Data: 2010-06-13 09:43:07 | |
Autor: karamba | |
Mokry intercooler | |
Witam
Proszę o poradę.Passat 1.9TDI AJM, Zauważyłem na posadzce w garażu kilka kropel oleju. Zajrzałem pod spód i zauważyłem że intercooler od dołu jest lekko wilgotny od oleju,a gumowa rura "poci" się i wykapuje z niej olej. Co jest grane? Olej w intercoolerze? Co to za objaw? Pozdrawiam |
|
Data: 2010-06-13 18:53:12 | |
Autor: Lewis | |
Mokry intercooler | |
Użytkownik "karamba" <karamba63@tlen.pl> napisał w wiadomości news:d30208fe-ce07-4680-8f91-aa94f59865a7u7g2000yqm.googlegroups.com...
Witam Zdychające turbo? -- Pozdrawiam Lewis Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`] dB Race: 145,5 dB ;) |
|
Data: 2010-06-13 19:24:02 | |
Autor: omega_fan | |
Mokry intercooler | |
wilgotny od oleju,a gumowa rura Turbosprężarka puszcza olej do dolotu. Jeżeli jest tego mało, to w pewnym sensie normalne. Duże ilości świadczą o kończeniu się uszczelnień w turbosprężarce - zacznij odkładać kasę na regenerację. |
|
Data: 2010-06-16 08:53:15 | |
Autor: Bartek | |
Mokry intercooler | |
Użytkownik "omega_fan" <omf@nospam.com> napisał w wiadomości news:hv347j$gvf$1news.onet.pl...
wilgotny od oleju,a gumowa rura spokojnie, spokojnie;) jescze nie widzialem diesla ktory po pewnym przebiegu mial by suchy dolot. możesz IC wyciagnac, wylac olej, napewno go tam troche będzie. jesli faktycznie oleju ubywa, to padaja uszczelnienia. jesli nie, to spokojnie.;) turbo zawsze puszcza ;) -- Pozdrawiam, Bartek |
|
Data: 2010-06-13 19:39:42 | |
Autor: megrims | |
Mokry intercooler | |
W dniu 2010-06-13 18:43, karamba pisze:
Witam Turbina się kończy. Ale mam pytanie. Krąży jako legenda miejska taka historia, że był sobie diesel. Puszczała turbina i silnik zaciągał rozpylony olej razem z powietrzem jako "mieszanke". I podobno jechał na tym "paliwie". Efekt, że nagle silnik dostaje "kopa". Jak da się zdusić hamulcem do obrotów biegu jałowego, no to turbo nie pompowało oleju z powietrzem, i silnik chodził pomału. Ale dodanie gazu.. jedynka.. i rakieta.. Silnik zamykał obrotke a potem korbowód bokiem wychodził, albo coś takiego. Słyszałem, że w latach 2004-2006 spotkało to kilkanaście Lagun. Czy to legenda miejska (bzdura), czy to jest możliwe? Oczywiście moja intencją nie jest przyprawianie autora wątku o zawał. |
|
Data: 2010-06-13 19:48:21 | |
Autor: BartekK | |
Mokry intercooler | |
W dniu 2010-06-13 19:39, megrims pisze:
W dniu 2010-06-13 18:43, karamba pisze:MoĹźliwe, znam 2 przypadki 1.3 cdti ktĂłre tak skoĹczyĹy Ĺźywot, ale to nie jest jakoĹ tak Ĺźe "auto dostaje kopa". Po prostu silnik rozkrÄca siÄ samoczynnie do ogromnych obrotĂłw, ale nie ma momentu napÄdowego, nie daje siÄ zgasiÄ przez stacyjkÄ, wiÄc zaskoczony kierowca ktĂłry nie wie co zrobiÄ - i zostawi go na biegu jaĹowym - spowoduje kataklizm w bloku i gĹowicy. A zdĹawienie nawet na 2 lub 3 biegu nie jest Ĺźadnym problemem. -- | Bartlomiej Kuzniewski | sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |
|
Data: 2010-06-13 19:56:16 | |
Autor: megrims | |
Mokry intercooler | |
W dniu 2010-06-13 19:48, BartekK pisze:
W dniu 2010-06-13 19:39, megrims pisze: No to jednak karamba niech siÄ martwi. MoĹźe maĹo precyzyjnie napisaĹem. Kolega, ktĂłry mi to opowiadaĹ faktycznie: nie mĂłwiĹ o "kopie" ale o wkrÄcaniu siÄ na obroty. Tak czy inaczej, problem moĹźe byÄ. pozdro |
|
Data: 2010-06-13 19:54:16 | |
Autor: charwel (Oo)==::: | |
Mokry intercooler | |
W dniu 2010-06-13 19:39, megrims pisze:
Ale mam pytanie. Krąży jako legenda miejska taka historia, że Ja miałem podobne zjawisko w Mondeo MKII 1.8TD jak mi pompa padała. Nie wiem co się działo, ale jak stałem dłużej w korkach, to silnik zaczynał chodzić nieregularnie i dodanie gazu przy ruszaniu powodowało wskakiwanie na wysokie obroty, aż do odcięcia. Czasem udało mi się go przydusić sprzęgłem i hamulcem. Po regeneracji pompy się to nie powtórzyło. pozdrawiam charwel |
|
Data: 2010-06-13 20:26:54 | |
Autor: Marek Giżyński | |
Mokry intercooler | |
Ale mam pytanie. Krąży jako legenda miejska taka historia, że To nie legenda... :-) Koledzy wielokrotnie naprawiali silniki po takich akcjach. Co do oleju w intercoolerze - nazywa sie to film olejowy i jest jak najbardziej normalne, a to, ze kolega zauwazyl krople oleju z tego miejsca na posadzce moze byc spowodowane jakas nieszczelnoscia w ukladzie dolotowym. Popraw opaski na wezu i tyle - ja bym sie absolutnie nie martwil. m. |
|
Data: 2010-06-13 11:53:02 | |
Autor: karamba | |
Mokry intercooler | |
Co do oleju w intercoolerze - nazywa sie to film olejowy i jest Objawów wyżej opisywanych przez kolegów u mnie nie ma,silnik pracuje równiutko, żeby nie te dwie krople wcale bym na to nie zwrócił uwagi. Oleju mi nie ubywa, praktycznie silnik nic nie bierze, od wymiany do wymiany. Nakręciłem 200tys, ale olej Mobil 1 0w40 turbo wymieniam regularnie co 10tys. Jeśli jakieś szczątkowe ilości oleju są w tym miejscu normą to jestem trochę uspokojony. Karamba |
|
Data: 2010-06-13 21:09:05 | |
Autor: Marek Giżyński | |
Mokry intercooler | |
Jeśli jakieś szczątkowe ilości oleju są w tym miejscu normą to jestem Nie pekaj - powaznie. :-) m. |
|
Data: 2010-06-13 12:12:10 | |
Autor: karamba | |
Mokry intercooler | |
On 13 Cze, 21:09, Marek Giżyński <__USUN_TO__g...@go2.pl> wrote:
> Jeśli jakieś szczątkowe ilości oleju są w tym miejscu normą to jestem A już sobie myślałem - olej w chodnicy powietrza? oj nie dobrze, Karamba szykuj kasę |
|
Data: 2010-06-13 21:32:33 | |
Autor: Yans van Horn | |
Mokry intercooler | |
karamba wrote:
On 13 Cze, 21:09, Marek Giżyński <__USUN_TO__g...@go2.pl> wrote: Ja bym jednak spróbował ustalić przyczynę, bo nadmierna ilość oleju może mieć kilka przyczyn. Sprawdź luz osiowy wirnika turbo - to ci powie coś na temat tego w jakim jest stanie. Zwiekszona ilość oleju może mieć też przyczynę w słabym odpowietrzeniu skrzyni korbowej - zatem kolejny punkt do sprawdzenia. -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2010-06-14 06:41:14 | |
Autor: MarcinJM | |
Mokry intercooler | |
Marek Giżyński pisze:
Ale mam pytanie. Krąży jako legenda miejska taka historia, że Taaa... film olejowy. W interkulerze... Smaruje zapewne czasteczki powietrza, zeby latwiej sie wslizgiwaly do cylindrow. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2010-06-14 07:32:10 | |
Autor: Jacek Rudowski | |
Mokry intercooler | |
Dnia 14.06.2010 MarcinJM <marcin@inetia.pl> napisał/a:
Marek Giżyński pisze: Oj juz nie czepiaj sie tak szczegolow :) Wiadomo, ze chodzi o olej w turbo, ktore jest tuz przez intercoolerem (przynajmiej w sensie logicznym, bo czasem dlugosc rury prowadzacej do intercoolera moze zmienic sens tego "tuz" :)) I owszem - jest to normalna dosc sprawa, ze olej z turbo czasem przelewa sie w jakichs tam nie za duzych ilosciach po intercoolerze. -- Jacek "AMI" Rudowski |
|
Data: 2010-06-14 09:57:56 | |
Autor: kamil | |
Mokry intercooler | |
"Jacek Rudowski" <ami@_usunto_wkurw.org> wrote in message news:slrni1bmnq.9td.amichloru.luftbrandzlung.org...
I owszem - jest to normalna dosc sprawa, ze olej z turbo czasem przelewa sie w jakichs tam nie za duzych Normalna sprawa jest lekki nalot wewnatrz, a nie cieknacy rurami olej. Najprosciej IC zdjac i zajrzec, jesli wyleje sie stamtad szklanka oliwy, to zle. Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-06-14 10:05:44 | |
Autor: MarcinJM | |
Mokry intercooler | |
Jacek Rudowski pisze:
Dnia 14.06.2010 MarcinJM <marcin@inetia.pl> napisał/a: Tyle, ze odma jest przed turbina, i nie bardzo wiadomo, czy odrobina oleju to z turbo, czy z odmy. Nalezaloby sprawdzic, weze przed turbo, czy sa zaolejone. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2010-06-14 03:43:28 | |
Autor: karamba | |
Mokry intercooler | |
On 14 Cze, 10:05, MarcinJM <mar...@inetia.pl> wrote:
Jacek Rudowski pisze: Tyle, ze odma jest przed turbina, i nie bardzo wiadomo, czy odrobina Odkręciłem obejmę, jej śruba wystająca od dołu została lekko zahaczona przez jakiś kamień i rozszczelniła zacisk, zdjąłem gumę i wyciekło góra pół naparstka, w środku guma lekko spocona. Więc na razie nie jest źle. Dziękuję wszystkim za głos. Pozdrawiam Karamba |
|
Data: 2010-06-14 10:41:06 | |
Autor: Marek Giżyński | |
Mokry intercooler | |
MarcinJM pisze:
Marek Giżyński pisze: Panie znawco - odwal sie Pan - grzecznie prosze. m. |
|
Data: 2010-06-13 20:33:43 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
Mokry intercooler | |
W dniu 2010-06-13 19:39, megrims pisze:
Turbina się kończy. Dlaczego niemożliwe ?? Kolega miał Passata B5 - 90KM niestety tylko, zchipował go, mówiłem chłopie daj se spokój, nie wiadomo ile ma przebiegu ani nic o tym samochodzie, był głuchy. Podciągneli mu niby do 130KM - trochę pojeździł zadowolony jak nigdy. Aż w końcu dzwoni któregoś dnia że jechał do miasta (pochodzi spod Suwałk) po zakupy, Pasek zabuczał, pierdyknął dymem że hej i wyzionął ducha :) właśnie korbowód wyszedł bokiem ;) Co ciekawsze specjalisty "suwalskie" przełożyli silnik, zostawiając stare turbo. Po jakimś czasie niedługim na całe szczęście nie powtórka z rozrywki bo nie zaczął się rozkręcać, tylko zaczął niemiłosiernie kopcić ;) Pozdrawiam !! |
|
Data: 2010-06-13 21:11:05 | |
Autor: J.F. | |
Mokry intercooler | |
On Sun, 13 Jun 2010 20:33:43 +0200, Czarek Daniluk wrote:
Kolega miał Passata B5 - 90KM niestety tylko, zchipował go, Ale na pewno dlatego ze sprezarka olej puszczala ? Co ciekawsze specjalisty "suwalskie" przełożyli silnik, zostawiając stare turbo. I to z winy tubrbosprezarki ? No wlasnie - sprezarki czy turbiny ? J. |
|
Data: 2010-06-14 10:04:02 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
Mokry intercooler | |
J.F. pisze:
On Sun, 13 Jun 2010 20:33:43 +0200, Czarek Daniluk wrote: Oczywiście że zaczęła puszczać. Często się zdarza że jak takiego który zaczął się rozkręcać zdusisz to potem możesz odpalić i pojechać o ile coś się w nim nie urwało. I o ile nie ma jeszcze za dużo oleju w układzie dolotowym. Turbosprężarki ;P Turbosprężarka - urządzenie mające za zadanie sprężenie powietrza przy pomocy energii spalin wylotowych ;) ;P A z czego winy ?? w intercoolerze i wszystkich przewodach miał pełno oleju ;) Pozdrawiam !! |
|
Data: 2010-06-13 20:40:01 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Mokry intercooler | |
Użytkownik "megrims" <megrimsNOSPAM@interia.pl> napisał w wiadomości news:hv3553$ue2$1usenet.news.interia.pl... W dniu 2010-06-13 18:43, karamba pisze: kiedyś podobne przypadki zdarzały sie ze Starami bodajże... Przy okazji z daleka wyglądało to jakby sie palił samochód, bo dymówa była taka. ps. tyle, ze OIDP to nie turbo puszczało a pompa wtryskowa i zwykło sie okreslać to zjawisko "wściekł sie" ;) -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) Omega X25XE Dwa ogony Irma i Myszka |
|
Data: 2010-06-13 21:40:06 | |
Autor: luka skory | |
Mokry intercooler | |
Turbina się kończy.Nie tylko lagun. Choc ich tez, ale raczej nie tych z roczników o których piszesz tylko tych wlasnie do 2004 roku. Tak czy siak, dotyczy to w zasadzie wszystkich td, w tej chwili z nowych aut takie problemy ma mazda z 2 litrowym dieslem. Jak to wygląda? Ano słabo.. http://www.youtube.com/watch?v=58SoI7YKr4o http://www.youtube.com/watch?v=aH9Kz9rSV4s&NR=1 http://www.youtube.com/watch?v=5oJ1ERswGEI&feature=related http://www.youtube.com/watch?v=dHOpUPR5TTM&feature=related Pzdr Luca -- |
|
Data: 2010-06-14 11:05:34 | |
Autor: Rafał | |
Mokry intercooler | |
On 13.06.2010 21:40, luka_skory@op.pl wrote:
Jak to wygląda? Da się jakoś zdusić silnik gdy w aucie jest ASB? Sam owej nie posiadam, a ciekawi mnie to, czy dało by się zdusić podjeżdżając do jakiejś przeszkody typu mur, drzewo, inne auto, "oprzeć się" i puścić hamulec? |
|
Data: 2010-06-14 11:30:43 | |
Autor: Brzezi | |
Mokry intercooler | |
pon, 14 cze 2010 o 11:05 GMT, Rafał napisał(a):
Da się jakoś zdusić silnik gdy w aucie jest ASB? A co chcesz osiagnac puszczajac hamulec? bo nie rozumiem Twojego zamiaru Pozdrawiam Brzezi |
|
Data: 2010-06-14 11:45:45 | |
Autor: Rafał | |
Mokry intercooler | |
On 14.06.2010 11:30, Brzezi wrote:
pon, 14 cze 2010 o 11:05 GMT, Rafał napisał(a): no pytam jak zdusić dziada. po puszczeniu hamulca zaczyna się toczyć(oczywiście przy wbitym D czy R chyba) jeżeli uniemożliwimy mu jazdę przeszkodą przed zderzakiem to powinien się zdusić - czy prawda? jak nie to proszę o inny pomysł na zdławienie silnika z ASB. |
|
Data: 2010-06-14 12:01:09 | |
Autor: Brzezi | |
Mokry intercooler | |
pon, 14 cze 2010 o 11:45 GMT, Rafał napisał(a):
no pytam jak zdusić dziada. A czym dla ASB rozni sie zatrzymanie samochodu hamulcem albo o przeszkode? dla ASB zadnej roznicy nie ma, dla samochodu owszem jest, porysowany/zgiety zderzak... Pomijajac najnowsze "inteligetne" kostrukcje, jezeli masz wybrany D/R to skrzynia przekazuje moment na kola, to ze samochod stoi, to jedynia sprawa zacisnietych hamulcow, wiec jeszcze raz pytam, co chcesz osiagnac puszajac hamulec a zapierajac go o przeszkode? jak nie to proszę o inny pomysł na zdławienie silnika z ASB. zdusic nie ma za bardzo jak, jezeli zdazylo sie taka awaria na zalaczonym D/R, to jest jeszcze pewna szansa, bo mozesz po prostu wcisnac hamulec, silnik bedzie nadal pracowal, ale nie rozkreci sie do wyzszych obrotow niz jakas tam granica pewnie ok 3krpm, bo turbina "spieta" z zahamowanymi kolami, bedzie ograniczac obroty pompy w przekladni hydrokinetyczne. Gorsza sytuacja jezeli stanie sie to na luzie, bo przy wysokich obrotach samo wbicie biegu moze uszkodzic skrzynie biegow, chociaz w takiej kryzysowej sytuacji chyba nie ma i tak innego wyjscia :( Jezeli ktos zachowa zimna krew, to jedyna mozliwosc jaka widze, to zatkanie dolotu powietrza, ale chyba trudno wykonalne jest to, przy rozpedzonym silniku, rozgrzanym, kiedy pewnie trzeba zjac jeszcze jakies oslony silnika... PS. Nigdy nie probowalem, bo szkoda mi skrzyni, ale do jakich obrotow moze sie rozpedzic silnik z ASB, jezeli wcisniemy jednoczesnie hamulec i gaz do dechy? Pozdrawiam Brzezi |
|
Data: 2010-06-14 23:40:47 | |
Autor: Bastion | |
Mokry intercooler | |
Użytkownik <luka_skory@op.pl> napisał w wiadomości news:60b5.00000b29.4c153416newsgate.onet.pl...
Z tego co widac to problem dotyczy BMW i Audi? Sam jezdze spokojnie- Zafira ale mam pytanie jak pomagac na drodze takim nieszczesnikom z BMW i Audi? Silnik trzeba zgasic, tylko jak? 1) hamulec reczny 2) hamulec nozny 3) sprzeglo 4) wrzucenie 5/6 biegu 5 wysprzeglenie i zgaszenie auta ewentualnie mysle ze mozna nozem przeciac jakis gumowy przewod zasilajacy intercooler? |
|
Data: 2010-06-15 07:17:55 | |
Autor: Karolek | |
Mokry intercooler | |
Bastion pisze:
Użytkownik <luka_skory@op.pl> napisał w wiadomości news:60b5.00000b29.4c153416newsgate.onet.pl... Ja bym raczej powiedzial, ze glownie to Renault. Sam jezdze spokojnie- Zafira ale mam pytanie jak pomagac na drodze Kazdy diesel z turbosprezarka jest narazony na cos takiego. Silnik trzeba zgasic, tylko jak? Mniej wiecej tak. Gorzej jak masz automatyczna skrzynie. ewentualnie mysle ze mozna nozem przeciac jakis gumowy Nie wiem czy zdazysz. Ja bym wsadzil jakas szmate w dolot, aby go zatkac, ale to w przypadku ASB, z manualna skrzynia zdusic na biegu i tyle. -- Karolek |
|
Data: 2010-06-14 23:20:07 | |
Autor: Ludvigus | |
Mokry intercooler | |
Dnia Sun, 13 Jun 2010 19:39:42 +0200, megrims napisał(a):
Ale mam pytanie. Krąży jako legenda miejska taka historia, że To tzw. choroba "szalonych diesli". Czytałem o tym swego czasu na blogu silnika: http://autofoto.pl/blogs/blog_silnika/archive/2009/05/25/665292.aspx Pozdrawiam, -- | | "IEFBR14. Elegant and clearly the most reliable code on the planet." | | ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ | |__ v0.9 [cobol programmer / electronic music lover / AR156 driver ] |____ UDVIGUS greetz you! me_gg: 783307 me_mail: ludvigus AT op DOT pl |