Lokata Rewolwer - uciekać gdzie pieprz rośnie!

Data: 2011-06-06 05:45:50
Autor: Konfabulator
Lokata Rewolwer - uciekać gdzie pieprz rośnie!
NIE POLECAM!

Czarnecki wykombinował niezły numer. Lokata na 24 miesiące, która już po 6
miesiącach zacznie być podjadana podatkiem Belki, oprocentowanie słabe, bo
5,01 i do tego po 6 miesiącach spadnie ono do 4,05 netto. Zerwać da się tylko
przez trzy dni po każdym 3 miesięcznym odnowieniu. Oprocentowanie jest
gwarantowane tylko przez pierwsze 3 miesiące :) Zerwanie w innym momencie -
utrata wszystkich odsetek.

Lokata z rewolwerem przystawionym depozytariuszowi do głowy przez bank:

http://openonline.pl/lokata_rewolwer/
http://openonline.pl/open/doc/lokata_rewolwer.pdf

http://www.getinonline.pl/lokata_rewolwer/
http://www.getinonline.pl/egetin/doc/lokata_rewolwer.pdf

Data: 2011-06-05 23:15:16
Autor: MrMrooz
Lokata Rewolwer - uciekać gdzie pieprz rośnie!
On Jun 6, 7:45 am, " Konfabulator" <kredycik-i-...@gazeta.SKASUJ-
TO.pl> wrote:
NIE POLECAM!

Czarnecki wykombinowal niezly numer. Lokata na 24 miesiace, ktora juz po 6
miesiacach zacznie by podjadana podatkiem Belki, oprocentowanie slabe, bo
5,01 i do tego po 6 miesiacach spadnie ono do 4,05 netto. Zerwac da sie tylko
przez trzy dni po kazdym 3 miesiecznym odnowieniu. Oprocentowanie jest
gwarantowane tylko przez pierwsze 3 miesiace :) Zerwanie w innym momencie -
utrata wszystkich odsetek.

Lokata z rewolwerem przystawionym depozytariuszowi do glowy przez bank:
Chyba troche bzdury piszesz. Nikt nie przystawia rewolweru do głowy,
bo nikt nie każe Ci tej lokaty zakładać. To raz, a dwa - gdzie
znalazłeś info, że oproc. jest stałe/gwarantowane przez 3 miesiące? Ja
tam widzę, że stopa jest stała przez 24 miesiące. Trzy - czy jest już
ostateczna decyzja (ustawa?) co do naliczania podatku dla lokat
założonych przed wejściem nowych przepisów? 4 - czy przy zrywaniu
(przed terminem) innych lokat w openie/getinie jest naliczanie jakiś
odsetek?
Ja bym raczej porównywał to z 3 miesięczną lokatą. Nie jest to może
'super, seuper' oferta, ale i tak chyba ciut lepsza niż inne chwilowo:
oprocentowanie jest wyższe niż optymalnej 3, 6cio i 12sto miesięcznej
w getinie/openie oraz wyższe niż 6cio miesięcznej w pocztowym.

No i ta możliwość zerwania co 3 miesiące - jak się okaże że przepisy
podatkowe są nie korzystne - nie będzie problemu z zakończeniem
lokaty.

Pozdrawiam
Michał M

Data: 2011-06-06 06:26:29
Autor:
Lokata Rewolwer - uciekać gdzie pieprz rośnie!
MrMrooz <zly.adres@gazeta.pl> napisał(a):
Chyba troche bzdury piszesz. Nikt nie przystawia rewolweru do g=B3owy,
bo nikt nie ka=BFe Ci tej lokaty zak=B3ada=E6. To raz,

Wiesz co to jest przenośnia? Czy może w tym kraju już naprawdę niczego nie
uczą w szkołach?

a dwa - gdzie
znalaz=B3e=B6 info, =BFe oproc. jest sta=B3e/gwarantowane przez 3 miesi=B1c=
e? Ja

Na dole był dopisek, że odnawia się na oprocentowaniu Lokaty Optymalnej, ale
wyżej doczytałem sobie, że okres umowny to teoretycznie 24m, więc tu się
pospieszyłem, ale... to gorzej dla zakładających, bo na optymalnej 24m dają
więcej %.

ostateczna decyzja (ustawa?) co do naliczania podatku dla lokat
za=B3o=BFonych przed wej=B6ciem nowych przepis=F3w?

Przecież wiesz, że nie, więc po co to pytanie. Ale nie miej złudzeń, że tej
ustawy nie przepchną w imię sprawiedliwości społecznej i zatykania dziury.

4 - czy przy zrywaniu
(przed terminem) innych lokat w openie/getinie jest naliczanie jaki=B6
odsetek?

Nie wiem i nie wiem też jaki to ma związek z tą konkretną ofertą. Nie
chciałbym w 23 miesiącu mieć konieczności skorzystania z pieniędzy i oddać
wszystkich odsetek... W przypadku 3M taka strata jest nieporównywalnie mniejsza.

