Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Na prad

Na prad

Data: 2009-11-17 18:44:05
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Na prad
J.F. pisze:

A potem zamontuja GPS i sie skonczy :-)

BTW, to taka warsiawska włoszczowa ?     :)

--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
Części do skuterów   Kaski z homologacją   Części do motocykli
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008

Data: 2009-11-17 19:17:36
Autor: J.F.
Na prad
Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil"" <usenet@motopower.pl>
J.F. pisze:
A potem zamontuja GPS i sie skonczy :-)

BTW, to taka warsiawska włoszczowa ?     :)

No wiesz - LPG tez kiedys dobre nie bylo, bo nie bylo gdzie zatankowac, a stacji nie bylo, bo klientow nie bylo.

A wczesniej to samo bylo z samochodem - konna bryczka to jest to, obrok wszedzie kupisz :-)

J.

Data: 2009-11-17 18:39:19
Autor: Waldek Godel
Na prad
Dnia Tue, 17 Nov 2009 19:17:36 +0100, J.F. napisał(a):

No wiesz - LPG tez kiedys dobre nie bylo, bo nie bylo gdzie zatankowac, a stacji nie bylo, bo klientow nie bylo.


Tylko w przypadku prądu "stacja tankowania" nie ma żadnego sensu, bo nikt
tam nie będzie stał i czekał 10 godzin aż się naładuje. Takie rzeczy muszą
byc montowane powszechnie w miejscach gdzie parkują auta, czyli na
parkingach osiedlowych i przy biurowcach.

Sens miałby parkomat z ładowaniem auta, ale też musiałoby ich być znacznie
więcej
W zasadzie rozsądne byłoby, żeby latarnie uliczne miały gniazdka i automat
wrzutowy, zysk ze sprzedaży prądu pokryłby koszt instalacji automatu.
A później trzeba będzie wymyśleć co zrobić, żeby kable ładujące nie ginęły
masowo - w końcu miedź w środku..

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

Data: 2009-11-17 19:51:36
Autor: Karol Y
Na prad
A później trzeba będzie wymyśleć co zrobić, żeby kable ładujące nie ginęły
masowo - w końcu miedź w środku..

W latarniach tylko odpowiednie gniazdka. Kable w samochodach ;-)

--
Mateusz Bogusz

Data: 2009-11-17 22:11:51
Autor: Grejon
Na prad
Karol Y pisze:
A później trzeba będzie wymyśleć co zrobić, żeby kable ładujące nie ginęły
masowo - w końcu miedź w środku..

W latarniach tylko odpowiednie gniazdka. Kable w samochodach ;-)

Ale jednak ten kabel musisz na zewnątrz wyciągnąć na czas ładowania.

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    JID:grejon@jabber.aster.pl
Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi
PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+

Data: 2009-11-17 22:39:43
Autor: Karol Y
Na prad
W latarniach tylko odpowiednie gniazdka. Kable w samochodach ;-)

Ale jednak ten kabel musisz na zewnątrz wyciągnąć na czas ładowania.

Koła też są na zewnątrz, antena, lusterka i nikt ich nie urzyna zaraz.

Ale jak zaczną to może ładowanie na odległość? W TEDdzie coś tam ostatnio widziałem.

--
Mateusz Bogusz

Data: 2009-11-17 22:46:13
Autor: Grejon
Na prad
Karol Y pisze:
W latarniach tylko odpowiednie gniazdka. Kable w samochodach ;-)

Ale jednak ten kabel musisz na zewnątrz wyciągnąć na czas ładowania.

Koła też są na zewnątrz, antena, lusterka i nikt ich nie urzyna zaraz.

Nigdy nie widziałeś auta na cegłach zamiast kół? :)

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    JID:grejon@jabber.aster.pl
Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi
PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+

Data: 2009-11-17 23:26:32
Autor: Karol Y
Na prad
Nigdy nie widziałeś auta na cegłach zamiast kół? :)

A to właściciel nie poszedł po prostu z nimi do gumiarza? ;-P

--
Mateusz Bogusz

Data: 2009-11-17 23:29:52
Autor: Tomasz Chmielewski
Na prad
Karol Y wrote:
W latarniach tylko odpowiednie gniazdka. Kable w samochodach ;-)

Ale jednak ten kabel musisz na zewnątrz wyciągnąć na czas ładowania.

Koła też są na zewnątrz, antena, lusterka i nikt ich nie urzyna zaraz.

