Grupy dyskusyjne   »   pl.biznes.banki   »   Lenistwo umys³owe

Lenistwo umys³owe

Data: 2020-07-13 14:39:59
Autor: J.F.
Lenistwo umys³owe
U¿ytkownik "witrak()"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:86eee2af-6a98-4ed4-9cab-4c07e5158a45o@googlegroups.com...
Lenistwo umyslowe pleni siê w bankach jak rdest japoñski - jest nie do wykorzenienia.
Naj¶wie¿szy przyk³ad - Citi.
Otó¿ kazano im (pomijam ¿e te¿ jest to skutek lenistwa umys³owego tyle ¿e Komisji Europejskiej...) ¿±daæ dodatkowego potwierdzenia to¿samo¶ci u¿ytkownika, przy dostêpie do danych starszych ni¿ 3 m-ce.
Có¿ wiêc robi Citi? Modyfikuje system, oczywi¶cie. Jak? Ano tak, ¿e ¿±danie potwierdzenie to¿samo¶ci (którego obs³uga zaczyna siê od zapytania, czy wys³aæ SMS z kodem potwierdzaj±cym - tak, jak to by³o robione wcze¶niej, gdy do takiej sytuacji dochodzi³o wy³±cznie, gdy u¿ytkownik jawnie wybra³ okres powy¿ej roku wstecz) jest wy¶wietlane od razu po sprawdzeniu, ¿e ostatnia operacja jest starsza ni¿ 3 m-ce!
W ten sposób, je¶li kto¶ przez 3 m-ce nie p³aci³ kart±, to zaraz po zalogowaniu dostaje propozycjê nie do odrzucenia: pytanie czy chce dostaæ SMS potwierdzaj±cy to¿samo¶æ! Genialne, prawda?

Nawet jak placiles, to i tak dostajesz - chyba maja jakis limit pozycji historii na stronie i jak ta liczba siega ponad 3m, to pytanie i sms.

ale ... sms przyszedl, nie wpisujesz, pokazuje sie historia z 3m.

Zreszta podobnie jest w inteligo - historia z konta oszczednosciowego zaraz chce sms przysylac, bo konto dawno nie uzywane.

O przepraszam - nie jest. Albo poprawili, albo mi sie bank pomylil.

Zwróci³em im uwagê na kretynizm takiego rozwi±zania i dosta³em "wyt³umaczenie" - i tu drugi objaw lenistwa umys³owego (a mo¿e ju¿ ociê¿a³o¶ci pisz±cych skrypty?).
"W nawi±zaniu ... chcia³bym wyja¶niæ, ¿e Dyrektywa PSD2 ... nak³ada na banki ....

W przypadku rachunków/kart, na których zaksiêgowana jest niewielka ilo¶æ transakcji, operacja sprzed okresu powy¿ej 90 dni mo¿e pojawiaæ siê ju¿ na pierwszym ekranie zestawienia - st±d pro¶ba o wprowadzenie kodu jednorazowego bezpo¶rednio po wej¶ciu w dany rachunek/kartê.

Z uwagi na konieczno¶æ spe³nienia wymogów regulacyjnych nie mo¿emy niestety wy³±czyæ dodatkowej autoryzacji w serwisie Citibank Online. Bank musi dostosowaæ siê do obowi±zuj±cego prawa."

Czy oni zak³adaj±, ¿e klient jest tak samo têpy jak oni?

ale o co chodzi ? Dyrektywa naklada :-)

Chcialbys, zeby sie ograniczyli do 3 miesiecy i nie pytali o kod ?
To trzeba bylo inteligentnie napisac :-P

Albo uzywac karty, to nie bedziesz mial klopotow :-P

J.

Lenistwo umys³owe

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona