Data: 2009-09-10 14:42:01 | |
Autor: omega_fan | |
Nowy smiglowiec w LPR | |
Data: 2009-09-10 16:52:58 | |
Autor: Mike | |
Nowy smiglowiec w LPR | |
Data: 2009-09-10 16:58:22 | |
Autor: FD | |
Nowy smiglowiec w LPR | |
Mike pisze:
omega_fan pisze: pikne! oby służyły długo i bezpiecznie! |
|
Data: 2009-09-10 23:44:22 | |
Autor: Rabbit McCroolick | |
Nowy smiglowiec w LPR | |
Użytkownik "FD" <fakedetector@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:h8b4b6$40g$1atlantis.news.neostrada.pl... pikne! Pikne jak nowy Volkswagen. Ale naprawdę piękna to jest Agusta A109... |
|
Data: 2009-09-11 09:58:02 | |
Autor: Mikolaj Rydzewski | |
Nowy smiglowiec w LPR | |
FD wrote:
pikne! Pytanie laika: jakie zalety ma zabudowanie tylnego ¶migła? Mniejsza podatno¶ć na uszkodzenia, czy jakie¶ inne względy? |
|
Data: 2009-09-11 10:54:17 | |
Autor: Kacper Perschke | |
Nowy smiglowiec w LPR | |
Dnia 11.09.2009 Mikolaj Rydzewski <miki@ceti.pl> napisał:
[...] Trudniej wejść w pracujące śmigło. Sprawy wydajności i opływu chyba także, ale nie jestem głęboko w temacie. KAcper |
|
Data: 2009-09-11 11:13:23 | |
Autor: michu | |
Nowy smiglowiec w LPR | |
Kacper Perschke pisze:
Dnia 11.09.2009 Mikolaj Rydzewski <miki@ceti.pl> napisał: Niech mi ktos napisze pare technicznych szczegolów jak wyglada poloczenie miedzy silnikiem a smiglem ogonowym i jego dzialanie. Czy dobrze rozumiem, ze w smiglowcu z klasycznym smiglem ogonowym stosunek obrotow wirnika glownego do smigla ogonowego jest staly w calym zakresie obrotow, a zmiana sily generowanej przez smiglo ogonowe odbywa sie przez zamiany kata jego lopat? Jak jest z takim obudowanym wentylatorem - czy on tez ma lopatki o zmiennym kacie natarcia czy tu to sie odbywa poprzez zmiane stosunku predkosci obrotowej wirnikow? thx michu |
|
Data: 2009-09-11 13:44:36 | |
Autor: FD | |
Nowy smiglowiec w LPR | |
Mikolaj Rydzewski pisze:
FD wrote: -cichsze -sprawniejsze -bezpieczniejsze |
|
Data: 2009-09-11 12:55:36 | |
Autor: michu | |
Nowy smiglowiec w LPR | |
FD pisze:
> -sprawniejsze Na wiki pisze ze wymagaja wiekszej mocy do wytworzenia danego ciagu niz zwykle |
|
Data: 2009-09-11 14:12:08 | |
Autor: BartekZX9R | |
Nowy smiglowiec w LPR | |
Użytkownik "michu" <michu1982@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:h8ddrc$f8l$1news.onet.pl... Na wiki pisze ze wymagaja wiekszej mocy do wytworzenia danego ciagu niz zwykle Prawda, starszy MI-2 startowal z mniejszym "podmuchem" niz dzisiaj EC135. Ale sama procedura startu i rozruchu juz przebiegala szybciej niz w MI. BTW Check lista jest tylko w jezyku angielskim :) pozdr Bartek Blue9'99 Ave1,8 EL |
|
Data: 2009-09-11 14:16:02 | |
Autor: FD | |
Nowy smiglowiec w LPR | |
BartekZX9R pisze:
Użytkownik "michu" <michu1982@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:h8ddrc$f8l$1news.onet.pl... a Ty o czym piszesz? |
|
Data: 2009-09-11 14:13:59 | |
Autor: FD | |
Nowy smiglowiec w LPR | |
