Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Nagi silnik

Nagi silnik

Data: 2019-07-24 01:11:47
Autor: Adam
Nagi silnik
Witajcie.

Tak sobie przypadkiem zobaczyłem materiał:

https://youtu.be/AzLizuDo3hM

Silnik bez obudowy, widać ganiający cylinder, przekładnia też na wierzchu.
Chyba musi być niesamowitą frajdą móc się przejechać czymś takim. Oczywiście pomijając niewątpliwie upierdliwą obsługę bieżącą, np. kalamitki - chyba tam jeszcze było smarowanie otwarte.
Przy okazji można policzyć ilość suwów pracy na minutę.

Dziś pewnie jakiś BHPowiec dostał by co najmniej serii zawałów, ale wtedy ludzie mieli mózgi. Wiedzieli, gdzie łap się nie wtyka.


--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2019-07-24 09:08:09
Autor: abn140
Nagi silnik
-- Pozdrawiam.

Adam
btw jeden KM mial nasladowac prace jednego konia "patataj iaaaa"?

Data: 2019-07-24 10:30:52
Autor: t-1
Nagi silnik
W dniu 2019-07-24 o 09:08, abn140 pisze:
-- Pozdrawiam.

Adam
btw jeden KM mial nasladowac prace jednego konia "patataj iaaaa"?



Żadnego dymu z rury.
I stałe obroty bez względu na stanie czy jazdę.
Dziwne to wszystko.

Data: 2019-07-24 10:38:36
Autor: Myjk
Nagi silnik
Wed, 24 Jul 2019 10:30:52 +0200, t-1
Żadnego dymu z rury.

Że nie widać nie znaczy że nie ma "dymu". :P

I stałe obroty bez względu na stanie czy jazdę.

I z tego całe 25KM.

Dziwne to wszystko.

Przy takim kole zamachowym? Raczej nie.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2019-07-24 13:09:45
Autor: MF
Nagi silnik
On 24/07/2019 00:11, Adam wrote:
Witajcie.

Tak sobie przypadkiem zobaczyłem materiał:

https://youtu.be/AzLizuDo3hM

Silnik bez obudowy, widać ganiający cylinder, przekładnia też na wierzchu.
Chyba musi być niesamowitą frajdą móc się przejechać czymś takim. Oczywiście pomijając niewątpliwie upierdliwą obsługę bieżącą, np. kalamitki - chyba tam jeszcze było smarowanie otwarte.
Przy okazji można policzyć ilość suwów pracy na minutę.

Dziś pewnie jakiś BHPowiec dostał by co najmniej serii zawałów, ale wtedy ludzie mieli mózgi. Wiedzieli, gdzie łap się nie wtyka.

Pięknie odrestaurowany i pięknie chodzi.

Co do oporów przy rozruchu to IMAO do tego trzeba było chłopa z mięśniami. I tak, jak wspomniałeś, z mózgiem, żeby wiedział, gdzie nie pchać palucha.

Zdaje się, że następną generacją były m.in. Lanz-Bulldogi z lat międzywojennych, na podstawie jednego z modeli tego producenta opracowano Ursusa C-45.

Ciekawostka związana częściowo z tematem: najbardziej cool sekcja rytmiczna w świecie muzycznym oparta o traktor <https://www.youtube.com/watch?v=jbN-jO11vKg>.

--
MF

Data: 2019-07-25 10:19:49
Autor: tck
Nagi silnik
W dniu 24.07.2019 o 14:09, MF pisze:
On 24/07/2019 00:11, Adam wrote:
Witajcie.

Tak sobie przypadkiem zobaczyłem materiał:

https://youtu.be/AzLizuDo3hM

Silnik bez obudowy, widać ganiający cylinder, przekładnia też na wierzchu.
Chyba musi być niesamowitą frajdą móc się przejechać czymś takim. Oczywiście pomijając niewątpliwie upierdliwą obsługę bieżącą, np. kalamitki - chyba tam jeszcze było smarowanie otwarte.
Przy okazji można policzyć ilość suwów pracy na minutę.

Dziś pewnie jakiś BHPowiec dostał by co najmniej serii zawałów, ale wtedy ludzie mieli mózgi. Wiedzieli, gdzie łap się nie wtyka.

Pięknie odrestaurowany i pięknie chodzi.

Co do oporów przy rozruchu to IMAO do tego trzeba było chłopa z mięśniami. I tak, jak wspomniałeś, z mózgiem, żeby wiedział, gdzie nie pchać palucha.

Zdaje się, że następną generacją były m.in. Lanz-Bulldogi z lat międzywojennych, na podstawie jednego z modeli tego producenta opracowano Ursusa C-45.

Ciekawostka związana częściowo z tematem: najbardziej cool sekcja rytmiczna w świecie muzycznym oparta o traktor <https://www.youtube.com/watch?v=jbN-jO11vKg>.



hehehe... kamerton;)


--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2019-07-25 11:03:50
Autor: Myjk
Nagi silnik
Thu, 25 Jul 2019 10:19:49 +0200, tck
hehehe... kamerton;)

Metronom. ;P --
Pozdor
Myjk

Data: 2019-07-25 11:43:31
Autor: collie
Nagi silnik
W dniu 25.07.2019 o 11:03, Myjk pisze:

hehehe... kamerton;)

Metronom. ;P

https://www.youtube.com/watch?v=-mUv705xj3U

Data: 2019-07-24 13:32:15
Autor: J.F.
Nagi silnik
Użytkownik "Adam"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qh847i$oe1$1$Adam@news.chmurka.net...
Tak sobie przypadkiem zobaczyłem materiał:
https://youtu.be/AzLizuDo3hM
Silnik bez obudowy, widać ganiający cylinder, przekładnia też na wierzchu.
Chyba musi być niesamowitą frajdą móc się przejechać czymś takim.

Tez lubie mechanizmy ...

ale przy tych starych silnikach to mnie zastanawia latwosc rozruchu.
Jakby tarcia nie bylo.
A moze nie ma pierscieni na tloku ?

Czy to tylko wrazenie wynikle z masy kola zamachowego ?

https://www.youtube.com/watch?v=YJQHqP7wDyQ


J.

Data: 2019-07-25 10:46:19
Autor: Adam
Nagi silnik
W dniu 2019-07-24 o 13:32, J.F. pisze:
Użytkownik "Adam"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qh847i$oe1$1$Adam@news.chmurka.net...
Tak sobie przypadkiem zobaczyłem materiał:
https://youtu.be/AzLizuDo3hM
Silnik bez obudowy, widać ganiający cylinder, przekładnia też na wierzchu.
Chyba musi być niesamowitą frajdą móc się przejechać czymś takim.

Tez lubie mechanizmy ...

ale przy tych starych silnikach to mnie zastanawia latwosc rozruchu.
Jakby tarcia nie bylo.
A moze nie ma pierscieni na tloku ?

Czy to tylko wrazenie wynikle z masy kola zamachowego ?

https://www.youtube.com/watch?v=YJQHqP7wDyQ


W starych konstrukcjach powszechnie były stosowane odprężniki. Sam pamiętam w Panonii i w polskim silniku przemysłowym, montowanym w różnych wózkach, taczkach, pompach itp.

Natomiast zarówno w Twoim materiale jak i moim nie widać, aby był używany odprężnik - ale oba to silniki z zapłonem samoczynnym, więc odprężnik nie ma racji bytu.
Tutaj raczej kwestia magazynowania energii kinetycznej w ciężkim kole zamachowym - wystarczy rozbujać, a potem przeskoczyć GMP.


--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2019-07-25 09:00:41
Autor: darek12345
Nagi silnik


Natomiast zarówno w Twoim materiale jak i moim nie widać, aby był używany odprężnik - ale oba to silniki z zapłonem samoczynnym, więc odprężnik nie ma racji bytu.

W dizlach też były stosowane odprężniki:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Odpr%C4%99%C5%BCnik
"Odprężniki były stosowane również w silnikach Diesla np: w ciągnikach Ursus C-330 czy Władimirec T25"

Data: 2019-07-25 18:02:19
Autor: J.F.
Nagi silnik
Użytkownik "Adam"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qhbq8q$l19$1$Adam@news.chmurka.net...
W dniu 2019-07-24 o 13:32, J.F. pisze:
Użytkownik "Adam"  napisał w wiadomości grup
https://youtu.be/AzLizuDo3hM


ale przy tych starych silnikach to mnie zastanawia latwosc rozruchu.
Jakby tarcia nie bylo.
A moze nie ma pierscieni na tloku ?

Czy to tylko wrazenie wynikle z masy kola zamachowego ?

https://www.youtube.com/watch?v=YJQHqP7wDyQ

W starych konstrukcjach powszechnie były stosowane odprężniki. Sam pamiętam w Panonii i w polskim silniku przemysłowym, montowanym w różnych wózkach, taczkach, pompach itp.
Natomiast zarówno w Twoim materiale jak i moim nie widać, aby był używany odprężnik - ale oba to silniki z zapłonem samoczynnym, więc odprężnik nie ma racji bytu.

Tutaj raczej kwestia magazynowania energii kinetycznej w ciężkim kole zamachowym - wystarczy rozbujać, a potem przeskoczyć GMP.

Mniej wiecej wiem jak sie kreci kluczem wspoczesny silnik.
Latwo to nie idzie.
IMO - kolo musialoby byc bardzo ciezkie, zeby to tak swobodnie bujac.

J.

Data: 2019-07-25 19:14:00
Autor: RadoslawF
Nagi silnik
W dniu 2019-07-25 o 18:02, J.F. pisze:

Tutaj raczej kwestia magazynowania energii kinetycznej w ciężkim kole zamachowym - wystarczy rozbujać, a potem przeskoczyć GMP.

Mniej wiecej wiem jak sie kreci kluczem wspoczesny silnik.
Latwo to nie idzie.
IMO - kolo musialoby byc bardzo ciezkie, zeby to tak swobodnie bujac.

Lub silnik jedno tłokowy.  :-)


Pozdrawiam

Data: 2019-07-25 21:49:06
Autor: Czarek
Nagi silnik


W dniu 25.07.2019 o 10:46, Adam pisze:
ale oba to silniki z zapłonem samoczynnym, więc odprężnik nie ma racji bytu.

Dlaczego?
Spotkałem się w latach 80 z silnikiem przy pompie na jakiejś budowie, której silnik z zapłonem samoczynnym miał odprężnik.
A tu jest o jeszcze bardziej popularnych silnikach https://pl.wikipedia.org/wiki/Odpr%C4%99%C5%BCnik


--
Czarek

Data: 2019-07-24 13:40:37
Autor: robot
Nagi silnik
W dniu 2019-07-24 o 01:11, Adam pisze:
Witajcie.

Tak sobie przypadkiem zobaczyłem materiał:

https://youtu.be/AzLizuDo3hM

Silnik bez obudowy, widać ganiający cylinder, przekładnia też na wierzchu.
Chyba musi być niesamowitą frajdą móc się przejechać czymś takim. Oczywiście pomijając niewątpliwie upierdliwą obsługę bieżącą, np. kalamitki - chyba tam jeszcze było smarowanie otwarte.
Przy okazji można policzyć ilość suwów pracy na minutę.

Dziś pewnie jakiś BHPowiec dostał by co najmniej serii zawałów, ale wtedy ludzie mieli mózgi. Wiedzieli, gdzie łap się nie wtyka.


Na tej grupie dowiedziałem się od pasjonatów motoryzacji, że samochody służą
tylko i wyłącznie do przemieszczania się oraz przedłużania penisa.
Czyli na pewno nie do dawania frajdy.
Z tym że na filmie jest traktor. Więc kto wie. Może traktor daje jakąś
frajdę. Tego nie wiem.
Lepiej poczekajmy na opinię fachowców.

Data: 2019-07-24 16:41:22
Autor: J.F.
Nagi silnik
Użytkownik "robot"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d3843b3$0$507$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2019-07-24 o 01:11, Adam pisze:
Tak sobie przypadkiem zobaczyłem materiał:
https://youtu.be/AzLizuDo3hM

Silnik bez obudowy, widać ganiający cylinder, przekładnia też na wierzchu.
Chyba musi być niesamowitą frajdą móc się przejechać czymś takim.

Na tej grupie dowiedziałem się od pasjonatów motoryzacji, że samochody służą
tylko i wyłącznie do przemieszczania się oraz przedłużania penisa.
Czyli na pewno nie do dawania frajdy.

Rozne mozna miec frajdy - np z przedłuzenia :-)

Z tym że na filmie jest traktor. Więc kto wie. Może traktor daje jakąś
frajdę. Tego nie wiem.

https://www.youtube.com/watch?v=rWEp31sHWoA

https://youtu.be/iw0lEGMblS4?t=190

Oczywiscie mozna tez stwierdzic, ze trzesie, ze bez klimy goraco  :-)

J.

Nagi silnik

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona