Data: 2011-11-15 14:36:43 | |
Autor: Hum | |
Laptop - dysk gwarancja ? | |
Witam,
Otoz mam laptop, mam i dysk w laptopie. Dysk wlasnie sobie ubzdural ze zacznie padac. Laptop 2-letni, po gwarancji. Dysk WD WD5000BEVT, w marcu przyszlego roku bedzie mial trzy lata. I w zwiazku z tym, mam pytanie. Czy posiadam nadal gwarancje na ten dysk, czy juz nie ? Sprawdzalem w sieci, i dyski WD maja 3-letnia gwarancje. Natomiast rozmawiajac ze sprzedawca mojego laptopa, uzyskalem odpowiedz, ze nie, jedyne co mi moga zaproponowac, to darmowy serwis; za czesci musze jednak placic. To jak to jest ? Pozdrawiam, Hum -- |
|
Data: 2011-11-15 16:27:01 | |
Autor: Rafal | |
Laptop - dysk gwarancja ? | |
On 2011-11-15 15:36, Hum wrote:
Witam, Warunki gwarancji w 100% okresla sprzedawca/producent w stosunku do produktu jakim jest laptop. One rozszerzaja Twoje uprawnienia w stosunku do ustawowych (zgodnosc towaru z umowa) Jedyne co bym ewentualnie sprawdzil to serwis przez WD, ale daje jakies 1% szans. a) moga zadac dowodu zakupu dysku (Ty takowego nie masz), b) w bazie danych zapewne maja info, ze ten dysk poszedl do producenta a nie dystrybutorow. Tak czy owak warto sprobowac. Takze sprzedawca/sklep ma racje. Dlaczego tak sie dzieje? (Przyklad wymyslony) producent laptopow porozumiewa sie z producentem dyskow na stale dostawy, w ramach negocjacji WD moze dac krotsze okresy gwarancji (to jest porozumienie miedzy firmami), inne tez sa ceny takich dyskow. Chcesz miec 3 lata gwarancji, kup dysk osobno. -- Western Digital Silver Partner - http://luktronik.pl/ |
|
Data: 2011-11-15 16:44:20 | |
Autor: | |
Laptop - dysk gwarancja ? | |
No to zmartwiliscie mnie, chlopaki.
Ide poszukac jakiegos SSD. Hum -- |
|
Data: 2011-11-15 18:10:50 | |
Autor: Radosław Sokół | |
Laptop - dysk gwarancja ? | |
W dniu 15.11.2011 17:44, humbukus1313@NOSPAM.gazeta.pl pisze:
No to zmartwiliscie mnie, chlopaki. Żeby jeszcze szybciej "padł"? ;-) -- |""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""| | Radosław Sokół | http://www.grush.one.pl/ | | | Politechnika Śląska | \........................................................../ |
|
Data: 2011-11-17 22:23:51 | |
Autor: | |
Laptop - dysk gwarancja ? | |
Radosław Sokół <rsokol@magsoft.com.pl> napisał(a):
W dniu 15.11.2011 17:44, humbukus1313@NOSPAM.gazeta.pl pisze: Jakos niedobrze mi sie robi jak mialbym kupowac kolejny taki sam HDD ;) No i przy tych cenach. -- |
|
Data: 2011-11-17 22:26:47 | |
Autor: | |
Laptop - dysk gwarancja ? | |
Radosław Sokół <rsokol@magsoft.com.pl> napisał(a):
W dniu 15.11.2011 17:44, humbukus1313@NOSPAM.gazeta.pl pisze: Kingstony V100 sa w calkiem przyzwoitych cenach i maja 3 - letnią gwarancję. -- |
|
Data: 2011-11-23 17:33:41 | |
Autor: Radosław Sokół | |
Laptop - dysk gwarancja ? | |
W dniu 17.11.2011 23:26, humbukus1313@NOSPAM.gazeta.pl pisze:
Kingstony V100 sa w calkiem przyzwoitych cenach i maja 3 - letnią gwarancję. To znaczy? Ja widzę 64 GB za 400 zł gdzieś i 128 GB za ponad 850 zł. Biorąc pod uwagę, że jeszcze niedawno za 300 zł mia- łem 1 TB, a i dzisiaj kupię taki dysk za 500-600 zł najwyżej, te ceny SSD nie są zbyt atrakcyjne ;) Tak mi się widzi, że zalanie fabryk HDD i usilna promocja SSD jest świetnym zagraniem producentów zaniepokojonych wojną cenową na rynku HDD i spadnięciem cen z poziomu niezłych do poziomu śmiesznie niskich. -- |""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""| | Radosław Sokół | http://www.grush.one.pl/ | | | Politechnika Śląska | \........................................................../ |
