Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   ODB2 - ELM327

ODB2 - ELM327

Data: 2013-06-04 22:32:24
Autor: megrimsNO@interia.pl
ODB2 - ELM327
Załóżmy, że EKM327 i Torque @androjeb dobrze pokazuje.

Jeśli jade w mieście normalnie, to "coolant temp"
pokazuje 98 stopni. Jak rżnę pacjenta autostradą
do odcięcia 250km/h to pokazuje 88. Czy tak powinno być?
Niedogrzany?

Data: 2013-06-04 22:42:53
Autor: hisjusz
ODB2 - ELM327
W dniu 2013-06-04 22:32, megrimsNO@interia.pl pisze:
Załóżmy, że EKM327 i Torque @androjeb dobrze pokazuje.

Jeśli jade w mieście normalnie, to "coolant temp"
pokazuje 98 stopni. Jak rżnę pacjenta autostradą
do odcięcia 250km/h to pokazuje 88. Czy tak powinno być?
Niedogrzany?

Megrims:
1.kiedy więcej powietrza przepływa przez chłodnice?
2.kiedy pompa wody pracuje na wyższych obrotach dłuższy czas?


Teraz moje prywatne pytanie: Co trzeba robić żeby takie tłuste fury jak Ty dosiadać?

Data: 2013-06-04 22:57:49
Autor: megrimsNO@interia.pl
ODB2 - ELM327
On 06/04/2013 10:42 PM, hisjusz wrote:
W dniu 2013-06-04 22:32, megrimsNO@interia.pl pisze:
Załóżmy, że EKM327 i Torque @androjeb dobrze pokazuje.

Jeśli jade w mieście normalnie, to "coolant temp"
pokazuje 98 stopni. Jak rżnę pacjenta autostradą
do odcięcia 250km/h to pokazuje 88. Czy tak powinno być?
Niedogrzany?

Megrims:
1.kiedy więcej powietrza przepływa przez chłodnice?
2.kiedy pompa wody pracuje na wyższych obrotach dłuższy czas?
Hisjusz
Masz racjÄ™, a ja mam dodatkowe pytania.

Mature z fizy miałem i nawet zdałem w innych czasach. I wydaje mi się,
że termostat powinien przymykać  przepÅ‚yw czynnika chÅ‚odzÄ…cego do chÅ‚odnicy aby temperatura za bardzo nie spadaÅ‚a i otwierać aby
nie wzrosÅ‚a. JeÅ›li auto potrafi trzymać temperatuje wÅ‚aÅ›ciwÄ… od -25 do +35 stopni temperatury zewnÄ™trznej  zarówno stać w korkach jak i pÄ™dzić na zÅ‚amanie karku to znaczy, że zakres regulacj temperatury jest spory.

  .
Jak silnik jest zimny to chyba termostat jest zamknięty i nic nie
leci do chłodnicy. Dopiero jak się czynnik zagrzeje i bimetal w termostacie zadziała to otwira przepływ do chłodnicy. Aby się auto
jak najszybciej rozgrzało. JEśli teraz na dworze 16 stopni i jadąc
w mieście mam 98 a 250 w trasie 88, to IMO termostat za dużo otwiera
przepływ do chłodnicy jak na możliwości jej chłodzenia


IMO coÅ› jest nie tak (czas na 911)


Teraz moje prywatne pytanie: Co trzeba robić żeby takie tłuste fury jak
Ty dosiadać?

poświęcić parę małżeństw. Mam na myśli oczywiście własne małżeństwa.

Data: 2013-06-04 21:18:33
Autor: Rafał Grzelak
ODB2 - ELM327
megrimsNO@interia.pl wrote:


IMO coÅ› jest nie tak (czas na 911)

Nie mogles tak od razu? A nie jakies pierdoly o chlodnicy... :)

We wrzesniu akurat 50th Anniversary wychodzi.

