Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Obroty w Passacie

Obroty w Passacie

Data: 2013-12-28 21:46:07
Autor: Trybun
Obroty w Passacie

Mo偶e kto艣 z Was mia艂 taki przypadek, albo mo偶e sie orientuje o co chodzi. Stary VW Passat 1.8 benzyna dostaje czazasem takich jakich艣 dziwnych objaw贸w - na benzynie obroty faluj膮, od prawie zga艣ni臋cie motoru do 2000 obrot贸w, a gdy sie prze艂膮czy go na zasilanie gazowe to koniec falowania obrot贸w, ale silnik wyje z 4000 na obrotomierzu.. Dzieje si臋 tak od czasu do czasu. Mechanicy rozk艂adaj膮 r臋ce i nie wiedz膮 co z tym pocz膮膰. Silnik krokowy niby jest w porz膮dku.

Data: 2013-12-28 23:12:38
Autor: Lewis
Obroty w Passacie
W dniu 2013-12-28 21:46, Trybun pisze:

Mo偶e kto艣 z Was mia艂 taki przypadek, albo mo偶e sie orientuje o co
chodzi. Stary VW Passat 1.8 benzyna dostaje czazasem takich jakich艣
dziwnych objaw贸w - na benzynie obroty faluj膮, od prawie zga艣ni臋cie
motoru do 2000 obrot贸w, a gdy sie prze艂膮czy go na zasilanie gazowe to
koniec falowania obrot贸w, ale silnik wyje z 4000 na obrotomierzu..
Dzieje si臋 tak od czasu do czasu. Mechanicy rozk艂adaj膮 r臋ce i nie wiedz膮
co z tym pocz膮膰. Silnik krokowy niby jest w porz膮dku.

Przepustnica sztywno przykr臋cona do kolektora?


--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2013-12-30 19:18:07
Autor: Trybun
Obroty w Passacie
W dniu 2013-12-28 23:12, Lewis pisze:
W dniu 2013-12-28 21:46, Trybun pisze:

Mo偶e kto艣 z Was mia艂 taki przypadek, albo mo偶e sie orientuje o co
chodzi. Stary VW Passat 1.8 benzyna dostaje czazasem takich jakich艣
dziwnych objaw贸w - na benzynie obroty faluj膮, od prawie zga艣ni臋cie
motoru do 2000 obrot贸w, a gdy sie prze艂膮czy go na zasilanie gazowe to
koniec falowania obrot贸w, ale silnik wyje z 4000 na obrotomierzu..
Dzieje si臋 tak od czasu do czasu. Mechanicy rozk艂adaj膮 r臋ce i nie wiedz膮
co z tym pocz膮膰. Silnik krokowy niby jest w porz膮dku.

Przepustnica sztywno przykr臋cona do kolektora?



Brat tym autem je藕dzi ju偶 jakie艣 10 lat. Silnik nigdy nie by艂 nawet dotykany przez mechanika.. My艣lisz 偶e mog艂o si臋 co艣 poluzowa膰?

Data: 2013-12-31 11:35:55
Autor: Lewis
Obroty w Passacie
W dniu 2013-12-30 19:18, Trybun pisze:
W dniu 2013-12-28 23:12, Lewis pisze:
W dniu 2013-12-28 21:46, Trybun pisze:

Mo偶e kto艣 z Was mia艂 taki przypadek, albo mo偶e sie orientuje o co
chodzi. Stary VW Passat 1.8 benzyna dostaje czazasem takich jakich艣
dziwnych objaw贸w - na benzynie obroty faluj膮, od prawie zga艣ni臋cie
motoru do 2000 obrot贸w, a gdy sie prze艂膮czy go na zasilanie gazowe to
koniec falowania obrot贸w, ale silnik wyje z 4000 na obrotomierzu..
Dzieje si臋 tak od czasu do czasu. Mechanicy rozk艂adaj膮 r臋ce i nie wiedz膮
co z tym pocz膮膰. Silnik krokowy niby jest w porz膮dku.

Przepustnica sztywno przykr臋cona do kolektora?



Brat tym autem je藕dzi ju偶 jakie艣 10 lat. Silnik nigdy nie by艂 nawet
dotykany przez mechanika.. My艣lisz 偶e mog艂o si臋 co艣 poluzowa膰?

Mia艂em podobny przypadek w sienie 1.2 na monowtrysku, poluzowa艂 si臋 korpus przepustnicy i ssa艂 lewizne.