Kol moze nie kradna, ale lusterka, antene, i inne "latwozdejmowalne" rzeczy - jak najbardziej :|


--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2009-11-18 08:17:25
Autor: Lukasz
Na prad
Użytkownik "Tomasz Chmielewski"
Kol moze nie kradna, ale lusterka, antene, i inne "latwozdejmowalne" rzeczy - jak najbardziej :|

kola tez... zdarzylo sie niedaleko mojego domu...
poza tym w ciagu 2 lat zginely mi: antena cb (wiem wiem trzeba zdejmowac, ale jak trzeba bylo to wracalem z pracy o 1-2a.m i wstawalem o 5:00 i ten jeden raz !! nie mialem juz sily wracac po antene) poza tym zaslepki do felg, nadajniki przemyslowe z tylnego siedzenia (ciemna folia nic nie daje), ojcu lusterko (zlodzieja zlapalem ale sprawe umorzono, bo "podejrzanego nie ma w miejscu zameldowania" a jest on potrzebny do kontynuowania sprawy hahahahahahaha - to jest w tym wszystkim najlepsze, jak sam sobie nog nie polamie albo kogos nie zabije to nic mu nie zrobia...


--
Niedaleko pada elektryk od kombinerek...
Pozdrawiam!
Lukasz

Data: 2009-11-18 10:22:43
Autor: Massai
Na prad
Tomasz Chmielewski wrote:

Karol Y wrote:
> > > W latarniach tylko odpowiednie gniazdka. Kable w samochodach ;-)
> > > > Ale jednak ten kabel musisz na zewnątrz wyciągnąć na czas
> > ładowania.
> > Koła też są na zewnątrz, antena, lusterka i nikt ich nie urzyna
> zaraz.

Kol moze nie kradna, ale lusterka, antene, i inne "latwozdejmowalne"
rzeczy - jak najbardziej :|

Hm, kabel "zamknięty" metalową zasuwką na latarni, tak żeby wtyczkę z
latarni dało się wyjąć tylko po wpisaniu kodu?
No i po stronie samochodzu "wyciagany" jak z odkurzacza.

Życzę miłych wrażeń temu kto by chciał taki kabel pod napięciem ciąć ;-)

--
Pozdro
Massai

Data: 2009-11-18 11:28:02
Autor: Tomasz Chmielewski
Na prad
Massai wrote:
Tomasz Chmielewski wrote:

Karol Y wrote:
W latarniach tylko odpowiednie gniazdka. Kable w samochodach ;-)
Ale jednak ten kabel musisz na zewnątrz wyciągnąć na czas
ładowania.
Koła też są na zewnątrz, antena, lusterka i nikt ich nie urzyna
zaraz.
Kol moze nie kradna, ale lusterka, antene, i inne "latwozdejmowalne"
rzeczy - jak najbardziej :|

Hm, kabel "zamknięty" metalową zasuwką na latarni, tak żeby wtyczkę z
latarni dało się wyjąć tylko po wpisaniu kodu?
No i po stronie samochodzu "wyciagany" jak z odkurzacza.

Życzę miłych wrażeń temu kto by chciał taki kabel pod napięciem ciąć ;-)

Polak potrafi (ukrasc np. kable kolejowe, do zasilania lokomotyw).


--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2009-11-18 10:34:09
Autor: Massai
Na prad
Tomasz Chmielewski wrote:

Massai wrote:
> Tomasz Chmielewski wrote:
> > > Karol Y wrote:
> > > > > W latarniach tylko odpowiednie gniazdka. Kable w
> > > > > samochodach ;-)
> > > > Ale jednak ten kabel musisz na zewnątrz wyciągnąć na czas
> > > > ładowania.
> > > Koła też są na zewnątrz, antena, lusterka i nikt ich nie urzyna
> > > zaraz.
> > Kol moze nie kradna, ale lusterka, antene, i inne
> > "latwozdejmowalne" rzeczy - jak najbardziej :|
> > Hm, kabel "zamknięty" metalową zasuwką na latarni, tak żeby wtyczkę
> z latarni dało się wyjąć tylko po wpisaniu kodu?
> No i po stronie samochodzu "wyciagany" jak z odkurzacza.
> > Życzę miłych wrażeń temu kto by chciał taki kabel pod napięciem
> ciąć ;-)

Polak potrafi (ukrasc np. kable kolejowe, do zasilania lokomotyw).

No, ale w tłumie przechodniów? I sypiące się iskry?

--
Pozdro
Massai

Data: 2009-11-18 11:50:15
Autor: Adam K.
Na prad
Massai pisze:
Tomasz Chmielewski wrote:

Massai wrote:
Tomasz Chmielewski wrote:

Karol Y wrote:
W latarniach tylko odpowiednie gniazdka. Kable w
samochodach ;-)
Ale jednak ten kabel musisz na zewnątrz wyciągnąć na czas
ładowania.
Koła też są na zewnątrz, antena, lusterka i nikt ich nie urzyna
zaraz.
Kol moze nie kradna, ale lusterka, antene, i inne
"latwozdejmowalne" rzeczy - jak najbardziej :|
Hm, kabel "zamknięty" metalową zasuwką na latarni, tak żeby wtyczkę
z latarni dało się wyjąć tylko po wpisaniu kodu?
No i po stronie samochodzu "wyciagany" jak z odkurzacza.

Życzę miłych wrażeń temu kto by chciał taki kabel pod napięciem
ciąć ;-)
Polak potrafi (ukrasc np. kable kolejowe, do zasilania lokomotyw).

No, ale w tłumie przechodniów? I sypiące się iskry?
Polak sobie poradzi. Naród złodziei ma 40 lat doświadczenia. Nie takie rzeczy tu sie kradnie :)

Data: 2009-11-18 16:35:00
Autor: Grejon
Na prad
Massai pisze:

Hm, kabel "zamknięty" metalową zasuwką na latarni, tak żeby wtyczkę z
latarni dało się wyjąć tylko po wpisaniu kodu?
No i po stronie samochodzu "wyciagany" jak z odkurzacza.

Życzę miłych wrażeń temu kto by chciał taki kabel pod napięciem ciąć ;-)

Mało to złomiarzy się usmażyło gdy chcieli stację transformatorową rozebrać?

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    JID:grejon@jabber.aster.pl
Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi
PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+

Data: 2009-11-17 20:17:43
Autor: AL
Na prad
Waldek Godel pisze:
Dnia Tue, 17 Nov 2009 19:17:36 +0100, J.F. napisał(a):

No wiesz - LPG tez kiedys dobre nie bylo, bo nie bylo gdzie zatankowac, a stacji nie bylo, bo klientow nie bylo.


Tylko w przypadku prądu "stacja tankowania" nie ma żadnego sensu, bo nikt
tam nie będzie stał i czekał 10 godzin aż się naładuje.

w 30 minut aku maja sie zaladowac do 80%, czyli z duzym prawdopodobienstwem wystarczy na dojazd do celu przeznaczenia (a w miedzyczasie zrobisz zakupy)

--
pozdr
Adam (AL)
TG

Data: 2009-11-17 21:53:30
Autor: Krzysiek Kielczewski
Na prad
On 2009-11-17, AL <adam@skads.tam> wrote:

w 30 minut aku maja sie zaladowac do 80%, czyli z duzym prawdopodobienstwem wystarczy na dojazd do celu przeznaczenia (a w miedzyczasie zrobisz zakupy)

Może i aku to wytrzymają. Pytanie czy sieć wytrzyma takie skoki poboru
prądu.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-11-17 20:58:38
Autor: Waldek Godel
Na prad
Dnia Tue, 17 Nov 2009 21:53:30 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

Może i aku to wytrzymają. Pytanie czy sieć wytrzyma takie skoki poboru
prądu.

Jakie skoki poboru prądu? Przecież to się będzie ładowało mniejszym prądem
niż pobiera grzejnik elektryczny na ścianie...

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

Data: 2009-11-17 23:20:43
Autor: Krzysiek Kielczewski
Na prad
On 2009-11-17, Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> wrote:

Może i aku to wytrzymają. Pytanie czy sieć wytrzyma takie skoki poboru
prądu.

Jakie skoki poboru prądu? Przecież to się będzie ładowało mniejszym prądem
niż pobiera grzejnik elektryczny na ścianie...

Głupi akumulator 120Ah przy ladowaniu do 80% w 30minut musi pobrać co
najmniej 200A. Uważasz, że równoczesne podłączenie stu takich samochodów
na parkingu supermarketowym nie da żadnego skoku pobieranego prądu?

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

PS: gratuluję mocy grzejników...

Data: 2009-11-17 22:35:15
Autor: Waldek Godel
Na prad
Dnia Tue, 17 Nov 2009 23:20:43 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

Głupi akumulator 120Ah przy ladowaniu do 80% w 30minut musi pobrać co
najmniej 200A. Uważasz, że równoczesne podłączenie stu takich samochodów
na parkingu supermarketowym nie da żadnego skoku pobieranego prądu?

uuuuu... pała z fizyki...  oj.. pała...


(hint - napięcie.. 200A na 13V to zaledwie 11A na 230 plus straty.
200x13=2600W. Grzejniki nierzadko mają 3kW)

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

Data: 2009-11-18 00:41:22
Autor: J.F.
Na prad
On Tue, 17 Nov 2009 22:35:15 +0000,  Waldek Godel wrote:
Dnia Tue, 17 Nov 2009 23:20:43 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):
Głupi akumulator 120Ah przy ladowaniu do 80% w 30minut musi pobrać co
najmniej 200A. Uważasz, że równoczesne podłączenie stu takich samochodów
na parkingu supermarketowym nie da żadnego skoku pobieranego prądu?

uuuuu... pała z fizyki...  oj.. pała...
(hint - napięcie.. 200A na 13V to zaledwie 11A na 230 plus straty.
200x13=2600W. Grzejniki nierzadko mają 3kW)

Tylko ze 2.5kW * 0.5h = 6 minut pracy silnika malucha.

Wiecej tych akumulatorow musi byc.

J.

Data: 2009-11-18 14:31:20
Autor: Jan Strybyszewski
Na prad
J.F. pisze:
On Tue, 17 Nov 2009 22:35:15 +0000,  Waldek Godel wrote:
Dnia Tue, 17 Nov 2009 23:20:43 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):
Głupi akumulator 120Ah przy ladowaniu do 80% w 30minut musi pobrać co
najmniej 200A. Uważasz, że równoczesne podłączenie stu takich samochodów
na parkingu supermarketowym nie da żadnego skoku pobieranego prądu?
uuuuu... pała z fizyki...  oj.. pała...
(hint - napięcie.. 200A na 13V to zaledwie 11A na 230 plus straty.
200x13=2600W. Grzejniki nierzadko mają 3kW)

Tylko ze 2.5kW * 0.5h = 6 minut pracy silnika malucha.

Wiecej tych akumulatorow musi byc.

Pierwszy serejny Misiek IMIEV na by naladowac sie na full
  potrzebuje 64kW mocy :)

Data: 2009-11-18 14:35:27
Autor: J.F.
Na prad
Użytkownik "Jan Strybyszewski" <ktos@w.pl> napisał w wiadomości news:he0t0u$pt1$2inews.gazeta.pl...
J.F. pisze:
Tylko ze 2.5kW * 0.5h = 6 minut pracy silnika malucha.
Wiecej tych akumulatorow musi byc.

Pierwszy serejny Misiek IMIEV na by naladowac sie na full
 potrzebuje 64kW mocy :)

Nie 64kW mocy, tylko zapewne 64kWh energii.

A to moze byc 6kW przez 10h, a moze 30kW przez 2h, a moze jeszcze inaczej potrafia.

Dla przypomnienia - zelazko ma 2kW, przyzwoity przeplywowy ogrzewacz wody z 15 kW.

J.

Data: 2009-11-18 14:51:32
Autor: Jan Strybyszewski
Na prad
J.F. pisze:
Użytkownik "Jan Strybyszewski" <ktos@w.pl> napisał w wiadomości news:he0t0u$pt1$2inews.gazeta.pl...
J.F. pisze:
Tylko ze 2.5kW * 0.5h = 6 minut pracy silnika malucha.
Wiecej tych akumulatorow musi byc.

Pierwszy serejny Misiek IMIEV na by naladowac sie na full
 potrzebuje 64kW mocy :)

Nie 64kW mocy, tylko zapewne 64kWh energii.

Tfuuu 64kW w 15 minut o to mi chodzilo.

Data: 2009-11-18 08:14:08
Autor: Krzysiek Kielczewski
Na prad
On 2009-11-17, Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> wrote:

Głupi akumulator 120Ah przy ladowaniu do 80% w 30minut musi pobrać co
najmniej 200A. Uważasz, że równoczesne podłączenie stu takich samochodów
na parkingu supermarketowym nie da żadnego skoku pobieranego prądu?

uuuuu... pała z fizyki...  oj.. pała...

Nie tak prosto.

(hint - napięcie.. 200A na 13V to zaledwie 11A na 230 plus straty.
200x13=2600W. Grzejniki nierzadko mają 3kW)

A teraz policz parę drobiazgów:
a) przelicz prądy dla potrzebnej ilości akumulatorów.
b) policz przekroje przewodów, które by miały to przenieść (mówię o
części niskonapięciowej)
c) policz strany na prostowniku oraz oszacuj ilość energii potrzebnej na
jego schłodzenie.
d) Wyniki pomnóż przez te kilkadziesiąt tysięcy osób, które mniej-więcej
równo będą dojeżdżać do pracy i podłączać się do zasilania.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-11-18 08:39:58
Autor: Waldek Godel
Na prad
Dnia Wed, 18 Nov 2009 08:14:08 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

A teraz policz parę drobiazgów:
a) przelicz prądy dla potrzebnej ilości akumulatorów.
b) policz przekroje przewodów, które by miały to przenieść (mówię o
części niskonapięciowej)
c) policz strany na prostowniku oraz oszacuj ilość energii potrzebnej na
jego schłodzenie.
d) Wyniki pomnóż przez te kilkadziesiąt tysięcy osób, które mniej-więcej
równo będą dojeżdżać do pracy i podłączać się do zasilania.

O czym ty do mnie rozmawiasz? To przeliczył producent auta, a zasilanie
jest sieci 110/230, gdzie prąd jest stosunkowo niski.
Napisałem - 11A plus straty, całość powinna się zmieścić w 15A zasilajacych
auto w trybie szybkim. To nie jest tragedia, byle mała spawareczka tyle
bierze.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

Data: 2009-11-18 14:32:27
Autor: Jan Strybyszewski
Na prad

O czym ty do mnie rozmawiasz? To przeliczył producent auta, a zasilanie
jest sieci 110/230, gdzie prąd jest stosunkowo niski.
Napisałem - 11A plus straty, całość powinna się zmieścić w 15A zasilajacych
auto w trybie szybkim. To nie jest tragedia, byle mała spawareczka tyle
bierze.


Zacytuje

Jeśli chodzi o Mitsubishi iMiEV to do ładowania w przeciągu minuty potrzebujemy już ponad 1 MW mocy. Tesla Model S (ten ladny cabrio podpiety wczoraj) potrzebowałaby natomiast ponad 4,2 MW mocy, aby uzupełnić energię w minutę.

Data: 2009-11-18 08:56:42
Autor: Servant
Na prad
Krzysiek Kielczewski <krzysiek.kielczewski@gmail.com> napisał(a) w wiadomosci do grupy dyskusyjnej

a) przelicz prądy dla potrzebnej ilości akumulatorów.

Kiedyś na Discovery pokazywali taki warsztacik co sie zajmował przerabianiem samochodów z klasycznymi silnikami na elektryczne. Wkladali tam ok 20 szt akumulatorów, które wyglądały na 60Ah.
Max prąd ładowania 60Ah to 15A.
Czyli mamy 300 A po stronie wtórnej
Zatem  na pierwotnej ok 16A
Dodajmy do tego sprawność 75% i mamy 28A


d) Wyniki pomnóż przez te kilkadziesiąt tysięcy osób, które mniej-więcej
równo będą dojeżdżać do pracy i podłączać się do zasilania.

W skali całego miasta, to nie wyjdzie tak dużo.
Poza tym mało kto jadąc do pracy będzie "tankował", bo najzwyczajniej w świecie nie będzie miał na to czasu.

--
Servant

Data: 2009-11-18 09:46:35
Autor: Servant
Na prad
Krzysiek Kielczewski <krzysiek.kielczewski@gmail.com> napisał(a) w
wiadomosci do grupy dyskusyjnej
A teraz policz parę drobiazgów:
a) przelicz prądy dla potrzebnej ilości akumulatorów.
Weźmy ze 20 aku 60Ah
Mała dygresja: kiedys na Discovery pokazywali jakąś garażową firemke co to
robiła przeróbki seryjnych samochodów na elektryczne. Po tej operacji
jeździły i nawet miały niezłe przyspieszenie. Instalowali tak ok. 20 szt.
zwykłych akumulatorów. No to liczymy:
Max prąd ładowania 1 aku 60Ah = 15A
20x15A = 300A (po wtórnej stronie)
Jeżeli doliczymy typową sprawność prostownika (75%)
to po pierwotnej nam wyjdzie ok 28A

b) policz przekroje przewodów, które by miały to przenieść (mówię o
części niskonapięciowej)

150mm2 Trzeba przyznać, że sporo. Średnica ok 14 mm, ale tego nie
przeskoczymy.
c) policz strany na prostowniku

policzyłem wyżej

oraz oszacuj ilość energii potrzebnej na
jego schłodzenie.

Pomijalnie mała w porównaniu do reszty.

d) Wyniki pomnóż przez te kilkadziesiąt tysięcy osób, które mniej-więcej
równo będą dojeżdżać do pracy i podłączać się do zasilania.

W skali miasta to nie jest tak dużo.
Tym bardziej, że mało kto będzie "tankował" w drodze do pracy, bo i tak
zazwyczaj się śpieszy. --
Servant

Data: 2009-11-18 13:27:54
Autor: Waldek Godel
Na prad
Dnia Wed, 18 Nov 2009 09:46:35 +0000 (UTC), Servant napisał(a):

No to liczymy:

dobra, darujcie sobie te wyliczenia, oficjalne dane poboru prądu Tesli
Roadstera:

230V, ładowanie szybkie 3-3.5 godziny prądem 80A (najprawdopodobniej z 3
faz)
110V, ładowanie wolne z jednej fazy, ponad 32 godziny, 15A
230V, ładowanie średnie, 7 godzin - 40A

Zapas energii: 53 kWh

Podobno Tesla S ma mieć 94 kWh - ciekawe jak to będa ładować...

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

Data: 2009-11-18 17:21:40
Autor: Servant
Na prad
Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> napisał(a) w wiadomosci do grupy dyskusyjnej

230V, ładowanie szybkie 3-3.5 godziny prądem 80A (najprawdopodobniej z 3
faz)


No to wychodzi 18,4 kVA. Zakładam, (nie wiem czy słusznie, ale niech tam) że cosinus fi taki prostownik ma ok 0,7 to nam daje 12,88 kW
Ładujemy 3,5 godz. skutkiem tego mamy ok 45kWh...
Upss... nie wyszło.
żeby wyszło rzeczone 53kWh, to współczynnik mocy takiego prostownika powinien wynosić ok. 0,83. Są takie? No i oczywiście żadnych innych strat.
Coś mi tu nie gra. Niech mnie ktoś wyprowadzi z błędu.

Cena takiego ładowania to ok. 15,5 zlotego. Ciekawym ile km można na tym przejechać. Ale i tak wydaje się taniej niż oktanach.

--
Servant

Data: 2009-11-18 23:55:17
Autor: Krzysiek Kielczewski
Na prad
On 2009-11-18, Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> wrote:
Dnia Wed, 18 Nov 2009 09:46:35 +0000 (UTC), Servant napisał(a):

No to liczymy:

dobra, darujcie sobie te wyliczenia, oficjalne dane poboru prądu Tesli
Roadstera:

230V, ładowanie szybkie 3-3.5 godziny prądem 80A (najprawdopodobniej z 3
faz)
110V, ładowanie wolne z jednej fazy, ponad 32 godziny, 15A
230V, ładowanie średnie, 7 godzin - 40A

To co z tymi jedenastoma amperami przy ładowaniu półgodzinnym, hę?

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-11-18 20:26:10
Autor: pebro
Na prad

Użytkownik "Servant" <freinag@rcs.cy> napisał w wiadomości
news:Xns9CC76DA0A6A33freinagrcscy127.0.0.1...

> A teraz policz parę drobiazgów:
> a) przelicz prądy dla potrzebnej ilości akumulatorów.
Weźmy ze 20 aku 60Ah
Mała dygresja: kiedys na Discovery pokazywali jakąś garażową firemke co to
robiła przeróbki seryjnych samochodów na elektryczne. Po tej operacji
jeździły i nawet miały niezłe przyspieszenie. Instalowali tak ok. 20 szt.
zwykłych akumulatorów.

Nie trzeba szukać po Discovery, garażowa firma w Polsce przerabiająca na
elektryczne:
http://www.samochodyelektryczne.pl/

--
Pozdrawiam
Paweł /pebro/

Data: 2009-11-19 11:23:11
Autor: kamil
Na prad
"pebro" <pebro@usun_to.wp.pl> wrote in message news:he1ifb$ot0$1atlantis.news.neostrada.pl...


Nie trzeba szukać po Discovery, garażowa firma w Polsce przerabiająca na
elektryczne:
http://www.samochodyelektryczne.pl/

Jesli ich przerobki wygladaja tak jak strona, to chyba podziekuje.


Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-11-19 21:23:59
Autor: pebro
Na prad

Uzytkownik "kamil" <kamil@spam.com> napisal w wiadomosci
news:he39r0$715$1inews.gazeta.pl...


Nie trzeba szukać po Discovery, garażowa firma w Polsce przerabiająca na
elektryczne:
http://www.samochodyelektryczne.pl/

Jesli ich przerobki wygladaja tak jak strona, to chyba podziekuje.

Nie wiem, nie widzialem. Wolalbys, aby przeróbki robil zdolny webmajster, bo
ja wole gorsza strone a przeróke zrobina przez elektryka-mechanika?  Widze,
ze jednak wszyscy kupuja oczami ;-)
Ekonomicznie przy obecnych cenach przeróbki malo uzasadnione. Osiagi
mniejsze niz na benzynie/gazie/ropie, koszt przeróbki spory (~20kpln).

--
Pozdrawiam
Pawel /pebro/

Data: 2009-11-18 14:30:31
Autor: Jan Strybyszewski
Na prad
Waldek Godel pisze:
Dnia Tue, 17 Nov 2009 23:20:43 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

Głupi akumulator 120Ah przy ladowaniu do 80% w 30minut musi pobrać co
najmniej 200A. Uważasz, że równoczesne podłączenie stu takich samochodów
na parkingu supermarketowym nie da żadnego skoku pobieranego prądu?

uuuuu... pała z fizyki...  oj.. pała...


(hint - napięcie.. 200A na 13V to zaledwie 11A na 230 plus straty.
200x13=2600W. Grzejniki nierzadko mają 3kW).


Mistubishi Imiev by naladowac sie w 15 minut potrzebuje 64kW :) wiec o czym mowa ?

Tesla Roadster czyli to co stalo wczoraj tylko 280kW


A ty tu z jakims grzejniczkiem mi wyjezdzasz






Data: 2009-11-17 23:46:36
Autor: masti
Na prad
Dnia pięknego Tue, 17 Nov 2009 23:20:43 +0100, osobnik zwany Krzysiek
Kielczewski wystukał:

On 2009-11-17, Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> wrote:

Może i aku to wytrzymają. Pytanie czy sieć wytrzyma takie skoki poboru
prądu.

Jakie skoki poboru prądu? Przecież to się będzie ładowało mniejszym
prądem niż pobiera grzejnik elektryczny na ścianie...

Głupi akumulator 120Ah przy ladowaniu do 80% w 30minut musi pobrać co
najmniej 200A. Uważasz, że równoczesne podłączenie stu takich samochodów
na parkingu supermarketowym nie da żadnego skoku pobieranego prądu?


pała z elektryki. A to jakiś problem jest jak się stację przygotuje?


--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2009-11-18 08:07:49
Autor: Krzysiek Kielczewski
Na prad
On 2009-11-17, masti <gone@to.hell> wrote:
 
Może i aku to wytrzymają. Pytanie czy sieć wytrzyma takie skoki poboru
prądu.

Jakie skoki poboru prądu? Przecież to się będzie ładowało mniejszym
prądem niż pobiera grzejnik elektryczny na ścianie...

Głupi akumulator 120Ah przy ladowaniu do 80% w 30minut musi pobrać co
najmniej 200A. Uważasz, że równoczesne podłączenie stu takich samochodów
na parkingu supermarketowym nie da żadnego skoku pobieranego prądu?

pała z elektryki.

Uzasadnij.

A to jakiś problem jest jak się stację przygotuje?

Możesz wziąć pod uwagę, że to były dane dla jednego, nie zbyt wielkiego,
akumulatora? Jeden samochód takich akumulatorów będzie miał o wiele
więcej.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-11-18 12:27:17
Autor: Paweł Ubysz
Na prad

Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" <krzysiek.kielczewski@gmail.com> napisał w wiadomości news:slrnhg779v.q54.krzysiek.kielczewskikrzyk.sail-ho.pl...
On 2009-11-17, masti <gone@to.hell> wrote:

A to jakiś problem jest jak się stację przygotuje?

Możesz wziąć pod uwagę, że to były dane dla jednego, nie zbyt wielkiego,
akumulatora? Jeden samochód takich akumulatorów będzie miał o wiele
więcej.


 Akurat tam problem ładowania zbyt dużej ilości akumulatorów na raz nie zaistnieje ;-)

Data: 2009-11-18 12:42:54
Autor: Krzysiek Kielczewski
Na prad
On 2009-11-18, Paweł Ubysz <puby@WYWALwp.pl> wrote:

 Akurat tam problem ładowania zbyt dużej ilości akumulatorów na raz nie zaistnieje ;-)

Na razie na pewno :) A tak serio to ciekawy jestem, czy technologia się
przypadkiem nie rozwinie w stronę szybkiej wymiany akumulatorów na
naładowane, a nie powolnego ładowania własnych.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-11-18 13:14:13
Autor: J.F.
Na prad
Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" <krzysiek.kielczewski@gmail.com>
 Akurat tam problem ładowania zbyt dużej ilości akumulatorów na raz nie
zaistnieje ;-)

Na razie na pewno :) A tak serio to ciekawy jestem, czy technologia się
przypadkiem nie rozwinie w stronę szybkiej wymiany akumulatorów na
naładowane, a nie powolnego ładowania własnych.

Poczekamy, zobaczymy.
Byc moze technologia bedzie jednak hybrydowa - na codzien jezdzisz po miescie, ladujesz w nocy w garazu, a jak trzeba dalej - odpala sie silnik spalinowy.
A moze juz ogniwo paliwowe.

Niewykluczone sa tez tankowane akumulatory - np sodowo-siarkowy, w razie potrzeby wystarczy nalac swiezego sodu i siarki.

J.

Data: 2009-11-20 10:12:44
Autor: ąćęłńóśżź
Na prad
Jak z laptopami i komórkami?
JaC


-- -- -

czy technologia się przypadkiem nie rozwinie w stronę szybkiej wymiany akumulatorów na naładowane, a nie powolnego ładowania
własnych.

Data: 2009-11-18 14:15:26
Autor: Jan Strybyszewski
Na prad
Krzysiek Kielczewski pisze:
On 2009-11-17, AL <adam@skads.tam> wrote:

w 30 minut aku maja sie zaladowac do 80%, czyli z duzym prawdopodobienstwem wystarczy na dojazd do celu przeznaczenia (a w miedzyczasie zrobisz zakupy)

Może i aku to wytrzymają. Pytanie czy sieć wytrzyma takie skoki poboru
prądu.

Domowa nie ale "stacje tankowania spokojnie"

Data: 2009-11-18 14:08:16
Autor: Jan Strybyszewski
Na prad

Tylko w przypadku prądu "stacja tankowania" nie ma żadnego sensu, bo nikt
tam nie będzie stał i czekał 10 godzin aż się naładuje. Takie rzeczy muszą
byc montowane powszechnie w miejscach gdzie parkują auta, czyli na
parkingach osiedlowych i przy biurowcach.

Sens miałby parkomat z ładowaniem auta, ale też musiałoby ich być znacznie
więcej
W zasadzie rozsądne byłoby, żeby latarnie uliczne miały gniazdka i automat
wrzutowy, zysk ze sprzedaży prądu pokryłby koszt instalacji automatu.
A później trzeba będzie wymyśleć co zrobić, żeby kable ładujące nie ginęły
masowo - w końcu miedź w środku..

Stacja potrafi tankowac 10 minut to tylko kwestia "stycji" i lacza zasilajacego.  Ta Tesla laduje sie dlugo bo jest w USA z drugiej strony tez smieszny Re-Volt nie wie co to 3fazy


Data: 2009-11-18 09:32:05
Autor: rzymo
Na prad
On 18 Lis, 13:08, Jan Strybyszewski <k...@w.pl> wrote:
(...) to tylko kwestia "stycji" i lacza
zasilajacego.

Stacja ładowania na każdym dworcu PKP, przy którym jest trakcja? :) (a
np. w takiej Iławie Głównej to nawet cały parking)

Data: 2009-11-19 12:44:30
Autor: J.F.
Na prad
Użytkownik "Jan Strybyszewski" <ktos@w.pl> napisał w wiadomości news:he0rll$g2m$8inews.gazeta.pl...
Stacja potrafi tankowac 10 minut to tylko kwestia "stycji" i lacza zasilajacego.  Ta Tesla laduje sie dlugo bo jest w USA z drugiej strony tez smieszny Re-Volt nie wie co to 3fazy

Oprocz wydolnosci zasilania jest jeszcze sam akumulator.
Zbyt szybkie ladowanie moze byc niewykonalne lub szkodliwe.

Modelarze co prawda trenuja 15 minutowe ladowanie NiMH i Li-ion, z pozytywnym skutkiem.

J.

Data: 2009-11-19 12:01:15
Autor: kamil
Na prad


"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:he3b2s$cfs$1news.onet.pl...
Użytkownik "Jan Strybyszewski" <ktos@w.pl> napisał w wiadomości news:he0rll$g2m$8inews.gazeta.pl...
Stacja potrafi tankowac 10 minut to tylko kwestia "stycji" i lacza zasilajacego.  Ta Tesla laduje sie dlugo bo jest w USA z drugiej strony tez smieszny Re-Volt nie wie co to 3fazy

Oprocz wydolnosci zasilania jest jeszcze sam akumulator.
Zbyt szybkie ladowanie moze byc niewykonalne lub szkodliwe.

Modelarze co prawda trenuja 15 minutowe ladowanie NiMH i Li-ion, z pozytywnym skutkiem.

Jaka pojemnosc maja akumulatory w modelach?

Data: 2009-11-19 14:12:44
Autor: Sebastian Kaliszewski
Na prad
kamil wrote:


"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:he3b2s$cfs$1news.onet.pl...
Użytkownik "Jan Strybyszewski" <ktos@w.pl> napisał w wiadomości news:he0rll$g2m$8inews.gazeta.pl...
Stacja potrafi tankowac 10 minut to tylko kwestia "stycji" i lacza zasilajacego.  Ta Tesla laduje sie dlugo bo jest w USA z drugiej strony tez smieszny Re-Volt nie wie co to 3fazy

Oprocz wydolnosci zasilania jest jeszcze sam akumulator.
Zbyt szybkie ladowanie moze byc niewykonalne lub szkodliwe.

Modelarze co prawda trenuja 15 minutowe ladowanie NiMH i Li-ion, z pozytywnym skutkiem.

Jaka pojemnosc maja akumulatory w modelach?

np. 5Ah 7.2V

PRzy czym rozładowują jeszcze szybciej niż ładują (koło 10min).

Ale co to ma do rzeczy?

pzdr
\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)

Data: 2009-11-19 14:40:57
Autor: Massai
Na prad
Sebastian Kaliszewski wrote:

kamil wrote:
> > >"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
news:he3b2s$cfs$1news.onet.pl...  >>Użytkownik "Jan Strybyszewski"
<ktos@w.pl> napisał w wiadomości  news:he0rll$g2m$8inews.gazeta.pl...
> > > Stacja potrafi tankowac 10 minut to tylko kwestia "stycji" i
> > > lacza  zasilajacego.  Ta Tesla laduje sie dlugo bo jest w USA z
> > > drugiej  strony tez smieszny Re-Volt nie wie co to 3fazy
> > > > Oprocz wydolnosci zasilania jest jeszcze sam akumulator.
> > Zbyt szybkie ladowanie moze byc niewykonalne lub szkodliwe.
> > > > Modelarze co prawda trenuja 15 minutowe ladowanie NiMH i Li-ion,
> > z  pozytywnym skutkiem.
> > Jaka pojemnosc maja akumulatory w modelach?

np. 5Ah 7.2V

PRzy czym rozładowują jeszcze szybciej niż ładują (koło 10min).

Ale co to ma do rzeczy?

hm, w Tesli stosują własnie taki duże packi małych aku.
Ciekawe czemu nie można ich ładowac tak szybko...
Moze to jest kwestia trwałości, może samej wydolności okablowania?

Głupi rozrusznik w samochodzie który ma parę koni - dłużej kręcony
grzeje kable jak diabli.

--
Pozdro
Massai

Data: 2009-11-19 21:13:41
Autor: J.F.
Na prad
On Thu, 19 Nov 2009 14:40:57 +0000 (UTC),  Massai wrote:
> Jaka pojemnosc maja akumulatory w modelach?
np. 5Ah 7.2V
PRzy czym rozładowują jeszcze szybciej niż ładują (koło 10min).

hm, w Tesli stosują własnie taki duże packi małych aku.
Ciekawe czemu nie można ich ładowac tak szybko...
Moze to jest kwestia trwałości, może samej wydolności okablowania?

A moze chlodzenia - jeden czy dwa chlodzi sie sam, jeden w srodku
pakietu tysiaca juz nie.

J.

Na prad

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona