Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Mokry intercooler

Mokry intercooler

Data: 2010-06-13 09:43:07
Autor: karamba
Mokry intercooler
Witam
Proszę o poradę.Passat 1.9TDI AJM, Zauważyłem na posadzce w garażu
kilka kropel oleju.
Zajrzałem pod spód i zauważyłem że intercooler od dołu jest lekko
wilgotny od oleju,a gumowa rura
"poci" się i wykapuje z niej olej. Co jest grane? Olej w
intercoolerze? Co to za objaw?
Pozdrawiam

Data: 2010-06-13 18:53:12
Autor: Lewis
Mokry intercooler
Użytkownik "karamba" <karamba63@tlen.pl> napisał w wiadomości news:d30208fe-ce07-4680-8f91-aa94f59865a7u7g2000yqm.googlegroups.com...
Witam
Proszę o poradę.Passat 1.9TDI AJM, Zauważyłem na posadzce w garażu
kilka kropel oleju.
Zajrzałem pod spód i zauważyłem że intercooler od dołu jest lekko
wilgotny od oleju,a gumowa rura
"poci" się i wykapuje z niej olej. Co jest grane? Olej w
intercoolerze? Co to za objaw?
Pozdrawiam

Zdychające turbo?

--
Pozdrawiam
Lewis
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)

Data: 2010-06-13 19:24:02
Autor: omega_fan
Mokry intercooler
wilgotny od oleju,a gumowa rura
"poci" się i wykapuje z niej olej. Co jest grane? Olej w
intercoolerze? Co to za objaw?

Turbosprężarka puszcza olej do dolotu.
Jeżeli jest tego mało, to w pewnym sensie normalne.
Duże ilości świadczą o kończeniu się uszczelnień
w turbosprężarce - zacznij odkładać kasę
na regenerację.

Data: 2010-06-16 08:53:15
Autor: Bartek
Mokry intercooler
Użytkownik "omega_fan" <omf@nospam.com> napisał w wiadomości news:hv347j$gvf$1news.onet.pl...
wilgotny od oleju,a gumowa rura
"poci" się i wykapuje z niej olej. Co jest grane? Olej w
intercoolerze? Co to za objaw?

Turbosprężarka puszcza olej do dolotu.
Jeżeli jest tego mało, to w pewnym sensie normalne.
Duże ilości świadczą o kończeniu się uszczelnień
w turbosprężarce - zacznij odkładać kasę
na regenerację.

spokojnie, spokojnie;)
jescze nie widzialem diesla ktory po pewnym przebiegu mial by suchy dolot.
możesz IC wyciagnac, wylac olej, napewno go tam troche będzie. jesli faktycznie oleju ubywa, to padaja uszczelnienia. jesli nie, to spokojnie.;) turbo zawsze puszcza ;)


--
Pozdrawiam, Bartek

Data: 2010-06-13 19:39:42
Autor: megrims
Mokry intercooler
W dniu 2010-06-13 18:43, karamba pisze:
Witam
Proszę o poradę.Passat 1.9TDI AJM, Zauważyłem na posadzce w garażu
kilka kropel oleju.
Zajrzałem pod spód i zauważyłem że intercooler od dołu jest lekko
wilgotny od oleju,a gumowa rura
"poci" się i wykapuje z niej olej. Co jest grane? Olej w
intercoolerze? Co to za objaw?
Pozdrawiam

Turbina się kończy.

Ale mam pytanie. Krąży jako legenda miejska taka historia, że
był sobie diesel. Puszczała turbina i silnik zaciągał rozpylony olej
razem z powietrzem jako "mieszanke". I podobno jechał na tym "paliwie".
Efekt, że nagle silnik dostaje "kopa". Jak da się zdusić hamulcem
do obrotów biegu jałowego, no to turbo nie pompowało oleju z powietrzem,
i silnik chodził pomału. Ale dodanie gazu.. jedynka.. i rakieta..
Silnik zamykał obrotke a potem korbowód bokiem wychodził, albo coś
takiego. Słyszałem, że w latach 2004-2006 spotkało to kilkanaście
Lagun.

Czy to legenda miejska (bzdura), czy to jest możliwe?

Oczywiście moja intencją nie jest przyprawianie autora wątku o zawał.