--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2014-01-01 19:18:12
Autor: Trybun
Obroty w Passacie
W dniu 2013-12-31 11:35, Lewis pisze:

Mo偶e kto艣 z Was mia艂 taki przypadek, albo mo偶e sie orientuje o co
chodzi. Stary VW Passat 1.8 benzyna dostaje czazasem takich jakich艣
dziwnych objaw贸w - na benzynie obroty faluj膮, od prawie zga艣ni臋cie
motoru do 2000 obrot贸w, a gdy sie prze艂膮czy go na zasilanie gazowe to
koniec falowania obrot贸w, ale silnik wyje z 4000 na obrotomierzu..
Dzieje si臋 tak od czasu do czasu. Mechanicy rozk艂adaj膮 r臋ce i nie wiedz膮
co z tym pocz膮膰. Silnik krokowy niby jest w porz膮dku.

Przepustnica sztywno przykr臋cona do kolektora?



Brat tym autem je藕dzi ju偶 jakie艣 10 lat. Silnik nigdy nie by艂 nawet
dotykany przez mechanika.. My艣lisz 偶e mog艂o si臋 co艣 poluzowa膰?

Mia艂em podobny przypadek w sienie 1.2 na monowtrysku, poluzowa艂 si臋 korpus przepustnicy i ssa艂 lewizne.



Nie by艂 pod tym k膮tem sprawdzany, jutro sprawdzimy. Dzi臋ki za sugesti臋.

Data: 2013-12-29 12:22:17
Autor: gobo
Obroty w Passacie
Hej,
Odepnij wtyczk臋 przep艂ywomierza podczas tych akcji i zobacz, czy wszystko si臋 uspokoi.
Je艣li tak, to masz winnego.
Pozdrawiam
Piotrek

Data: 2013-12-29 15:01:32
Autor: misiek
Obroty w Passacie

U縴tkownik "gobo" <gobo007@poczta.onet.pl> napisa w wiadomo禼i news:52c005e7$0$2369$65785112news.neostrada.pl...
Hej,
Odepnij wtyczk przep硑womierza

tam imho nie ma przepywomierza bo to monowtrysk

Data: 2013-12-29 20:47:40
Autor: gobo
Obroty w Passacie
Zasugerowa艂em si臋 silnikiem 1.8 - my艣la艂em, 偶e to Passat B5 z silnikiem tym co w Audi - taki mia艂em u siebie i mia艂 przep艂ywk臋 (1.8 20V)
Pozdrawiam
Piotrek

Data: 2013-12-30 03:35:17
Autor: misiek
Obroty w Passacie

U縴tkownik "gobo" <gobo007@poczta.onet.pl> napisa w wiadomo禼i news:52c07c5a$0$2149$65785112news.neostrada.pl...
Zasugerowa砮m si silnikiem 1.8 - my秎a砮m, 縠 to Passat B5 z silnikiem tym co w Audi - taki mia砮m u siebie i mia przep硑wk (1.8 20V)


spoko luz - jak stary pasek z 1.8 to pewnie silnik o oznaczeniu rp albo jakis klon pozniejszy bez sterowania podcisnienowego zaplonu :P

zeby nie byc ot - warto sprawdzic podcisnienia ktore ida do monowtrysku - tam z tylu jest rurka - na przeciwko sciany grodziowej - i ona idzie do korpusu przepustnicy ... czesto lub sobie spasc  z krocca. warto sprawdzic ale trzeba monowtrysk rozebrac.

Data: 2013-12-30 19:19:41
Autor: Trybun
Obroty w Passacie
W dniu 2013-12-30 03:35, misiek pisze:
U锟統tkownik "gobo" <gobo007@poczta.onet.pl> napisa锟 w wiadomo锟絚i
news:52c07c5a$0$2149$65785112news.neostrada.pl...
Zasugerowa锟絜m si锟 silnikiem 1.8 - my锟絣a锟絜m, 锟絜 to Passat B5 z silnikiem
tym co w Audi - taki mia锟絜m u siebie i mia锟 przep锟統wk锟 (1.8 20V)

spoko luz - jak stary pasek z 1.8 to pewnie silnik o oznaczeniu rp albo
jakis klon pozniejszy bez sterowania podcisnienowego zaplonu :P

zeby nie byc ot - warto sprawdzic podcisnienia ktore ida do monowtrysku -
tam z tylu jest rurka - na przeciwko sciany grodziowej - i ona idzie do
korpusu przepustnicy ... czesto lub sobie spasc  z krocca. warto sprawdzic
ale trzeba monowtrysk rozebrac.
 

To jaki艣 skomplikowany zabieg, ten rozbi贸r wtrysku? Tzn. czy nie mechanik da sobie z tym rad臋, no i czy przypadkiem nie potrzebne s膮 jakie艣 specjalistyczne narz臋dzia?

