Data: 2009-08-12 15:02:01 | |
Autor: Bartek | |
Nolan N103 - hałas | |
Witam Grupę.
Mam dziwny (przynajmniej dla mnie) problem z Nolanem N103. Jest głośny. Tak wiem, szczęka. Okazało się jednak, że znaczna część hałasu dochodzi do moich uszu z dołu kasku. Przez tę część wyściółki kasku która dotyka szyi i karku. Połączenie kasku i szyi jest po prostu nieszczelne. Podczas jazdy przyłożenie dłoni (tak jak by uszczelnienie połączenia szyja- kask) zmniejsza w zdecydowany sposób niepożądane zjawiska dźwiękowe. Pytania: 1. Czy to normalne w Nolanie i w innych kaskach? 2. Jeżeli nie to czy macie jakieś pomysły jak się tego zjawiska pozbyć (tak wiem, wymiana kasku może pomóc ale na razie nie wchodzi w rachubę)? 3. Czy przyczyną może być wygnieciony neck protector? Kask używany codziennie ale tylko w tym sezonie (praktycznie nowy). Bartek -- |
|
Data: 2009-08-12 08:11:53 | |
Autor: Atlobek | |
Nolan N103 - hałas | |
bylo niedawno.
mam sharka s 800 i jest tak samo. mozesz sie szczelnie owinac szalikiem i upchac go w szpary a tak na powaznie np do shoei jest do dokupienia kolnierz ktory sie wklada pomiedzy kask a wysciolke ktory przylega do szyi czyli uszczelnia :) pzdr Atlobek W-wa FAZER 600 '02 www.bikepics.com/members/atlobek http://atlobek.grono.net |
|
Data: 2009-08-13 08:53:09 | |
Autor: Bartek | |
Nolan N103 - hałas | |
Atlobek <atomek@data.pl> napisał(a):
bylo niedawno. Przeczytalem prawie caly watek o niewiejacych kaskach. Wynika z niego ze albo Shoei albo Schubert to kaski zapewniajace jako taki komfort akustyczny podczas jazdy. To co zrobic z Nolanem? Mam sobie doszywac jakies poduszki/uszczelniacze/gumeczki/kolnierzyki? Zostawic tego tak jak jest nie moge bo mam wrazenie ze gluchne. B. -- |
|
Data: 2009-08-13 11:58:33 | |
Autor: Leszek Karlik | |
Nolan N103 - hałas | |
On Thu, 13 Aug 2009 10:53:09 +0200, Bartek <bisza1.WYTNIJ@gazeta.pl> wrote:
[...] To co zrobic z Nolanem? Mam sobie doszywac jakies To nie wrażenie, to prawda. :-) Stopery do uszu to jedyne działające rozwiązanie. Z mojego doświadczenia wynika że takie piankowe są najwygodniejsze, aczkolwiek mam zamiar sobie zrobić u audiologa indywidualnie dopasowane i zobaczę jak one się będą sprawować. B.Leslie -- Leszek 'Leslie' Karlik NTV 650 |
|
Data: 2009-08-13 18:49:35 | |
Autor: Bartek | |
Nolan N103 - hałas | |
[...] Wiem. Tyle ze to nie jest smieszne... Sluch dobry jeszcze musi mi sie przydac w zyciu. Jezdze w stoperach i mam wrazenie ze na te przypadlosc kaskow niewiele pomagaja. Fale "uderzeniowe" docieraja do okolic ucha i sa odbierane przez narzad sluchowy poprzez drgania kosci skroniowej w czesci za uchem. Bede eksperymentowal. Ze tez jeszcze nie zrobili naprawde cichych kaskow... B. -- |
|
Data: 2009-08-13 20:59:16 | |
Autor: Leszek Karlik | |
Nolan N103 - hałas | |
On Thu, 13 Aug 2009 20:49:35 +0200, Bartek <bisza1.WYTNIJ@gazeta.pl> wrote:
