2017-01-24 14:46:14 | |
Autor: Myjk | |
Odg³osy diesla | |
Tue, 24 Jan 2017 12:07:44 +0100, Trybun
Co mo¿e byæ przyczyn± takich metalicznych odg³osów Strzelam raz! EGR. Strzelam dwa! Wtryski. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2017-01-24 15:10:57 | |
Autor: Trybun | |
Odg³osy diesla | |
W dniu 2017-01-24 o 14:46, Myjk pisze:
Tue, 24 Jan 2017 12:07:44 +0100, Trybun Zdaje siê ¿e za szybka reakcja jak na EGR. Mo¿e faktycznie to wtryski.. |
|
Data: 2017-01-24 15:49:14 | |
Autor: t-1 | |
Odg³osy diesla | |
W dniu 2017-01-24 o 12:07, Trybun pisze:
Co mo¿e byæ przyczyn± takich metalicznych odg³osów na nierozgrzanym To naturalne odg³osy przy depniêciu. Przecie¿ inna nazwa diesla to klekot. |
|
Data: 2017-01-25 09:49:16 | |
Autor: Trybun | |
Odg³osy diesla | |
W dniu 2017-01-24 o 15:49, t-1 pisze:
W dniu 2017-01-24 o 12:07, Trybun pisze: To klekotanie to zdaje siê dotyczy tylko biegu ja³owego. Przynajmniej w moim trzeba by jakiego¶ super czu³ego ucha aby podczas jazdy wyczuæ ¿e ma siê do czynienia z klekotem. Klekotanie TDI 90KM, to chyba ju¿ tylko historia motoryzacji.. |
|
Data: 2017-01-26 12:06:27 | |
Autor: t-1 | |
Odg³osy diesla | |
W dniu 2017-01-25 o 09:49, Trybun pisze:
To klekotanie to zdaje siê dotyczy tylko biegu ja³owego. Przynajmniej w Mimo nowoczesno¶ci obecnych silników klekot przy przy gazowaniu, szczególnie na zimnym raczej da siê us³yszeæ. Natomiast nie mogê wyobraziæ sobie tego metalicznego wrrr. Je¶li to by³by raczej ¶wist, i reaguje szybciej od silnika to tylko turbina reaguje bez zw³oki na otwarcie przepustnicy. Ka¿dy inny element silnika krêci siê zgodnie z obrotami wa³u i ma zauwa¿alne opó¼nienie wynikaj±ce z du¿ej przyspieszanej masy. |
|
Data: 2017-01-26 03:17:40 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Odg³osy diesla | |
jeszcze 100 postow wrozacych z fusow po czym pojawi sie nagranie :-)
P. |
|
Data: 2017-01-27 09:50:08 | |
Autor: Trybun | |
Odg³osy diesla | |
W dniu 2017-01-26 o 12:06, t-1 pisze:
W dniu 2017-01-25 o 09:49, Trybun pisze: Tak jak ju¿ pisa³em powy¿ej - ¿e to diesel mo¿na siê zorientowaæ w kabinie tylko po odg³osach pracy silnika na biegu ja³owym.. No i mo¿e trochê na pocz±tku w czasie na krótko po uruchomieniu. Ciê¿ko to opisaæ aby by³o zrozumia³e dla czytelnika. Kle,kle, kle pracuje silnik, wduszam gaz na moment - do tego kle, kle dochodzi dodatkowy metaliczny d¼wiêk, ¶ci¶le zwi±zany z prêdko¶ci± obrotow± silnika. Pierwsze wra¿enie takie ¿e to wa³ek rozrz±du, b±d¼ zawory ew sprê¿arka, ale tu chyba by trzeba trochê wy¿szej prêdko¶ci obrotowej silnika aby sie odezwa³a.. |
|
Data: 2017-01-25 09:38:38 | |
Autor: LordBluzg(R) | |
Odg³osy diesla | |
W dniu 2017-01-24 o 12:07, Trybun pisze:
Co mo¿e byæ przyczyn± takich metalicznych odg³osów na nierozgrzanymPrzy niskich temperaturach (-5C) komputer daje bogatsz± mieszankê i przyspiesza wtrysk, do momentu rozgrzania tego silnika co powoduje w³asnie takie stukanie. Ten efekt nie wystêpuje przy wy¿szych temperaturach czyli w okolicach +5C na zimnym silniku. Dodatkowo, jesli masz turbinê nie zalecane jest ostre gazowanie na takim silniku do momentu uzyskania wy¿szej temperatury oleju. Po 5 min (¶rednio) stukot mija. Ponadto dochodz± stuki z mikroluzów nim silnik osi±gnie jak±¶ dodatni± temperaturê. -- LordBluzg(R) |
|
Data: 2017-01-25 18:35:54 | |