Data: 2013-12-31 10:53:17
Autor: AZ
Obroty w Passacie
On 2013-12-30, Trybun <Ylih@yachu.com> wrote:

To jaki艣 skomplikowany zabieg, ten rozbi贸r wtrysku? Tzn. czy nie mechanik da sobie z tym rad臋, no i czy przypadkiem nie potrzebne s膮 jakie艣 specjalistyczne narz臋dzia?

<http://img2.sprzedajemy.pl/540x405_vw-golf-iii-monowtrysk-wswzystki-1275412.jpg>

Takie cos tam masz? Jezeli tak to odkrecasz 3 sruby na klucz 10 i zdejmujesz
ta obudowe, w srodku masz OIDP 3 sruby na klucz 8 i zdejmujesz calosc.

Mozesz zdjac i zobaczyc w jakim stanie jest gumowa podstawa wtrysku, lubi sie
toto rozsypac jak stary woz i ssie lewe powietrze.

<http://www.motocom.pl/media/part_pictures/pie-350001300.jpg>

Tak to wyglada.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-01-01 19:22:32
Autor: Trybun
Obroty w Passacie
W dniu 2013-12-31 11:53, AZ pisze:
On 2013-12-30, Trybun <Ylih@yachu.com> wrote:
To jaki艣 skomplikowany zabieg, ten rozbi贸r wtrysku? Tzn. czy nie
mechanik da sobie z tym rad臋, no i czy przypadkiem nie potrzebne s膮
jakie艣 specjalistyczne narz臋dzia?

<http://img2.sprzedajemy.pl/540x405_vw-golf-iii-monowtrysk-wswzystki-1275412.jpg>

Takie cos tam masz? Jezeli tak to odkrecasz 3 sruby na klucz 10 i zdejmujesz
ta obudowe, w srodku masz OIDP 3 sruby na klucz 8 i zdejmujesz calosc.

Prawie identyko... Tylko na wierzchu ma ma jedn膮 艣rub臋, a nie trzy, jak w Golfie..

Mozesz zdjac i zobaczyc w jakim stanie jest gumowa podstawa wtrysku, lubi sie
toto rozsypac jak stary woz i ssie lewe powietrze.

<http://www.motocom.pl/media/part_pictures/pie-350001300.jpg>

Tak to wyglada.


Ta gumowa podstawa jest prawie na pewno dobra - osobi艣cie widzia艂em jak niedawno mechanik ja sprawdza艂.

Data: 2013-12-30 19:18:35
Autor: Trybun
Obroty w Passacie
W dniu 2013-12-29 20:47, gobo pisze:
Zasugerowa艂em si臋 silnikiem 1.8 - my艣la艂em, 偶e to Passat B5 z silnikiem tym co w Audi - taki mia艂em u siebie i mia艂 przep艂ywk臋 (1.8 20V)
Pozdrawiam
Piotrek

Passat B4, cztery cylindry z dwoma zaworami na cylinder.

Data: 2013-12-30 19:17:13
Autor: Trybun
Obroty w Passacie
W dniu 2013-12-29 12:22, gobo pisze:
Hej,
Odepnij wtyczk臋 przep艂ywomierza podczas tych akcji i zobacz, czy wszystko si臋 uspokoi.
Je艣li tak, to masz winnego.
Pozdrawiam
Piotrek

Gdzie jest ten przep艂ywomierz?  Nie wiem jak to si臋 fachowo nazywa, ale przy tym urz膮dzeniu kt贸re dawniej nazywa艂o si臋 ga藕nikiem s膮 dwie wtyczki. Od艂膮czenie tej od strony przodu auta skutkuje zga艣ni臋ciem silnika. I nie chce zapali膰 ani na gazie ani na benzynie  Od艂膮czenie tej po prawej stronie skutkuje tym 偶e na benzynie nie chce zapali膰, a na gazie obroty z 4000 na luzie robi si臋 5000..

Data: 2013-12-29 13:23:00
Autor: N1
Obroty w Passacie
sonda, takie objawy mia艂em w fordzie

Data: 2013-12-30 19:18:52
Autor: Trybun
Obroty w Passacie
W dniu 2013-12-29 13:23, N1 pisze:
sonda, takie objawy mia艂em w fordzie

On chyba nie ma sondy lambda.

