Data: 2013-01-28 19:40:49 | |
Autor: Mario | |
Naprawa sprzętu i rękojmia | |
Witam.
Firma X zgłosiła się do Serwisu Y z prośbą o naprawę dwóch urządzeń. Sami dostarczyli sprzęty, zlecili naprawę dwóch usterek A i B. Okazało się, że naprawa usterki A jest prosta, naprawa usterki B także nie jest trudna lecz wiąże się z ryzykiem. Jeśli drugiej usterki nie załatwi się kompleksowo może się powtarzać. kompleksowo oznacza, że należało także wymienić jeden z dość drogich elementów. Firma X nie zdecydowała się na wymianę tego dodatkowego elementu. Sprzęt naprawiono. Po jakimś czasie okazuje się, że wspomniany element uległ zniszczeniu (mechanicznie). Spowodował awarię całego sprzętu oraz zniszczył nowe części użyte do naprawy usterki B. Firma X ma pretensje o to, że mechaniczne uszkodzenie "elementu" na pewno spowodował serwisant lub warunki w jakich sprzęt był przechowywany. Domagają się natychmiastowej naprawy lub zwrotu wszelkich poniesionych kosztów. Zdaniem Serwisu Y uszkodzenie "elementu" nie było związane z działalnością serwisu, a ponad to było sugerowane aby wymienić w/w (może być ciężko z udowodnieniem). Pytanie: - czy dobrze kojarzę, iż zastosowanie mają tu odpowiednio przepisy dotyczące rękojmi (sprzedaż) i traktujemy to jak wykonanie dzieła? - jak najlepiej ugryźć temat i na czym się skupić? - w geście handlowym Serwis Y proponował bezpłatną usługę wymiany części jednak nie widzi podstaw do pokrycia kosztów nowych części, Firma X się nie zgadza i chce kierować pozew (prawdopodobnie o zapłatę) mario |
|
Data: 2013-01-28 21:56:56 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Naprawa sprzętu i rękojmia | |
On Mon, 28 Jan 2013, Mario wrote:
Witam. Na pi¶mie? Okazało się, że naprawa usterki A jest prosta, naprawa usterki B także nie jest trudna lecz wi±że się z ryzykiem. Je¶li drugiej usterki nie załatwi się kompleksowo może się powtarzać. kompleksowo oznacza, że należało także wymienić jeden z do¶ć drogich elementów. Na pi¶mie? - jak najlepiej ugryĽć temat i na czym się skupić? Zakładam że opis jest prawdziwy (rzecz jasna opis drugiej strony będzie diametralnie inny) - to podstawowym problemem jest brak dowodu :( Pytanie nie brzmi kto ma rację, tylko jak (czym) to udowodnić. X przedstawia zlecenie... pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2013-01-30 17:35:03 | |
Autor: Mario | |
Naprawa sprzętu i rękojmia | |
Zakładam że opis jest prawdziwy (rzecz jasna opis drugiej strony Kontakt mailowy i telefoniczny. O ile tre¶ci rozmów nie da się udowodnić to w formie elektronicznej jest informacja co na pocz±tku zlecaj± oraz informacja zwrotna gdy okazało się, ze do wymiany sugerowane s± także kolejne elementy. mario |
|