michu pisze:
FD pisze: a pod jakim haslem szukales? looknij na *fenestron* |
|
Data: 2009-09-11 13:22:33 | |
Autor: michu | |
Nowy smiglowiec w LPR | |
FD pisze:
michu pisze:> Tam wlasnie zerknalem: Disadvantages The fenestron uses more power than conventional tail rotor equipped helicopters.[citation needed] Its disadvantages are those common to all ducted fans when compared to propellers. They include higher weight and air resistance of the enclosure, higher construction cost, and a higher power requirement for a given thrust. |
|
Data: 2009-09-10 17:07:21 | |
Autor: Rev | |
Nowy smiglowiec w LPR | |
Mike wrote:
Czy ten Eurocopter stacjonuje tam "na co dzień"? Mieszkam niedaleko, chciałbym zobaczyć go na oczy. Mam jakie¶ szanse? Jak ze wstępem na l±dowisko? |
|
Data: 2009-09-10 18:19:26 | |
Autor: --=JJay=-- | |
Nowy smiglowiec w LPR | |
Rev pisze:
Czy ten Eurocopter stacjonuje tam "na co dzień"? Mieszkam niedaleko, chciałbym zobaczyć go na oczy. Mam jakie¶ szanse? Jak ze wstępem na l±dowisko? Podejrzewam, że przez jaki¶ czas zostanie w stolicy, ze względu na przeszkolenie personelu itd i dopiero za jaki¶ czas wejdzie do normalnej służby? Kto¶ sie orientuje kiedy to nast±pi i w której bazie LPR będzie stacjonować? pozdrawiam -- -- =JJay=-- www.aeroklub.deblin.pl, moje zdjęcia na airliners.net - http://tiny.pl/rcwl i na airfoto.pl - http://tiny.pl/n3mk Nie dyskutuj z debilem bo najpierw ¶ci±gnie cię do swojego poziomu a potem pokona do¶wiadczeniem |
|
Data: 2009-09-10 20:47:46 | |
Autor: Piotr F. | |
Nowy smiglowiec w LPR | |
-- =JJay=-- pisze:
Rev pisze: Mozecie byc pewni, ze w Wawie ich nie zabraknie. Tym bardziej, ze ma stanac symulator rowniez w naszym pieknym miescie. pozdro |
|
Data: 2009-09-11 13:12:37 | |
Autor: BartekZX9R | |
Nowy smiglowiec w LPR | |
Użytkownik "-- =JJay=-- " <jjay@NOSPAMgazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:h8b8u4$spd$1inews.gazeta.pl... Podejrzewam, że przez jaki¶ czas zostanie w stolicy, ze względu na przeszkolenie personelu itd i dopiero za jaki¶ czas wejdzie do normalnej służby?Na razie jest ich 6, piloci dopiero zaczynaja szkolenia z nalotem 15 godzin tygodniowo. Jeden stacjonuje na Lublinku w Lodzi. Bierze udzial w pokazach z okazji konferencji LPR w Lodzi w Koperniku. Fajna maszyna, calkiem niezle wyposazona. Bartek |
|
Data: 2009-09-11 10:06:14 | |
Autor: Kacper Perschke | |
Nowy smiglowiec w LPR | |
Dnia 10.09.2009 Rev <revmode@op.pl> napisał:
[...]Jak ze wstępem na lądowisko? Na lotnikso można wejść turystycznie "w godzinach pracy". Ja byłem ze dwa razy w sobotę. Wiesz gdzie jest brama? KAcper |
|
Data: 2009-09-15 23:08:42 | |
Autor: Rafal O. | |
Nowy smiglowiec w LPR | |
Witam!
Widziałem tak± maszynę "w akcji", to jest na l±dowisku przyszpitalnym. W nocy. Największe zdziwienie wzbudza jego odgłos. Jest niesamowicie cichy w porównaniu do Mi-2, czy W-3. Pozdrawiam, Rafał. -- |
|