Data: 2013-12-30 22:01:49
Autor: N1
Obroty w Passacie
W dniu 2013-12-30 19:18, Trybun pisze:
W dniu 2013-12-29 13:23, N1 pisze:
sonda, takie objawy mia艂em w fordzie

On chyba nie ma sondy lambda.
Ford te偶 by艂 stary i mia艂 sond臋 :-)

Data: 2014-01-01 19:24:16
Autor: Trybun
Obroty w Passacie
W dniu 2013-12-30 22:01, N1 pisze:
W dniu 2013-12-30 19:18, Trybun pisze:
W dniu 2013-12-29 13:23, N1 pisze:
sonda, takie objawy mia艂em w fordzie

On chyba nie ma sondy lambda.
Ford te偶 by艂 stary i mia艂 sond臋 :-)

Nie w tym rzecz - ju偶 przed zakupem tego auta przez brata  kto艣 usun膮艂 z niego katalizator, a wiec pewnie tak偶e sond臋 lambda 偶eby nie robi艂a zamieszania.

Data: 2014-01-01 20:01:26
Autor: John Ko艂alsky
Obroty w Passacie

U偶ytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com>

sonda, takie objawy mia艂em w fordzie

On chyba nie ma sondy lambda.
Ford te偶 by艂 stary i mia艂 sond臋 :-)

Nie w tym rzecz - ju偶 przed zakupem tego auta przez brata  kto艣 usun膮艂 z niego katalizator, a wiec pewnie tak偶e sond臋 lambda 偶eby nie robi艂a zamieszania.

A to ma jaki艣 zwi膮zek ?

Data: 2014-01-02 12:46:00
Autor: Trybun
Obroty w Passacie
W dniu 2014-01-01 20:01, John Ko艂alsky pisze:

U偶ytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com>

sonda, takie objawy mia艂em w fordzie

On chyba nie ma sondy lambda.
Ford te偶 by艂 stary i mia艂 sond臋 :-)

Nie w tym rzecz - ju偶 przed zakupem tego auta przez brata  kto艣 usun膮艂 z niego katalizator, a wiec pewnie tak偶e sond臋 lambda 偶eby nie robi艂a zamieszania.

A to ma jaki艣 zwi膮zek ?

Sonda jest 艣cis艂e powi膮zana z katalizatorem.

Data: 2014-01-02 12:04:15
Autor: AZ
Obroty w Passacie
On 2014-01-02, Trybun <Ylih@yachu.com> wrote:

Sonda jest 艣cis艂e powi膮zana z katalizatorem.

No nie masz jednak racji. W nowszych samochodach masz dwie sondy - przed i za
katalizatorem, w tym przypadku jest jedna sonda i jest na kolektorze wydechowym.

Sonda dziala na tym co wylatuje z silnika a co juz sie dzieje z tym dalej to
jej lotto ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-01-02 14:05:21
Autor: John Ko艂alsky
Obroty w Passacie

U偶ytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com>


Sonda jest 艣cis艂e powi膮zana z katalizatorem.

No nie masz jednak racji. W nowszych samochodach masz dwie sondy - przed i za
katalizatorem, w tym przypadku jest jedna sonda i jest na kolektorze wydechowym.

Sonda dziala na tym co wylatuje z silnika a co juz sie dzieje z tym dalej to
jej lotto ;-)


Da si臋 w og贸le normalnie je藕dzi膰 samochodem bez sondy ?

Data: 2014-01-02 13:14:53
Autor: AZ
Obroty w Passacie
On 2014-01-02, John Ko艂alsky <john@kowal.invalid> wrote:

No nie masz jednak racji. W nowszych samochodach masz dwie sondy - przed i za
katalizatorem, w tym przypadku jest jedna sonda i jest na kolektorze wydechowym.

Sonda dziala na tym co wylatuje z silnika a co juz sie dzieje z tym dalej to
jej lotto ;-)


Da si臋 w og贸le normalnie je藕dzi膰 samochodem bez sondy ?
Zalezy jakim. W tych starych wskazania z sondy wplywaly w miernym stopniu na
sklad mieszanki, zalezy jak jest rozwiazany tryb awaryjny gdy sondy nie ma, ale
ZCTW to prowadzi to do za bogatej mieszanki i wiekszego spalania. --
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-01-02 15:06:47
Autor: John Ko艂alsky
Obroty w Passacie

U偶ytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com>

No nie masz jednak racji. W nowszych samochodach masz dwie sondy - przed i
za
katalizatorem, w tym przypadku jest jedna sonda i jest na kolektorze
wydechowym.

Sonda dziala na tym co wylatuje z silnika a co juz sie dzieje z tym dalej
to
jej lotto ;-)


Da si臋 w og贸le normalnie je藕dzi膰 samochodem bez sondy ?

Zalezy jakim. W tych starych wskazania z sondy wplywaly w miernym stopniu na
sklad mieszanki, zalezy jak jest rozwiazany tryb awaryjny gdy sondy nie ma, ale
ZCTW to prowadzi to do za bogatej mieszanki i wiekszego spalania.