Autor: Trybun | |
Odg³osy diesla | |
W dniu 2017-01-25 o 09:38, LordBluzg(R) pisze:
W dniu 2017-01-24 o 12:07, Trybun pisze: Niezupe³nie to tak wygl±da. Ten metaliczny odg³os pojawia siê dopiero naci¶niêciu gazu,. Jasna sprawa - zdaje siê tylko idiota b±d¼ kto¶ kto ¶wiadomie chce zniszczyæ swoje auto wdusza gaz "do dechy" na zimnym silniku. Rzecz dotyczy nie tylko silników z turbodo³adowaniem, dla ka¿dego zimnego motoru ostre przegazówki na mrozie to zbrodnia. |
|
Data: 2017-01-25 20:08:45 | |
Autor: LordBluzg(R) | |
Odg³osy diesla | |
W dniu 2017-01-25 o 18:35, Trybun pisze:
W dniu 2017-01-25 o 09:38, LordBluzg(R) pisze:Jak dla mnie to normalny objaw w/wspomnianych ustawieñ komputera zwi±zanych z rozruchem na mrozie. Nie wystêpuje to w wy¿szych temperaturach otoczenia. To nie jest nawet optymalna temperatura pracy silnika. Przyk³adowo ja nie "gazujê". Wrzucam od razu bieg i toczê siê powoli (mam automat). Silnik maj±c obci±¿enie szybciej siê rozgrzewa a po 5 minutach osi±ga temperaturê wy¿sz± ni¿ minusowa i po sprawie. -- LordBluzg(R) |
|
Data: 2017-01-27 09:52:50 | |
Autor: Trybun | |
Odg³osy diesla | |
W dniu 2017-01-25 o 20:08, LordBluzg(R) pisze:
Byæ mo¿e masz racjê. Wczoraj mrozu nie by³o i sporo czasu zmarnowa³em próbuj±c wywo³aæ ten metaliczny d¼wiêk. Na pró¿no - ów d¼wiêk siê nie pojawi³. Te¿ mam mniej wiêcej tak± technikê je¿d¿enia na zimnym silniku. |
|
Data: 2017-01-27 11:02:04 | |
Autor: LordBluzg(R) | |
Odg³osy diesla | |
W dniu 2017-01-27 o 09:52, Trybun pisze:
W dniu 2017-01-25 o 20:08, LordBluzg(R) pisze:KIAñskie silniki CRDi tak maj±. Prawdopodobnie to pompa paliwowa wydaje ten d¼wiêk w³asnie z uwagi na przyspieszony wtrysk i wieksz± dawkê paliwa. Dowodem na to jest rytmika stuku tego d¼wiêku, która nie odpowiada rytmice palonych cylindrów a raczej w³asnie jest synchroniczna z prac± pompy. Kluczow± rolê pe³ni tutaj w³asnie ustawienie komputera, ¿eby podtrzymac obroty w ok 700-800 przy niskich temperaturach. To nie jest usterka i tak ma byæ. -- LordBluzg(R) |
|
Data: 2017-01-26 11:01:03 | |
Autor: Marek | |
Odg³osy diesla | |
On Tue, 24 Jan 2017 12:07:44 +0100, Trybun <cheilimx@jachu.ru> wrote:
Co mo¿e byæ przyczyn± takich metalicznych odg³osów na nierozgrzanym silniku CRDI? Objawy wygl±daj± tak - silnik w³±czony i na luzieklekocze z prêdko¶ci± 800-1000 obrotów/min. Lekkie/krótkie, gwa³townewci¶niêcie gazu i wrrrr. pojawia siê metaliczny odg³os, na oko o parê razyszybsza prêdko¶æ obrotowa ni¿ prêdko¶æ silnika na biegu ja³owym. Jest to natyle b³yskawiczne ¿e wydaje siê ¿e ten odg³os pojawia siê szybciej ni¿zd±¿y zareagowaæ wskazówka obrotomierza na wci¶niêcie gazu. Na ca³kowicie rozgrzanym silniku to zjawisko nie wystêpuje. Stawiam, ¿e tak ma byæ. Mia³em kilka ropniakow ró¿nych marek od nowo¶ci i ka¿dy przy starcie zim± grechota³ jakby wiadro lu¼nych nakrêtek w ¶rodku by³o. Oprócz grechotania, cykania i klapania by³o co¶ miêdzy wyciem a piszczeniem. Efekty ustêpowa³y po rozgrzaniu. Dla spokojnosci porównaj te d¼wiêki z innym egzemplarzem. -- Marek |
|
Data: 2017-01-27 09:53:17 | |
Autor: Trybun | |
Odg³osy diesla | |
W dniu 2017-01-26 o 11:01, Marek pisze:
On Tue, 24 Jan 2017 12:07:44 +0100, Trybun <cheilimx@jachu.ru> wrote: Niestety, moje auto to taki trochê bia³y kruk, przynajmniej w okolicy nie znam nikogo kto by mia³ takie samo auto. |
|