Legionella i odkażanie CWU

Data: 2009-04-04 22:30:01
Autor: JerzyN
Legionella i odkażanie CWU
Jan Werbiński pisze:
Zakładając utrzymywanie temperatury CWU na poziomie 45 stopni, co ile dni należy podgrzać instalację do 70 stopni, żeby ją odkazić? Nie mogę nic znaleźć na sieci na temat częstości dezynfekcji.

Legionella w wewnętrznej sieci?
:-)))

cyt.: "Ludzie zarażają się w wyniku inhalacji kropelek zakażonej wody, szczególnie spływającej z wież chłodzących, parowników czy skraplaczy systemów klimatyzacyjnych."
ENiT
--
pozdr. Jerzy

Data: 2009-04-04 22:52:04
Autor: witek
Legionella i odkażanie CWU

Użytkownik "JerzyN" <007@megapolis.pl> napisał w wiadomości news:49d7c350$0$29427$f69f905mamut2.aster.pl...
Jan Werbiński pisze:
[...]

A i owszem, gdy temp. wody w instalacji jest poniżej 50 stopni i powyżej 20,
może rozwinąć się legionella.

cyt.: "Ludzie zarażają się w wyniku inhalacji kropelek zakażonej wody, szczególnie spływającej z wież chłodzących, parowników czy skraplaczy systemów klimatyzacyjnych."

Wystarczy prysznic, albo jaccuzi, żeby sobie zrobić inhalację
z legionelli.

Witek

Data: 2009-04-04 23:54:37
Autor: JerzyN
Jan Werbiński pisze:
[...]

Znasz choć jeden przypadek? Bo ja nie.

cyt.: "Ludzie zarażają się w wyniku inhalacji kropelek zakażonej wody, szczególnie spływającej z wież chłodzących, parowników czy skraplaczy systemów klimatyzacyjnych."

Wystarczy prysznic, albo jaccuzi,

U brudasów i owszem może się trafić ale i w to watpię.

żeby sobie zrobić inhalacjęz legionelli.

Gotujesz wodę w *jacuzzi* lub polewasz wrzątkiem prysznic?
;-)
--
pozdr. Jerzy

Data: 2009-04-05 07:50:56
Autor: Marek Dyjor
Legionella i odkażanie CWU
JerzyN wrote:

[...]

hm mamy kilka przypadków wykrycia legionnelli w wodociągach.

żeby sobie zrobić inhalacjęz legionelli.

Gotujesz wodę w *jacuzzi* lub polewasz wrzątkiem prysznic?
;-)

jacuzzi sie dezynfekuje co jakiś czas.

Data: 2009-04-05 08:01:14
Autor: Panslavista
Legionella i odkażanie CWU
Użytkownik "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
JerzyN wrote:

> [...]

hm mamy kilka przypadków wykrycia legionnelli w wodociągach.

> Gotujesz wodę w *jacuzzi* lub polewasz wrzątkiem prysznic?

Można użyć chloraminy, metabisulfatu sodu lub perhydrolu.

Data: 2009-04-05 08:45:16
Autor: Jan Werbiński
Legionella i odkażanie CWU
Zatem raz na tydzień podwyższyć temperaturę do 75 i wystarczy?

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2009-04-05 09:48:20
Autor: Marek Dyjor
Legionella i odkażanie CWU
Jan Werbiński wrote:
Zatem raz na tydzień podwyższyć temperaturę do 75 i wystarczy?

imho wystarczy. problem legionelli w zasobnika wziął sie chyba od tego że obecnie wiele osób ma duże zasobniki w których trzyma ze względów na oszczędność energii chłodniejszą wodę (taką wsam raz) gdy mamy małe zasobniki to zwykle i tak grzejemy je na full.

dodam tylko ze warto sie zastanowić czy nie zamontować zaworu termoregulacyjnego mieszającego na wyjściu z zasobnika ustawione np na 50 st tak aby sie tą gorącą wodą nie poparzyć.

Data: 2009-04-05 22:44:43
Autor: JerzyN
Legionella i odkażanie CWU
Marek Dyjor pisze:
Jan Werbiński wrote:
Zatem raz na tydzień podwyższyć temperaturę do 75 i wystarczy?

imho wystarczy. problem legionelli w zasobnika wziął sie chyba od tego że [...]

Znasz kogoś kto ma ten problem?
Ja nie, a mam taki zasobnik od ponad 20 lat i zero problemu przy temp. ok. 40* C.
--
pozdr. Jerzy

Data: 2009-04-05 22:56:28
Autor: Marek Dyjor
Legionella i odkażanie CWU
JerzyN wrote:
Marek Dyjor pisze:
Jan Werbiński wrote:
[...]

nie wiem.  Też myślę, że to jest trochę rozdmuchany problem ale... z drugiej strony kilka opisanych w porasie przypadków legionelli w wodzie cwu już było.

istnieje prawdopodobieństwo że zakażenia sie zdarzają od dawna tylko zwykle nikt nie robi żadnych badań bakteriologicznych jak ma coś co wygląda jak grypa i przechodzi po zwykłej kuracji.

Salmonellą też sie często zatruwamy i nawet nie wiemy że to salmonelloza tylko mówimy strułem sie trochę.

Data: 2009-04-05 23:26:16
Autor: JerzyN
Legionella i odkażanie CWU
Marek Dyjor pisze:
JerzyN wrote:
Marek Dyjor pisze:
Jan Werbiński wrote:
[...]

Tia, sam bym napisał jak by mi dobrze zapłacili.
;-)

istnieje prawdopodobieństwo że zakażenia sie zdarzają od dawna tylko zwykle nikt nie robi żadnych badań bakteriologicznych jak ma coś co wygląda jak grypa i przechodzi po zwykłej kuracji.

To nie jest wykluczone, to jest nawet możliwe jeśli instalacja jest źle wykonana i ma tzw. ślepe odnogi.

Salmonellą też sie często zatruwamy i nawet nie wiemy że to salmonelloza tylko mówimy strułem sie trochę.

Przesada nie jest wskazana, salmonella ma współbraci.
--
pozdr. Jerzy

Data: 2009-04-05 23:59:21
Autor: Jan Werbiński
Legionella i odkażanie CWU
Użytkownik "JerzyN" <007@megapolis.pl> napisał w wiadomości news:49d9183c$0$29477$f69f905mamut2.aster.pl...
Marek Dyjor pisze:
Jan Werbiński wrote:
[...]

Co roku w Polsce na legionellę umiera kilkanaście osób, czyli >1000000% więcej niż na głośne w mediach chorobę wściekłych krów, lub ptasią grypę. Kto by się tam nimi przejmował, przecież umarli głosu nie mają.

Data: 2009-04-06 08:48:27
Autor: Marek Dyjor
Marek Dyjor pisze:
Jan Werbiński wrote:
> [...]

>1000000% więcej niż na głośne w mediach chorobę wściekłych krów, lub
ptasią grypę. Kto by się tam nimi przejmował, przecież umarli głosu

a wiesz ile osób umiera na grypę?

Data: 2009-04-06 16:47:42
Autor: Jan Werbiński
Legionella i odkażanie CWU
Użytkownik "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:grc8l5$1oc$1news.onet.pl...
a wiesz ile osób umiera na grypę?

Tak, ale to już NTG.

Data: 2009-04-07 21:57:34
Autor: JerzyN
Marek Dyjor pisze:
Jan Werbiński wrote:
> [...]

>1000000% więcej niż na głośne w mediach chorobę wściekłych krów, lub
ptasią grypę. Kto by się tam nimi przejmował, przecież umarli głosu

Na te zwykłą? Wbrew pozorom sporo bo liczy się w setkach.
Na ptasią i legionellę nie więcej niż 10 osób w skali roku, czasami nawet razem wzięte.

--
pozdr. Jerzy

Data: 2009-04-05 12:35:38
Autor: JerzyN
Legionella i odkażanie CWU
Marek Dyjor pisze:
JerzyN wrote:

[...]

:-)
Są ich całe legiony i...
Zresztą co ja się będę męczył, tu masz dobre opracowanie*:
http://www.nucleagena.pl/oferta/wykonywane_badania/legionella.html

żeby sobie zrobić inhalacjęz legionelli.

Gotujesz wodę w *jacuzzi* lub polewasz wrzątkiem prysznic?
;-)

jacuzzi sie dezynfekuje co jakiś czas.

No i tak być powinno. A jeszcze lepiej po dłuższym nieużywaniu zrobić pusty przebieg.
--
pozdr. Jerzy
*Cała reszta wisząca w sieci to wielokrotnie powielany bełkot marketingowy,gdzieś nawet piszą, że to choroba zakaźna.

Data: 2009-04-05 09:55:45
Autor: Boombastic
Legionella i odkażanie CWU
Znasz choć jeden przypadek? Bo ja nie.

Właśnie niedawno zamknięto ciepłą wodę w całym akademiku w Warszawie właśnie z powodu legionelli.

Data: 2009-04-05 12:39:42
Autor: JerzyN
Legionella i odkażanie CWU
Boombastic pisze:
Znasz choć jeden przypadek? Bo ja nie.

Właśnie niedawno zamknięto ciepłą wodę w całym akademiku w Warszawie właśnie z powodu legionelli.

Jej nadmiar to jest skutek, a jaka była przyczyna wystąpienia?
--
pozdr. Jerzy

Data: 2009-04-05 12:54:53
Autor: JerzyN
Legionella i odkażanie CWU
Boombastic pisze:
Znasz choć jeden przypadek? Bo ja nie.

Właśnie niedawno zamknięto ciepłą wodę w całym akademiku w Warszawie właśnie z powodu legionelli.

Akademik w domku jednorodzinnym?
Ciekawe.

--
pozdr. Jerzy

Data: 2009-04-11 21:36:03
Autor: Marex
Legionella i odkażanie CWU
JerzyN <007@megapolis.pl> napisał(a):
Boombastic pisze:

Akademik w domku jednorodzinnym?
Ciekawe.
    Stawiam na trudny dostęp do  m y d ł a..

Data: 2009-04-05 10:56:54
Autor: witek
Legionella i odkażanie CWU

Jan Werbiński pisze:
[...]

Ze strony: http://www.mezar.com.pl/legionella/index.html:

"8 lutego 2005 rzecznik prasowy Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Gdansku poinformowal, iz w czasie kontroli wody prowadzonej w okolo 30 hotelach na Pomorzu stwierdzono obecnośc bakterii Legionella pneumophila, wywolujących tzw. chorobe legionistów (legionelloze).
Kontrole byly prowadzone po wystąpieniu objawów choroby legionistów u niemieckiego turysty, powracającego z Gdanska. W kilku hotelach ilości bakterii byly na tyle duze, ze podjeto decyzje o czyszczeniu i dezynfekcji sieci wodnej."

[...]

Legionella, to dosyć powszechna bakteria. Wystarczy zapewnić jej
wilgoć i przyjemne ciepełko, żeby sobie rosła zdrowo.

Gotujesz wodę w *jacuzzi* lub polewasz wrzątkiem prysznic?

Jacuzzi nie mam, więc nie mam tego problemu, a ponieważ mieszkam
w bloku i gorąca woda ma ponad 50 stopni, to nie muszę niczego
dezynfekować.

Pozdrawiam,
Witek

Data: 2009-04-05 13:20:05
Autor: JerzyN
Legionella i odkażanie CWU
witek pisze:
[...]
Legionella, to dosyć powszechna bakteria. Wystarczy zapewnić jej
wilgoć i przyjemne ciepełko, żeby sobie rosła zdrowo.

Ale żeby się nią zarazić trzeba jeszcze spełnić parę warunków.

[...]

Ty nie bo inni to dla ciebie zrobili.
;-)
Problem legionelli dotyczy miejsc użyteczności publicznej, głównie szpitali, sanatoriów i hoteli (łaźni).