Data: 2014-11-04 13:54:59 | |
Autor: Grzegorz | |
Lufthansa - nigdy więcej !!! | |
Witam, Chyba nic nowego nie napiszę, ale potraktowano mnie jak naiwnego głupka. Naiwnego, bo skorzystałem z LH. Ostatni raz. Relacja Katowice - Ateny przez Frankfurt. Parę faktów : Strajk pilotów, 19.10 o 20.10 SMS że lot odwołany, please contact customer service. Ale ten serwis w niedzielę nie pracuje !!! Brak info, co w ogóle pracuje w niedzielę, a lot we wtorek 21.10 o 6 rano, dla mnie ważny. Na stronce LH ŻADNYCH wskazówek. No to szybka decyzja, inna rezerwacja. Na stronie LOTu do Aten nie ma połączenia, ale jest Aegean - dlaczego nie w Locie ??? Może brak miejsc ? No to rezerwuję tam gdzie jeszcze są. Ale drogo, 3068 zł. W pon 20.10 próba kontaktu z CS, kilka godzin tel zajęty, potem godzina !!! czekania na katarynce. Próba wpisania reklamacji, kończy się błędem "error 500". Potem kilka rozmów z LH, z numerem 0049 69 86799 400 - to centrum reklamacji, chyba jedyne pracujące ... Pierwsza rozmowa całkiem miła, dziewczyna uprzejma, ale czas mija i odpowiedzi brak. Druga dzisiaj - już niemiła (obie po niemiecku), Herr Truemper mówiąc wprost zwyczajnie mnie olał. Za moje prawie 700 Euro ! Bo LH wspaniałomyślnie zwróciła za niewykorzystany bilet. Straszną kwotę nieco ponad 500 zł. Wniosek - nigdy więcej LH. Wolę lecieć innymi pewnymi liniami niż się denerwować - czy aby znowu nie odwołają. Albo tanimi, wtedy wiem że sam ryzykuję w razie opóźnień, ale 10 razy mniej !!! Tak ku przestrodze innym !!! -- Grzegorz maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?3qm2wmAjMM |
|
Data: 2014-11-04 14:05:31 | |
Autor: KiloSierra | |
Lufthansa - nigdy więcej !!! | |
ROTFL
wzruszyla mnie twoja historia.... |
|
Data: 2014-11-04 16:57:35 | |
Autor: GrzeÅ› | |
Lufthansa - nigdy więcej !!! | |
Hello KiloSierra !:
ROTFL A jak myślisz dlaczego w ogóle to napisałem ??? Pomyśl ... przecież nie po to aby się wyżalić. |
|
Data: 2014-11-04 17:11:41 | |
Autor: Cavallino | |
Lufthansa - nigdy więcej !!! | |
Użytkownik "Grześ" <bzdura@brakmaila.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:m3au70$gul$1@mx1.internetia.pl... Hello KiloSierra !: Chyba jednak po to, bo wszystkim liniom może się zdarzyć strajk i pewnie wiele z nich da ciała przy obsłudze klienta w takiej sytuacji. Zwłaszcza jak klient nie bardzo zna swoje prawa - bo chyba należy Ci się coś więcej niż zwrot ceny biletu? A do tego tak zamotałeś, że nie do końca wiadomo, dlaczego dostałeś zwrot 500 zł, gdy za bilet płaciłeś 700 Eur i go nie wykorzystałeś. |
|
Data: 2014-11-04 20:05:46 | |
Autor: GrzeÅ› | |
Lufthansa - nigdy więcej !!! | |
Hello Cavallino !:
..... Chyba jednak po to, bo wszystkim liniom może się zdarzyć strajk i pewnie Ale w tym wypadku jednak coś innego jest powodem. A do tego tak zamotałeś, że nie do końca wiadomo, dlaczego dostałeś Niezupełnie tak, opisałem skrótowo, bo wyszły by chyba ze 3 strony.... Zwrócili mi za niewykorzystaną połowę biletu do Aten, ale aby dolecieć na czas, sam zarezerwowałem nowy - za dokładnie 3068 PLN. W niedzielę wieczorem, 19.10 - wtedy żaden z podanych mi w SMSie i na stronce LH telefonów nie był czynny. A wylot wtorek 6 rano. Ponadto w Katowicach (Pyrzowicach) nie ma już biura LH, choć jak się okazało, LOT może mi zmienić rezerwację - na UWAGA - taką jaką ja 16 godzin wcześniej sam nabyłem. I co ciekawe, tego lotu Aegeana nie było w opcjach LOTu - a powinien być. Wniosek wydawał się logiczny - wszyscy szukają alternatywy. No to wydałem te 