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2013-06-04 23:26:26
Autor: Lewis
ODB2 - ELM327
W dniu 2013-06-04 22:57, megrimsNO@interia.pl pisze:
   .
Jak silnik jest zimny to chyba termostat jest zamknięty i nic nie
leci do chłodnicy. Dopiero jak się czynnik zagrzeje i bimetal w
termostacie zadziała to otwira przepływ do chłodnicy. Aby się auto
jak najszybciej rozgrzało. JEśli teraz na dworze 16 stopni i jadąc
w mieście mam 98 a 250 w trasie 88, to IMO termostat za dużo otwiera
przepływ do chłodnicy jak na możliwości jej chłodzenia


IMO coÅ› jest nie tak (czas na 911)

A jaka jest optymalna temp pracy Twojego silnika? Czy przypadkiem nie 88C?

Zauważ że powyżej tej temp termostat się otwiera i puszcza ciepełko w chłodnicę. W trasie masz wiaterek i chłodnica szybko schłodzi co powinna.
W mieście przy tej samej temp termostat się otwiera i puszcza na chłodnicę ale wiaterku nie ma i woda sobie krąży w otwartym obiegu do momentu aż przy około 100C włączy się wiatrak i wygeneruje wiaterek, wówczas temp spada do około 90C wyłącza sie wiatrak i znów czeka do 100C

--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2013-06-06 15:09:35
Autor: hisjusz
ODB2 - ELM327

Megrims:
1.kiedy więcej powietrza przepływa przez chłodnice?
2.kiedy pompa wody pracuje na wyższych obrotach dłuższy czas?
Hisjusz
Masz racjÄ™, a ja mam dodatkowe pytania.

Mature z fizy miałem i nawet zdałem w innych czasach. I wydaje mi się,
że termostat powinien przymykać  przepÅ‚yw czynnika chÅ‚odzÄ…cego do
chłodnicy aby temperatura za bardzo nie spadała i otwierać aby
nie wzrosła. Jeśli auto potrafi trzymać temperatuje właściwą od -25 do
+35 stopni temperatury zewnÄ™trznej  zarówno stać w korkach jak i pÄ™dzić
na złamanie karku to znaczy, że zakres regulacj temperatury jest spory.

  .
Jak silnik jest zimny to chyba termostat jest zamknięty i nic nie
leci do chłodnicy. Dopiero jak się czynnik zagrzeje i bimetal w
termostacie zadziała to otwira przepływ do chłodnicy. Aby się auto
jak najszybciej rozgrzało. JEśli teraz na dworze 16 stopni i jadąc
w mieście mam 98 a 250 w trasie 88, to IMO termostat za dużo otwiera
przepływ do chłodnicy jak na możliwości jej chłodzenia

Czy ty myślisz że termostat to jest urządzenie cyfrowe i ma dwa stany:0 zamknięty 1 otwarty?

Termostat zachowuje się jak drzwi, możesz go:
-zamknąć stan 0
-otworzyć szparkę dla myszy stan 0,2
-otworzyć szparkę dla kota stan 0,4
-otworzyć szparę dla psa stan 0,6
-otworzyć szparę dla tłustej świni stan 0,8
-otworzyć na oścież stan 1

Jadąc szybciej na wyższych obrotach po 1' przez chłodnice szybciej przepływa płyn niż na niższych obrotach (pompa wody jest podłączona do wału czyli kręci się z prędkością zależną od prędkości silnika) po 2' większa ilości powietrza przepływa przez chłodnice niżeli stoisz w korku i co najwyżej sztucznie wymuszony przez wiatrak strumień powietrza przepływa przez chłodnice.

Ty masz porzÄ…dne samochody, wiÄ™c Ci opowiem o gratach. Gdy na zewnÄ…trz jest ponad 10' C, grat stoi w korku i  czujnik (termistor) nie wÅ‚Ä…czy wiatraka na chÅ‚odnicy, dochodzi do gotowania pÅ‚ynu co powoduje zwiÄ™kszenie ciÅ›nienia w ukÅ‚adzie i wystrzelenie pÅ‚ynu na zewnÄ…trz. Gdy jedziesz bez stawania na do Å›redniego zakresu obrotów, problem nie wystÄ™puje.