No w艂a艣nie, czyli zasadniczo nie da si臋 i nie ma sensu demontowania tej sondy.

Data: 2014-01-02 13:35:02
Autor: Piotr Klimek
Obroty w Passacie
Dnia (Thu, 2 Jan 2014 14:05:21 +0100) ktos podajacy sie za John Ko砤lsky
wyklawiaturowal co nastepuje:


U縴tkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com>


Sonda jest 禼is砮 powi眤ana z katalizatorem.

No nie masz jednak racji. W nowszych samochodach masz dwie sondy - przed i za
katalizatorem, w tym przypadku jest jedna sonda i jest na kolektorze wydechowym.

Sonda dziala na tym co wylatuje z silnika a co juz sie dzieje z tym dalej to
jej lotto ;-)


Da si w og髄e normalnie je糳zi samochodem bez sondy ?

Bez raczej nie, trzeba jako zaemulowa dzia砤nie sondy tak, 縠by ECU
my秎a硂, 縠 spaliny s w porz眃ku. Je秎i nie dostanie takiej informacji to
pewnie w zale縩o禼i od programu w ECU przejdzie w jaki tryb awaryjny.

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Audi A4B6 3.0 Q

Data: 2014-01-02 14:27:30
Autor: Trybun
Obroty w Passacie
W dniu 2014-01-02 14:05, John Ko艂alsky pisze:

U偶ytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com>


Sonda jest 艣cis艂e powi膮zana z katalizatorem.

No nie masz jednak racji. W nowszych samochodach masz dwie sondy - przed i za
katalizatorem, w tym przypadku jest jedna sonda i jest na kolektorze wydechowym.

Sonda dziala na tym co wylatuje z silnika a co juz sie dzieje z tym dalej to
jej lotto ;-)


Da si臋 w og贸le normalnie je藕dzi膰 samochodem bez sondy ?

Z katalizatorem bez sondy to raczej nie ma sensu.

Data: 2014-01-02 13:36:09
Autor: AZ
Obroty w Passacie
On 2014-01-02, Trybun <Ylih@yachu.com> wrote:

Da si臋 w og贸le normalnie je藕dzi膰 samochodem bez sondy ?

Z katalizatorem bez sondy to raczej nie ma sensu.

Bo poniewaz? Jedno z drugim nie ma nic wspolnego. Katalizator oczyszcza
spaliny, dzieki sondzie jest ustawiana odpowiednia mieszanka co w jakis
tam sposob pozwala ulzyc katalizatorowi ale nie jest to koniecznosc.

W motocyklu mam katalizator a nie mam sondy bo mam gazniki :-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-01-02 15:13:11
Autor: John Ko艂alsky
Obroty w Passacie

U偶ytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com>

Sonda jest 艣cis艂e powi膮zana z katalizatorem.

No nie masz jednak racji. W nowszych samochodach masz dwie sondy - przed i za
katalizatorem, w tym przypadku jest jedna sonda i jest na kolektorze wydechowym.

Sonda dziala na tym co wylatuje z silnika a co juz sie dzieje z tym dalej to
jej lotto ;-)


Da si臋 w og贸le normalnie je藕dzi膰 samochodem bez sondy ?

Z katalizatorem bez sondy to raczej nie ma sensu.

To wymontowa艂e艣 pono膰 katalizator. Mnie chodzi o to, czy silnik w kt贸rym zaplanowano sond臋 mo偶e sensownie pracowa膰 bez niej. O ile mi wiadomo, z regu艂y sterownik silnika przechodzi w tryb awaryjny i zg艂asza awari臋, ale mo偶e jaki艣 samoch贸d zachowuje si臋 inaczej i mo偶na tak dalej je藕dzi膰.

Data: 2014-01-02 14:27:13
Autor: Trybun
Obroty w Passacie
W dniu 2014-01-02 13:04, AZ pisze:
On 2014-01-02, Trybun <Ylih@yachu.com> wrote:
Sonda jest 艣cis艂e powi膮zana z katalizatorem.

No nie masz jednak racji. W nowszych samochodach masz dwie sondy - przed i za
katalizatorem, w tym przypadku jest jedna sonda i jest na kolektorze wydechowym.

Sonda dziala na tym co wylatuje z silnika a co juz sie dzieje z tym dalej to
jej lotto ;-)


A wi臋c do czego ona jest jak nie do sterowania spalaniem, na podstawie analizy spalin?

Data: 2014-01-02 13:34:40
Autor: AZ
Obroty w Passacie
On 2014-01-02, Trybun <Ylih@yachu.com> wrote:
Sonda jest 艣cis艂e powi膮zana z katalizatorem.