3 tys, tyle że LH mnie totalnie olewa. Ich zdaniem powinienem skontaktować się z ich biurem. Tylko mały drobiazg - to nie było możliwe ... Cóż, bilet Katowice - Ateny - Katowice kosztował ok. 1500 zł, rezerwowany ok. 40 dni wcześniej. Tanimi liniami byłoby ok. połowę taniej, ale dłuższe oczekiwanie. Cóż - drożej nie znaczy lepiej. Więcej tą firmą nie zaryzykuję, a olewanie mojej reklamacji tylko mnie w tym utwierdza. Odnośnie "ostrzeżenia" innych - takich ostrzeżeń jak moje są setki, choć głównie na forach międzynarodowych. Tyle że jak płacę to wymagam. Choćby względnie uprzejmej obsługi. A te posty - to początek, jak mi LH nie zwróci kasy (a dziś niemiły gość powiedział że NIE ...), to dokładnie wszystko opiszę na różnych grupach i forach - podając przy tym jedyne działające całą dobę numery telefonów LH (nie biura obsługi tylko do reklamacji) - niestety w Niemczech. Tych numerów oczywiście LH do wiadomości nie podała. I to jeden z powodów dla których piszę. Cóż, pogoda - czynnik losowy. Awaria - też bywa. Strajk pilotów zarabiających nawet ok. ćwierć miliona Eur rocznie brutto, to też wewnętrzna sprawa LH. Ale brak kontaktu z LH w momencie, gry mam 1 dzień do odlotu, niedziałający formularz reklamacji, co najmniej nieuprzejmy konsultant (a rozmowa była po niemiecku) - to już nieco za wiele. Zobaczymy, czy się LH w najbliższych dniach obudzi. Nie ma lepszej antyreklamy, niż olewanie poszkodowanych klientów. No to pójdzie w świat, za parę dni wyszukiwarki złapią tematy wpisów. Mam jeszcze małą nadzieję, że odzyskam tą kasę - a płaci Brulsela, to było spotkanie w ramach projektu. I muszę to do Brukseli grzecznie donieść - o czym LH też wie. No to starczy, bo już nudne. Jak sygnał - aż za dużo. pzdrw. -- Grzegorz |
|
Data: 2014-11-04 20:57:32 | |
Autor: J.F. | |
Lufthansa - nigdy więcej !!! | |
Użytkownik "Grześ" napisał w wiadomości
Cóż, pogoda - czynnik losowy. Awaria - też bywa. Strajk pilotów zarabiających nawet ok. ćwierć miliona Eur rocznie brutto, to też wewnętrzna sprawa LH. Ale brak kontaktu z LH w momencie, gry mam 1 dzień do odlotu, niedziałający formularz reklamacji, co najmniej nieuprzejmy konsultant (a rozmowa była po niemiecku) - to już nieco za wiele. Po pilotach zaczna sie inni pracownicy domagac podwyzki, i kto Cie ma obsluzyc - strajkujacy konsultant ? :-) J. |
|
Data: 2014-11-05 08:37:51 | |
Autor: Grzegorz | |
Lufthansa - nigdy więcej !!! | |
J.F. pisze:
Użytkownik "Grześ" napisał w wiadomości Dlatego już nie polecę LH !!! pzdrw. -- Grzegorz maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?3qm2wmAjMM |
|
Data: 2014-11-05 18:31:36 | |
Autor: J.F. | |
Lufthansa - nigdy więcej !!! | |
Użytkownik "Grzegorz" napisał w wiadomości
J.F. pisze: Cóż, pogoda - czynnik losowy. Awaria - też bywa. Strajk pilotówPo pilotach zaczna sie inni pracownicy domagac podwyzki, i kto Cie ma Dlatego już nie polecę LH !!! Jak oni wystrajkuja podwyzki ... to beda strajki i w innych liniach :-) J. |
|
Data: 2014-11-04 21:47:38 | |
Autor: silvio balconetti | |
Lufthansa - nigdy więcej !!! | |
Am 04.11.2014 um 16:57 schrieb GrzeÅ›:
Hello KiloSierra !: Napisalbym pod http://www.airlinequality.com/. Tam ludzie oceniaja linie lotnicze i opisuja swoje doswiadczenia. Lecialem raz Lufthansa i bylem zadowolony (krotki lot, a dali cos do zjedzenia), chwale sobie LAN, US Airways, a nie chwale Pegasusa (nic za darmo) i Iberii (tez sknery). Ciekawe byly Ethihad (dziewczyny przed ladowaniem w Abu Dhabi zakladaly chustki) i Areogal (dezynfekowali bagaze podreczne). -- saluto SB |
|
Data: 2014-11-05 08:57:59 | |
Autor: Grzegorz | |
Lufthansa - nigdy więcej !!! | |
silvio balconetti pisze:
Napisalbym pod http://www.airlinequality.com/. Tam ludzie oceniaja linie A ja chwalę TA, Aegean też niezły, LOT ... wiadomo. Ale jest coraz lepiej. W sumie wypadałoby naszego narodowego przewoźnika też jakoś popierać - jeżeli się już starają. Opinię napisałem. Problemy z lotami zdarzają się wszędzie. Ale poważna firma powinna traktować pasażerów poważnie. Jak lecę tanimi liniami, to płacę dużo mniej, ale i nie oczekuję zbyt wiele. Najwyżej kupi się nowy bilet - parę razy mi się to zdarzyło. Ale w droższych liniach niby poważnych - jak Lufthansa - oczekuję przynajmniej poważnego podejścia do problemu. I w momencie odwołania lotu - w zakładce moje rezerwacje powinna być wskazówka, jak je zmienić. A tam był podany wyłącznie numer polskiego nieczynnego o tej porze centrum obsługi !!! A wczoraj gość w Niemczech na infolinii reklamacyjnej był co najmniej nieuprzejmy. Jego zdaniem to powinienem pojechać do najbliższego biura LH (jedyne 300 km z Katowic na Okęcie) i tam sprawę załatwić. Tylko - czy to biuro jest czynne w nocy ? Kto straty pokryje ??? Paranoja, nigdy więcej. Szkoda nerwów, lepiej albo tanimi liniami albo inną bardziej pewną firmą. pzdrw. -- Grzegorz maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?3qm2wmAjMM |
|
Data: 2014-11-26 02:34:44 | |
Autor: Piotr Piesik | |
Lufthansa - nigdy więcej !!! | |
lepiej. W sumie wypadałoby naszego narodowego przewoźnika też jakoś Starają się? Chyba starają się zostać najgorszą linią lotniczą :( Ostatnie "starania" LOTu: 1. Posiłki dodatkowo płatne. Naprawdę tak trudno podać choćby kanapkę? 2. Zmniejszenie sieci połączeń, w tym np. likwidacja lotów do Hanoi, co wg mnie jest kompletnym nonsensem. Z kierunków długodystansowych mają tylko Pekin i 3 miasta we wschodniej Ameryce Płn. Nawet nie obsługują wszystkich stolic europejskich. Coraz mniej połączeń z innych miast niż Warszawa. To ma być narodowy przewoźnik? Naszym przewoźnikiem de facto są różne Ryany i Wizzairy, a nie LOT. 3. Przy wielu osobach podróżujących na tym samym bilecie KAŻDY musi mieć bagaż do 23kg; nie liczy się suma tylko każda sztuka. Ostatnio przepakowywałem część rzeczy do walizki współpasażera. Po co to bzdurne utrudnienie? Nie tylko Lufthansa, ale nawet egipskie czartery ani tanie linie azjatyckie nie robią takich problemów. 4. Koniec współpracy Miles&More z Citibankiem. A było to niezłe źródło mil. 5. Bezsensowna i nic nie robiąca aplikacja mobilna (porównaj z aplikacją Lufthansy). Nie jest to może najistotniejsza rzecz, ale przykład (jeden z wielu) że nawet czegoś prostego nie potrafią zrobić. Jedyna zmiana na lepsze to zamiana ATR-ów na Embraery. Ale to i tak nie stanowi przewagi, bo inni na podobnych trasach latają Boeingami albo Airbusami. Tytułowa Lufthansa bije LOT na głowę już chyba pod każdym względem. Ja bym powiedział: nigdy więcej LOT-em. Niestety :( Życzyłem im dobrze i popierałem, ale teraz to już czekam aż upadną. Niech jakiś sensowniejszy przewoźnik przejmie ten rynek. Najlepiej Lufthansa. Do autora wątku: moim zdaniem jedna wpadka Lufthansy nie przesądza o jakości i solidności tej firmy. Latam LH od wielu lat i ciągle dostarczają najlepsze usługi. Lepszej firmy dla polskiego podróżnika po prostu nie ma. pozdr. Piotr |
|
Data: 2014-11-27 21:41:51 | |
Autor: GrzeÅ› | |
Lufthansa - nigdy więcej !!! | |
Piotr Piesik pisze:
......
