Data: 2013-06-23 17:35:46 | |
Autor: Smok Eustachy | |
Lot TWA 800 | |
Nie wiem czemu nikt nie odnotował, ale jak donosi CNN się zrobiła chryja:
http://wiadomosci.onet.pl/wideo/dlaczego-doszlo-do-katastrofy-twa-800,130601,w.html To był wypadek zarówno tragiczny, jak i tajemniczy. W 1996 r. samolot rejsowy TWA 800 wybuchł w powietrzu i spadł do morza w pobliżu nowojorskiej wyspy Long Island. Według Narodowej Rady Bezpieczeństwa Transportu przyczyną tragedii była iskra z wadliwego okablowania, która spowodowała wybuch w głównym zbiorniku paliwa maszyny. Jednak obecnie sześciu emerytowanych śledczych NTSB przerwało milczenie. Skrytykowali oni dotychczasowe ustalenia i wezwali do ponownego otwarcia śledztwa. (TR) |
|
Data: 2013-06-23 18:27:05 | |
Autor: grzech | |
Lot TWA 800 | |
W dniu 2013-06-23 17:35, Smok Eustachy pisze:
Nie wiem czemu nikt nie odnotował, ale jak donosi CNN się zrobiła chryja: W opisywanym wypadku po pierwsze - stwierdzono wybuch - dokładnie go zlokalizowano. W wypadku o który tobie chodzi wybuchu nie stwierdzono i w związku z tym go niezlokalizowano. Wiem, ze to trudne. |
|
Data: 2013-06-23 22:32:39 | |
Autor: Smok Eustachy | |
Lot TWA 800 | |
W dniu 23.06.2013 18:27, grzech pisze:
/.../
O mania prześladowcza. |
|
Data: 2013-06-23 15:30:07 | |
Autor: TJ_Blues | |
Lot TWA 800 | |
On Sunday, June 23, 2013 4:32:39 PM UTC-4, Smok Eustachy wrote:
W dniu 23.06.2013 18:27, grzech pisze: Nie mania przesladowcza tylko odruch warunkowy. Przyzwyczailes nas do tego, ze wszystko ci sie kojarzy.... Grzes po prostu ubiegl twoja odpowiedz. cheers |
|
Data: 2013-06-24 00:55:29 | |
Autor: Smok Eustachy | |
Lot TWA 800 | |
W dniu 24.06.2013 00:30, TJ_Blues pisze:
/.../ O mania prze¶ladowcza. Ho ho ho ho: https://groups.google.com/d/msg/pl.rec.lotnictwo/GL46fbZOo8I/2TkEUGmNghEJ |
|
Data: 2013-06-23 16:16:52 | |
Autor: TJ_Blues | |
Lot TWA 800 | |
On Sunday, June 23, 2013 6:55:29 PM UTC-4, Smok Eustachy wrote:
W dniu 24.06.2013 00:30, TJ_Blues pisze: Jedna jaskolka wiosny nie czyni. Baaaardzo niewiele twoich postow (w liczbach wzglednych i bezwzglednych) mowi o czyms innym niz o - katastrofie rozumu :-) Wz. z tym za kazdym razem rozpoczynajac nowy topic powinienes jasno zadeklarowac o czym chcesz rozmawiac. cheers |
|
Data: 2013-06-24 10:56:33 | |
Autor: Smok Eustachy | |
Lot TWA 800 | |
W dniu 24.06.2013 01:16, TJ_Blues pisze:
/.../ Masz selektywny odbiór rzeczywisto¶ci.Ho ho ho ho: Wz. z tym za kazdym razem rozpoczynajac nowy topic powinienes jasno zadeklarowacLot TWA 800, CNN, chryja - wszystko jasne. |
|
Data: 2013-06-24 12:00:07 | |
Autor: K | |
Lot TWA 800 | |
W dniu 24-06-2013 10:56, Smok Eustachy pisze:
W dniu 24.06.2013 01:16, TJ_Blues pisze: jak wszyscy z wyjatkiem macierewicza i prezesa. |
|
Data: 2013-06-24 12:31:03 | |
Autor: Pawel O'Pajak | |
Lot TWA 800 | |
Witam,
W opisywanym wypadku po pierwsze Tak sie zainteresoalem tematem i cos mi tu nie gra. Najpierw parametry paliwa JET A1 http://www.lotos.pl/321/p,16,c,93/dla_biznesu/paliwa/paliwa_lotnicze/paliwo_lotnicze_jet_a-1 a tam: temp zaplonu 38 oC. To nie jakas pomylka? Przeca to na sloneczku na lotnisku moze sie do tylu nagrzac. Czy tych zbiornikow nie wypelnia sie jakims gazem obojetnym? W czasie wojny Amerykanie wypelniali zbiorniki w swoich mysliwcach chyba CO2, czy azotem i mieli spokoj z zaplonem po trafieniu. Czy na prawde nie ma lepszego miejsca na prowadzenie kabli niz zbiornik? -- Pozdrawiam, Pawel Chorzempa |
|
Data: 2013-06-24 13:06:59 | |
Autor: BQB | |
Lot TWA 800 | |
W dniu 2013-06-24 12:31, Pawel O'Pajak pisze:
Witam, Temperatura zapłonu <> temperatura samozapłonu. Dla przykładu: Alkohol metylowy - temperatura zapłonu - 11 stopni C, temperatura samozapłonu 445 stopni C. Znaczy to tyle, że tego alkoholu nie zapalimy jak będzie mieć temperaturę 0 stopni C. -- Smart PowerBank www.idea4tec.pl |
|
Data: 2013-06-24 21:05:16 | |
Autor: J.F. | |
Lot TWA 800 | |
Dnia Mon, 24 Jun 2013 12:31:03 +0200, Pawel O'Pajak napisa³(a):
Tak sie zainteresoalem tematem i cos mi tu nie gra. Najpierw parametry paliwa JET A1 wbrew nazwie, temperatura zaplonu to jest temperatura przy ktorej stezenie par w powietrzu wystarcza do podtrzymania palenia. Czyli jakby w poblizu otwartej beczki w temperaturze 39C skrzesac iskre, to ryzykujemy sporym wybuchem. A przy 37C mozna zapalic papierosa zapalniczka i nic :-) Czy tych zbiornikow nie wypelnia sie jakims gazem obojetnym? W czasie Chyba sie wypelnia. wojny Amerykanie wypelniali zbiorniki w swoich mysliwcach chyba CO2, czy azotem i mieli spokoj z zaplonem po trafieniu. Wlasciwie to przed wybuchem, gdyby pocisk zapalil opary. Bo jeszcze mieli samouszczelniajace sie zbiorniki, i nawet po trafieniu benzyna nie zalewala kadluba/skrzydel. Czy na prawde nie ma lepszego miejsca na prowadzenie kabli niz zbiornik? chyba nie ma ... i to wcale nie jest takie niebezpieczne. Zeby bylo ciekawiej - samochody osobowe maja w baku pompke. Silnik chlodzony benzyna, komutator sobie radosnie iskrzy w tej benzynie, zestyk rezerwy iskrzy przy wylaczaniu rezerwy ... i nic nie wybucha :-) J. |
|
Data: 2013-06-25 01:41:15 | |
Autor: Pawel O'Pajak | |
Lot TWA 800 | |
Powitanko, wbrew nazwie, temperatura zaplonu to jest temperatura przy ktorej No dobra, pytanie jak dlugo stal z pelnymi zbiornikami na lotnisku, jaka byla temp. i ile czasu lecial juz gdzie jest w okolicach -50. Jakos trudno mi uwierzyc w mozliwosc wybuchu (powstawania par) czegos rownie nielotnego, co "diesel". No chyba, ze jest tak jak w watku o chlodzeniu silnikow i gdzies doszlo do przegrzania punktowo. Dziwny ten wypadek troche, jesli w zbiornikach moze dochodzic do zaplonu paliwa, to powinienem miec kolo chalupy kupe zlomu (mam niedaleko podejscie na 33 EPWA). Pozdroofka, Pawel Chorzempa -- "-Tato, po czym poznaæ ma³± szkodliwo¶æ spo³eczn±? -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mro¿ek) ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE: moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com |
|
Data: 2013-06-25 20:31:20 | |
Autor: J.F. | |
Lot TWA 800 | |
Dnia Tue, 25 Jun 2013 01:41:15 +0200, Pawel O'Pajak napisa³(a):
wbrew nazwie, temperatura zaplonu to jest temperatura przy ktorej Wszystko masz w raporcie. Wystartowal po 20-ej, a wiec daleko po "w zamo poludnie", do -50C nie dolecial, ale ponad dwie godziny stal na lotnisku z pracujaca klima - a jej wymienniki sa pod pechowym zbiornikiem. Jakos trudno mi uwierzyc w mozliwosc wybuchu (powstawania par) czegos rownie nielotnego, co "diesel". Jet A1 to chyba cos troche lzejszego niz "diesel". Ale mysle ze dane techniczne nie klamia - skoro temperatura zaplonu jest 38C, to opary osiagaja wystarczajace stezenie. Dziwny ten wypadek troche, jesli w zbiornikach moze dochodzic do zaplonu paliwa, to powinienem miec kolo chalupy kupe zlomu (mam niedaleko podejscie na 33 EPWA). Na podejsciu do zbiorniki schlodzone :-) Jeszcze potrzebujesz czegos znacznie cieplejszego do rzeczywistego zaplonu, i tlenu - mozliwe ze teraz zbiorniki sa wypelnione gazem obojetnym. Ten nie byl - wiec to najwyrazniej rzadkie zjawisko. J. |
|
Data: 2013-06-30 20:21:16 | |
Autor: TJ_Blues | |
Lot TWA 800 | |
On Tuesday, June 25, 2013 2:31:20 PM UTC-4, J.F. wrote:
Jeszcze potrzebujesz czegos znacznie cieplejszego do rzeczywistego Wyglada na to, ze dopiero od 2005r Boeing stosuje system wypelniajacy zbiorniki paliwa azotem. Czy robia tak inni producenci, trudno powiedziec. O azocie jest mowa na koncu Seconds From Disaster - S02E10 - TWA 800 http://www.youtube.com/watch?v=sB1dUfVfoG4 Mowia tam tez o przeprowadzonej symulacji; Postawili Jumbo na plycie lotniska i pozwolono mu tak stac przez 2h w pelnym sloneczku z dzialajaca klimatyzacja. (tak jak mowiles, wyminniki ciepla klimy znajduja sie pod kadlubowym zbiornikiem paliwa). Zainstalowane dotakowe sensory temp. wykazaly ok 120F / 57st C. Stwierdzono rowniez dwie krotkie przerwy w zasilaniu CVR tuz przed koncem zapisu. To mocno sugeruje poprawnosc teorii o zwarciu instalacji elektrycznej w poblizu zbiornika paliwa. cheers |
|