'super, seuper' oferta, ale i tak chyba ciut lepsza ni=BF inne chwilowo:
oprocentowanie jest wy=BFsze ni=BF optymalnej 3, 6cio i 12sto miesi=EAcznej
w getinie/openie oraz wy=BFsze ni=BF 6cio miesi=EAcznej w pocztowym.

Meritum Bank - 5,28/5,30 na 6M.

No i ta mo=BFliwo=B6=E6 zerwania co 3 miesi=B1ce - jak si=EA oka=BFe =BFe p=
rzepisy
podatkowe s=B1 nie korzystne - nie b=EAdzie problemu z zako=F1czeniem
lokaty.

To zależy, bo ostatnia taka lokata była "zrywalna" przez telefon, a dodzwonić
w dni "zrywalności" się nie dało...

Data: 2011-06-06 21:29:44
Autor: MrMrooz
  <kredycik-i-wio@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a): ...
Wiesz co to jest przenośnia? Czy może w tym kraju już naprawdę niczego nie
uczą w szkołach?
Czego ucza teraz to przyznam  ze nie wiem. Tak jakos ten pierwszy post nie wygladal mi na przenosnie, wiec mea culpa.

[...]
Daja wiecej, ale nie mozna bez konsekwencji (utraty odsetek) zerwac przed uplywem 2 lat, a tu tak.

> [...]

ustawy nie przepchną w imię sprawiedliwości społecznej i zatykania dziury.
Nie mam zludzen i pewnie ta ustawa wejdzie. Ale czy obejmie lokaty zalozone teraz - nie mam juz takiej pewnosci.

> [...]

chciałbym w 23 miesiącu mieć konieczności skorzystania z pieniędzy i oddać
wszystkich odsetek... W przypadku 3M taka strata jest nieporównywalnie
To prawda, ale tu raczej porownywalbym z lokata 24 miesieczna - a przy takiej nie masz nawet mozliwosci zerwania po 21 miesiacach - a rewolwer to daje.
To zależy, bo ostatnia taka lokata była "zrywalna" przez telefon, a
dodzwonić
w dni "zrywalności" się nie dało...
Mozliwe, poprzedniego rewolwera mialem jednego na minimalna kwote i dotrwal do konca. Dla mnie ten rewolwer to taka 3 miesieczna lokata z automatycznym 7mio krotnym odnowieniem :-)

Pozdrawiam
Michał M

Data: 2011-06-06 08:05:56
Autor: Waldek

Użytkownik " Konfabulator" <kredycik-i-wio@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:ishpid$gtn$1inews.gazeta.pl...

NIE POLECAM!
Czarnecki wykombinował niezły numer. Lokata na 24 miesiące, która już po 6

Jak ktos widzi lokate na 24 miesiace to na ogol nawet nie czyta dalej  ;P
No ale moze licza na jakies losio-jelonki ;)

Data: 2011-06-06 09:36:43
Autor: zlotowinfo
[...]

gdzie pisze że oprocentowanie spadnie? stałe 6,5% na 24 miesiące
więc dość dobra oferta, gdy wejdzie podatek będzie to 5,01%

w sumie jak oni liczą chyba pomylili z vat 23%
6,5*0,77 =5,005 czyli te 5,01%

Data: 2011-06-06 09:43:55
Autor: Bogdan
Lokata Rewolwer - uciekać gdzie pieprz rośnie!
Ciekawe czy będzie 1 zł za każde
odnowienie - przedłużenie ?

Data: 2011-06-06 10:07:29
Autor: Bartnick
Lokata Rewolwer - uciekać gdzie pieprz rośnie!
Cześć,
gdzie pisze że oprocentowanie spadnie? stałe 6,5% na 24 miesiące
więc dość dobra oferta, gdy wejdzie podatek będzie to 5,01%

W tym sęk, że nominalne oprocentowanie to 5,01%. Czyli od 1 stycznia będzie to 5,01 - 19%, a to już raczej nie będzie dobra oferta.

W sumie przed chwilą skończyły mi się poprzednie Rewolwery, które były całkiem fajnym rozwiązaniem.
Dodatkowo stałe oprocentowanie 7% było generalnie całkiem przyzwoite.
Teraz niestety nie jest już tak atrakcyjnie i chyba się nie zdecyduję.

Pozdrawiam
Bartnick

Data: 2011-06-06 10:18:52
Autor: ikarek
Użytkownik "zlotowinfo" <usuntousun@go2.pl> napisał w wiadomości news:isi02b$6s0$1inews.gazeta.pl...
gdzie pisze że oprocentowanie spadnie? stałe 6,5% na 24 miesiące
więc dość dobra oferta, gdy wejdzie podatek będzie to 5,01%

Nie... oprocentowanie jest 5,01%, co *odpowiada* 6,5%
na "zwykłej" (zwykła = z podatkiem i bez dziennej kapitalizacji).
Gdy podatek obejmie tę lokate, do realne oprocentowanie
spadnie do 4 z czymś.

w sumie jak oni liczą chyba pomylili z vat 23%
6,5*0,77 =5,005 czyli te 5,01%

Nie chce mi się szukać wzoru, ale źle liczysz. Musisz wyjść od
oprocentowania 5,01 z *dzienną* kapitalizacją i zobaczyć,
jakiemu oprocentowaniu bez kapitalizacji, a za to z podatkiem,
ono odpowiada (= 6,5%).

Data: 2011-06-06 12:34:20
Autor: zlotowinfo
Użytkownik "ikarek" <lisz@poczta.spamerzy.to.brudasy.onet.pl> napisał w wiadomości news:isi2he$onf$1news.onet.pl...
[...]

oprocentowanie jest 5,01%, gdy wejdzie belkowe będzie to 4,06%

przyznaję zakręcili mnie, już chciałem inne likwidować
netto 5,01% to byłoby wcale nie najgorzej
przy możliwości likwidacji co 3m

Data: 2011-06-07 18:18:08
Autor: Arek
zlotowinfo napisał(a) w wiadomości: ...
[...]

Zależy za jaki okres liczyć jak liczyć bo prawie 7 pierwszych
miesięcy bez podatku.
Był już w OF rewolwer na podobnych zasadach na 24 mies. na 7%
(z podatkiem). O ile pamiętam odsetki się nie kapitalizowały ani
co 3 mies. ani co rok. - po 2 latach dostawało się dokładnie tyle
odsetek ile wynikało z oprocentowania pomniejszone o podatek.
Teraz ma być z kap. codzienną.
Nominalne 5,01% to rzeczywiste 5,14% po roku. po 2 latach 10,54%
czyli 5,27% rocznie co odpowiada 6,50% (nominalne) bez kapitalizacji
z podatkiem.

Jeżeli podatek wejdzie jak proponują to opodatkowane będą odsetki
kapitalizowane po 1.01.2012. Przy czym zaokraglanie w górę może
trochę popsuć obliczenia bo trzeba podstawiać konkretne kwoty.

Arek

Data: 2011-06-07 11:44:49
Autor: pawel
Lokata Rewolwer - uciekać gdzie pieprz rośnie!
Je eli podatek wejdzie jak proponuj to opodatkowane b d odsetki
kapitalizowane po 1.01.2012. Przy czym zaokraglanie w g r mo e
troch popsu obliczenia bo trzeba podstawia konkretne kwoty.

Arek

A czy nie jest tak, ze lokaty zalozone przed 1.01.2012 beda dalej z
tego podatku zwolnione a podatek bedzie dotyczyl tylko lokat
zalozonych po tej dacie? Prawo dziala wstecz?

Pawel

Data: 2011-06-07 23:54:06
Autor: zlotowinfo
Lokata Rewolwer - uciekac gdzie pieprz rosnie!
Uzytkownik "pawel" <pasztab@gmail.com> napisal w wiadomosci news:5cfdd87c-e117-4187-9b72-cac901079c7616g2000yqy.googlegroups.com...
[...]

to jest lokata z dziennym naliczanem z umowa na dlugi okres
wiec gdzie tu dzialanie prawa wstecz

Data: 2011-06-09 18:07:13
Autor: Arek
zlotowinfo napisał(a) w wiadomoœci: ...
[...]

Odsetki nie sa zwolnione od podatku! To tylko wykorzystanie zaokraglen w
obliczeniach wg obecnej ordynacji daje taka mozliwosc. Co za tym idzie okres
samej umowy nie ma znaczenia. Liczy sie data naliczenia odsetek - naliczane sa
codziennie. Do konca roku podatek od nich naliczany po staremu (czyli = 0), po
nowym roku (o ile sie zmieni) po nowemu.
  Co do "rewolwera": nominalne 5,01% - nie szukalem, ktos daje wiecej na 6 mies.?
Po 3 lub 6 miesiacach mozna sobie zerwac gdy okaze sie, ze zmiany w ordynacji
sa przyklepane. Podejrzewam, ze bank moze wtedy cos zaoferowac ciekawego...
  A jeszcze troche i oplacac sie bedzie zalozenie lokaty niezmiennej. Rozwazalem
to w watku z 25.05.2011
"Czy beda zmiany w ordynacji ("uszczelnienie Belki")? - pól zartem, pól serio"
ale warunki (oprocentowania) sie juz zmienily.

Arek

Data: 2011-06-09 16:32:31
Autor:
Arek <abcdek@poczta.onet.pl.usun_cde> napisał(a):
  Co do "rewolwera": nominalne 5,01% - nie szukalem, ktos daje wiecej na 6 mies
.?

Meritum daje 5,25/5,30.

Data: 2011-06-09 00:32:52
Autor: RobertS
Lokata Rewolwer - uciekać gdzie pieprz rośnie!

przyznaję zakręcili mnie, już chciałem inne likwidować
netto 5,01% to byłoby wcale nie najgorzej
przy możliwości likwidacji co 3m

ale możesz ją po 3 miesiącach zlikwidować i zgarnąć odsetki (5,01%) tylko za ten okres, do tego czasu mogą pojawić się bardziej interesujące oferty ;-)

nie traktuję tej lokaty jak 24 miesięcznej, po 3 miesiącach ją skasuję ;-)
RobertS

Lokata Rewolwer - uciekać gdzie pieprz rośnie!