[...] Jezdze w stoperach i mam wrazenie ze na te przypadlosc kaskow niewiele To męczące, ale mniej szkodliwe. Słuch zabija bardziej dźwięk wysokiej częstotliwości (gwizd wiatru) niż basy (huczenie z dołu kasku). Bede eksperymentowal. Ja miałem pomysł żeby zrobić taką kurtynę uszczelniającą szyję co by się napełniała powietrzem sama jak się zacznie szybciej jechać, przy niższej Ze tez jeszcze nie zrobili naprawde cichych kaskow... Robią dość ciche. Schubertha. ;-) Ale niektóre tanie kaski też są w miarę ciche, tylko że to i tak loteria. W Polsce nie mamy sklepów z tunelami aerodynamicznymi jakoś, a producenci się nie przejmują że kaski niszczą ludziom słuch. I dopóki ktoś nie oberwie jakimś zbiorowym pozwem na grubą kasę to się raczej nie zmieni. Czytałem badanie na temat technicznych sposobów wyciszania kasków robionym w UK z myślą o zawodowych motocyklistach - policjantach i paramedykach. Badania wykazały, ze mają większą utratę słuchu niż ich odpowiednicy nie jeżdżacy motocyklami, więc kombinowano co by można zrobić. Kurtyna na dół kasku zapewniała pewną niewielką skuteczność, jedyne co dobrze działało to ochronniki słuchu wbudowane w kask. Takie słuchwki ochronne w środku. Tylko że to strasznie niewygodne podczas zakładania musi być, i może osłabiać działanie kasku przy uderzeniu z boku. (Chociaż pewnie można by zrobić taki ochronnik głównie z prasowanego styropianu i trochę cienkiego plastiku :-))) B.Leslie -- Leszek 'Leslie' Karlik |
|
Data: 2009-08-13 22:10:46 | |
Autor: Qlfon | |
Nolan N103 - hałas | |
Leszek Karlik pisze:
Kurtyna na dół kasku zapewniała pewną niewielką skuteczność, jedyne co dobrze działało A probowal ktos moze latac w sluchawkach dousznych z aktywna redukcja halasu zewnetrznego? O np. w takich - http://tinyurl.com/sluchawki1 lub takich - http://tinyurl.com/sluchawki2. Na chlopski rozum powinno pomoc a i przy okazji mozna sobie muzyki posluchac (jak ktos lubi). -- Qlfon, Kraków |
|
Data: 2009-08-13 22:29:32 | |
Autor: Leszek Karlik | |
Nolan N103 - hałas | |
On Thu, 13 Aug 2009 22:10:46 +0200, Qlfon <rav@life.pl> wrote:
Kurtyna na dół kasku zapewniała pewną niewielką skuteczność, jedyne co dobrze działało to ochronniki słuchu wbudowane w kask. Takie słuchwki ochronne w środku. Tylko że to strasznie niewygodne podczas zakładania musi być, i może osłabiać działanie kasku przy uderzeniu z boku. W takich pierwszych, aktywnych to ktoś próbował: http://www.webbikeworld.com/r4/phillips-noise-canceling-earphones/ Według recenzji, niespecjalnie pomagają. Poza tym ZTCP to aktywne wytłumianie pomaga na komfort ale na zdrowie włosków w uszach to już mniej. Na chlopski rozum powinno pomoc a i przy okazji mozna sobie muzyki posluchac (jak ktos lubi). Te drugie, Shure'y to są słuchawki dokanałowe z pasywną redukcją hałasu zewnętrznego, czyli słuchawki zintegrowane z zatyczkami do uszu. :-) Nie wiem, jak dobrze te Shure wytłumają, ale Etymotic ER-6 są bardzo polecane, Etymotic robi niezłe zatyczki a słuchawki też podobno są całkiem niezłe: http://42.pl/u/1Jhc_ER6i Jak chce się posłuchać muzyki czy GPSa podczas jazdy to jest to, IMO, na razie najlepsze rozwiązanie. PS. Można też zrobić sobie u audiologa dopasowane do kanału zatyczki do uszu z wbudowanymi słuchawkami, ale to już droga impreza, tak w okolicach tysiąca raczej :-) Leslie -- Leszek 'Leslie' Karlik |
|
Data: 2009-08-13 23:26:34 | |
Autor: Jasio | |
Nolan N103 - hałas | |
Użytkownik "Leszek Karlik" napisał w wiadomości news:op.uyma7ilzbkkx24attitudeadjuste... PS. Można też zrobić sobie u audiologa dopasowane do kanału zatyczki A takie bez wbudowanych słuchawek to po ile, tak w okolicach oczywiście? -- Jasio vx etz Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj |
|
Data: 2009-08-14 01:00:07 | |
Autor: Leszek Karlik | |
Nolan N103 - hałas | |
On Fri, 14 Aug 2009 00:26:34 +0200, Jasio <bylystudent@gazeta.pl> wrote:
[...] PS. Można też zrobić sobie u audiologa dopasowane do kanału zatyczki http://www.otoria.pl/ochrona_motocyklisci.php takie kosztują, OIDP, 120 zł za parę. Jak się do nich przyjedzie w Poznaniu i zrobi formę, oczywiście. Jak się przeszedłem do najbliższego audiologa to się dowiedziałem że on może zrobić formę, a potem prześle ją do otorii (bo to jeden z chyba 2 czy 3 zakładów w Polsce które się tym zajmują) więc musiałby się dowiedzieć ile to będzie kosztować w zasadzie. :-) -- Leszek 'Leslie' Karlik NTV 650 |
|
Data: 2009-08-14 08:27:01 | |
Autor: Seba | |
Nolan N103 - hałas | |
Dnia Fri, 14 Aug 2009 01:00:07 +0200, Leszek Karlik napisał(a):
http://www.otoria.pl/ochrona_motocyklisci.php takie kosztują, OIDP, 120 zł To może warto spojrzeć w stronę 'MotoSafe' - Alpine Hearing Protection? Lekko tańsze - IMO w miarę skuteczne (szum powietrza wyciszają znacznie, przy wyższych prędkosciach komfort jest ok, na postoju można spokojnie rozmawiać, silnik słychać). Jeżdżę w nich od jakiegoś czasu i chyba jestem zadowolony - chyba, ponieważ mogłyby mocniej wycinać hałas przy wyższych prędkościach, ale może mam takie odczucia po przesiadce ze zwykłych, standardowych stoperów (ktróe wycinają wszystko jak leci) lub ze słuchawek dousznych (np. EP-630 - tanie i na moto dobre). -- Pozdrawiam, Sebastian S. FZS 600 |
|
Data: 2009-08-14 16:58:59 | |
Autor: Leszek Karlik | |
Nolan N103 - hałas | |
On Fri, 14 Aug 2009 08:27:01 +0200, Seba <seb_beztego_sob@gazeta.pl> wrote:
[...] http://www.otoria.pl/ochrona_motocyklisci.php takie kosztują, OIDP, 120 zł za parę. Jak się do nich przyjedzie w Poznaniu i zrobi formę, oczywiście. Troszeczkę tańsze, ale za to "one size fits all" więc nie wiem, czy takie dopasowane indywidualnie nie będą wygodniejsze. Nic, chyba przetestuję tak czy siak. Od dłuższego czasu testuję różne stopery i myślę o napisaniu jakiegoś dłuższego kawałka o utracie słuchu przez motocyklistów, żeby wrzucić gdzieś na WWW i móc potem tylko URLa podawać przy rozmowach o głośnych kaskach :-) lub ze słuchawek dousznych (np. EP-630 - tanie i na moto dobre). EP-630 są tanie i niezbyt skuteczne w wycinaniu dźwięku zewnętrznego. (Sam mam i używam czasami, i nie jestem zachwycony :-)) Owszem, robią to lepiej niż pchełki czy słuchawki zewnętrzne, ale ta ich gumka dość słabo tłumi. Jak się jeździ z prędkościami kodeksowymi to powinny starczyć, ale na dłuższe trasy albo przy głośnym kasku bym na nie specjalnie nie liczył. Aczkolwiek widziałem przeróbkę tego typu słuchawek na chroniące lepiej, przez wycięcie kanalika w piankowych stoperach i wetknięcie w nią przetwornika słuchawki. ;-) Leslie -- Leszek 'Leslie' Karlik NTV 650 |
|
Data: 2009-08-15 14:12:48 | |
Autor: Seba | |
Nolan N103 - hałas | |
Fri, 14 Aug 2009 16:58:59 +0200, *Leszek Karlik* napisał(a):
lub ze słuchawek dousznych (np. EP-630 - tanie i na moto dobre). EP-630 są tanie i niezbyt skuteczne w wycinaniu dźwięku zewnętrznego. Owszem, robią to lepiej niż pchełki czy słuchawki zewnętrzne, ale ta Na dłuższe trasy to Zen Aurvana byłyby lepsze - te wyciszają zauważalnie ;) A co do EP-630 to IMO dźwięki zewnętrzne wycinają w miarę ok., do polatania po mieście i cichego posłuchania muzyki na moto są ok. Oczywiście mistrzostwo świata to to nie jest ale przy tej cenie wypadają dobrze. -- Pozdrawiam Sebastian S. |
|
Data: 2009-08-17 09:09:50 | |
Autor: Bartek | |
Nolan N103 - hałas | |
>> PS. Można też zrobić sobie u audiologa dopasowane do kanału zatyczki Jutro rozpoczynam procedure zakupu stoperow (w zasadzie filtrow) Otorii. W Warszawie na ul. Wareckiej w CTS (Centrum Terapii Sluchu) pobieraja wycisk ucha i przesylaja do Otorii. W poznaniu w ciagu okolo 7 dni wykonuja filtr i przesylaja do kilenta. Koszt wykonania to aktualnie 140 PLN. W ostatnim bodajze Motocyklu znalazlem reklame kaskow Scorpion. http://scorpionsports.eu/ Ciekawy patent w nich zastosowano. Pompowany kolnierz i poduszki policzkowe. Jutro podjade do Olek Motocykle (diluja tymi kaskami) i obmacam produkty. Moze da sie przetestowac. Nie wiem tylko jak z jakoscia kaskow. Niby TUV i atest CE maja... -- B. -- |
|
Data: 2009-08-17 11:21:20 | |
Autor: Leszek Karlik | |
Nolan N103 - hałas | |
On Mon, 17 Aug 2009 11:09:50 +0200, Bartek <bisza1.WYTNIJ@gazeta.pl> wrote:
[...] W ostatnim bodajze Motocyklu znalazlem reklame kaskow Scorpion.[...] Nie wiem tylko jak z jakoscia kaskow. Niby TUV i atest CE maja... Ale tylko w niektórych, EXO-1000 ma pompowane poduszki policzkowe a EXO-700 czy EXO-400 już nie. Na webbikeworld.com nieźle je oceniają ogólnie. A ja to bym chętnie sobie EXO-700 Neon sprawił. :-) Leslie -- Leszek 'Leslie' Karlik |
|
Data: 2009-08-17 09:33:39 | |
Autor: Bartek | |
Nolan N103 - hałas | |
> W ostatnim bodajze Motocyklu znalazlem reklame kaskow Scorpion. No tak. Tylko tysiączek się pompuje. Ale tez jest OK. Jutro podjade do sklepu i obmacam. Zdam relację. B. -- |
|
Data: 2009-08-17 10:53:00 | |
Autor: Jasio | |
Nolan N103 - hałas | |
Użytkownik "Leszek Karlik" napisał w wiadomości news:op.uysuxutcbkkx24attitudeadjuste...
Ale tylko w niektórych, EXO-1000 ma pompowane poduszki policzkowe Chyba do zamiatania. (: -- Jasio vx etz Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj |
|
Data: 2009-08-18 23:17:06 | |
Autor: Leszek Karlik | |
Nolan N103 - hałas | |
On Mon, 17 Aug 2009 11:53:00 +0200, Jasio <bylystudent@gazeta.pl> wrote:
[...] Ale tylko w niektórych, EXO-1000 ma pompowane poduszki policzkowe No wolałbym kask pomalowany jednolicie na oczojebną czerwień lub pomarańcz niż neonową zieleń ale ogólnie kaski high visibility jakoś nie są popularne, w przeciwieństwie do głosnych tłumików. Strangely enough. :-> Leslie -- Leszek 'Leslie' Karlik |
|
Data: 2009-08-19 10:28:23 | |
Autor: Jasio | |
Nolan N103 - hałas | |
Użytkownik "Leszek Karlik" napisał w wiadomości news:op.uyvmqsl1bkkx24attitudeadjuste...
On Mon, 17 Aug 2009 11:53:00 +0200, Jasio wrote: Najnowszą kolecję "high visibility" z Hein Gericke widziałeś? Też mało popularna zapewne. -- Jasio vx etz Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj |
|
Data: 2009-08-20 22:51:19 | |
Autor: Leszek Karlik | |
Nolan N103 - hałas | |
On Wed, 19 Aug 2009 11:28:23 +0200, Jasio <bylystudent@gazeta.pl> wrote:
[...] No wolałbym kask pomalowany jednolicie na oczojebną czerwień lubNajnowszą kolecję "high visibility" z Hein Gericke widziałeś? Nie, ale sobie wyguglałem. Fajna. :-) Też mało popularna zapewne. U nas zapewne tak. Na Zachodzie ciuchy hi-viz sprzedają się nieźle już od dłuższego czasu, np. Aerostitch Darien http://www.webbikeworld.com/r2/aerostich/darien-jacket.htm czy Tourmastera różne (np. ten: http://www.webbikeworld.com/r4/tourmaster-epic-jacket/ ) W UK sporo tego widziałem, a u nas jakoś rzadko. :-) Leslie -- Leszek 'Leslie' Karlik |
|
Data: 2009-08-17 20:11:27 | |
Autor: Marcin | |
Nolan N103 - hałas | |
Jutro rozpoczynam procedure zakupu stoperow (w zasadzie filtrow) Otorii. Mam, używam. Jak dla mnie - idealnie. Nie sa to stopery, czyli wszystko słychać. Można swobodnie rozmawiac. Ale w czasie jazdy jest znacznie ciszej. |
|
Data: 2009-08-13 20:51:02 | |
Autor: Vir | |
Nolan N103 - hałas | |
To co zrobic z Nolanem? Mam sobie doszywac jakies poduszki/uszczelniacze/gumeczki/kolnierzyki? Zostawic tego tak jak jest nie moge bo mam wrazenie ze gluchne. Przez poprzednie 3 lata jeździłem w Nolanie N100, a w tym roku zamieniłem go na Schubertha C3. Potwierdzam: Nolan jest kaskiem głośnym, przy prędkości >80km/h nie słychać nic w interkomie, a moje moto ma wysoką szybę. W Schubercie nawet w okolicach 200 km/h słychać wszystko. Te kaski to zupełnie inny świat, Schuberth wart jest każdych pieniędzy, jeśli chodzi o ciszę. Ma jednak pewną wadę: otóż nie da się jechać z otwartą szybą >100 km/h, bo sama się zamyka. Obojętnie, na którym ząbku jest podniesiona. W Nolanie nie miałem takich problemów. Nie jest to problem tego egzemplarza, bo mam 2 Schuberthy, oba z tym samym problemem. Jak dla mnie to spora niedogodność. Vir Duża czarna bawarka i mała czarna japonka |
|
Data: 2009-08-13 13:36:56 | |
Autor: Subframe | |
Nolan N103 - hałas | |
Przez poprzednie 3 lata jeździłem w Nolanie N100, a w tym roku Pewnie jest, ja mam starego N40 i chce go zmienić. Gdy jeźdzę na nakedach to głośność jest ok. Natomiast kiedyś siadłem na CBFa z owiewką i myślałem że ogłuchnę. Hałas był tak duży że zabierał całą przyjemność z jazdy, głównie z powodu turbulencji. Kształt szyby bądź owiewki też może mieć wpływ na głośność :). pozr Subframe, Bellagio |
|
Data: 2009-08-14 08:28:38 | |
Autor: Seba | |
Nolan N103 - hałas | |
Dnia Thu, 13 Aug 2009 13:36:56 -0700 (PDT), Subframe napisał(a):
Kształt szyby bądź owiewki też może mieć wpływ na głośność :). Może mieć olbrzymi wpływ - mam wyższą szybę w Fazerze i o ile napór wiatru zmalał (w stosunku do szyby standardowej, oryginalnej), to turbulencje i hałas został zwielokrotniony przy dużych prędkościach. -- Pozdrawiam, Sebastian S. FZS 600 |
|
Data: 2009-08-14 09:20:43 | |
Autor: Qlfon | |
Nolan N103 - hałas | |
Seba pisze:
Dnia Thu, 13 Aug 2009 13:36:56 -0700 (PDT), Subframe napisał(a):True:) Jak jeszcze mialem tdm 850 ze standardowa szybka w moim Nolanie n100 tez mi glosno bylo. Keidys przy dluzszej trasie d*** mnie bolala no to sobie wstalemz eby odpoczac i nagle nastala cisza:) No moze niezuplena ale znacznie ciszej sie jechalo. Na FJR juz bylo ok, ale generalnie na nakedach wydaje mi sie ze jest ciszej. Ale i tak kiedys Shubiego poprobuje. -- Qlfon, Kraków |
|
Data: 2009-08-15 14:56:04 | |
Autor: Tekus | |
Nolan N103 - hałas | |
Qlfon pisze:
True:) Jak jeszcze mialem tdm 850 ze standardowa szybka w moim Nolanie n100 tez mi glosno bylo. Keidys przy dluzszej trasie d*** mnie bolala no to sobie wstalemz eby odpoczac i nagle nastala cisza:) No moze niezuplena ale znacznie ciszej sie jechalo. Na FJR juz bylo ok, ale generalnie na nakedach wydaje mi sie ze jest ciszej. Ale i tak kiedys Shubiego poprobuje.True true! Sam kask to połowa sukcesu, w swojej beemce zmieniłem na fabryczną krótką szybę, przedłużana powodowała że cały strumień powietrze walił prosto w kask. Masakra. A co do kasków to nie kupujcie Airohów (Mathisse) bo przy prędkości więcej niż 50kmph nie idzie jechać. A 100km/h grozi trwałym kalectwem, bez korków się nie da. Teraz jest shubi C3, fakt że zajebiaszczo drogi, ale jest rewelacyjnie. W trasie szybkę można zatrzasnąć, wtedy robi się ciszej. Złotówka się ciutkę umocniła wiec powinno być troszkę taniej. No ale kasków nie kupuje się na sezon, przynajmniej nie ja :) -- Tekus tekus.net |
|
Data: 2009-08-16 00:05:01 | |
Autor: Leszek Karlik | |
Nolan N103 - hałas | |
|
|
Data: 2009-08-15 02:08:58 | |
Autor: Albin | |
Nolan N103 - hałas | |
On 12 Sie, 17:02, " Bartek" <bisza1.SKA...@gazeta.pl> wrote:
Witam Grupę. Czesc! Mam tego Nolana i faktycznie huczy :( nawet bardziej, niz moj poprzedni caberg jt za mniejsze pieniadze ) Szum znika kiedy, przylozysz tylko jeden palec wskazujacy na koncowki szyby tak aby przylegal ( moj pomysl jest taki , aby przykleic na super glue takie listki z pleksi badz innego przezroczystego plastiku np o szer 1 cm w te miejsca ) Ja tak chyba zrobie, ala male spojlery pzdr Albin |