No nie masz jednak racji. W nowszych samochodach masz dwie sondy - przed i za
katalizatorem, w tym przypadku jest jedna sonda i jest na kolektorze wydechowym.

Sonda dziala na tym co wylatuje z silnika a co juz sie dzieje z tym dalej to
jej lotto ;-)


A wi臋c do czego ona jest jak nie do sterowania spalaniem, na podstawie analizy spalin?

No do tego, ale to sterowanie akurat jest dobre. Pozwala ustawic optymalna
proporcje paliwo/powietrze.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-01-02 13:36:21
Autor: Piotr Klimek
Obroty w Passacie
Dnia (Thu, 02 Jan 2014 14:27:13 +0100) ktos podajacy sie za Trybun
wyklawiaturowal co nastepuje:

No nie masz jednak racji. W nowszych samochodach masz dwie sondy - przed i za
katalizatorem, w tym przypadku jest jedna sonda i jest na kolektorze wydechowym.

Sonda dziala na tym co wylatuje z silnika a co juz sie dzieje z tym dalej to
jej lotto ;-)


A wi阠 do czego ona jest jak nie do sterowania spalaniem, na podstawie analizy spalin?

Pierwsza sonda przed katalizatorem odpowiada za sk砤d mieszanki, druga za
katalizatorem jest raczej tylko testerem jego dzia砤nia. --
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Audi A4B6 3.0 Q

Data: 2014-01-02 15:09:21
Autor: John Ko艂alsky
Obroty w Passacie

U偶ytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com>

Sonda jest 艣cis艂e powi膮zana z katalizatorem.

No nie masz jednak racji. W nowszych samochodach masz dwie sondy - przed i za
katalizatorem, w tym przypadku jest jedna sonda i jest na kolektorze wydechowym.

Sonda dziala na tym co wylatuje z silnika a co juz sie dzieje z tym dalej to
jej lotto ;-)


A wi臋c do czego ona jest jak nie do sterowania spalaniem, na podstawie analizy spalin?

No do tego w艂a艣nie, ale sonda jest przed katalizatorem.

Data: 2013-12-31 10:55:39
Autor: AZ
Obroty w Passacie
On 2013-12-30, Trybun <Ylih@yachu.com> wrote:
sonda, takie objawy mia艂em w fordzie

On chyba nie ma sondy lambda.

Ma sonde ale to taka bieda sonda i reguluje sklad w waskim zakresie.
Ja bym stawial na lewe powietrze.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-01-01 19:25:01
Autor: Trybun
Obroty w Passacie
W dniu 2013-12-31 11:55, AZ pisze:
On 2013-12-30, Trybun <Ylih@yachu.com> wrote:
sonda, takie objawy mia艂em w fordzie
On chyba nie ma sondy lambda.

Ma sonde ale to taka bieda sonda i reguluje sklad w waskim zakresie.
Ja bym stawial na lewe powietrze.


Nie ulega w膮tpliwo艣ci 偶e fabrycznie na pewno mia艂 tak膮 sond臋 za艂o偶on膮, ale dzisiaj ma on, o ile sie nie myl臋 18 lat. A brat nie by艂o jego w艂a艣cicielem od nowego. Katalizator poprzedni w艂a艣ciciel wyrzuci艂.

Mo偶liwe jest wszystko, cho膰 s膮 przes艂anki 偶e to jednak mo偶e by膰 elektronika. Np. przedwczoraj znowu mu odbi艂o no i wyje bez opami臋tania. Nic nie pomaga艂o - wielokrotnie w艂膮czany i wy艂膮czany. A偶 brat postanowi艂 go na par臋 minut od艂膮czy膰 od akumulatora. Pod艂膮cza powrotem do baterii, zapuszcza i silnik chodzi jak pszcz贸艂ka. A wi臋c wygl膮da to na to 偶e co艣 zwi膮zanego z elektryk膮 zawodzi.

Data: 2013-12-29 14:00:29
Autor: t岽
Obroty w Passacie
Trybun wrote:

Mo偶e kto艣 z Was mia艂 taki przypadek, albo mo偶e sie orientuje o co
chodzi. Stary VW Passat 1.8 benzyna dostaje czazasem takich jakich艣
dziwnych objaw贸w - na benzynie obroty faluj膮, od prawie zga艣ni臋cie
motoru do 2000 obrot贸w, a gdy sie prze艂膮czy go na zasilanie gazowe to
koniec falowania obrot贸w, ale silnik wyje z 4000 na obrotomierzu..
Dzieje si臋 tak od czasu do czasu. Mechanicy rozk艂adaj膮 r臋ce i nie wiedz膮
co z tym pocz膮膰. Silnik krokowy niby jest w porz膮dku.

