Nieprawdziwie prezentowane daty wykonania zleceń w Eurobanku

Data: 2009-11-03 12:51:30
Autor: Robert Kois
Nieprawdziwie prezentowane daty wykonania zleceń w Eurobanku
Dnia Tue, 03 Nov 2009 12:24:43 +0100, witrak() napisał(a):

Gdy przelew wypada w dzień "nieroboczy" Eurobank *nie modyfikuje* zlecenia przedłożonego przez klienta, tylko wykonuje je inaczej niż to wynika z literalnego zapisu: np. w zleceniu jest 3.10, próba wykonania (zabrania kasy) jest przeprowadzana 2.10, a ponieważ wtedy środków jeszcze nie ma, więc zlecenie jest odrzucane, zaś klient dostaje poczta (wewnętrzną) list, informujący, że zlecenie nie mogło być wykonane (z braku środków) w dniu 3.10 (!!!). choć 3.10 środki już są.

I jedynie do tego co się dostaje pocztą wewnętrzną można sie doczepić. Czasy wykonania zleceń są zgodne z regulaminem i przy zakładaniu zlecenia
ostrzeżenie też jest. Wygodne to to nie jest niestety. Jedyne wyjście to
przelewać z RO na KO parę dni wcześniej (tu nalezy zanalizować kalendarz i
dobrać optymalną ilość dni) o ile chce się mieć pełny automat.
 --
Kojer

Data: 2009-11-03 04:04:24
Autor: krzysztofsf
On 3 Lis, 12:51, Robert Kois <ko...@hell.pl> wrote:
> [...]

przelewać z RO na KO parę dni wcześniej (tu nalezy zanalizować kalendarz i
dobrać optymalną ilość dni) o ile chce się mieć pełny automat.

Zlecenia wewnetrzne wykonuja sie zgodnie z data zadeklarowana, rowniez
w dni wolne od pracy.
Tak wiec pelen automat ustawilem na wewnetrzne 4 dni przed zewnetrznym
(ktore i tak jest o 3 dni wczesniejsze niz data wymagana - rata
cetelembank......)

Data: 2009-11-03 21:10:21
Autor: witrak()
On 2009-11-03 12:51, Robert Kois wrote:
[...]

Ja bym polemizował - par. 17 pkt 5 mówi:
"Jeżeli data realizacji zlecenia na rachunek w innym banku wypada w innym dniu niż dzień roboczy, Bank *zmienia datę realizacji* [podkr. moje] i obciąża Rachunek kwotą zlecenia w ostatnim dniu roboczym wypadającym przed datą, w której pierwotnie przypadała realizacja zlecenia."

Otóż bank nie zmienia daty realizacji zlecenia ! Gdyby wykreślic z Regulaminu słowa "zmienia datę realizacji i", to by było OK. Tak, jak jest aktualnie, bank działa niezgodnie z własnym regulaminem.

witrak()

Data: 2009-11-03 21:30:25
Autor: Robert Kois
Dnia Tue, 03 Nov 2009 21:10:21 +0100, witrak() napisał(a):

On 2009-11-03 12:51, Robert Kois wrote:
[...]

Ależ zmienia. Nie pokaazuje tego w systemie ale z formalnego punktu
widzenia zmienia bo próbuje je wykonać wcześniej. Gdyby nie zmieniało to
zlecenie na sobotę sciągąłoby kase w sobotę a wykonywane by było w
poniedziałek rano bo to pierwszy możliwy termin. --
Kojer

Data: 2009-11-03 22:11:00
Autor: witrak()
On 2009-11-03 21:30, Robert Kois wrote:
[...]

No, chyba, że zlecenie zdefiniujesz wirtualnie, np. jako "to, co wykonuje bank, gdy robi coś w związku ze złożonym przez klienta oświadczeniem woli" :-)))

Jednak przy bardziej normalnej definicji zleceniem jest to, co wprowadza do systemu klient - dokładnie ten zapis (w wersji elektronicznej jako wpis w bazie danych, ale o treści takiej, jaką wprowadził klient) jest zleceniem.
Zatem jeżeli bank nie zmienia wpisu prezentowanego w systemie, to znaczy, że zlecenia nie zmienia - jego tekst jest taki, jak został pierwotnie wprowadzony przez klienta.
Natomiast bank zmienia - wg okoliczności określonych w regulaminie - *sposób wykonania* tego zlecenia (ściąga kasę w innym dniu), i oczywiście to mu wolno, jeśli regulamin o tym mówi (a tak jest w tym przypadku).

Niemniej jednak wskazany przeze mnie fragment zapisu regulaminu NIE jest wypełniany. I o to mogę mieć do banku uzasadnione pretensje, ponieważ nie jestem w stanie wiedzieć, jakie zlecenie bank faktycznie wykona (lub wykonał, albo nie wykonał), pomimo że z zapisu regulaminu wynika, że o tym powinienem wiedzieć.

witrak()

Data: 2009-11-03 22:20:49
Autor: Robert Kois
Dnia Tue, 03 Nov 2009 22:11:00 +0100, witrak() napisał(a):

Natomiast bank zmienia - wg okoliczności określonych w regulaminie - *sposób wykonania* tego zlecenia

Nie sposób a czas wykonania, o ile mamy się czepiać słów

Niemniej jednak wskazany przeze mnie fragment zapisu regulaminu NIE jest wypełniany.

Śliskie. Prawnicy mieliby zajęcie na parę lat przy interpretowaniu tego :).

[...]

Bank wykona dokładnie takie zlecenie jakie zleciłeś i zaakceptowałeś jego
warunki. Bo co by nie mówic to ostrzegają, ze w takim przypadku kasę
ściągną wcześniej. Ale informację o nieudanej realizacji mogliby poprawić. No i zawsze możesz zapłacić za zlecenie zewnętrzne z RO. To da ci pewność
za jedyne 2zł ;).

--
Kojer

Data: 2009-11-03 22:28:06
Autor: witrak()
On 2009-11-03 22:20, Robert Kois wrote:
Dnia Tue, 03 Nov 2009 22:11:00 +0100, witrak() napisał(a):

Natomiast bank zmienia - wg okoliczności określonych w regulaminie - *sposób wykonania* tego zlecenia

Nie sposób a czas wykonania, o ile mamy się czepiać słów

Nie, nie - tu mnie nie przekonasz: zmiana czasu wykonania oznacza zmianę reguły sterującej wykonaniem, zatem jest to zawsze zmiana sposobu wykonania...

Niemniej jednak wskazany przeze mnie fragment zapisu regulaminu NIE jest wypełniany.

Śliskie. Prawnicy mieliby zajęcie na parę lat przy interpretowaniu tego :).

Oooo, tak, bez wątpienia :-)))) Więc na pewno na proces bym się nie zdecydował - nie jestem prawnikiem, a kasa mnie skończyłaby się szybciej niż bankowi ;-)

[...]

Istotnie. Jednak jeśli idzie o stosunki z bankami wykazuję nadzwyczajne skąpstwo, a w dodatku zgodnie z głoszoną przeze mnie (w innym wątku) zasadą, że należy walczyć o swoje *zawsze*, wolę spróbować przekonać bank, że nie powinien wprowadzać mnie w błąd...
Jak mi się uda, to wszyscy skorzystają :-)

witrak()

Nieprawdziwie prezentowane daty wykonania zleceń w Eurobanku