W tym roku to druga wpadka, jaką ja zaliczyłem. I nie miałbym jakiś wielkich pretensji, ale potraktowali mnie jak zwykłego intruza, który bezczelnie domaga się swoich praw, i to w niedzielę wieczorem !! Do tego mają niesamowity bałagan przepełniony idiotycznymi procedurami. Np. odwołanie lotu w jedną stronę automatycznie blokuje całe połączenie !!! Jak wracałem z FRA, to koleś obok mnie miał jeszcze weselej - zagubiony bagaż, opóźniony lot i nie dowieźli na przesiadkę do KRA - a mogli, wystarczyło busa podstawić. Jak dla mnie - nigdy więcej LH. Wolę lecieć tanimi liniami za połowę albo ćwierć ceny. A kanapkę kupię sobie sam, jeszcze na niezły koniak zostanie :-D ! pzdrw. -- Grzegorz |
|
Data: 2014-11-28 01:36:03 | |
Autor: Piotr Piesik | |
Lufthansa - nigdy więcej !!! | |
W dniu 2014-11-27 21:41, GrzeÅ› pisze:
idiotycznymi procedurami. Np. odwołanie lotu w jedną stronę A gdzie tak nie jest? Z tego co wiem, każdy ciąg połączeń na jednym bilecie (także obejmujący połączenia kilku linii) zostanie odwołany, jeżeli jeden odcinek z jakichkolwiek powodów nie dojdzie do skutku. W wielu przypadkach to zaleta. Tanie linie tego nie robią (sprzedają każdy odcinek osobno) i kiedyś stałem się ofiarą, właśnie w w/w Air Asia, gdzie w Singapurze nie chcieli mnie "zaczekować" na połączenie z przesiadką w Kuala Lumpur. Właśnie z tego powodu nie zdążyłem na tę przesiadkę (2h nie wystarczyły na odbiór bagażu, przechodzenie przez security i ponowny check-in) i musiałem kupić nowy bilet. Jak wracałem z FRA, to koleś obok mnie miał jeszcze weselej - zagubiony Mi się zdarzało, że na niemieckich lotniskach podstawiali busa wprost do samolotu, żeby zdążyć na przesiadkę. Jeśli przestali to robić, to faktycznie źle świadczy o nich i dobrze że piszesz. W ogóle dotychczas w LH chodziło mi wszystko jak w zegarku, ale może ostatnio się pogorszyli? Jak dla mnie - nigdy więcej LH. Wolę lecieć tanimi liniami za połowę W Polsce niestety rzadko masz wybór, jeśli latasz na dalszych trasach. Na europejskich owszem, są różne opcje. Ale spróbuj polecieć to Azji albo Afryki nie korzystając z LH, zwłaszcza jak mieszkasz na prowincji. Brak jest sensownej konkurencji. Przykładowo, mogę sobie kupić bilet na Emirates albo Quatar przez bliski wschód do wschodniej Afryki albo Indochin, ale... wyłącznie z Warszawy. Jeżeli z jakichś powodów nie dotrę do Warszawy na czas (mało wiarygodne połączenie LOT-em albo nieprzewidywalna podróż po ziemi), to bilet długodystansowy przepada mi z mojej winy - wiadomo, co to dalej oznacza. Natomiast LH zapewnia mi połączenie na 1 bilecie z Poznania i wtedy mogę dochodzić swoich praw. Poza tym mam wrażenie, że ostatnio LOT "stara się" łączyć wszystkie wady drogich i tanich linii. Nawet jeśli LH się pogorszyła, to LOT jest jeszcze daleko w tyle za nimi. A obecność innych regularnych przewoźników jest w naszym kraju raczej symboliczna. pozdr. Piotr |
|
Data: 2014-11-29 17:24:09 | |
Autor: GrzeÅ› | |
Lufthansa - nigdy więcej !!! | |
Piotr Piesik pisze:
idiotycznymi procedurami. Np. odwołanie lotu w jedną stronę Ale dopiero jak nie dojdzie, i wyłącznie za wiedzą pasażera. Jak wracałem z FRA, to koleś obok mnie miał jeszcze weselej - zagubiony Podobno bardzo się pogorszyli ... kiedyś rzeczywiście tak bywało, i to na pewno tańsze od hotelu i wyżywienia dla pasażera !!! Jak dla mnie - nigdy więcej LH. Wolę lecieć tanimi liniami za połowę Jeszcze nadal brak konkurencji, ale już pomału coraz lepiej. No fakt, mieszkam na prowincji, na Sląsku ;-) ! Poza tym mam wrażenie, że ostatnio LOT "stara się" łączyć wszystkie wady Ostatnio jest rejs Eurolotem z Katowic wo Warszawy - kupując jeden bilet na trasę dalej - niby powinno mieć się pewność .... Inna sprawa, że w ten feralny 20 października samolocik Eurolotu (pełny po brzegi !) miał prawie godzinę opóźnienia a i tak leciał z uszkodzonymi hamulcami - hamował od razu na max, po doziemieniu nieźle rzuciło, a przy stopie na płycie wszyscy na pysk polecieli !!!! Ale dobrze że w ogóle poleciał ... W nowym wątku cd o LH. Kilka informacji, które mogą się przydać. Pzdrw. -- Grzegorz |