Sprawd藕 rurki podci艣nie艅, mo偶e kt贸ra艣 jest p臋kni臋ta i si臋 czasem rozszczelnia, a czasem nie.

--
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2013-12-30 19:19:11
Autor: Trybun
Obroty w Passacie
W dniu 2013-12-29 15:00, t岽 pisze:
Trybun wrote:

Mo偶e kto艣 z Was mia艂 taki przypadek, albo mo偶e sie orientuje o co
chodzi. Stary VW Passat 1.8 benzyna dostaje czazasem takich jakich艣
dziwnych objaw贸w - na benzynie obroty faluj膮, od prawie zga艣ni臋cie
motoru do 2000 obrot贸w, a gdy sie prze艂膮czy go na zasilanie gazowe to
koniec falowania obrot贸w, ale silnik wyje z 4000 na obrotomierzu..
Dzieje si臋 tak od czasu do czasu. Mechanicy rozk艂adaj膮 r臋ce i nie wiedz膮
co z tym pocz膮膰. Silnik krokowy niby jest w porz膮dku.
Sprawd藕 rurki podci艣nie艅, mo偶e kt贸ra艣 jest p臋kni臋ta i si臋 czasem
rozszczelnia, a czasem nie.


Wszystkie wydaj膮 si臋 by膰 w porz膮dku.

Data: 2013-12-31 12:36:36
Autor: anacron
Obroty w Passacie
W dniu 28.12.2013 21:46, Trybun pisze:

Mo偶e kto艣 z Was mia艂 taki przypadek, albo mo偶e sie orientuje o co
chodzi. Stary VW Passat 1.8 benzyna dostaje czazasem takich jakich艣
dziwnych objaw贸w - na benzynie obroty faluj膮, od prawie zga艣ni臋cie
motoru do 2000 obrot贸w, a gdy sie prze艂膮czy go na zasilanie gazowe to
koniec falowania obrot贸w, ale silnik wyje z 4000 na obrotomierzu..
Dzieje si臋 tak od czasu do czasu. Mechanicy rozk艂adaj膮 r臋ce i nie wiedz膮
co z tym pocz膮膰. Silnik krokowy niby jest w porz膮dku.

Bo mechanicy s膮 idiotami. Obstawiam, 偶e 藕le ustawiona (rozregulowana)
instalacja gazowa. Nie wiem, jak si臋 to robi w Pasacie, ale trzeba
wyzerowa膰 ECU. Objaw b臋dzie taki, 偶e po wyzerowaniu, b臋dzie problem z
uruchomieniem, gdy si臋 ju偶 uruchomi, b臋dzie bardzo nier贸wno pracowa艂 i
trzeba go zostawi膰, a偶 si臋 "nauczy", trwa to oko艂o 3-5 min. W ko艅cu
zacznie r贸wniutko pracowa膰 na Pb. Wtedy trzeba ustawi膰 LPG dopiero.
Przerabia艂em to z 4 r贸偶nymi autami znajomych (w sensie ja im ustawia艂em
LGP, bo mieli STAGA a ja mam i przew贸d i soft do tego).

--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2013-12-31 11:39:57
Autor: AZ
Obroty w Passacie
On 2013-12-31, anacron <anacron@anacron.pl> wrote:

Mo偶e kto艣 z Was mia艂 taki przypadek, albo mo偶e sie orientuje o co
chodzi. Stary VW Passat 1.8 benzyna dostaje czazasem takich jakich艣
dziwnych objaw贸w - na benzynie obroty faluj膮, od prawie zga艣ni臋cie
motoru do 2000 obrot贸w, a gdy sie prze艂膮czy go na zasilanie gazowe to
koniec falowania obrot贸w, ale silnik wyje z 4000 na obrotomierzu..
Dzieje si臋 tak od czasu do czasu. Mechanicy rozk艂adaj膮 r臋ce i nie wiedz膮
co z tym pocz膮膰. Silnik krokowy niby jest w porz膮dku.

Bo mechanicy s膮 idiotami. Obstawiam, 偶e 藕le ustawiona (rozregulowana)
instalacja gazowa. Nie wiem, jak si臋 to robi w Pasacie, ale trzeba
wyzerowa膰 ECU. Objaw b臋dzie taki, 偶e po wyzerowaniu, b臋dzie problem z
uruchomieniem, gdy si臋 ju偶 uruchomi, b臋dzie bardzo nier贸wno pracowa艂 i
trzeba go zostawi膰, a偶 si臋 "nauczy", trwa to oko艂o 3-5 min. W ko艅cu
zacznie r贸wniutko pracowa膰 na Pb. Wtedy trzeba ustawi膰 LPG dopiero.
Przerabia艂em to z 4 r贸偶nymi autami znajomych (w sensie ja im ustawia艂em
LGP, bo mieli STAGA a ja mam i przew贸d i soft do tego).

Ale wiesz w ogole o jakim samochodzie jest mowa? Bo z tego co piszesz chyba
nie bardzo a sam wyzywasz tutaj innych od idiotow...

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-12-31 12:51:07
Autor: PiteR
Obroty w Passacie
na  ** p.m.s **  anacron pisze tak:

Nie wiem, jak si to robi w Pasacie, ale trzeba
wyzerowa ECU.

to jest gupi samoch骴 jeszcze.

--
    Piter

Data: 2013-12-31 11:53:57
Autor: AZ
Obroty w Passacie
On 2013-12-31, PiteR <email@fauszywy.pl> wrote:
na  ** p.m.s **  anacron pisze tak:

Nie wiem, jak si臋 to robi w Pasacie, ale trzeba
wyzerowa膰 ECU.

to jest gupi samoch贸d jeszcze.

No coz, anacron chce zerowac ECU w samochodzie ktory ma monowtrysk i aparat zaplonowy
z przyspieszeniem sterowanym podcisnieniowo... A LPG na pewno w nim to full sekwencja
z kompem ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-12-31 13:05:22
Autor: anacron
Obroty w Passacie
W dniu 31.12.2013 12:53, AZ pisze:
On 2013-12-31, PiteR <email@fauszywy.pl> wrote:
na  ** p.m.s **  anacron pisze tak:

Nie wiem, jak si臋 to robi w Pasacie, ale trzeba
wyzerowa膰 ECU.

to jest gupi samoch贸d jeszcze.

No coz, anacron chce zerowac ECU w samochodzie ktory ma monowtrysk i aparat zaplonowy
z przyspieszeniem sterowanym podcisnieniowo... A LPG na pewno w nim to full sekwencja
z kompem ;-)

Przyk艂ad Vectra (A) z silnikiem C16NZ o ile kojarz臋 z 91, konstrukcja
prosta jak cep, a mimo to komputer by艂 i powy偶ej opisywane objawy
identyczne. Tam aby wyzerowa膰 ECU trzeba by艂o odpi膮膰 klemy na d艂u偶ej ni偶
(chyba) 30 min.

--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2014-01-01 19:25:20
Autor: Trybun
Obroty w Passacie
W dniu 2013-12-31 12:36, anacron pisze:
W dniu 28.12.2013 21:46, Trybun pisze:
Mo偶e kto艣 z Was mia艂 taki przypadek, albo mo偶e sie orientuje o co
chodzi. Stary VW Passat 1.8 benzyna dostaje czazasem takich jakich艣
dziwnych objaw贸w - na benzynie obroty faluj膮, od prawie zga艣ni臋cie
motoru do 2000 obrot贸w, a gdy sie prze艂膮czy go na zasilanie gazowe to
koniec falowania obrot贸w, ale silnik wyje z 4000 na obrotomierzu..
Dzieje si臋 tak od czasu do czasu. Mechanicy rozk艂adaj膮 r臋ce i nie wiedz膮
co z tym pocz膮膰. Silnik krokowy niby jest w porz膮dku.
Bo mechanicy s膮 idiotami. Obstawiam, 偶e 藕le ustawiona (rozregulowana)
instalacja gazowa. Nie wiem, jak si臋 to robi w Pasacie, ale trzeba
wyzerowa膰 ECU. Objaw b臋dzie taki, 偶e po wyzerowaniu, b臋dzie problem z
uruchomieniem, gdy si臋 ju偶 uruchomi, b臋dzie bardzo nier贸wno pracowa艂 i
trzeba go zostawi膰, a偶 si臋 "nauczy", trwa to oko艂o 3-5 min. W ko艅cu
zacznie r贸wniutko pracowa膰 na Pb. Wtedy trzeba ustawi膰 LPG dopiero.
Przerabia艂em to z 4 r贸偶nymi autami znajomych (w sensie ja im ustawia艂em
LGP, bo mieli STAGA a ja mam i przew贸d i soft do tego).


Mo偶esz mie膰 racj臋, gdy si臋 od艂膮czy akumulator  i pod艂膮czy ponownie to na jaki艣 czas silnik pracuje normalnie. By膰 mo偶e od艂膮czenie na d艂u偶ej pr膮du zresetuje ustawienia komputera i naprawi sytuacj臋. Ciekawy pomys艂, dzi臋ki.

Obroty w Passacie

Nowy film z video.banzaj.pl wi阠ej »
Redmi 9A - recenzja bud縠towego smartfona