Data: 2015-11-01 12:34:42 | |
Autor: Jan Niezbędnik | |
No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;] | |
W dniu 2015-10-31 o 19:46, atm pisze:
https://www.youtube.com/watch?v=-EKRcibjbN4 jak sie tak jedzie w takich warunkach to sie traci ¿ycie za brak mózgu |
|
Data: 2015-11-01 17:05:03 | |
Autor: janusz_k | |
No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;] | |
W dniu 2015-11-01 o 12:34, Jan Niezbêdnik pisze:
W dniu 2015-10-31 o 19:46, atm pisze:Kiedy w³a¶nie nie straci³ a i pasa¿er bez wiêkszego szwanku z tego wyszed³, pewnie dlatego ¿e du¿y i solidny SUV. Jakby czym¶ mniejszym jechali to penie by ich "skrobali" z asfaltu na dole. -- Pozdr Janusz_K |
|
Data: 2015-11-01 17:52:04 | |
Autor: Myjk | |
No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;] | |
Sun, 1 Nov 2015 17:05:03 +0100, janusz_k
Jakby czymś mniejszym jechali to penie by ich Przecież jechali czymś mniejszym przed nimi i raptem sobie jeden bok porysowali. :P -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2015-11-01 20:08:21 | |
Autor: RadoslawF | |
No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;] | |
W dniu 2015-11-01 o 17:52, Myjk pisze:
Im większa masa tym ciężej złapać przyczepność.Jakby czymś mniejszym jechali to penie by ich Pozdrawiam |
|
Data: 2015-11-02 00:27:34 | |
Autor: sirapacz | |
No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;] | |
Im większa masa tym ciężej złapać przyczepność. chyba chciales powiedziec ze wieksza bezwładność albo zrobiles mocny skrót myslowy bo im wieksza masa tym wieksza przyczepnosc (bo bardziej dociskane są opony do podłoża). |
|
Data: 2015-11-02 06:57:48 | |
Autor: Marcin N | |
No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;] | |
W dniu 2015-11-02 o 00:27, sirapacz pisze:
Im większa masa tym ciężej złapać przyczepność. Przyczepność nie zależy od masy samochodu. Ciężarówka hamuje na tej samej drodze, co osobówka. -- MN |
|
Data: 2015-11-02 07:25:15 | |
Autor: Shrek | |
No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;] | |
On 02.11.2015 06:57, Marcin N wrote:
Przyczepność nie zależy od masy samochodu. Ciężarówka hamuje na tej Przyczepność _zależy_ od masy. Droga _hamowania_ (a więc i "skuteczność skręcania" nie zależy od masy i powierzchni kontaktu opona asfalt (w przybliżeniu dla fizyki na poziomie szkole podstawowej). Shrek. |
|
Data: 2015-11-02 08:02:47 | |
Autor: Liwiusz | |
No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;] | |
W dniu 2015-11-02 o 07:25, Shrek pisze:
On 02.11.2015 06:57, Marcin N wrote: A od czego zależy? -- Liwiusz |
|
Data: 2015-11-02 08:36:36 | |
Autor: Shrek | |
No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;] | |
On 02.11.2015 08:02, Liwiusz wrote:
W dniu 2015-11-02 o 07:25, Shrek pisze: No przecież napisałem - przyczepność od masy (a w zasadzie od ciężaru, a konkretnie siły z jaką opona naciska na podłoże). Oprócz tego od współczynnika tarcia. Na poziomie fizyki z podstawówki tylko od tego. W praktyce to od wielu czynników (które z grubsza sprowadzają się do współczynnika tarcia) i również od powierzchni styku, ale sprawa jest bardziej skomplikowana i defacto również sprowadza się do współczynnika tarcia. Natomiast siła z jaką hamujesz lub zmieniasz kierunek od masy nie zależy (skraca się ona we wzorku:) Zależy również od współczynnika tarcia (z uwzględnieniem kwestii tarcia statycznego i toczonego czy jak mu tam) i siły z jaką tłoczki zaciskają się nna tarczy (czy innym hamulcu) Shrek. |
|
Data: 2015-11-02 08:45:54 | |
Autor: Liwiusz | |
No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;] | |
W dniu 2015-11-02 o 08:36, Shrek pisze:
On 02.11.2015 08:02, Liwiusz wrote: Pomieszanie z poplątaniem. Piszesz, że siła hamowania nie zależy od masy. A potem, że zależy od tarcia, a tarcie zależy od masy (nacisku). W miarę jasne wyrażanie myśli - poziom może nie podstawówki, ale gdzieś liceum. Coś cię ominęło? ;) -- Liwiusz |
|
Data: 2015-11-02 14:49:27 | |
Autor: Shrek | |
No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;] | |
On 02.11.2015 08:45, Liwiusz wrote:
Przyczepność nie zależy od masy samochodu. Ciężarówka hamuje na tej Przyczepność nie zależy. Siła hamowania rzeczywiście zależy, ale we wzorze na przyspieszenie masa się skraca. A potem, że zależy od Od _współczynnika_ tarcia. Współczynnik tarci nie zależy od masy. W miarę jasne wyrażanie myśli - poziom może nie podstawówki, ale gdzieś Fizyka;) Shrek. |
|
Data: 2015-11-02 15:04:41 | |
Autor: Liwiusz | |
No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;] | |
W dniu 2015-11-02 o 14:49, Shrek pisze:
A potem, że zależy od Współczynnik tarcia to tylko jeden z elementów równania na tarcie. Drugim jest siła nacisku, która od masy zależy. -- Liwiusz |
|
Data: 2015-11-02 15:10:03 | |
Autor: Marcin N | |
No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;] | |
W dniu 2015-11-02 o 14:49, Shrek pisze:
Piszesz, że siła hamowania nie zależy od masy. Raz piszesz, że przyczepność zależy od masy, drugi raz, że nie. Możesz uzgodnić wersje zanim zaczniesz wszystko plątać? -- MN |
|
Data: 2015-11-02 08:08:11 | |
Autor: Marcin N | |
No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;] | |
W dniu 2015-11-02 o 07:25, Shrek pisze:
(w przybliżeniu dla fizyki na poziomie szkole podstawowej). W szkole podstawowej nie ma fizyki. -- MN |
|
Data: 2015-11-02 08:40:48 | |
Autor: Shrek | |
No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;] | |
On 02.11.2015 08:08, Marcin N wrote:
W dniu 2015-11-02 o 07:25, Shrek pisze: No to nie jestem na bieżąco. W fizyce z wyższych stopni edukacji również w zauważalny sposób (w przybliżeniu) nie zależy. Oczywiście dopóki nie przekroczysz założonych parametrów konstrukcji i modelu;) Bo można sobie oczywiście wyobrazić, że doczepiamy 2 tony na przyczepie niehamowanej, albo że się po prostu hamulce zagotują;) Shrek. |
|
Data: 2015-11-02 10:31:15 | |
Autor: robot | |
No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;] | |
W dniu 2015-11-02 o 08:08, Marcin N pisze:
W dniu 2015-11-02 o 07:25, Shrek pisze:Ale fizyka na poziomie szkoły podstawowej jest. |
|
Data: 2015-11-02 13:49:10 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;] | |
Hello Marcin,
Monday, November 2, 2015, 8:08:11 AM, you wrote: W dniu 2015-11-02 o 07:25, Shrek pisze: Niektórzy tutaj nie s± gimbusami i uczyli siê fizyki ju¿ w podstawówce... Nawet mój syn siê za³apa³ jeszcze. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2015-11-02 10:02:31 | |
Autor: robot | |
No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;] | |
W dniu 2015-11-02 o 06:57, Marcin N pisze:
Jak jadą tą samą drogą, no to chyba jasne, że i na tej samej hamują. |
|
Data: 2015-11-02 22:51:37 | |
Autor: RadoslawF | |
No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;] | |
W dniu 2015-11-02 o 00:27, sirapacz pisze:
Nie.Im większa masa tym ciężej złapać przyczepność. Po wpadnięciu w poślizg im większa masa tym trudniej złapać przyczepność. Pozdrawiam |
|
Data: 2015-11-02 23:20:28 | |
Autor: sirapacz | |
No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;] | |
po wpadnięciu w poślizg to już lecisz i masa za dużo do powiedzenia nie ma...Nie. natomiast faktem jest, że ciężej jest wyprowadzić cięższe auto bo ma większą bezwładność. |
|
Data: 2015-11-03 10:09:22 | |
Autor: J.F. | |
No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;] | |
Użytkownik "sirapacz" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:n18njg$ojq$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
Nie.po wpadnięciu w poślizg to już lecisz i masa za dużo do powiedzenia nie ma... Hm, podstawowa teoria mowi, ze im wieksza masa, tym wiekszy nacisk, tym wieksza sila tarcia - nawet w poslizgu, a poniewaz proporcjonalnie wieksza, to przyspieszenia/opoznienia osiagane sa te same. Troche gorzej w strefie obrotow, bo wieksze auto ma nieproporcjonalnie wiekszy moment bezwladnosci, a moment sily tarcia proporcjonalnie do rozmiarow. Podstawowa sprawa jednak: trzeba umiec i miec szczescie :-) J. |
|
Data: 2015-11-03 10:59:21 | |
Autor: RadoslawF | |
No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;] | |
W dniu 2015-11-02 o 23:20, sirapacz pisze:
Ma co sam potwierdzasz w zdaniu niżej. natomiast faktem jest, że ciężej jest wyprowadzić cięższe auto bo ma:-) Pozdrawiam |
|
Data: 2015-11-02 12:04:49 | |
Autor: J.F. | |
No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;] | |
U¿ytkownik "janusz_k" napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:n15d7g$d7m$1@speranza.aioe.org...
W dniu 2015-11-01 o 12:34, Jan Niezbêdnik pisze: https://www.youtube.com/watch?v=-EKRcibjbN4 Niekoniecznie. W tym przypadku masa nie pomaga, solidnosc owszem, wielkosc ... stosunkowo niewiele, bo tez wiele samochodow jest podobnej wielkosci. Nawet te rozne maluchy na dachowanie raczej testowane i znosza w miare dobrze ... J. |