|
Data: 2014-11-30 01:06:28 | |
Autor: Piotr Piesik | |
Lufthansa - nigdy więcej !!! | |
W dniu 2014-11-29 17:24, GrzeÅ› pisze:
idiotycznymi procedurami. Np. odwołanie lotu w jedną stronę A czy właśnie tak nie było? Miałeś osobne bilety w każdą stronę, czy 1 bilet tam i z powrotem? pozdr. Piotr |
|
Data: 2014-11-30 15:37:09 | |
Autor: GrzeÅ› | |
Lufthansa - nigdy więcej !!! | |
Piotr Piesik pisze:
idiotycznymi procedurami. Np. odwołanie lotu w jedną stronę Rezerwacja robiona razem, płatność też, ale 4 osobne loty - z których na stronce LH moje loty - tylko dwa "cancelled". O anulowaniu innych czy też dostępnych opcjach zmiany rezerwacji tam - żadnej informacji. Czyli - jak nie są anulowane, to są aktualne. pzdrw -- Grzegorz |
|
Data: 2014-12-01 11:15:39 | |
Autor: Grzegorz | |
Lufthansa - nigdy więcej !!! | |
Slawomir Gorniak pisze:
Swiete slowa. Z moich obserwacji, zwykle podroz Lufthansa odbywa sie jak z platka, poki sie dokladnie stosuje do zalecen. No i polataj sobie dzisiaj po 12 i jutro ... Który to strajk w tym roku ? Proponujê poczytaæ wpisy ludzi na Facebooku - jak nie maj± szans na sensowny powrót do domu, bo nie ma opcji przebukowania biletu. I nie ma ¿adnych wskazówek, co maj± robiæ. pzdrw. -- Grzegorz maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?3qm2wmAjMM |
|
Data: 2014-11-17 14:24:39 | |
Autor: Grzegorz | |
Lufthansa - never more ! | |
silvio balconetti pisze:
Napisalbym pod http://www.airlinequality.com/. Tam ludzie oceniaja linie No i napisałem jak doradzałeś - ale NIE opublikowali !!! Czyżby i tam zawitała cenzura ??? pzdrw. -- Grzegorz maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?3qm2wmAjMM |
|
Data: 2014-11-26 18:31:02 | |
Autor: Titus Atomicus | |
Lufthansa - never more ! | |
Witam,
Zeby nie tworzyc nowych watkow - podlaczam sie tutaj. Syn znajomego kocha Lufthanse. Od dwoch lat lata regularnie Lufthansa do Niemiec i z powrotem. I regularnie zdaza sie tam overbooking. W tkihc przypdkach Lufthansa zapewnia nie tylko hotel (do nastepnego, rannego polaczenia) ale i odszkodowanie. Ostatnio 250 EUR co jest powodem wspomnianej milosci. IMHO te regularne ovebookingi nie swiadcza chyba najlepiej o firmie. -- TA |
|
Data: 2014-11-26 18:50:08 | |
Autor: Cavallino | |
Lufthansa - never more ! | |
U¿ytkownik <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:Titus_Atomicus-EE90ED.18310226112014@node2.news.atman.pl... Witam, Albo wrêcz przeciwnie - bo chêtnych na latanie jest widaæ sporo, a to nie przypadek. |
|
Data: 2014-11-26 18:55:04 | |
Autor: Piotr Piesik | |
Lufthansa - never more ! | |
Overbooking to standardowa praktyka w wielu liniach. Nie potrafiê udowodniæ czy we wszystkich, ale z pewno¶ci± w wielu. Jak zg³osisz siê do odprawy za pó¼no, to nie polecisz z "w³asnej" winy. Jak przyjdziesz o czasie, to masz odszkodowanie.
Raz by³em ofiar± tego w tanich liniach. Zg³osi³em siê do odprawy o minutê za pó¼no i ju¿ nie polecia³em. £askawie policzyli mi wp³acon± kwotê na poczet nowego biletu... to by³o akurat w Air Asia - tamtejsza masówka. Je¿eli chcesz unikn±æ takich sytuacji - korzystaj z online check-in. P. |
|