IMO coÅ› jest nie tak (czas na 911)

Toż to parówa dla gwiazdorów;]
Nissan GTR obejrzyj.



Teraz moje prywatne pytanie: Co trzeba robić żeby takie tłuste fury jak
Ty dosiadać?

poświęcić parę małżeństw. Mam na myśli oczywiście własne małżeństwa.

Chcesz powiedzieć że jesteś specjalistą w ogałacaniu bogatych partnerek?;]

Data: 2013-06-06 21:55:09
Autor: megrimsNO@interia.pl
ODB2 - ELM327
On 06/06/2013 03:09 PM, hisjusz wrote:

Megrims:
1.kiedy więcej powietrza przepływa przez chłodnice?
2.kiedy pompa wody pracuje na wyższych obrotach dłuższy czas?
Hisjusz
Masz racjÄ™, a ja mam dodatkowe pytania.

Mature z fizy miałem i nawet zdałem w innych czasach. I wydaje mi się,
że termostat powinien przymykać przepływ czynnika chłodzącego do
chłodnicy aby temperatura za bardzo nie spadała i otwierać aby
nie wzrosła. Jeśli auto potrafi trzymać temperatuje właściwą od -25 do
+35 stopni temperatury zewnętrznej zarówno stać w korkach jak i pędzić
na złamanie karku to znaczy, że zakres regulacj temperatury jest spory.

.
Jak silnik jest zimny to chyba termostat jest zamknięty i nic nie
leci do chłodnicy. Dopiero jak się czynnik zagrzeje i bimetal w
termostacie zadziała to otwira przepływ do chłodnicy. Aby się auto
jak najszybciej rozgrzało. JEśli teraz na dworze 16 stopni i jadąc
w mieście mam 98 a 250 w trasie 88, to IMO termostat za dużo otwiera
przepływ do chłodnicy jak na możliwości jej chłodzenia

Czy ty myślisz że termostat to jest urządzenie cyfrowe i ma dwa stany:0
zamknięty 1 otwarty?

Termostat zachowuje się jak drzwi, możesz go:
-zamknąć stan 0
-otworzyć szparkę dla myszy stan 0,2
-otworzyć szparkę dla kota stan 0,4
-otworzyć szparę dla psa stan 0,6
-otworzyć szparę dla tłustej świni stan 0,8
-otworzyć na oścież stan 1

O czym ty myślisz? (szparka, szpara, a na końcu parówa) :D

(ciach)

Toż to parówa dla gwiazdorów;]
Nissan GTR obejrzyj.
GTR to troche batmobil, chociaż technicznie bez zarzutu.

(ciach)

Data: 2013-06-05 20:46:37
Autor: huri_khan
ODB2 - ELM327
Dnia Tue, 04 Jun 2013 22:32:24 +0200, megrimsNO@interia.pl napisa³(a):

Za³ó¿my, ¿e EKM327 i Torque @androjeb dobrze pokazuje.

Je¶li jade w mie¶cie normalnie, to "coolant temp"
pokazuje 98 stopni. Jak r¿nê pacjenta autostrad±
do odciêcia 250km/h to pokazuje 88. Czy tak powinno byæ?
Niedogrzany?

Temp pracy to 88. Jad±c w mie¶cie nie ma odpowiedniego przep³ywu powietrza
ch³odz±cego ch³odnicê i temp wzrasta (wiatrak tak¿e nie wyrabia). Jad±c autostrad± prêdko¶æ sktuecznie wych³adza (poprzez ch³odnicê i ciecz)
silnik do jego optymalnej temp (a raczej temp. otwarcia siê termostatu.

