Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   No i się stało kupiłem saaba 9-3 :)

No i się stało kupiłem saaba 9-3 :)

Data: 2010-02-08 12:24:37
Autor: bratPit[pr]
No i się stało kupiłem saaba 9-3 :)

Auto bardzo fajne, jak ktoś by się zastanawiał i wahał to szczerze
polecam już chociaż dla samego wyglądu. Orientuje się ktoś czy dwumasa w tych autach jest taka sama jak w fiatach czy coś zmienili? Bo nie chce przepłacać za część z logo saaba bo znając życie z racji prestiżu marki i części droższe :)
Autko kupiłem okazyjnie z dwumasą do wymiany i sprzęgłem.

większość "popularnych" rzeczy pasuje od Vectry i Cromy,
brat

Data: 2010-02-08 12:27:25
Autor: krzysiek82
No i się stało kupiłem saaba 9- 3 :)
bratPit[pr] pisze:
większość "popularnych" rzeczy pasuje od Vectry i Cromy,
brat

tak też właśnie czytałem, na wiosnę auto wyjedzie na drogę :) muszę pozmieniać co trzeba zabezpieczyć podłogę i profile i będzie git.
Po przesiadce z punto po prostu rozwaliła mnie jakość wykonania na plus oczywiście. O komforcie nie wspominam bo nie miałem okazji i czasu nim jechać, ale za pewne porównania z punto nie ma :)

--
krzysiek82

Data: 2010-02-08 10:20:58
Autor: amos
No i się stało kupiłem saaba 9-3 :)
On 8 Lut, 12:27, krzysiek82 <kupi...@punto.pl> wrote:
Po przesiadce z punto po prostu rozwaliła mnie jakość wykonania na plus
oczywiście.

Hehe i pomyslec, ze SAABnieci uwazaja ze jest to bodaj najgorzej
wykonczone auto ;)

Jak to punkt siedzenia wplywa na nasz punkt siedzenia.

--
amos

Data: 2010-02-08 12:01:27
Autor: amos
No i się stało kupiłem saaba 9-3 :)
On 8 Lut, 19:20, amos <gwojci...@gmail.com> wrote:

Jak to punkt siedzenia wplywa na nasz punkt siedzenia.

ups poprawka, mialo byc: na punkt widzenia.

--
amos

Data: 2010-02-08 12:44:57
Autor: pIOTER
No i się stało kupiłem saaba 9-3 :)
Po przesiadce z punto po prostu rozwaliła mnie jakość wykonania na plus oczywiście.

to jest jednoczesnie sugestia dlaczego fiat nie potrafi sprzedac aut w segmantach wyzszych niz kompakt. A po przeniesieniu pandy z polski do wloch zacznie miec ten sam problem i z mniejszymi modelami

pIOTER

Data: 2010-02-08 12:47:19
Autor: krzysiek82
No i się stało kupiłem saaba 9- 3 :)
pIOTER pisze:
to jest jednoczesnie sugestia dlaczego fiat nie potrafi sprzedac aut w segmantach wyzszych niz kompakt. A po przeniesieniu pandy z polski do wloch zacznie miec ten sam problem i z mniejszymi modelami


Mógłbyś to rozwinąć? Chociaż chyba Cię rozumiem nie wydałbym kasy na nową cromę :)

--
krzysiek82

Data: 2010-02-08 13:05:51
Autor: pIOTER
No i się stało kupiłem saaba 9-3 :)
Croma tak a propos powstawala razem z 9-3 kombi w Trollhattan, wiec niby jest to b. podobne auto... no wlasnie, tylko zeby nie ta jakosc.
W przypadku kompaktow i wyzej potencjalny uzytkownik wieksza uwage zaczyna zwracac na jakosc, gdyz jest to auto do codziennego uzytku i powinno byc bezproblemowe. Jakosc z kolei (choc nie do konca) buduje prestiz danej marki.
Kiedys przy okazji premiery nowego Bravo troche sie posprzeczalem z jakims gostkiem. Powiedzialem ze wyglad to nie wszystko, jezeli Fiat chce byc pewien sukcesu musi produkowac to auto w Polsce

pIOTER

Data: 2010-02-08 12:53:36
Autor: Pan Piskorz
No i się stało kupiłem saaba 9- 3 :)
A po przeniesieniu pandy z polski do wloch

A nowa panda chyba będzie produkowana
w Kragujevacu,
chyba, ze coś się zmieniło.

P.

Data: 2010-02-08 13:31:15
Autor: Cavallino
No i się stało kupiłem saaba 9-3 :)
Użytkownik "pIOTER" <giray@wupe.peel> napisał w wiadomości news:hkou5j$p2p$1nemesis.news.neostrada.pl...
Po przesiadce z punto po prostu rozwaliła mnie jakość wykonania na plus oczywiście.

to jest jednoczesnie sugestia dlaczego fiat nie potrafi sprzedac aut w segmantach wyzszych niz kompakt.


Eeee tam, brednie.
Problemem we Fiacie jest nie tyle jakość wykonania, co jakość użytych materiałów (jak na to co zostało użyte w Punto to do wykonania nie można mieć większych zastrzeżeń na tle konkurencji cenowej).
Tyle że to jest problem praktycznie nie do przejścia, bo wykonanie z droższych materiałów spowoduje wzrost ceny.
A kto normalny kupi Fiata zamiast Alfy Romeo, Audi czy Saaba jeśli będą w tej samej cenie.
Fiat już próbował w ten sposób konkurować robiąc kopię Golfa (czytaj Stilo).
I co?
I klapa na całej linii - chętnych nie było.

Osobiście nie lubię przepłacać za to żeby ktoś mi drewienko na deskę założył, wolę zapłacić mniej kosztem twardszego plastiku.

Data: 2010-02-08 13:50:45
Autor: bratPit[pr]
No i się stało kupiłem saaba 9-3 :)
Po przesiadce z punto po prostu rozwaliła mnie jakość wykonania na plus oczywiście.

to jest jednoczesnie sugestia dlaczego fiat nie potrafi sprzedac aut w segmantach wyzszych niz kompakt.

Fiat już próbował w ten sposób konkurować robiąc kopię Golfa (czytaj Stilo).

jak nie mam nic do Fiata jako marki i modelu Stilo, to serio Stilo miało konkurować z Golfem?
bo jak się tam wsiada za kierownicę to odnosi się wrażenie królestwa gumo-plastiku,
wcale się nie dziwię że była klapa,
brat

Data: 2010-02-08 13:52:54
Autor: Cavallino
No i się stało kupiłem saaba 9-3 :)
Użytkownik "bratPit[pr]" <krakus28no_spam@op.pl> napisał w wiadomości news:

jak nie mam nic do Fiata jako marki i modelu Stilo, to serio Stilo miało konkurować z Golfem?

Tak.
Był tak samo paskudny jak Golf, również siekierą przez Niemca projektowany.

bo jak się tam wsiada za kierownicę to odnosi się wrażenie królestwa gumo-plastiku,

A w Golfie to normalnie skóra i drewno w standardzie jest ......
Stilo to było chyba pierwsze auto Fiata w którym ten plastik był miękki i jego spasowanie na poziomie.

Data: 2010-02-08 14:14:01
Autor: bratPit[pr]
No i się stało kupiłem saaba 9-3 :)
Był tak samo paskudny jak Golf, również siekierą przez Niemca projektowany.

to już kwestia gustu,

bo jak się tam wsiada za kierownicę to odnosi się wrażenie królestwa gumo-plastiku,

A w Golfie to normalnie skóra i drewno w standardzie jest ......

co ma na celu takie stwierdzenie?

Stilo to było chyba pierwsze auto Fiata w którym ten plastik był miękki i jego spasowanie na poziomie.

dla mnie kolor tych materiałów, 'wrażenia dotykowe' i design powodował zdecydowanie złe wrażenie,
brat

Data: 2010-02-08 14:24:14
Autor: Cavallino
No i się stało kupiłem saaba 9-3 :)
Użytkownik "bratPit[pr]" <krakus28no_spam@op.pl> napisał w wiadomości news:hkp2ms$pgh$1inews.gazeta.pl...
Był tak samo paskudny jak Golf, również siekierą przez Niemca projektowany.

to już kwestia gustu,

Nie, to kwesta faktów.
Gust może decydować tylko o tym czy efekt jest paskudny, czy nie, reszta się nie zmienia.


bo jak się tam wsiada za kierownicę to odnosi się wrażenie królestwa gumo-plastiku,

A w Golfie to normalnie skóra i drewno w standardzie jest ......

co ma na celu takie stwierdzenie?

Negat wobec poprzedniego stwierdzenia.



Stilo to było chyba pierwsze auto Fiata w którym ten plastik był miękki i jego spasowanie na poziomie.

dla mnie kolor tych materiałów, 'wrażenia dotykowe' i design powodował zdecydowanie złe wrażenie,

Widać nie siedziałeś we wcześniejszych Fiatach. ;-)
Ale co designu się zgadzam.
Pasował chyba tylko germanofilom, ale dla nich sama myśl o kupnie Fiata była absurdalna.
Tak więc - to był samochód dla którego grupa docelowa na świecie nie istniała.

Data: 2010-02-08 17:12:34
Autor: Arek (G)
No i się stało kupiłem saaba 9- 3 :)
W dniu 2010-02-08 14:24, Cavallino pisze:

Był tak samo paskudny jak Golf, również siekierą przez Niemca
projektowany.

to już kwestia gustu,

Nie, to kwesta faktów.
Gust może decydować tylko o tym czy efekt jest paskudny, czy nie, reszta
się nie zmienia.

W sumie to cholera wie o którym modelu piszesz i o czym dokładnie.

bo jak się tam wsiada za kierownicę to odnosi się wrażenie królestwa
gumo-plastiku,

A w Golfie to normalnie skóra i drewno w standardzie jest ......

co ma na celu takie stwierdzenie?

Negat wobec poprzedniego stwierdzenia.

I znowu zależy co z czym porównujesz. To samo można napisać o każdej marce i każdym modelu.

Stilo to było chyba pierwsze auto Fiata w którym ten plastik był
miękki i jego spasowanie na poziomie.

dla mnie kolor tych materiałów, 'wrażenia dotykowe' i design powodował
zdecydowanie złe wrażenie,

Widać nie siedziałeś we wcześniejszych Fiatach. ;-)
Ale co designu się zgadzam.
Pasował chyba tylko germanofilom, ale dla nich sama myśl o kupnie Fiata
była absurdalna.
Tak więc - to był samochód dla którego grupa docelowa na świecie nie
istniała.

Na pewno nie pasował, fanom star treka. Tylko ciągle nie wiadomo co z czym i do czego porównujesz. Jeśli na co dzień chodzisz w różowych spodniach, niebieskich butach, pomarańczowej koszuli bez jednego rękawa, to fakt, coś co ma wyważony kształt może być zbyt proste, banalne i nudne. Całe szczęście koreańska motoryzacja ma trochę ciekawych projektów, które mogą przypaść Ci do "gustu".

A.

Data: 2010-02-08 13:55:54
Autor: J.F.
No i się stało kupiłem saaba 9-3 :)
On Mon, 8 Feb 2010 13:31:15 +0100,  Cavallino wrote:
to jest jednoczesnie sugestia dlaczego fiat nie potrafi sprzedac aut w segmantach wyzszych niz kompakt.

Problemem we Fiacie jest nie tyle jakość wykonania, co jakość użytych materiałów (jak na to co zostało użyte w Punto to do wykonania nie można mieć większych zastrzeżeń na tle konkurencji cenowej).
Tyle że to jest problem praktycznie nie do przejścia, bo wykonanie z droższych materiałów spowoduje wzrost ceny.
A kto normalny kupi Fiata zamiast Alfy Romeo, Audi czy Saaba jeśli będą w tej samej cenie.

A Alfa ma lepsze materialy ?
Fiat już próbował w ten sposób konkurować robiąc kopię Golfa (czytaj Stilo).
I co? I klapa na całej linii - chętnych nie było.

Dawno dawno temu VW to byl taki fiat - auto dla ludu, czyli klasy
pracujacej.
Dobry pomysl [golf] plus jakosc, tzn starannosc .. i juz po 10 latach
staje sie uznana marka, przynajmniej w sredniej klasie.

