Data: 2012-04-22 17:15:46 | |
Autor: ### | |
Likwidacja stowarzyszenia | |
Stowarzyszenie ma osobowość prawną, jest wpisane
do KRS. Nigdy nie prowadziło działalności gospodarczej i nigdy nie zatrudniało nikogo na umowę o pracę. Zawierało jedynie umowy o dzieło. Stowarzyszenie nie posiada oddziałów terenowych. Mam następujące pytania: - co to znaczy, że w okresie likwidacji stowarzyszenie nie może prowadzić działalności statutowej - co może robić, a czego nie? W szczególności, na co można wydawać pieniądze z konta stowarzyszenia? - na ile dokładnie trzeba w uchwale określić co stanie się z pozostałym majątkiem stowarzyszenia (pieniądze, sprzęt), np. czy trzeba podać konkretny dom dziecka ? Kiedy się o tym decyduje ? Czy obdarowany i/lub stowarzyszenie będą musiały zapłacić podatek, a jeśli tak, to w jakiej wysokości ? Cena sprzętu nie przekraczała 3100 zł i w większości był kupiony w 2008 r. - gdzie i jak długo należy przechowywać poszczególne rodzaje dokumentów z działalności stowarzyszenia ? Dokumentów z jakiego okresu wstecz to dotyczy ? Kogo i kiedy należy poinformować o miejscu i okresie przechowywania dokumentów ? Z góry dziękuję za odpowiedź. |
|