Data: 2013-04-06 23:17:16 | |
Autor: Delfino Delphis | |
Lotniczy silnik elektrohydrodynamiczny=jonowy | |
mcmlxxi.xi.xi@gmail.com wrote:
generuje 110 newtonów ci±gu na każdy kilowat energii. Współczesny silnikW powyższym jest jaki¶ ewidentny bł±d. Małe samoloty maj± silniki o mocach rzędu kilkudziesięciu kilowatów. Sto czy dwie¶cie newtonów, to bez w±tpienia za mało, aby je napędzać. A chyba silnik odrzutowy nie ma sprawno¶ci drastycznie odbiegaj±cej od ¶migła? |
|
Data: 2013-04-07 20:28:27 | |
Autor: Krzysztof Rudnik | |
Lotniczy silnik elektrohydrodynamiczny=jonowy | |
Delfino Delphis wrote:
mcmlxxi.xi.xi@gmail.com wrote: Pamiętaj, moc = siła * prędkość. Jednostka napędowa może dawać duży ciąg, ale przy małej prędkości wylotowej - nie da rady rozpędzić samolotu do sensownej prędkości. Coś jak np. wirnik nośny śmigłowca. |
|
Data: 2013-04-07 13:41:11 | |
Autor: TJ_Blues | |
Lotniczy silnik elektrohydrodynamiczny=jonowy | |
On Sunday, April 7, 2013 2:28:27 PM UTC-4, Krzysiek wrote:
Pamiętaj, moc = siła * prędko¶ć. Jednostka napędowa może dawać duży ci±g, No dobrze, troche inny przyklad; rakieta napedzana zwyklym silnikiem chemicznym o predkosci wylotowej gazow ok. Mach 2.5 (liczonej dla tych gazow w dyszy), rozpedza sie do 7.9km/s. Przyklad smiglowca nie jest najszczesliwszy, bo ograniczenia predkosci wynikaja z samej jego konstrukcji; np. przekracznanie pred. dzwieku przez nacierajaca lopate i przeciagniecie powracajacej lopaty. Z tymi predkosciami to istnieje pewien "myk", pozwalajacy np. zaglowkom plynac szybciej od wiatru. No i pytanie zasadnicze: ile wynosi "sensowna predkosc"? :-) cheers |
|
Data: 2013-04-08 07:06:06 | |
Autor: Krzysztof Rudnik | |
Lotniczy silnik elektrohydrodynamiczny=jonowy | |
TJ_Blues wrote:
On Sunday, April 7, 2013 2:28:27 PM UTC-4, Krzysiek wrote: Ale rakieta rozpędza też paliwo i utleniacz. Silnik lotniczy działa w powietrzu - w czasie lotu to powietrze ma już jakąś prędkość początkową, silnik musi nadać mu jeszcze większą. Np. rozpędzenie od 100 do 200 pochłania więcej energii niż od 0 do 100. 3 razy więcej.
Oczywiście nie chodzi mi o poziomy napęd, a o uzyskanie dużego ciągu przy w miarę niedużej mocy. |
|
Data: 2013-04-08 17:33:34 | |
Autor: Tomek | |
Lotniczy silnik elektrohydrodynamiczny=jonowy | |
Użytkownik "Krzysztof Rudnik" <rudnik@kki.net.pl> napisał w wiadomości news:kjtj7v$loq$1node1.news.atman.pl... TJ_Blues wrote: Ten warunek spełnić mogą silniki o wysokiej sprawności napędowej. Taki silnik wykorzystuje dużą masę czynnika roboczego przy małej prędkosci wypływu. Wszystkie napędy o niepotrzebnie wysokiej prędkości wylotowej czynnika roboczego w stosunku do prędkosci napędzanego obiektu (typowy przykład to rolniczy odrzutowiec M-15) są niskosprawne napędowo. T. |
|