Data: 2013-02-26 14:25:23 | |
Autor: Iglo | |
Montaż haka | |
W sobotę montuję hak w samochodzie. Jest na co zwrócić uwagę, powinienem
dostać jakie¶ papiery od montażysty, czy można co¶ przy montażu zwalić i trzeba na to uważać? No i sama jazda z przyczepk± - warto zanim ruszę po gabaryty do wożenia wypożyczyć wcze¶niej przyczepkę i gdzie¶ na placu poćwiczyć czy to pro¶cizna? |
|
Data: 2013-02-26 14:47:44 | |
Autor: ddddddd | |
Montaż haka | |
W dniu 2013-02-26 14:25, Iglo pisze:
W sobotę montuję hak w samochodzie. Jest na co zwrócić uwagę, powinienem czyli nie montujesz tylko ci montuj± :) robota chyba prosta więc nie ma co zepsuć. W nowszych autach potrzebny moduł żeby ci nie waliło po oczach uszkodzonymi żarówkami po podł±czeniu przyczepy No i sama jazda z przyczepk± - warto zanim ruszę po gabaryty do wożenia dla jednego pro¶cizna, dla innego nie. Zawsze warto spróbować cofn±ć bez bagażu - wtedy w razie czego odczepisz i przepchasz ręcznie :) Pamiętaj też że czasem będziesz potrzebował viatolla na autostradę... -- Pozdrawiam Lukasz |
|
Data: 2013-02-26 19:22:42 | |
Autor: Stefan Szczygielski | |
Montaż haka | |
W dniu 26.02.2013 14:47, ddddddd pisze:> W dniu 2013-02-26 14:25, Iglo
pisze: No i sama jazda z przyczepk±Pamiętaj też że czasem będziesz potrzebował viatolla na autostradę... Konkretnie rzadki przypadek z przyczep± lekk± i DMC zestawu > 3.5t <= 4.25t, bo więcej bez B+E nie poci±gnie. Swoj± drog± co¶ mieli to ukonstytuować, żeby był traktowany jak zestaw bez opłat - kto¶ co¶ na ten temat nowego wie? S. |
|
Data: 2013-02-26 20:33:49 | |
Autor: Tom N | |
Montaż haka | |
Stefan Szczygielski w <news:512cfd73$0$1224$65785112news.neostrada.pl>:
W dniu 26.02.2013 14:47, ddddddd pisze:> W dniu 2013-02-26 14:25, Iglo Konkretnie rzadki przypadek z przyczepą lekką i DMC zestawu > 3.5t <= Ale co mieli zmieniać? "3) przejazdy po drogach krajowych pojazdów samochodowych w rozumieniu art. 2 pkt 33 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. — Prawo o ruchu drogowym, za które uważa się także zespół pojazdów składający się z pojazdu samochodowego oraz przyczepy lub naczepy o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony, w tym autobusów niezależnie od ich dopuszczalnej masy całkowitej." Przecież jasno napisane, że przyczepa lub naczepa o dopuszczalnej DMC powyżej 3,5 tony... Gdyby prawodawca chciał napisać o DMC zespołu pojazdów, to by przecinek wstawił przed składający oraz o -- czyli napisałby: "3) przejazdy po drogach krajowych pojazdów samochodowych w rozumieniu art. 2 pkt 33 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. — Prawo o ruchu drogowym, za które uważa się także zespół pojazdów, składający się z pojazdu samochodowego oraz przyczepy lub naczepy, o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony, w tym autobusów niezależnie od ich dopuszczalnej masy całkowitej." Ba, dopisek o autobusach "niezależnie od ich DMC" wskazuje, że ustawodawca miał na myśli przyczepę o DMC > 3.5 tony, z wyłączeniem autobusów, gdyż uznał, że nie jest istotne DMC zestawu, ale istotne jest, ze ciągnie "autobus" MSPANC -- 'Tom N' |
|
Data: 2013-02-27 07:07:08 | |
Autor: Marcin Jan | |
Montaż haka | |
W dniu 2013-02-26 14:25, Iglo pisze:
W sobotę montuję hak w samochodzie. Jest na co zwrócić uwagę, powinienem zależy jakie auto. S± samochody co maj± już fabrycznie przygotowane otwory pod montaż haka, więc odpada ekstra zabezpieczenie antykorozyjne. W niektórych za¶ autach trzeba dodatkowo wyci±ć kawałek zderzaka. Więc tu i tam można co¶ skopać. Co do jazdy z przyczepk± to ja miałem na pocz±tku problem z cofaniem, ale wyrobiłem sobie taki patent - jak chcę jechać prosto do tyłu to je¶li zaczynam widzieć przyczepkę w lewym lusterku to skręcam lekko kierownicę wła¶nie w kierunku tego lusterka i tak na zamianę bo przyczepka zawsze będzie myszkować. Trening czyni mistrza :). Oczywi¶cie bardzo ułatwi Ci cofanie z przyczep±, umiejętno¶ć cofania samego auta tylko na boczne lusterka. pozdrawiam marcin jan |
|
Data: 2013-02-27 08:35:05 | |
Autor: Iglo | |
Montaż haka | |
Dnia Wed, 27 Feb 2013 07:07:08 +0100, Marcin Jan napisał(a):
Co do jazdy z przyczepk± to ja miałem na pocz±tku problem z cofaniem, ale wyrobiłem sobie taki patent - jak chcę jechać prosto do tyłu to je¶li zaczynam widzieć przyczepkę w lewym lusterku to skręcam lekko kierownicę wła¶nie w kierunku tego lusterka i tak na zamianę bo przyczepka zawsze będzie myszkować. Trening czyni mistrza :). Oczywi¶cie bardzo ułatwi Ci cofanie z przyczep±, umiejętno¶ć cofania samego auta tylko na boczne lusterka. Cenna uwaga. W zasadzie cofam tylko na lusterka. Tylna szyba może dla mnie nie istnieć. |
|