Data: 2010-06-13 19:48:21
Autor: BartekK
Mokry intercooler
W dniu 2010-06-13 19:39, megrims pisze:
W dniu 2010-06-13 18:43, karamba pisze:
Witam
Proszę o poradę.Passat 1.9TDI AJM, Zauważyłem na posadzce w garażu
kilka kropel oleju.
Zajrzałem pod spód i zauważyłem że intercooler od dołu jest lekko
wilgotny od oleju,a gumowa rura
"poci" się i wykapuje z niej olej. Co jest grane? Olej w
intercoolerze? Co to za objaw?
Pozdrawiam

Turbina się kończy.

Ale mam pytanie. Krąży jako legenda miejska taka historia, że
był sobie diesel. Puszczała turbina i silnik zaciągał rozpylony olej
razem z powietrzem jako "mieszanke". I podobno jechał na tym "paliwie".
Efekt, że nagle silnik dostaje "kopa". Jak da się zdusić hamulcem
do obrotów biegu jałowego, no to turbo nie pompowało oleju z powietrzem,
i silnik chodził pomału. Ale dodanie gazu.. jedynka.. i rakieta..
Silnik zamykał obrotke a potem korbowód bokiem wychodził, albo coś
takiego. Słyszałem, że w latach 2004-2006 spotkało to kilkanaście
Lagun.
Czy to legenda miejska (bzdura), czy to jest moĹźliwe?
Możliwe, znam 2 przypadki 1.3 cdti które tak skończyły żywot, ale to nie jest jakoś tak że "auto dostaje kopa". Po prostu silnik rozkręca się samoczynnie do ogromnych obrotów, ale nie ma momentu napędowego, nie daje się zgasić przez stacyjkę, więc zaskoczony kierowca który nie wie co zrobić - i zostawi go na biegu jałowym - spowoduje kataklizm w bloku i głowicy. A zdławienie nawet na 2 lub 3 biegu nie jest żadnym problemem.

--
| Bartlomiej Kuzniewski
| sibi@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Data: 2010-06-13 19:56:16
Autor: megrims
Mokry intercooler
W dniu 2010-06-13 19:48, BartekK pisze:
W dniu 2010-06-13 19:39, megrims pisze:
W dniu 2010-06-13 18:43, karamba pisze:
Witam
Proszę o poradę.Passat 1.9TDI AJM, Zauważyłem na posadzce w garażu
kilka kropel oleju.
Zajrzałem pod spód i zauważyłem że intercooler od dołu jest lekko
wilgotny od oleju,a gumowa rura
"poci" się i wykapuje z niej olej. Co jest grane? Olej w
intercoolerze? Co to za objaw?
Pozdrawiam

Turbina się kończy.

Ale mam pytanie. Krąży jako legenda miejska taka historia, że
był sobie diesel. Puszczała turbina i silnik zaciągał rozpylony olej
razem z powietrzem jako "mieszanke". I podobno jechał na tym "paliwie".
Efekt, że nagle silnik dostaje "kopa". Jak da się zdusić hamulcem
do obrotów biegu jałowego, no to turbo nie pompowało oleju z powietrzem,
i silnik chodził pomału. Ale dodanie gazu.. jedynka.. i rakieta..
Silnik zamykał obrotke a potem korbowód bokiem wychodził, albo coś
takiego. Słyszałem, że w latach 2004-2006 spotkało to kilkanaście
Lagun.
Czy to legenda miejska (bzdura), czy to jest moĹźliwe?
Możliwe, znam 2 przypadki 1.3 cdti które tak skończyły żywot, ale to nie
jest jakoś tak że "auto dostaje kopa". Po prostu silnik rozkręca się
samoczynnie do ogromnych obrotów, ale nie ma momentu napędowego, nie
daje się zgasić przez stacyjkę, więc zaskoczony kierowca który nie wie
co zrobić - i zostawi go na biegu jałowym - spowoduje kataklizm w bloku
i głowicy. A zdławienie nawet na 2 lub 3 biegu nie jest żadnym problemem.


No to jednak karamba niech się martwi. Może mało precyzyjnie napisałem.
Kolega, który mi to opowiadał faktycznie: nie mówił o "kopie" ale o
wkręcaniu się na obroty. Tak czy inaczej, problem może być.

pozdro

Data: 2010-06-13 19:54:16
Autor: charwel (Oo)==:::
Mokry intercooler
W dniu 2010-06-13 19:39, megrims pisze:

Ale mam pytanie. Krąży jako legenda miejska taka historia, że
był sobie diesel. Puszczała turbina i silnik zaciągał rozpylony olej
razem z powietrzem jako "mieszanke". I podobno jechał na tym "paliwie".
Efekt, że nagle silnik dostaje "kopa". Jak da się zdusić hamulcem
do obrotów biegu jałowego, no to turbo nie pompowało oleju z powietrzem,
i silnik chodził pomału. Ale dodanie gazu.. jedynka.. i rakieta..
Silnik zamykał obrotke a potem korbowód bokiem wychodził, albo coś
takiego. Słyszałem, że w latach 2004-2006 spotkało to kilkanaście
Lagun.

Czy to legenda miejska (bzdura), czy to jest możliwe?

Oczywiście moja intencją nie jest przyprawianie autora wątku o zawał.

Ja miałem podobne zjawisko w Mondeo MKII 1.8TD jak mi pompa padała.
Nie wiem co się działo, ale jak stałem dłużej w korkach, to silnik zaczynał chodzić nieregularnie i dodanie gazu przy ruszaniu powodowało wskakiwanie na wysokie obroty, aż do odcięcia. Czasem udało mi się go przydusić sprzęgłem i hamulcem.
Po regeneracji pompy się to nie powtórzyło.

pozdrawiam
charwel

Data: 2010-06-13 20:26:54
Autor: Marek Giżyński
Mokry intercooler
Ale mam pytanie. Krąży jako legenda miejska taka historia, że
był sobie diesel. Puszczała turbina i silnik zaciągał rozpylony olej

To nie legenda... :-) Koledzy wielokrotnie naprawiali silniki po takich
akcjach. Co do oleju w intercoolerze - nazywa sie to film olejowy i jest
jak najbardziej normalne, a to, ze kolega zauwazyl krople oleju z tego
miejsca na posadzce moze byc spowodowane jakas nieszczelnoscia w
ukladzie dolotowym. Popraw opaski na wezu i tyle - ja bym sie absolutnie
nie martwil.

m.

Data: 2010-06-13 11:53:02
Autor: karamba
Mokry intercooler
Co do oleju w intercoolerze - nazywa sie to film olejowy i jest
jak najbardziej normalne, a to, ze kolega zauwazyl krople oleju z tego
miejsca na posadzce moze byc spowodowane jakas nieszczelnoscia w
ukladzie dolotowym. Popraw opaski na wezu i tyle - ja bym sie absolutnie
nie martwil.

Objawów wyżej opisywanych przez kolegów u mnie nie ma,silnik pracuje
równiutko, żeby nie te dwie krople wcale bym na to nie zwrócił uwagi.
Oleju mi nie ubywa, praktycznie silnik nic nie bierze, od wymiany do
wymiany.
Nakręciłem 200tys, ale olej Mobil 1 0w40 turbo wymieniam regularnie co
10tys.
Jeśli jakieś szczątkowe ilości oleju są w tym miejscu normą to jestem
trochę uspokojony.

Karamba

Data: 2010-06-13 21:09:05
Autor: Marek Giżyński
Mokry intercooler
Jeśli jakieś szczątkowe ilości oleju są w tym miejscu normą to jestem
trochę uspokojony.


Nie pekaj - powaznie. :-)

m.

Data: 2010-06-13 12:12:10
Autor: karamba
Mokry intercooler
On 13 Cze, 21:09, Marek Giżyński <__USUN_TO__g...@go2.pl> wrote:
> Jeśli jakieś szczątkowe ilości oleju są w tym miejscu normą to jestem
> trochę uspokojony.

Nie pekaj - powaznie. :-)

A już sobie myślałem - olej w chodnicy powietrza? oj nie dobrze,
Karamba szykuj kasę

Data: 2010-06-13 21:32:33
Autor: Yans van Horn
Mokry intercooler
karamba wrote:
On 13 Cze, 21:09, Marek Giżyński <__USUN_TO__g...@go2.pl> wrote:
Jeśli jakieś szczątkowe ilości oleju są w tym miejscu normą to jestem
trochę uspokojony.
Nie pekaj - powaznie. :-)

A już sobie myślałem - olej w chodnicy powietrza? oj nie dobrze,
Karamba szykuj kasę

Ja bym jednak spróbował ustalić przyczynę, bo nadmierna ilość oleju może mieć kilka przyczyn.
Sprawdź luz osiowy wirnika turbo - to ci powie coś na temat tego w jakim jest stanie. Zwiekszona ilość oleju może mieć też przyczynę w słabym odpowietrzeniu skrzyni korbowej - zatem kolejny punkt do sprawdzenia.

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2010-06-14 06:41:14
Autor: MarcinJM
Mokry intercooler
Marek Giżyński pisze:
Ale mam pytanie. Krąży jako legenda miejska taka historia, że
był sobie diesel. Puszczała turbina i silnik zaciągał rozpylony olej

To nie legenda... :-) Koledzy wielokrotnie naprawiali silniki po takich
akcjach. Co do oleju w intercoolerze - nazywa sie to film olejowy i jest
jak najbardziej normalne, a to, ze kolega zauwazyl krople oleju z tego

Taaa... film olejowy. W interkulerze... Smaruje zapewne czasteczki powietrza, zeby latwiej sie wslizgiwaly do cylindrow.

--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2010-06-14 07:32:10
Autor: Jacek Rudowski
Mokry intercooler
Dnia 14.06.2010 MarcinJM <marcin@inetia.pl> napisał/a:
Marek Giżyński pisze:
Ale mam pytanie. Krąży jako legenda miejska taka historia, że
był sobie diesel. Puszczała turbina i silnik zaciągał rozpylony olej

To nie legenda... :-) Koledzy wielokrotnie naprawiali silniki po takich
akcjach. Co do oleju w intercoolerze - nazywa sie to film olejowy i jest
jak najbardziej normalne, a to, ze kolega zauwazyl krople oleju z tego

Taaa... film olejowy. W interkulerze... Smaruje zapewne czasteczki powietrza, zeby latwiej sie wslizgiwaly do cylindrow.

Oj juz nie czepiaj  sie tak szczegolow :)
Wiadomo, ze chodzi o olej w turbo, ktore jest tuz przez intercoolerem
(przynajmiej w sensie logicznym, bo czasem dlugosc rury prowadzacej do
intercoolera moze zmienic sens tego "tuz" :))

I owszem - jest to normalna dosc sprawa, ze olej z turbo czasem przelewa sie w jakichs tam nie za duzych
ilosciach po intercoolerze.

--
Jacek "AMI" Rudowski

Data: 2010-06-14 09:57:56
Autor: kamil
Mokry intercooler
"Jacek Rudowski" <ami@_usunto_wkurw.org> wrote in message news:slrni1bmnq.9td.amichloru.luftbrandzlung.org...

I owszem - jest to normalna dosc sprawa, ze olej z turbo czasem przelewa sie w jakichs tam nie za duzych
ilosciach po intercoolerze.

Normalna sprawa jest lekki nalot wewnatrz, a nie cieknacy rurami olej. Najprosciej IC zdjac i zajrzec, jesli wyleje sie stamtad szklanka oliwy, to zle.




Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-06-14 10:05:44
Autor: MarcinJM
Mokry intercooler
Jacek Rudowski pisze:
Dnia 14.06.2010 MarcinJM <marcin@inetia.pl> napisał/a:
Marek Giżyński pisze:
Ale mam pytanie. Krąży jako legenda miejska taka historia, że
był sobie diesel. Puszczała turbina i silnik zaciągał rozpylony olej
To nie legenda... :-) Koledzy wielokrotnie naprawiali silniki po takich
akcjach. Co do oleju w intercoolerze - nazywa sie to film olejowy i jest
jak najbardziej normalne, a to, ze kolega zauwazyl krople oleju z tego
Taaa... film olejowy. W interkulerze... Smaruje zapewne czasteczki powietrza, zeby latwiej sie wslizgiwaly do cylindrow.

Oj juz nie czepiaj  sie tak szczegolow :)
Wiadomo, ze chodzi o olej w turbo, ktore jest tuz przez intercoolerem
(przynajmiej w sensie logicznym, bo czasem dlugosc rury prowadzacej do
intercoolera moze zmienic sens tego "tuz" :))

I owszem - jest to normalna dosc sprawa, ze olej z turbo czasem przelewa sie w jakichs tam nie za duzych
ilosciach po intercoolerze.

Tyle, ze odma jest przed turbina, i nie bardzo wiadomo, czy odrobina oleju to z turbo, czy z odmy. Nalezaloby sprawdzic, weze przed turbo, czy sa zaolejone.

--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2010-06-14 03:43:28
Autor: karamba
Mokry intercooler
On 14 Cze, 10:05, MarcinJM <mar...@inetia.pl> wrote:
Jacek Rudowski pisze:



> Dnia 14.06.2010 MarcinJM <mar...@inetia.pl> napisał/a:
>> Marek Giżyński pisze:
>>>> Ale mam pytanie. Krąży jako legenda miejska taka historia, że
>>>> był sobie diesel. Puszczała turbina i silnik zaciągał rozpylony olej
>>> To nie legenda... :-) Koledzy wielokrotnie naprawiali silniki po takich
>>> akcjach. Co do oleju w intercoolerze - nazywa sie to film olejowy i jest
>>> jak najbardziej normalne, a to, ze kolega zauwazyl krople oleju z tego
>> Taaa... film olejowy. W interkulerze... Smaruje zapewne czasteczki
>> powietrza, zeby latwiej sie wslizgiwaly do cylindrow.

Tyle, ze odma jest przed turbina, i nie bardzo wiadomo, czy odrobina
oleju to z turbo, czy z odmy. Nalezaloby sprawdzic, weze przed turbo,
czy sa zaolejone.
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Odkręciłem obejmę, jej śruba wystająca od dołu została lekko zahaczona
przez jakiś kamień i rozszczelniła zacisk,
zdjąłem gumę i wyciekło góra pół naparstka, w środku guma lekko
spocona.
Więc na razie nie jest źle.
Dziękuję wszystkim za głos.
Pozdrawiam
Karamba

Data: 2010-06-14 10:41:06
Autor: Marek Giżyński
Mokry intercooler
MarcinJM pisze:
Marek Giżyński pisze:
Ale mam pytanie. Krąży jako legenda miejska taka historia, że
był sobie diesel. Puszczała turbina i silnik zaciągał rozpylony olej

To nie legenda... :-) Koledzy wielokrotnie naprawiali silniki po takich
akcjach. Co do oleju w intercoolerze - nazywa sie to film olejowy i jest
jak najbardziej normalne, a to, ze kolega zauwazyl krople oleju z tego

Taaa... film olejowy. W interkulerze... Smaruje zapewne czasteczki
powietrza, zeby latwiej sie wslizgiwaly do cylindrow.


Panie znawco - odwal sie Pan - grzecznie prosze.

m.

Data: 2010-06-13 20:33:43
Autor: Czarek Daniluk
Mokry intercooler
W dniu 2010-06-13 19:39, megrims pisze:

Turbina się kończy.

Ale mam pytanie. Krąży jako legenda miejska taka historia, że
był sobie diesel. Puszczała turbina i silnik zaciągał rozpylony olej
razem z powietrzem jako "mieszanke". I podobno jechał na tym "paliwie".
Efekt, że nagle silnik dostaje "kopa". Jak da się zdusić hamulcem
do obrotów biegu jałowego, no to turbo nie pompowało oleju z powietrzem,
i silnik chodził pomału. Ale dodanie gazu.. jedynka.. i rakieta..
Silnik zamykał obrotke a potem korbowód bokiem wychodził, albo coś
takiego. Słyszałem, że w latach 2004-2006 spotkało to kilkanaście
Lagun.

Czy to legenda miejska (bzdura), czy to jest możliwe?

Oczywiście moja intencją nie jest przyprawianie autora wątku o zawał.

Dlaczego niemożliwe ??
Kolega miał Passata B5 - 90KM niestety tylko, zchipował go, mówiłem chłopie daj se spokój, nie wiadomo ile ma przebiegu ani nic o tym samochodzie, był głuchy.
Podciągneli mu niby do 130KM - trochę pojeździł zadowolony jak nigdy.

Aż w końcu dzwoni któregoś dnia że jechał do miasta (pochodzi spod Suwałk) po zakupy, Pasek zabuczał, pierdyknął dymem że hej i wyzionął ducha :) właśnie korbowód wyszedł bokiem ;)

Co ciekawsze specjalisty "suwalskie" przełożyli silnik, zostawiając stare turbo.

Po jakimś czasie niedługim na całe szczęście nie powtórka z rozrywki bo nie zaczął się rozkręcać, tylko zaczął niemiłosiernie kopcić ;)

Pozdrawiam !!

Data: 2010-06-13 21:11:05
Autor: J.F.
Mokry intercooler
On Sun, 13 Jun 2010 20:33:43 +0200,  Czarek Daniluk wrote:
Kolega miał Passata B5 - 90KM niestety tylko, zchipował go,
Podciągneli mu niby do 130KM - trochę pojeździł zadowolony jak nigdy.

Aż w końcu dzwoni któregoś dnia że jechał do miasta (pochodzi spod Suwałk) po zakupy, Pasek zabuczał, pierdyknął dymem że hej i wyzionął ducha :) właśnie korbowód wyszedł bokiem ;)

Ale na pewno dlatego ze sprezarka olej puszczala ?
Co ciekawsze specjalisty "suwalskie" przełożyli silnik, zostawiając stare turbo.
Po jakimś czasie niedługim na całe szczęście nie powtórka z rozrywki bo nie zaczął się rozkręcać, tylko zaczął niemiłosiernie kopcić ;)

I to z winy tubrbosprezarki ? No wlasnie - sprezarki czy turbiny ? J.

Data: 2010-06-14 10:04:02
Autor: Czarek Daniluk
Mokry intercooler
J.F. pisze:
On Sun, 13 Jun 2010 20:33:43 +0200,  Czarek Daniluk wrote:
Kolega miał Passata B5 - 90KM niestety tylko, zchipował go,
Podciągneli mu niby do 130KM - trochę pojeździł zadowolony jak nigdy.

Aż w końcu dzwoni któregoś dnia że jechał do miasta (pochodzi spod Suwałk) po zakupy, Pasek zabuczał, pierdyknął dymem że hej i wyzionął ducha :) właśnie korbowód wyszedł bokiem ;)

Ale na pewno dlatego ze sprezarka olej puszczala ?

Oczywiście że zaczęła puszczać.
Często się zdarza że jak takiego który zaczął się rozkręcać zdusisz to potem możesz odpalić i pojechać o ile coś się w nim nie urwało. I o ile nie ma jeszcze za dużo oleju w układzie dolotowym.


Co ciekawsze specjalisty "suwalskie" przełożyli silnik, zostawiając stare turbo.
Po jakimś czasie niedługim na całe szczęście nie powtórka z rozrywki bo nie zaczął się rozkręcać, tylko zaczął niemiłosiernie kopcić ;)

I to z winy tubrbosprezarki ? No wlasnie - sprezarki czy turbiny ? J.

Turbosprężarki ;P
Turbosprężarka - urządzenie mające za zadanie sprężenie powietrza przy pomocy energii spalin wylotowych ;) ;P

A z czego winy ?? w intercoolerze i wszystkich przewodach miał pełno oleju ;)

Pozdrawiam !!

Data: 2010-06-13 20:40:01
Autor: Kuba \(aka cita\)
Mokry intercooler

Użytkownik "megrims" <megrimsNOSPAM@interia.pl> napisał w wiadomości news:hv3553$ue2$1usenet.news.interia.pl...
W dniu 2010-06-13 18:43, karamba pisze:
Witam
Proszę o poradę.Passat 1.9TDI AJM, Zauważyłem na posadzce w garażu
kilka kropel oleju.
Zajrzałem pod spód i zauważyłem że intercooler od dołu jest lekko
wilgotny od oleju,a gumowa rura
"poci" się i wykapuje z niej olej. Co jest grane? Olej w
intercoolerze? Co to za objaw?
Pozdrawiam

Turbina się kończy.

Ale mam pytanie. Krąży jako legenda miejska taka historia, że
był sobie diesel. Puszczała turbina i silnik zaciągał rozpylony olej
razem z powietrzem jako "mieszanke". I podobno jechał na tym "paliwie".
Efekt, że nagle silnik dostaje "kopa". Jak da się zdusić hamulcem
do obrotów biegu jałowego, no to turbo nie pompowało oleju z powietrzem,
i silnik chodził pomału. Ale dodanie gazu.. jedynka.. i rakieta..
Silnik zamykał obrotke a potem korbowód bokiem wychodził, albo coś
takiego. Słyszałem, że w latach 2004-2006 spotkało to kilkanaście
Lagun.


kiedyś podobne przypadki zdarzały sie ze Starami bodajże...
Przy okazji z daleka wyglądało to jakby sie palił samochód, bo dymówa była taka.

ps. tyle, ze OIDP to nie turbo puszczało a pompa wtryskowa i zwykło sie okreslać to zjawisko "wściekł sie" ;)


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE
Dwa ogony Irma i Myszka

Data: 2010-06-13 21:40:06
Autor: luka skory
Mokry intercooler

Turbina się kończy.

Ale mam pytanie. Krąży jako legenda miejska taka historia, że
był sobie diesel. Puszczała turbina i silnik zaciągał rozpylony olej
razem z powietrzem jako "mieszanke". I podobno jechał na tym "paliwie".
Efekt, że nagle silnik dostaje "kopa". Jak da się zdusić hamulcem
do obrotów biegu jałowego, no to turbo nie pompowało oleju z powietrzem,
i silnik chodził pomału. Ale dodanie gazu.. jedynka.. i rakieta..
Silnik zamykał obrotke a potem korbowód bokiem wychodził, albo coś
takiego. Słyszałem, że w latach 2004-2006 spotkało to kilkanaście
Lagun.

Czy to legenda miejska (bzdura), czy to jest możliwe?

Oczywiście moja intencją nie jest przyprawianie autora wątku o zawał.
Nie tylko lagun. Choc ich tez, ale raczej nie tych z roczników o których piszesz
tylko tych wlasnie do 2004 roku. Tak czy siak, dotyczy to w zasadzie wszystkich td, w tej chwili z nowych aut
takie problemy ma mazda z 2 litrowym dieslem.
Jak to wygląda?
Ano słabo..
http://www.youtube.com/watch?v=58SoI7YKr4o
http://www.youtube.com/watch?v=aH9Kz9rSV4s&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=5oJ1ERswGEI&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=dHOpUPR5TTM&feature=related
Pzdr
Luca




--


Data: 2010-06-14 11:05:34
Autor: Rafał
Mokry intercooler
On 13.06.2010 21:40, luka_skory@op.pl wrote:

Jak to wygląda?
Ano słabo..
http://www.youtube.com/watch?v=58SoI7YKr4o
http://www.youtube.com/watch?v=aH9Kz9rSV4s&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=5oJ1ERswGEI&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=dHOpUPR5TTM&feature=related

Da się jakoś zdusić silnik gdy w aucie jest ASB?
Sam owej nie posiadam, a ciekawi mnie to, czy dało by się zdusić podjeżdżając do jakiejś przeszkody typu mur, drzewo, inne auto, "oprzeć się" i puścić hamulec?

Data: 2010-06-14 11:30:43
Autor: Brzezi
Mokry intercooler
pon, 14 cze 2010 o 11:05 GMT, Rafał napisał(a):

Da się jakoś zdusić silnik gdy w aucie jest ASB?
Sam owej nie posiadam, a ciekawi mnie to, czy dało by się zdusić podjeżdżając do jakiejś przeszkody typu mur, drzewo, inne auto, "oprzeć się" i puścić hamulec?

A co chcesz osiagnac puszczajac hamulec? bo nie rozumiem Twojego zamiaru

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-06-14 11:45:45
Autor: Rafał
Mokry intercooler
On 14.06.2010 11:30, Brzezi wrote:
pon, 14 cze 2010 o 11:05 GMT, Rafał napisał(a):

Da się jakoś zdusić silnik gdy w aucie jest ASB?
Sam owej nie posiadam, a ciekawi mnie to, czy dało by się zdusić
podjeżdżając do jakiejś przeszkody typu mur, drzewo, inne auto, "oprzeć
się" i puścić hamulec?

A co chcesz osiagnac puszczajac hamulec? bo nie rozumiem Twojego zamiaru

Pozdrawiam
Brzezi

no pytam jak zdusić dziada.
po puszczeniu hamulca zaczyna się toczyć(oczywiście przy wbitym D czy R chyba) jeżeli uniemożliwimy mu jazdę przeszkodą przed zderzakiem to powinien się zdusić - czy prawda? jak nie to proszę o inny pomysł na zdławienie silnika z ASB.

Data: 2010-06-14 12:01:09
Autor: Brzezi
Mokry intercooler
pon, 14 cze 2010 o 11:45 GMT, Rafał napisał(a):

no pytam jak zdusić dziada.
po puszczeniu hamulca zaczyna się toczyć(oczywiście przy wbitym D czy R chyba) jeżeli uniemożliwimy mu jazdę przeszkodą przed zderzakiem to powinien się zdusić - czy prawda?

A czym dla ASB rozni sie zatrzymanie samochodu hamulcem albo o przeszkode?
dla ASB zadnej roznicy nie ma, dla samochodu owszem jest, porysowany/zgiety
zderzak...

Pomijajac najnowsze "inteligetne" kostrukcje, jezeli masz wybrany D/R to
skrzynia przekazuje moment na kola, to ze samochod stoi, to jedynia sprawa
zacisnietych hamulcow, wiec jeszcze raz pytam, co chcesz osiagnac puszajac
hamulec a zapierajac go o przeszkode?

jak nie to proszę o inny pomysł na zdławienie silnika z ASB.

zdusic nie ma za bardzo jak, jezeli zdazylo sie taka awaria na zalaczonym
D/R, to jest jeszcze pewna szansa, bo mozesz po prostu wcisnac hamulec,
silnik bedzie nadal pracowal, ale nie rozkreci sie do wyzszych obrotow niz
jakas tam granica pewnie ok 3krpm, bo turbina "spieta" z zahamowanymi
kolami, bedzie ograniczac obroty pompy w przekladni hydrokinetyczne.
Gorsza sytuacja jezeli stanie sie to na luzie, bo przy wysokich obrotach
samo wbicie biegu moze uszkodzic skrzynie biegow, chociaz w takiej
kryzysowej sytuacji chyba nie ma i tak innego wyjscia :(

Jezeli ktos zachowa zimna krew, to jedyna mozliwosc jaka widze, to
zatkanie dolotu powietrza, ale chyba trudno wykonalne jest to, przy
rozpedzonym silniku, rozgrzanym, kiedy pewnie trzeba zjac jeszcze jakies
oslony silnika...

PS.
Nigdy nie probowalem, bo szkoda mi skrzyni, ale do jakich obrotow moze sie
rozpedzic silnik z ASB, jezeli wcisniemy jednoczesnie hamulec i gaz do
dechy?



Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-06-14 23:40:47
Autor: Bastion
Mokry intercooler

Użytkownik <luka_skory@op.pl> napisał w wiadomości news:60b5.00000b29.4c153416newsgate.onet.pl...

Ano słabo..
http://www.youtube.com/watch?v=58SoI7YKr4o
http://www.youtube.com/watch?v=aH9Kz9rSV4s&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=5oJ1ERswGEI&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=dHOpUPR5TTM&feature=related

Z tego co widac to problem dotyczy BMW i Audi?
Sam jezdze spokojnie- Zafira ale mam pytanie jak pomagac na drodze
takim nieszczesnikom z BMW i Audi?
Silnik trzeba zgasic, tylko jak?
1) hamulec reczny
2) hamulec nozny
3) sprzeglo
4) wrzucenie 5/6 biegu
5 wysprzeglenie i zgaszenie auta

ewentualnie mysle ze mozna nozem przeciac jakis gumowy
przewod zasilajacy intercooler?

Data: 2010-06-15 07:17:55
Autor: Karolek
Mokry intercooler
Bastion pisze:
Użytkownik <luka_skory@op.pl> napisał w wiadomości news:60b5.00000b29.4c153416newsgate.onet.pl...
Ano słabo..
http://www.youtube.com/watch?v=58SoI7YKr4o
http://www.youtube.com/watch?v=aH9Kz9rSV4s&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=5oJ1ERswGEI&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=dHOpUPR5TTM&feature=related

Z tego co widac to problem dotyczy BMW i Audi?

Ja bym raczej powiedzial, ze glownie to Renault.

Sam jezdze spokojnie- Zafira ale mam pytanie jak pomagac na drodze
takim nieszczesnikom z BMW i Audi?

Kazdy diesel z turbosprezarka jest narazony na cos takiego.

Silnik trzeba zgasic, tylko jak?
1) hamulec reczny
2) hamulec nozny
3) sprzeglo
4) wrzucenie 5/6 biegu
5 wysprzeglenie i zgaszenie auta


Mniej wiecej tak.
Gorzej jak masz automatyczna skrzynie.

ewentualnie mysle ze mozna nozem przeciac jakis gumowy
przewod zasilajacy intercooler?


Nie wiem czy zdazysz.
Ja bym wsadzil jakas szmate w dolot, aby go zatkac, ale to w przypadku ASB, z manualna skrzynia zdusic na biegu i tyle.


--
Karolek

Data: 2010-06-14 23:20:07
Autor: Ludvigus
Mokry intercooler
Dnia Sun, 13 Jun 2010 19:39:42 +0200, megrims napisał(a):

Ale mam pytanie. Krąży jako legenda miejska taka historia, że
był sobie diesel. Puszczała turbina i silnik zaciągał rozpylony olej
razem z powietrzem jako "mieszanke". I podobno jechał na tym "paliwie".
Efekt, że nagle silnik dostaje "kopa". Jak da się zdusić hamulcem
do obrotów biegu jałowego, no to turbo nie pompowało oleju z powietrzem,
i silnik chodził pomału. Ale dodanie gazu.. jedynka.. i rakieta..
Silnik zamykał obrotke a potem korbowód bokiem wychodził, albo coś
takiego. Słyszałem, że w latach 2004-2006 spotkało to kilkanaście
Lagun.

Czy to legenda miejska (bzdura), czy to jest możliwe?

To tzw. choroba "szalonych diesli". Czytałem o tym swego czasu na blogu
silnika:
http://autofoto.pl/blogs/blog_silnika/archive/2009/05/25/665292.aspx Pozdrawiam, --
| |   "IEFBR14. Elegant and clearly the most reliable code on the planet."
| |    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
| |__  v0.9  [cobol programmer / electronic music lover / AR156 driver ]
|____ UDVIGUS greetz you!   me_gg: 783307   me_mail: ludvigus AT op DOT pl

Mokry intercooler

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona