Data: 2009-11-24 23:43:55 | |
Autor: s@piens | |
Niedobór mocy w Fordowskich 2.5T? | |
Witam,
Przeszukiwałem archiwum pms i znalazłem poniższe informacje o silniku 2.5T R5 wyprodukowanym przez Volvo, które Ford umieszcza pod mask± swoich niektórych modeli. Katanka (topic: "Różnica w BP Pb95 i Shell V-Power Racing 100") wrote: Jest kolosalna, to juz pis±łem po subiektywnych odczuciach. Ale teraz vs. On Oct 8, 9:13 pm, "Przemek V" <miata...@poczta.onet.naszaojczyzna> wrote: [...] A jaki ma przebieg? Jak nówka to może jeszcze być na programie^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ Czy kto¶ mógłby co¶ dodać, skomentować? Jestem od roku posiadaczem pojazdu z takim silnikiem i nie wiem, czy już mam zacz±ć się martwić? 8) TIA BTW Dysponuje kto¶ może wykresami mocy i momentu dla tego silnika? pozdrawiam -- Piotr |
|
Data: 2009-11-24 22:52:02 | |
Autor: to | |
Niedobór mocy w Fordowskich 2.5T? | |
s@piens wrote:
Czy ktoś mógłby coś dodać, skomentować? Jestem od roku posiadaczem Te silniki mają zwykle około 200 koni. Trochę wykresów jest np. tutaj: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=70058 -- cokolwiek |
|
Data: 2009-11-25 00:12:51 | |
Autor: s@piens | |
NiedobĂłr mocy w Fordowskich 2.5T? | |
to wrote:
BTW Dysponuje ktoś może wykresami mocy i momentu dla tego silnika? Dzięki! Zaraz się zarejestruję na tym forum :) -- Piotr |
|
Data: 2009-11-24 23:58:08 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Niedobór mocy w Fordowskich 2.5T? | |
s@piens pisze:
Witam, A czy ten silnik nie powinien być zalewany wła¶nie benzyn± 98? Tak co¶ kojarzę że T5 tak około rocznika 1998-99 miał na wlewie napisane żeby lać 98. |
|
Data: 2009-11-25 00:02:41 | |
Autor: s@piens | |
Niedobór mocy w Fordowskich 2.5T? | |
Tomasz Pyra wrote:
[...] A czy ten silnik nie powinien być zalewany wła¶nie benzyn± 98? Koło wlewu rocznika 2008 jest napisane 95 lub lepsza. (Posiada czujnik spalania stukowego, czy jako¶ tak) -- Piotr |
|
Data: 2009-11-24 23:05:20 | |
Autor: to | |
Niedobór mocy w Fordowskich 2.5T? | |
s@piens wrote:
A czy ten silnik nie powinien być zalewany właśnie benzyną 98? Tak coś No i to jest prawda, bo jeździ, ale w przypadku tego silnika 98 może dać dobre efekty. Warto sprawdzić (najlepiej na hamowni). -- cokolwiek |
|
Data: 2009-11-25 00:18:12 | |
Autor: s@piens | |
NiedobĂłr mocy w Fordowskich 2.5T? | |
to wrote:
[...] Koło wlewu rocznika 2008 jest napisane 95 lub lepsza. (Posiada Fakt, nawet hamownie V-Techa mam 15 metrów od biurowca... czas w końcu odwiedzić. Na razie tylko w oparciu o subiektywne odczucia, to najlepiej na 98 ze BP mi sie jeździło. -- Piotr |
|
Data: 2009-11-25 00:18:22 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Niedobór mocy w Fordowskich 2.5T? | |
s@piens pisze:
Tomasz Pyra wrote: To znaczy co do zasady, to nie ma przeciwwskazań żeby silnik zoptymalizował sobie k±t wyprzedzenia zapłonu w zależno¶ci od liczby oktanowej zalanego paliwa. Mnie raczej dziwi od zawsze dlaczego inne silniki tego nie robi±. My¶lę, że być może nawet rzadkie spalenie detonacyjne (chyba koniecznie do stwierdzenia gdzie jest granica przyspieszania zapłonu) jest już niszcz±ce dla silnika. Ale może da się to stwierdzić bez doprowadzenia do spalania stukowego? Samo przej¶cie na VPowera z przyspieszeniem zapłonu może dać około 5% mocy więcej, co przy 200KM przełożyłoby sie na jakie¶ 10KM. Natomiast "kolosalne subiektywne odczucia" to chyba jednak przesada. Zim± silniki maj± o jakie¶ 10% większ± moc (w turbo z intercoolerem różnice s± chyba jeszcze większe), a jednak s± to różnice w normalnej eksploatacji nieodczuwalne. |
|
Data: 2009-11-25 00:23:33 | |
Autor: to | |
Niedobór mocy w Fordowskich 2.5T? | |
Tomasz Pyra wrote:
Myślę, że być może nawet rzadkie spalenie detonacyjne (chyba koniecznie Moje dość proste, wolnossące V6 skądś wie, jakie ma zalane paliwo. Po podłączeniu komputera stoi jak byk "95" albo "98", więc pewnie może też sobie dostosować mapy zapłonu do paliwa zawczasu. Natomiast "kolosalne subiektywne odczucia" to chyba jednak przesada. Siła autosugestii... -- cokolwiek |
|
Data: 2009-11-25 01:32:14 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
NiedobĂłr mocy w Fordowskich 2.5T? | |
to pisze:
Tomasz Pyra wrote: A co to za auto? Ponoć jakieś Subaru mają też takie cudo. |
|
Data: 2009-11-25 00:36:56 | |
Autor: to | |
Niedobór mocy w Fordowskich 2.5T? | |
Tomasz Pyra wrote:
A co to za auto? Ford ;) -- cokolwiek |
|
Data: 2009-11-25 00:26:15 | |
Autor: s@piens | |
Niedobór mocy w Fordowskich 2.5T? | |
Tomasz Pyra wrote:
[...] To znaczy co do zasady, to nie ma przeciwwskazań żeby silnikCięcie kosztów przez księgowych... :-/ Samo przej¶cie na VPowera z przyspieszeniem zapłonu może dać około 5% Ja podczas jazdy po mie¶cie leję 95, a na trasę z bagażami 98 - tak na wszelki wypadek. Choć kiedy¶ zalałem V-Power Racing 100 i chyba nie odczułem zbytniej róznicy... -- Piotr |
|
Data: 2009-11-25 00:39:09 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Niedobór mocy w Fordowskich 2.5T? | |
s@piens pisze:
Tomasz Pyra wrote: Ale to nie wygl±da na rzecz specjalnie kosztown±, a jaki byłby "bajer"... Tylko z drugiej strony może taki wybór wprowadzałby tylko w niepotrzebne zakłopotanie _zwykłego_ użytkownika? Samo przej¶cie na VPowera z przyspieszeniem zapłonu może dać około 5% A nie lepiej wła¶nie odwrotnie? Paliwo z wyższ± liczb± oktanow± jako¶ tak lepiej pracuje przy niskich obrotach, to ma jaki¶ tam sens wła¶nie w mie¶cie jak się co chwilę rusza. A na trasę gdzie się cały czas trzyma jednak do¶ć wysokie obroty to 95 sprawdzi się równie dobrze. A moc w normalnym (nieadaptuj±cym się) silniku przy wyższej liczbie oktanowej ponoć mniejsza. Choć kiedy¶ zalałem V-Power Racing 100 i chyba nie odczułem zbytniej róznicy... Ja tam słyszę pewn± różnicę przy niskich obrotach na korzy¶ć milszego dla ucha odgłosu benzyny wyżej oktanowej. Ale tak w osi±gach to żadnych odczuć. Chociaż przymierzam się w cieniasie do załadowania jakiego¶ programu z przyspieszonym zapłonem i wtedy już trzeba jeĽdzić na minimum 98. Koledze hamownia powiedziała że daje mu to parę koników. |
|
Data: 2009-11-25 00:27:46 | |
Autor: to | |
Niedobór mocy w Fordowskich 2.5T? | |
Tomasz Pyra wrote:
Chociaż przymierzam się w cieniasie do załadowania jakiegoś programu z Ja rozważam wpięcie potencjometra w czujnik IAT i odpowiednią korektę zapłonu taką metodą. Zaleta jest taka, że w razie zatankowania kiepskiego paliwa można tymczasowo powrócić do zwykłych ustawień. Tylko trzeba mieć pewność, że w danym aucie IAT odpowiada tylko za zapłon (tak jak u mnie), bo niekiedy ma też wpływ na dawki paliwa. -- cokolwiek |
|
Data: 2009-11-25 01:36:59 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
NiedobĂłr mocy w Fordowskich 2.5T? | |
to pisze:
Tomasz Pyra wrote: Nie bardzo tylko rozumiem jak IAT ma wpływać na wyprzedzenie zapłonu. IAT (wraz z MAP) używany jest do obliczenia masy powietrza w cylindrze i używane to jest do obliczania dawki paliwa. W dodatku ECU zazwyczaj sobie skompensuje wartość obliczoną z MAP/IAT za pomocą sondy lambda - dlatego w większości samochodów "chip-rezystor" nie działa. A kąt wyprzedzenia zapłonu to już funkcja zaszyta w ECU i zależna od obrotów silnika. |
|
Data: 2009-11-25 00:40:28 | |
Autor: to | |
Niedobór mocy w Fordowskich 2.5T? | |
Tomasz Pyra wrote:
IAT (wraz z MAP) używany jest do obliczenia masy powietrza w cylindrze i U mnie za dawkowanie paliwa odpowiada MAF (nie MAP, a także TPS i pewnie cośtam jeszcze), odczyty z IAT wpływają wyłącznie na zapłon (im cieplejsze powietrze tym bardziej opóźniony). -- cokolwiek |
|
Data: 2009-11-25 07:28:08 | |
Autor: Katanka | |
Niedobór mocy w Fordowskich 2.5T? | |
s@piens wrote:
Witam, Nie ma za bardzo co komentować. W V-Techu mówi±, że normalne dla tego silnika w Mondeo (bo w Volvo podobno sterowniki tunninguje samo volvo, w fordach robia je w boschu czy w Seamensie), gdzie powinien miec te 220 koni, jest wynik rzędu 205-210 koni, gdy hamuj± na PB95. Warto nalać V-Povera i moc będzie odpowiednia. Dodatkowo silnik odkręca się (z tego co mówi V-Tech) dopiero po przejechaniu 1500km. Hamowany był przy 600km i pokazał 190 koni, po przejechaniu 3000km pokazał 207 na PB95. -- Kacper Potocki | PlayStation3 Fanboy PSN: Katanka_PL | XBL: Katanka PL www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl |
|
Data: 2009-11-25 01:29:50 | |
Autor: Przemek V | |
Niedobór mocy w Fordowskich 2.5T? | |
On 25 Lis, 07:28, "Katanka" <katank...@interia.pl> wrote:
s@piens wrote: Żony autko ma mniej niż tydzień i na razie 300 km. raptem zrobiło ale tych 220 KM to w nim nie czuję chociaż też go specjalnie nie katowałem. Zobaczymy co będzie po tych 1500 km i czy się dotrze. Spalanie dla przyzwyczajonego do dużego diesla jest dosyć masakryczne - 12,5 ¶rednia na trasie W-wa - Dęblin W-wa. Za to prowadzenie, zawieszenie - bardzo pozytywne wrażenia. Foty delikwenta: http://picasaweb.google.com/przemv/SMax# |
|
Data: 2009-11-25 10:48:32 | |
Autor: Katanka | |
Niedobór mocy w Fordowskich 2.5T? | |
Przemek V wrote:
Żony autko ma mniej niż tydzień i na razie 300 km. raptem zrobiło ale Jak przejedziesz te 1500km to zatankuj proszę Shell V-Pover Racing :) zobaczysz róznicę! Spalanie dla przyzwyczajonego do dużego diesla jest dosyć masakryczne Nauczy się jeĽdzić. Mój na poczatku palił ¶redino 13l. Teraz pali poniżej 9l gdy jeĽdżę po wioskach okolicznych, w trybie mieszanym poniżek 10l. Kiedy jechałem w trasie z Gizycka do Bielska przez Wawę, spalił poniżej 8l. Trzeba tylko się troszkę nauczyc nim jeĽdzić. silnik jest bardzo elastyczny. -- Kacper Potocki | PlayStation3 Fanboy PSN: Katanka_PL | XBL: Katanka PL www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl |
|
Data: 2009-11-25 19:48:22 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Niedobór mocy w Fordowskich 2.5T? | |
Przemek V pisze:
Żony autko ma mniej niż tydzień i na razie 300 km. raptem zrobiło ale No bo to też kawałek samochodu - widzę 1743kg na pusto, czyli 126KM/t. Inna sprawa, że producent podaje czas 0-100 w 7.9s - aż trudno uwierzyć. |
|
Data: 2009-11-26 12:05:35 | |
Autor: Katanka | |
Niedobór mocy w Fordowskich 2.5T? | |
Tomasz Pyra wrote:
Przemek V pisze: Piszesz o Mondeo czy o Kudze? Bo jesli Mondeo to co¶ jest nie tak :) Jest lżejszy i ma większe przyspieszenie z tego co pamiętam. -- Kacper Potocki | PlayStation3 Fanboy PSN: Katanka_PL | XBL: Katanka PL www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl |
|
Data: 2009-11-26 20:51:23 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Niedobór mocy w Fordowskich 2.5T? | |
Katanka pisze:
Tomasz Pyra wrote: S-Max. Przyspieszenie podaje producent. Masa zważona przez EuroNCAP. |
|
Data: 2009-11-26 21:07:45 | |
Autor: Przemek V | |
Niedobór mocy w Fordowskich 2.5T? | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomo¶ci news:hemmcd$rd1$2atlantis.news.neostrada.pl... Katanka pisze: 530d waży 1670 kg, ma moc 218 KM, automatyczn± skrzynię a subiektywnie jest dużo bardziej żwawe. |
|
Data: 2009-11-26 21:12:56 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Niedobór mocy w Fordowskich 2.5T? | |
Przemek V pisze:
530d waży 1670 kg, ma moc 218 KM, automatyczn± skrzynię a subiektywnie jest dużo bardziej żwawe. Subiektywnie to bardzo różnie bywa - u mnie na odczucia to większy wpływ niż moc silnika ma wysoko¶ć siedziska i kształt siedzenia. |
|
Data: 2009-11-30 01:25:08 | |
Autor: to | |
Niedobór mocy w Fordowskich 2.5T? | |
Przemek V wrote:
530d wa¿y 1670 kg, ma moc 218 KM, automatyczn± skrzyniê a subiektywnie Subiektywnie to prawie każdy diesel jest dużo bardziej żwawy od benzyny o podobnej mocy, ale obiektywnie wręcz przeciwnie... -- cokolwiek |