--
[Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
[SY]  [Cruze 1,8 LT]

Data: 2013-06-06 01:17:08
Autor: _Michał
ODB2 - ELM327
On 6/4/2013 10:32 PM, megrimsNO@interia.pl wrote:
Załóżmy, że EKM327 i Torque @androjeb dobrze pokazuje.

Jeśli jade w mieście normalnie, to "coolant temp"
pokazuje 98 stopni. Jak rżnę pacjenta autostradą
do odcięcia 250km/h to pokazuje 88. Czy tak powinno być?
Niedogrzany?

Mi trochę źle poskręcali auto - a pech ciał ze trasa
miała ~2200km ;) 1080km tam i potem z powrotem.

I potwierdzam zależność - przy dużej prędkości chłodzi
się ok. U mnie się przegrzewał przy poniżej 160km/h
(a przegrzany wchodził w awaryjny, odcinał cylindry, gadał
żeby maske delikatnie otwierać i silnika nie dotykać itp..)

Przy 250km/h "godzinami" trzymał temperaturę ok, ale podjazd
na stację benzynową to musiał być pitstop - koło 40 sekund na
wyłączenie silnika.

Data: 2013-06-06 05:22:02
Autor: Robek
ODB2 - ELM327
W dniu 2013-06-06 01:17, _Michał pisze:
On 6/4/2013 10:32 PM, megrimsNO@interia.pl wrote:
Załóżmy, że EKM327 i Torque @androjeb dobrze pokazuje.

Jeśli jade w mieście normalnie, to "coolant temp"
pokazuje 98 stopni. Jak rżnę pacjenta autostradą
do odcięcia 250km/h to pokazuje 88. Czy tak powinno być?
Niedogrzany?

Mi trochę źle poskręcali auto - a pech ciał ze trasa
miała ~2200km ;) 1080km tam i potem z powrotem.

I potwierdzam zależność - przy dużej prędkości chłodzi
się ok. U mnie się przegrzewał przy poniżej 160km/h
(a przegrzany wchodził w awaryjny, odcinał cylindry, gadał
żeby maske delikatnie otwierać i silnika nie dotykać itp..)

Przy 250km/h "godzinami" trzymał temperaturę ok, ale podjazd
na stację benzynową to musiał być pitstop - koło 40 sekund na
wyłączenie silnika.

Co to za silnik? Nie masz przypadkiem sterowanego termostatu z grzałką?
W oplowskich np. 1.6xer i 1.8xer komp silnika steruje otwarciem termostatu wg. obciążenia silnika, małe obciążenie t=100C, jazda z większym gazem t=92C.


Robek

Data: 2013-06-06 09:10:13
Autor: _Michał
ODB2 - ELM327
On 6/6/2013 5:22 AM, Robek wrote:
W dniu 2013-06-06 01:17, _Michał pisze:
I potwierdzam zależność - przy dużej prędkości chłodzi
się ok. U mnie się przegrzewał przy poniżej 160km/h
(a przegrzany wchodził w awaryjny, odcinał cylindry, gadał
żeby maske delikatnie otwierać i silnika nie dotykać itp..)

Przy 250km/h "godzinami" trzymał temperaturę ok, ale podjazd
na stację benzynową to musiał być pitstop - koło 40 sekund na
wyłączenie silnika.

Co to za silnik? Nie masz przypadkiem sterowanego termostatu z grzałką?
W oplowskich np. 1.6xer i 1.8xer komp silnika steruje otwarciem
termostatu wg. obciążenia silnika, małe obciążenie t=100C, jazda z
większym gazem t=92C.

Było to PRV V6 24V, bez katalizatora bo "się stłukł" ;)
Myślę ze termostat był mechaniczny i chłodnica z 2 wiatrakami
chyba sterowana elektronicznie

Mogła być jakaś grzałka ale to do podgrzewania kabiny...

ODB2 - ELM327

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona