Data: 2009-11-03 12:51:30 | |
Autor: Robert Kois | |
Nieprawdziwie prezentowane daty wykonania zleceń w Eurobanku | |
Dnia Tue, 03 Nov 2009 12:24:43 +0100, witrak() napisał(a):
Gdy przelew wypada w dzień "nieroboczy" Eurobank *nie modyfikuje* zlecenia przedłożonego przez klienta, tylko wykonuje je inaczej niż to wynika z literalnego zapisu: np. w zleceniu jest 3.10, próba wykonania (zabrania kasy) jest przeprowadzana 2.10, a ponieważ wtedy środków jeszcze nie ma, więc zlecenie jest odrzucane, zaś klient dostaje poczta (wewnętrzną) list, informujący, że zlecenie nie mogło być wykonane (z braku środków) w dniu 3.10 (!!!). choć 3.10 środki już są. I jedynie do tego co się dostaje pocztą wewnętrzną można sie doczepić. Czasy wykonania zleceń są zgodne z regulaminem i przy zakładaniu zlecenia ostrzeżenie też jest. Wygodne to to nie jest niestety. Jedyne wyjście to przelewać z RO na KO parę dni wcześniej (tu nalezy zanalizować kalendarz i dobrać optymalną ilość dni) o ile chce się mieć pełny automat. -- Kojer |
|
Data: 2009-11-03 04:04:24 | |
Autor: krzysztofsf | |
Nieprawdziwie prezentowane daty wykonania zlece ń w Eurobanku | |
On 3 Lis, 12:51, Robert Kois <ko...@hell.pl> wrote:
Dnia Tue, 03 Nov 2009 12:24:43 +0100, witrak() napisał(a): Zlecenia wewnetrzne wykonuja sie zgodnie z data zadeklarowana, rowniez w dni wolne od pracy. Tak wiec pelen automat ustawilem na wewnetrzne 4 dni przed zewnetrznym (ktore i tak jest o 3 dni wczesniejsze niz data wymagana - rata cetelembank......) |
|
Data: 2009-11-03 21:10:21 | |
Autor: witrak() | |
Nieprawdziwie prezentowane daty wyk onania zleceń w Eurobanku | |
On 2009-11-03 12:51, Robert Kois wrote:
Dnia Tue, 03 Nov 2009 12:24:43 +0100, witrak() napisał(a): Ja bym polemizował - par. 17 pkt 5 mówi: "Jeżeli data realizacji zlecenia na rachunek w innym banku wypada w innym dniu niż dzień roboczy, Bank *zmienia datę realizacji* [podkr. moje] i obciąża Rachunek kwotą zlecenia w ostatnim dniu roboczym wypadającym przed datą, w której pierwotnie przypadała realizacja zlecenia." Otóż bank nie zmienia daty realizacji zlecenia ! Gdyby wykreślic z Regulaminu słowa "zmienia datę realizacji i", to by było OK. Tak, jak jest aktualnie, bank działa niezgodnie z własnym regulaminem. witrak() |
|
Data: 2009-11-03 21:30:25 | |
Autor: Robert Kois | |
Nieprawdziwie prezentowane daty wykonania zleceń w Eurobanku | |
Dnia Tue, 03 Nov 2009 21:10:21 +0100, witrak() napisał(a):
On 2009-11-03 12:51, Robert Kois wrote: Ależ zmienia. Nie pokaazuje tego w systemie ale z formalnego punktu widzenia zmienia bo próbuje je wykonać wcześniej. Gdyby nie zmieniało to zlecenie na sobotę sciągąłoby kase w sobotę a wykonywane by było w poniedziałek rano bo to pierwszy możliwy termin. -- Kojer |
|
Data: 2009-11-03 22:11:00 | |
Autor: witrak() | |
Nieprawdziwie prezentowane daty wyk onania zleceń w Eurobanku | |
On 2009-11-03 21:30, Robert Kois wrote:
