Data: 2009-11-24 23:58:08 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Niedobór mocy w Fordowskich 2.5T? | |
s@piens pisze:
Witam, A czy ten silnik nie powinien być zalewany wła¶nie benzyn± 98? Tak co¶ kojarzę że T5 tak około rocznika 1998-99 miał na wlewie napisane żeby lać 98. |
|
Data: 2009-11-25 00:02:41 | |
Autor: s@piens | |
Niedobór mocy w Fordowskich 2.5T? | |
Tomasz Pyra wrote:
[...] A czy ten silnik nie powinien być zalewany wła¶nie benzyn± 98? Koło wlewu rocznika 2008 jest napisane 95 lub lepsza. (Posiada czujnik spalania stukowego, czy jako¶ tak) -- Piotr |
|
Data: 2009-11-24 23:05:20 | |
Autor: to | |
Niedobór mocy w Fordowskich 2.5T? | |
s@piens wrote:
A czy ten silnik nie powinien być zalewany właśnie benzyną 98? Tak coś No i to jest prawda, bo jeździ, ale w przypadku tego silnika 98 może dać dobre efekty. Warto sprawdzić (najlepiej na hamowni). -- cokolwiek |
|
Data: 2009-11-25 00:18:12 | |
Autor: s@piens | |
NiedobĂłr mocy w Fordowskich 2.5T? | |
to wrote:
[...] Koło wlewu rocznika 2008 jest napisane 95 lub lepsza. (Posiada Fakt, nawet hamownie V-Techa mam 15 metrów od biurowca... czas w końcu odwiedzić. Na razie tylko w oparciu o subiektywne odczucia, to najlepiej na 98 ze BP mi sie jeździło. -- Piotr |
|
Data: 2009-11-25 00:18:22 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Niedobór mocy w Fordowskich 2.5T? | |
s@piens pisze:
Tomasz Pyra wrote: To znaczy co do zasady, to nie ma przeciwwskazań żeby silnik zoptymalizował sobie k±t wyprzedzenia zapłonu w zależno¶ci od liczby oktanowej zalanego paliwa. Mnie raczej dziwi od zawsze dlaczego inne silniki tego nie robi±. My¶lę, że być może nawet rzadkie spalenie detonacyjne (chyba koniecznie do stwierdzenia gdzie jest granica przyspieszania zapłonu) jest już niszcz±ce dla silnika. Ale może da się to stwierdzić bez doprowadzenia do spalania stukowego? Samo przej¶cie na VPowera z przyspieszeniem zapłonu może dać około 5% mocy więcej, co przy 200KM przełożyłoby sie na jakie¶ 10KM. Natomiast "kolosalne subiektywne odczucia" to chyba jednak przesada. Zim± silniki maj± o jakie¶ 10% większ± moc (w turbo z intercoolerem różnice s± chyba jeszcze większe), a jednak s± to różnice w normalnej eksploatacji nieodczuwalne. |
|
Data: 2009-11-25 00:23:33 | |
Autor: to | |
Niedobór mocy w Fordowskich 2.5T? | |
Tomasz Pyra wrote:
Myślę, że być może nawet rzadkie spalenie detonacyjne (chyba koniecznie Moje dość proste, wolnossące V6 skądś wie, jakie ma zalane paliwo. Po podłączeniu komputera stoi jak byk "95" albo "98", więc pewnie może też sobie dostosować mapy zapłonu do paliwa zawczasu. Natomiast "kolosalne subiektywne odczucia" to chyba jednak przesada. Siła autosugestii... -- cokolwiek |
|
Data: 2009-11-25 01:32:14 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
NiedobĂłr mocy w Fordowskich 2.5T? | |
to pisze:
Tomasz Pyra wrote: A co to za auto? Ponoć jakieś Subaru mają też takie cudo. |
|
Data: 2009-11-25 00:36:56 | |
Autor: to | |
Niedobór mocy w Fordowskich 2.5T? | |
Tomasz Pyra wrote:
A co to za auto? Ford ;) -- cokolwiek |
|
Data: 2009-11-25 00:26:15 | |
Autor: s@piens | |
Niedobór mocy w Fordowskich 2.5T? | |
Tomasz Pyra wrote:
[...] To znaczy co do zasady, to nie ma przeciwwskazań żeby silnikCięcie kosztów przez księgowych... :-/ Samo przej¶cie na VPowera z przyspieszeniem zapłonu może dać około 5% Ja podczas jazdy po mie¶cie leję 95, a na trasę z bagażami 98 - tak na wszelki wypadek. Choć kiedy¶ zalałem V-Power Racing 100 i chyba nie odczułem zbytniej róznicy... -- Piotr |
|
Data: 2009-11-25 00:39:09 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Niedobór mocy w Fordowskich 2.5T? | |
s@piens pisze:
Tomasz Pyra wrote: Ale to nie wygl±da na rzecz specjalnie kosztown±, a jaki byłby "bajer"... Tylko z drugiej strony może taki wybór wprowadzałby tylko w niepotrzebne zakłopotanie _zwykłego_ użytkownika? Samo przej¶cie na VPowera z przyspieszeniem zapłonu może dać około 5% A nie lepiej wła¶nie odwrotnie? Paliwo z wyższ± liczb± oktanow± jako¶ tak lepiej pracuje przy niskich obrotach, to ma jaki¶ tam sens wła¶nie w mie¶cie jak się co chwilę rusza. A na trasę gdzie się cały czas trzyma jednak do¶ć wysokie obroty to 95 sprawdzi się równie dobrze. A moc w normalnym (nieadaptuj±cym się) silniku przy wyższej liczbie oktanowej ponoć mniejsza. Choć kiedy¶ zalałem V-Power Racing 100 i chyba nie odczułem zbytniej róznicy... Ja tam słyszę pewn± różnicę przy niskich obrotach na korzy¶ć milszego dla ucha odgłosu benzyny wyżej oktanowej. Ale tak w osi±gach to żadnych odczuć. Chociaż przymierzam się w cieniasie do załadowania jakiego¶ programu z przyspieszonym zapłonem i wtedy już trzeba jeĽdzić na minimum 98. Koledze hamownia powiedziała że daje mu to parę koników. |
|
Data: 2009-11-25 00:27:46 | |
Autor: to | |
Niedobór mocy w Fordowskich 2.5T? | |
Tomasz Pyra wrote:
Chociaż przymierzam się w cieniasie do załadowania jakiegoś programu z Ja rozważam wpięcie potencjometra w czujnik IAT i odpowiednią korektę zapłonu taką metodą. Zaleta jest taka, że w razie zatankowania kiepskiego paliwa można tymczasowo powrócić do zwykłych ustawień. Tylko trzeba mieć pewność, że w danym aucie IAT odpowiada tylko za zapłon (tak jak u mnie), bo niekiedy ma też wpływ na dawki paliwa. -- cokolwiek |
|
Data: 2009-11-25 01:36:59 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
NiedobĂłr mocy w Fordowskich 2.5T? | |
to pisze:
Tomasz Pyra wrote: Nie bardzo tylko rozumiem jak IAT ma wpływać na wyprzedzenie zapłonu. IAT (wraz z MAP) używany jest do obliczenia masy powietrza w cylindrze i używane to jest do obliczania dawki paliwa. W dodatku ECU zazwyczaj sobie skompensuje wartość obliczoną z MAP/IAT za pomocą sondy lambda - dlatego w większości samochodów "chip-rezystor" nie działa. A kąt wyprzedzenia zapłonu to już funkcja zaszyta w ECU i zależna od obrotów silnika. |
|
Data: 2009-11-25 00:40:28 | |
Autor: to | |
Niedobór mocy w Fordowskich 2.5T? | |
Tomasz Pyra wrote:
IAT (wraz z MAP) używany jest do obliczenia masy powietrza w cylindrze i U mnie za dawkowanie paliwa odpowiada MAF (nie MAP, a także TPS i pewnie cośtam jeszcze), odczyty z IAT wpływają wyłącznie na zapłon (im cieplejsze powietrze tym bardziej opóźniony). -- cokolwiek |
|