Data: 2018-11-09 11:06:43 | |
Autor: J.F. | |
Mgla | |
Użytkownik "miumiu" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ps3fsc$9v8$1@node2.news.atman.pl...
Tak mnie dzisiaj w drodze do pracy dopadla rozkmina... ;) Czy mgla daje wiekszy opor aerodynamiczny? Bo to w koncu kropelki wody w powietrzu... A jesli tak to jaki ten opor jest, o ile procent większy od czystego powietrza :) Mgla nie opada, wiec widac lekka jest :-) Poza tym mgla sie wziela z pary wodnej, czyli wczesniej w tym powietrzu byla. A akurat przy naszych listopadowych temperaturach to tej pary duzo nie bylo w powietrzu, wiec efekt znikomy. No i ... para wodna lzejsza od powietrza. Jak sie skrapla ... gdzies powinno doplynac nowe powietrze na miejsce tego skroplonego, wiec powinno byc podwojnie ciezsze :-) Ale przy skraplaniu sie ogrzewa, to mu rosnie objetosc ... No i wtedy mamy wiecej powietrza w powietrzu, wiec wiecej tlenu i silnik jest mocniejszy :-) A swoja droga ... ta mgla przy parownaniu w cylindrze nie daje dodatkowego kopa ? J. |
|
Data: 2018-11-09 12:14:07 | |
Autor: miumiu | |
Mgla | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:5be55c61$0$492$65785112news.neostrada.pl... Użytkownik "miumiu" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ps3fsc$9v8$1@node2.news.atman.pl... Od mgly efekt znikomy, ale od deszczu to juz chyba mierzalny. Przy jezdzie w deszczu samochod mi pali z 0,5-1,0 litra paliwa wiecej. Co do efektu wiekszego kopa to wątpie. Przeciez wiecej energii potrzeba na ogrzanie kropelek wody, nie wspominajac o rozbiciu czasteczki wody na wodor i tlen. Niemniej znane sa pomysly z dodawaniem do mieszanki paliwowej wody i niby cos to dawalo. Ale brzmi to dla mnie jak perpetum mobile :P Pzdr |
|
Data: 2018-11-09 06:27:45 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Mgla | |
Spitfire i jakies messerschmitty mialy dodawanie wody do zasysanego powietrza w celu zwiekszenia mocy. Oczywiscie mozesz nie wierzyc ale sprawdzic mozesz.
|
|
Data: 2018-11-09 14:54:16 | |
Autor: Mateusz Viste | |
Mgla | |
On Fri, 09 Nov 2018 06:27:45 -0800, Zenek Kapelinder wrote:
Spitfire i jakies messerschmitty mialy dodawanie wody do zasysanego Nie mam powodu nie wierzyć. Ale na jakiej to zasadzie to działało? Bo w to że na zasadzie spalania wodoru znajdującego się w wodzie będzie mi ciężko uwierzyć. Może z jakichś powodów rozcieńczone paliwo szybciej leciało rurkami, albo coś w ten deseń? Mateusz |
|
Data: 2018-11-09 06:58:32 | |
Autor: sczygiel | |
Mgla | |
W dniu piątek, 9 listopada 2018 15:54:18 UTC+1 użytkownik Mateusz Viste napisał:
On Fri, 09 Nov 2018 06:27:45 -0800, Zenek Kapelinder wrote:Podgrzana woda w cylindrze sie rozpiera bardziej. Studzi go nieco ale moc jest wieksza. Tyle ze jest tendencja do rdzewienia (nie wiem jak duza). To tak w rzeźnickim skrócie. |
|
Data: 2018-11-09 14:59:43 | |
Autor: Mateusz Viste | |
Mgla | |
On Fri, 09 Nov 2018 14:54:16 +0000, Mateusz Viste wrote:
Nie mam powodu nie wierzyć. Ale na jakiej to zasadzie to działało? Bo w Sprawdziłem w internecie (akurat miałem). Najwyraźniej chodziło o zapobieganie spalaniu stukowemu poprzez wstrzykiwanie wody do cylindra by zapewnić dodatkowe chłodzenie. https://en.wikipedia.org/wiki/Water_injection_(engine) Mateusz |
|
Data: 2018-11-09 07:17:27 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Mgla | |
Akurat na stronie jaka dales jest dodawanie wody do powietrza dobrze opisane. Opisane sa rowniez skutki. Dlaczego nie przeczytales wszystkiego i piszesz tylko o tym efekcie do ktorego doszedles. To ze nastepuje zwiekszenie mocy jest tam kilka razy podkreslone jako istotne. Zwiekszenie mocy ma bezposredni wplyw na zuzycie paliwa.
|
|
Data: 2018-11-09 15:53:05 | |
Autor: Mateusz Viste | |
Mgla | |
On Fri, 09 Nov 2018 07:17:27 -0800, Zenek Kapelinder wrote:
wszystkiego i piszesz tylko o tym efekcie do ktorego doszedles. To ze Zgadza się jak najbardziej. Ja zauważam tylko, że ma się to nijak do spalania wodoru. Ale my, zdaje się, o różnych rzeczach piszemy :) Mateusz |
|
Data: 2018-11-09 21:35:37 | |
Autor: J.F. | |
Mgla | |
Dnia 09 Nov 2018 15:53:05 GMT, Mateusz Viste napisał(a):
On Fri, 09 Nov 2018 07:17:27 -0800, Zenek Kapelinder wrote: Spalanie wody to tylko u fantastow, tym niemniej wlewamy do cylindra np 1ml wody, ktora po podgrzaniu zamienia sie w 1 litr gazu. A to oznacza wysokie cisnienie. Przy tej samej dawce paliwa to jestem ciekaw jaki jest efekt - troche lepiej, czy troche gorzej, bo temperatura faktycznie mniejsza, to i cisnienie powietrza mniejsze ... Ale mozna tez podac wiecej paliwa ... a nie, nie mozna, bo tlenu zabraknie ... J. |
|
Data: 2018-11-09 11:20:39 | |
Autor: Mateusz Viste | |
Mgla | |
On Fri, 09 Nov 2018 12:14:07 +0100, miumiu wrote:
Co do efektu wiekszego kopa to w?tpie. Przeciez wiecej energii potrzeba Słusznie, bo dodawanie wody do benzyny to jak dodawanie popiołu do peletu. W końcu woda to nic innego jak właśnie popiół. Mateusz |