Dnia Tue, 03 Nov 2009 21:10:21 +0100, witrak() napisał(a): No, chyba, że zlecenie zdefiniujesz wirtualnie, np. jako "to, co wykonuje bank, gdy robi coś w związku ze złożonym przez klienta oświadczeniem woli" :-))) Jednak przy bardziej normalnej definicji zleceniem jest to, co wprowadza do systemu klient - dokładnie ten zapis (w wersji elektronicznej jako wpis w bazie danych, ale o treści takiej, jaką wprowadził klient) jest zleceniem. Zatem jeżeli bank nie zmienia wpisu prezentowanego w systemie, to znaczy, że zlecenia nie zmienia - jego tekst jest taki, jak został pierwotnie wprowadzony przez klienta. Natomiast bank zmienia - wg okoliczności określonych w regulaminie - *sposób wykonania* tego zlecenia (ściąga kasę w innym dniu), i oczywiście to mu wolno, jeśli regulamin o tym mówi (a tak jest w tym przypadku). Niemniej jednak wskazany przeze mnie fragment zapisu regulaminu NIE jest wypełniany. I o to mogę mieć do banku uzasadnione pretensje, ponieważ nie jestem w stanie wiedzieć, jakie zlecenie bank faktycznie wykona (lub wykonał, albo nie wykonał), pomimo że z zapisu regulaminu wynika, że o tym powinienem wiedzieć. witrak() |
|
Data: 2009-11-03 22:20:49 | |
Autor: Robert Kois | |
Nieprawdziwie prezentowane daty wykonania zleceń w Eurobanku | |
Dnia Tue, 03 Nov 2009 22:11:00 +0100, witrak() napisał(a):
Natomiast bank zmienia - wg okoliczności określonych w regulaminie - *sposób wykonania* tego zlecenia Nie sposób a czas wykonania, o ile mamy się czepiać słów Niemniej jednak wskazany przeze mnie fragment zapisu regulaminu NIE jest wypełniany. Śliskie. Prawnicy mieliby zajęcie na parę lat przy interpretowaniu tego :). I o to mogę mieć do banku uzasadnione pretensje, ponieważ nie jestem w stanie wiedzieć, jakie zlecenie bank faktycznie wykona (lub wykonał, albo nie wykonał), pomimo że z zapisu regulaminu wynika, że o tym powinienem wiedzieć. Bank wykona dokładnie takie zlecenie jakie zleciłeś i zaakceptowałeś jego warunki. Bo co by nie mówic to ostrzegają, ze w takim przypadku kasę ściągną wcześniej. Ale informację o nieudanej realizacji mogliby poprawić. No i zawsze możesz zapłacić za zlecenie zewnętrzne z RO. To da ci pewność za jedyne 2zł ;). -- Kojer |
|
Data: 2009-11-03 22:28:06 | |
Autor: witrak() | |
Nieprawdziwie prezentowane daty wyk onania zleceń w Eurobanku | |
On 2009-11-03 22:20, Robert Kois wrote:
Dnia Tue, 03 Nov 2009 22:11:00 +0100, witrak() napisał(a): Nie, nie - tu mnie nie przekonasz: zmiana czasu wykonania oznacza zmianę reguły sterującej wykonaniem, zatem jest to zawsze zmiana sposobu wykonania...
Oooo, tak, bez wątpienia :-)))) Więc na pewno na proces bym się nie zdecydował - nie jestem prawnikiem, a kasa mnie skończyłaby się szybciej niż bankowi ;-)
Istotnie. Jednak jeśli idzie o stosunki z bankami wykazuję nadzwyczajne skąpstwo, a w dodatku zgodnie z głoszoną przeze mnie (w innym wątku) zasadą, że należy walczyć o swoje *zawsze*, wolę spróbować przekonać bank, że nie powinien wprowadzać mnie w błąd... Jak mi się uda, to wszyscy skorzystają :-) witrak() |
|