|
Data: 2011-11-15 17:00:55 | |
Autor: Johnson | |
Laptop - dysk gwarancja ? | |
W dniu 2011-11-15 15:36, Hum pisze:
Masz taka gwarancję jak jest napisane w dokumencie gwarancyjnym -- @2011 Johnson http://db.tt/JzsPUMU https://www.ibard24.com/backup/pl/registration/c99ffb8519213760f162c2b73830481d |
|
Data: 2011-11-15 18:12:29 | |
Autor: Radosław Sokół | |
Laptop - dysk gwarancja ? | |
W dniu 15.11.2011 15:36, Hum pisze:
I w zwiazku z tym, mam pytanie. Czy posiadam nadal gwarancje na ten dysk, czy Nigdy nie posiadałeś gwarancji na dysk. Posiadałeś gwarancję na cały zestaw komputerowy, którego dysk jest jednym z pod- zespołów. Skoro gwarancja się skończyła, zostaje Ci wymiana dysku na własną rękę. Jest to jeden z powodów, dla których tak często odradzam kupno gotowych komputerów z "dolnej półki" (a szczególnie komputerów przenośnych wykorzystywanych w zasadzie stacjo- narnie). -- |""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""| | Radosław Sokół | http://www.grush.one.pl/ | | | Politechnika Śląska | \........................................................../ |
|
Data: 2011-11-15 19:00:49 | |
Autor: Tomek | |
Laptop - dysk gwarancja ? | |
W dniu 2011-11-15 18:12, Radosław Sokół pisze:
W dniu 15.11.2011 15:36, Hum pisze: racja, dlatego ja kupuje sobie laptopy w częściach i sam składam w domu. Złożyłem już moim znajomym kilkanaście takich lapów i wszystkie do dzisiaj działają pozdro |
|
Data: 2011-11-15 22:06:52 | |
Autor: Radosław Sokół | |
Laptop - dysk gwarancja ? | |
W dniu 15.11.2011 19:00, Tomek pisze:
racja, dlatego ja kupuje sobie laptopy w częściach i sam składam w domu. Akurat w przypadku komputerów przenośnych nie polecałbym aż tak składania na własną rękę, choć oczywiście jest to w pew- nym zakresie ("kadłubki") jak najbardziej możliwe i czasem opłacalne. Bardziej chodzi mi o to, że: a) kupując komputer przenośny nie można liczyć, że zastąpi on stacjonarny, a próba takiego zastąpienia często pro- wadzi do skrócenia żywotności sprzętu, b) kupując komputer przenośny trzeba wciąż liczyć się z du- żym wydatkiem -- obecnie bez 3000 zł raczej bym nie za- czynał wybierania sprzętu, bo poniżej tego progu jest masówka o przeciętnej jakości i wyposażeniu. -- |""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""| | Radosław Sokół | http://www.grush.one.pl/ | | | Politechnika Śląska | \........................................................../ |
|
Data: 2011-11-17 22:14:52 | |
Autor: | |
Laptop - dysk gwarancja ? | |
b) kupując komputer przenośny trzeba wciąż liczyć się z du- No no no, tylko zadne z dolnej polki. Kupowalem go dwa lata temu i kosztowal mnie ponad 5 000. Po prostu HP to szajs, jesli pozwala sobie na takie numery. Zanim cos napiszesz, to sie zastanow czy masz racje. -- |
|
Data: 2011-11-23 17:43:07 | |
Autor: Radosław Sokół | |
Laptop - dysk gwarancja ? | |
W dniu 17.11.2011 23:14, humbukus1313@NOSPAM.gazeta.pl pisze:
No no no, tylko zadne z dolnej polki. Kupowalem go dwa lata temu i kosztowal Owszem, komputery przenośne HP na tej grupie występują czę- sto, jeżeli chodzi o poważne awarie (głównie pęknięcia lutów pod układami BGA). Inna sprawa, że tu nie widzę żadnej winy HP -- uszkodzić mo- że się *każdy* dysk. Dyski WD zresztą mają opinię raczej przeciętnych pod tym względem. Po prostu miałeś pecha. Akurat jesteś tą jedną osobą, której na podstawie szacunków MTBF dysk padł po 700 dniach. Kilkaset innych osób odetchnęło z ulgą i czeka do kolejnej awarii u kogoś ;) -- |""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""| | Radosław Sokół | http://www.grush.one.pl/ | | | Politechnika Śląska | \........................................................../ |
|
Data: 2011-11-15 23:25:49 | |
Autor: Feromon | |
Laptop - dysk gwarancja ? | |
Użytkownik "Tomek" <tomasz.mentzel@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j9u9cj$dp1$1news.icpnet.pl... W dniu 2011-11-15 18:12, Radosław Sokół pisze: LAPTOPY W CZĘŚCIACH? Proszę o szczegóły... Cżęści to laptop, zasilacz, pudełko? Feromon |
|
Data: 2011-11-16 00:28:49 | |
Autor: Marcin Stankiewicz | |
Laptop - dysk gwarancja ? | |
Dnia Tue, 15 Nov 2011 23:25:49 +0100, Feromon na pl.comp.pecet napisał(a):
LAPTOPY W CZĘŚCIACH? Jedno z haseł-kluczy to : Compal :) -- Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ] m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl "O wolności! O wolności! Jakież zbrodnie popełnia się w twoim imieniu! Jeanne Marie Roland de la Platiere (zw. Manon, 1754 - 1793)" |
|
Data: 2011-11-17 14:13:51 | |
Autor: DooMiniK | |
Laptop - dysk gwarancja ? | |
On 15/11/2011 22:25, Feromon wrote:
[...] LAPTOPY W CZĘŚCIACH? Dobierasz sobie klawisze, jakie chcesz mieć - niekótrzy np. preferują mnieć literkę 'A' w czterech miejcach, inni dwie spacje itd. -- Dominik Siedlak (bachus) bachus(at)post(dot)peel |
|
Data: 2011-11-15 21:42:41 | |
Autor: BQB | |
Laptop - dysk gwarancja ? | |
W dniu 2011-11-15 18:12, Radosław Sokół pisze:
W dniu 15.11.2011 15:36, Hum pisze: Przy okazji, jak to jest z zapisem gwarancyjnym na baterię, bo często gwarancja na baterię to 6 miesięcy. |
|
Data: 2011-11-15 22:04:59 | |
Autor: Radosław Sokół | |
Laptop - dysk gwarancja ? | |
W dniu 15.11.2011 21:42, BQB pisze:
Nigdy nie posiadałeś gwarancji na dysk. Posiadałeś gwarancję O co pytasz tym "jak to jest"? :) Bateria jest uznawana za materiał eksploatacyjny, którego sposób użytkowania znacząco wpływa na żywotność. I stąd krótszy okres gwarancyjny, do czego zresztą producent ma święte prawo, bo umowa gwarancyjna jest umową klienta z producentem i wyrazem dobrej woli producenta i jego wiary w określoną trwałość produktu. -- |""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""| | Radosław Sokół | http://www.grush.one.pl/ | | | Politechnika Śląska | \........................................................../ |
|
Data: 2011-11-15 22:43:05 | |
Autor: BQB | |
Laptop - dysk gwarancja ? | |
W dniu 2011-11-15 22:04, Radosław Sokół pisze:
W dniu 15.11.2011 21:42, BQB pisze: Chodziło mi o porównanie baterii i HDD. Ale opisałeś wszystko i to mi wystarcza. |
|
Data: 2011-11-17 15:55:46 | |
Autor: qwerty | |
Laptop - dysk gwarancja ? | |
Użytkownik "Radosław Sokół" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:2011111521050400@grush.one.pl...
Bateria jest uznawana za materiał eksploatacyjny, którego Ale poprzez naciskanie klawiszy też je eksploatujesz. Podświetlenie też się zużywa. Producenci sprzętu rzną, aby było im wygodnie. |
|
Data: 2011-11-17 17:09:20 | |
Autor: Rafal | |
Laptop - dysk gwarancja ? | |
On 2011-11-17 15:55, qwerty wrote:
UĹźytkownik "RadosĹaw SokĂłĹ" napisaĹ w wiadomoĹci grup Socjalistyczne poglÄ dy. PrzecieĹź producent musi zarabiaÄ, to nie instytucja dobroczynna. Poza tym jak siÄ nie podoba, to siÄ nie kupuje. Jezeli bateria za 300zl raz na 3 lata jest problemem, to mozesz sobue dokupic gwarancje na 3 lata ;) -- Western Digital Silver Partner - http://luktronik.pl/ |
|
Data: 2011-11-23 17:36:27 | |
Autor: Radosław Sokół | |
Laptop - dysk gwarancja ? | |
W dniu 17.11.2011 15:55, qwerty pisze:
Użytkownik "Radosław Sokół" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:2011111521050400@grush.one.pl... Nie widzisz różnicy między klawiaturą, którą każdy użytkownik "czuje" pod palcami i wie, kiedy zbyt mocnym naciskaniem roz- wali klawisze czy zetrze opisy, a baterią, która leży zamknię- ta gdzieś na spodzie komputera i nie ujawnia swoich problemów do momentu, gdy zaczyna za krótko "trzymać" albo w ogóle od- mawia posłuszeństwa? Nie widzisz różnicy między klawiaturą, którą producent może teoretycznie zrobić trwalszą i utrzymać jej niezły stan przez cały okres trwania gwarancji, a baterią, w której zachodzą skomplikowane, nie podlegające zbytniej kontroli procesy elektrochemiczne, które bardzo łatwo nieprawidłowym użytko- waniem mogą spowodować zmniejszenie trwałości lub zniszcze- nie ogniw? Wybacz, ale ja te różnice jednak widzę. -- |""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""| | Radosław Sokół | http://www.grush.one.pl/ | | | Politechnika Śląska | \........................................................../ |
|
Data: 2011-11-15 23:22:57 | |
Autor: Feromon | |
Laptop - dysk gwarancja ? | |
Użytkownik " Hum" <humbukus1313@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:j9ttdr$hr4$1inews.gazeta.pl... Witam, Tak czy owak - DANE STRACUSZ - zrób kopię z teo co masz. Potem użyj "HDD Regenerator". Dyski NOWOCZESNE mają zapasowe sektory o których się "fizjologom nie śniło"... Feromon |
|
Data: 2011-11-17 22:21:58 | |
Autor: | |
Laptop - dysk gwarancja ? | |
Tak czy owak - DANE STRACUSZ - zrób kopię z teo co masz. Spokojnie, wszystko co wazne i tak mam juz dawno zarchiwizowane na dyskach zewnetrznych, i to po dwa razy. Najbardziej mi dysku zal (500GB, dwu i polcalowy). Na razie tylko SMART mi zglasza bledy przy rozruchu, czasem sie wiesza. Zaloze go jako drugi, ale pewnie niedlugo odejdzie do krainy wiecznych lowow... Jesli tak sprawa wyglada z laptopami, to nie chce tego widziec na oczy wiecej. Wole kupic obudowe Micro - ATX z rączką. Mam tez mieszane odczucia jesli chodzi o schladzanie poteznych prockow w laptopach. Przegrzewa sie to, nie mozna wykorzystac pelnej mocy, robienie klienta w balona. Co z tego ze mam Quad core w laptopie, jak wykorzystuje tylko 25% jego mocy ? Tam sie po prostu nie da wlozyc duzego wiatraka. -- |
|
Data: 2011-11-16 14:14:18 | |
Autor: T.F. | |
Laptop - dysk gwarancja ? | |
Użytkownik " Hum" ...
Sprawdziles ??? http://support.wdc.com/warranty/index_end.asp?lang=en -- T.F. |