Osobiście nie lubię przepłacać za to żeby ktoś mi drewienko na deskę założył, wolę zapłacić mniej kosztem twardszego plastiku.

Takie male detale potrafia znacznie podniesc wrazenie estetyczne,
jednym to nie przeszkadza, innych zacheca do kupna. A w polo deska fatalna byla :-)

J.

Data: 2010-02-08 14:01:02
Autor: Cavallino
No i się stało kupiłem saaba 9-3 :)
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:

Problemem we Fiacie jest nie tyle jakość wykonania, co jakość użytych
materiałów (jak na to co zostało użyte w Punto to do wykonania nie można
mieć większych zastrzeżeń na tle konkurencji cenowej).
Tyle że to jest problem praktycznie nie do przejścia, bo wykonanie z
droższych materiałów spowoduje wzrost ceny.
A kto normalny kupi Fiata zamiast Alfy Romeo, Audi czy Saaba jeśli będą w
tej samej cenie.

A Alfa ma lepsze materialy ?

Niż Punto?
Na 100%.


Fiat już próbował w ten sposób konkurować robiąc kopię Golfa (czytaj Stilo).
I co? I klapa na całej linii - chętnych nie było.

Dawno dawno temu VW to byl taki fiat - auto dla ludu, czyli klasy
pracujacej.
Dobry pomysl [golf] plus jakosc, tzn starannosc .. i juz po 10 latach
staje sie uznana marka, przynajmniej w sredniej klasie.

Gdyby Stilo trzepali przez 10 lat, to by zbankrutowali (byli już blisko) - dopłacali do każdego egzemplarza niemało.


Osobiście nie lubię przepłacać za to żeby ktoś mi drewienko na deskę
założył, wolę zapłacić mniej kosztem twardszego plastiku.

Takie male detale potrafia znacznie podniesc wrazenie estetyczne,

A zwłaszcza cenę.

jednym to nie przeszkadza

Mnie przeszkadza, ale wyższa cena zdecydowanie bardziej.
Jak np. ostatnio obejrzałem Vengę to od razu brakowało mi miękkiego plastiku z Ceeda.
A cena zbliżona.
Od razu to zdyskwalifikowało ten model.

Data: 2010-02-08 14:56:31
Autor: Borys Pogoreło
No i się stało kupiłem saaba 9-3 :)
Dnia Mon, 08 Feb 2010 13:55:54 +0100, J.F. napisał(a):

A kto normalny kupi Fiata zamiast Alfy Romeo, Audi czy Saaba jeśli będą w tej samej cenie.

A Alfa ma lepsze materialy ?

 Zdecydowanie lepsze. W 159 aluminium, miękkie plastiki i skóra. W 156 też
nienajgorzej.

Dobry pomysl [golf] plus jakosc, tzn starannosc .. i juz po 10 latach
staje sie uznana marka, przynajmniej w sredniej klasie.

 I cerata na siedzeniach ;) Fiat pewnie po 10 latach tłuczenia Stilo by się
doczekał takiej opinii... I powoli ją sobie zdobywa następcą, czyli Bravo.

Takie male detale potrafia znacznie podniesc wrazenie estetyczne,
jednym to nie przeszkadza, innych zacheca do kupna.

 Drewno w większości przypadków wygląda IMO ohydnie. Na palcach jednej ręki
mogę wymienić auta, gdzie spasowanie drewnianych wstawek z resztą
wykończenia było zrobione z głową i jakąś estetyką. Bo inaczej te
błyszczące brązowe elementy w morzu szarego plastiku wyglądają jakby ktoś
zrobił... no, wiadomo.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-02-08 15:03:29
Autor: Cavallino
No i się stało kupiłem saaba 9-3 :)
Użytkownik "Borys Pogoreło" <borys@pl.edu.leszno> napisał w wiadomości news:

A Alfa ma lepsze materialy ?

Zdecydowanie lepsze. W 159 aluminium, miękkie plastiki i skóra.

O opcjach nie ma co gadać - w standardzie skóry nie ma.
Welur był std w 146 - czy później się to chociaż powtórzyło?

Data: 2010-02-08 15:56:17
Autor: Borys Pogoreło
No i się stało kupiłem saaba 9-3 :)
Dnia Mon, 8 Feb 2010 15:03:29 +0100, Cavallino napisał(a):

Zdecydowanie lepsze. W 159 aluminium, miękkie plastiki i skóra.

O opcjach nie ma co gadać - w standardzie skóry nie ma.
Welur był std w 146 - czy później się to chociaż powtórzyło?

 Tak, domyślnie jest welur, ale dobrej jakości. Za niewielką dopłatą
Alfatex - taki ichni wynalazek, mechaty miękki materiał. Później to już
wiadomo - tylko skóra.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-02-08 16:04:00
Autor: Cavallino
No i się stało kupiłem saaba 9-3 :)
Użytkownik "Borys Pogoreło" <borys@pl.edu.leszno> napisał w wiadomości news:bllur58rnnhg$.1gybdj2hrhk1r.dlg40tude.net...
Dnia Mon, 8 Feb 2010 15:03:29 +0100, Cavallino napisał(a):

Zdecydowanie lepsze. W 159 aluminium, miękkie plastiki i skóra.

O opcjach nie ma co gadać - w standardzie skóry nie ma.
Welur był std w 146 - czy później się to chociaż powtórzyło?

Tak, domyślnie jest welur, ale dobrej jakości.

To i tak już plus.
W Ceed też siedzę na czymś takim, worek na ziemniaki którym fotele oblekło Renault w Megane, czy Fiat w Punto wspominam z obrzydzeniem.

Data: 2010-02-09 08:29:28
Autor: mateusx6
No i się stało kupiłem saaba 9-3 :)

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:hkp952$g55$1news.onet.pl...
Użytkownik "Borys Pogoreło" <borys@pl.edu.leszno> napisał w wiadomości news:bllur58rnnhg$.1gybdj2hrhk1r.dlg40tude.net...
Dnia Mon, 8 Feb 2010 15:03:29 +0100, Cavallino napisał(a):

Zdecydowanie lepsze. W 159 aluminium, miękkie plastiki i skóra.

O opcjach nie ma co gadać - w standardzie skóry nie ma.
Welur był std w 146 - czy później się to chociaż powtórzyło?

Tak, domyślnie jest welur, ale dobrej jakości.

To i tak już plus.
W Ceed też siedzę na czymś takim, worek na ziemniaki którym fotele oblekło Renault w Megane, czy Fiat w Punto wspominam z obrzydzeniem.

a czy przypadkiem alfa nie byla kilka % drozsza od fiacika ? :) Choc nie pamietam nowych cen prosto od producenta :]

Data: 2010-02-09 09:49:56
Autor: Cavallino
No i się stało kupiłem saaba 9-3 :)
Użytkownik "mateusx6" <mateusx6@wp.pl> napisał w wiadomości news:

Welur był std w 146 - czy później się to chociaż powtórzyło?

Tak, domyślnie jest welur, ale dobrej jakości.

To i tak już plus.
W Ceed też siedzę na czymś takim, worek na ziemniaki którym fotele oblekło Renault w Megane, czy Fiat w Punto wspominam z obrzydzeniem.

a czy przypadkiem alfa nie byla kilka % drozsza od fiacika ? :)

Teraz jest, ale gdy miałem 146 to kosztowała praktycznie tyle samo co analogiczny Fiat.
No i ja o tym przecież mówiłem - coś za coś.

Data: 2010-02-08 12:54:59
Autor: lleeoo
No i się stało kupiłem saaba 9-3 :)
W dniu 2010-02-08 12:27, krzysiek82 pisze:
bratPit[pr] pisze:
większość "popularnych" rzeczy pasuje od Vectry i Cromy,
brat

tak też właśnie czytałem, na wiosnę auto wyjedzie na drogę :) muszę
pozmieniać co trzeba zabezpieczyć podłogę i profile i będzie git.
Po przesiadce z punto po prostu rozwaliła mnie jakość wykonania na plus
oczywiście. O komforcie nie wspominam bo nie miałem okazji i czasu nim
jechać, ale za pewne porównania z punto nie ma :)


Policz i zabezpiecz sondy lambda :-D

No i się stało kupiłem saaba 9-3 :)

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona