Data: 2010-07-06 17:43:42 | |
Autor: Szymon Pysz | |
Mapa VFR | |
Witam,
Stoję właśnie przed decyzją co do kupna nowej mapy. W ostatnim PL zachwalano nową mapę PAŻPu. Ma ktoś z nią jakieś doświadczenia? Czy może kupić wydanie Jeppesena? Pozdrawiam, Szymek -- Szymon Pysz |
|
Data: 2010-07-06 23:38:39 | |
Autor: PMG | |
Mapa VFR | |
W dniu 2010-07-06 17:43, Szymon Pysz pisze:
Witam, Pewnie ktoś powie, że się czepiam ale weź do reki arkusz Warszawa i: 1) Odczytaj długość pasa oraz częstotliwość EPBC. Ciekawe co Ci wyjdzie? 2) W legendzie podane są współrzędne oraz elewacje najwyższego wzniesienia na arkuszu. Nie mam jej pod ręką ale dla ark. Warszawa jest ok 800 ft podczas kiedy w atlasie geograficznym szkoły podstawowej znajdziesz wzniesienie co najmniej 500 ft wyższe. Większe różnice są dla Poznania, bo chyba coś ok. 800 ft i to wzniesienie jest na mapie !!! . Nieźle, nie? 3) Uważaj na linie energetyczne w okolicach Włocławka/Torunia. Jeśli będziesz szukał tej zaznaczonej na mapie to możesz się zaplątać w tą której na mapie nie ma. :-( Jak dla mnie, ogólnie mówiąc, niechlujstwo straszne. Ciekawe czego nie zauważyłem? Czy może kupić wydanie Jeppesena? Bez przesady, mapa PAŻP dostarczy nam na pewno adrenaliny którą tak lubimy oraz rozrywki z serii "wytęż wzrok" na długie zimowe wieczory ;-) |
|
Data: 2010-07-07 22:57:07 | |
Autor: PMG | |
Mapa VFR | |
W dniu 2010-07-06 23:38, PMG pisze:
Oj, przespałem wydanie 2010, którego nie znam a o które, jak się domyślam, pytałeś. Moje wrzutki dotyczyły poprzedniej edycji. Sorry. Odnosząc się do poprzedniej edycji: Jeppesen ma znacznie lepsze oznaczenia lotnicze ale moim zdaniem (bo zdania są podzielone) gorszy, mniej szczegółowy podkład. Np. na PAŻP mniejsze miejscowości mają zaznaczone kontury, a Jeppesen to tylko kropki. Z drugiej strony, korzystając z PAŻP musisz mieć pod ręka AIP. Sam do nawigacji korzystam z PAŻP bo - mimo wszystkich niedostatków - ma lepszy podkład. Jeśli będziesz miał okazję obejrzeć mapy PAŻP to sprawdź: 1) Opis EPBC - dane zlewały się z różą wiatrów VOR OKE i przez to nie dało się ich odczytać. 2) MEF - zweryfikuj 3) Jaki jest kolor oznaczenia dróg - jeśli nie ma zmiany i został ten żółto-pomarańczowy to kiepsko. W nocy drogi są praktycznie niewidoczne. |
|
Data: 2010-07-07 23:04:21 | |
Autor: Michał Grzelak | |
Mapa VFR | |
Data: 2010-07-08 11:17:25 | |
Autor: Szymon Pysz | |
Mapa VFR | |
PMG wrote:
W dniu 2010-07-06 23:38, PMG pisze: Dzięki za informację, sprawdzę to przy okazji jakoś. ;-) Pozdrawiam, Szymek -- Szymon Pysz |