Data: 2009-02-20 17:32:17 | |
Autor: Piotr [trzykoty] | |
Lądowanie na 2 NDB | |
Dlaczego wprowadzono procedurę lądowania na dwie NDB?
Czyż nie można lądować na jedną+określony kurs magnetyczny? Teoretycznie to chyba dałoby to samo, podejście na kierunku pasa. Może chodzi o dokładność? |
|
Data: 2009-02-20 16:53:49 | |
Autor: Samotnik | |
L?dowanie na 2 NDB | |
Dnia 20.02.2009 Piotr [trzykoty] <rzykoty_WYTNIJ_TO_@o2.pl> napisał/a:
Dlaczego wprowadzono procedur? l?dowania na dwie NDB? Raczej tak, podejście na jedną NDB to +-5 stopni, w nocy podobno gorzej. No i do tego spory stożek martwy... -- Samotnik |
|
Data: 2009-02-20 18:58:27 | |
Autor: saturn5 | |
Lądowanie na 2 NDB | |
Dlaczego wprowadzono procedurę lądowania na dwie NDB? Jest wiele podejsc na jeden NDB. A wogole to podejscia na NDB to juz sredniowiecze lotnictwa, ale w Rosji i Afryce jeszcze popularne. -- |
|
Data: 2009-02-21 11:40:42 | |
Autor: Michał Grzelak | |
Lądowanie na 2 NDB | |
saturn5 pisze:
Jest wiele podejsc na jeden NDB.W takim razie port lotniczy Zielona Góra-Babimost jest w Rosji, czy Afryce? Bo już sie pogubiłem. M..M |
|
Data: 2009-02-22 10:31:30 | |
Autor: Janusz Pabłocki | |
Lądowanie na 2 NDB | |
> Michał Grzelak pisze:
W takim razie port lotniczy Zielona Góra-Babimost jest w Rosji, czy Afryce? Bo już sie pogubiłem.Wychodzi na to, że albo we wschodniej Rosji albo w północnej Afryce ;-)) -- Janusz |
|
Data: 2009-02-22 21:09:04 | |
Autor: LoboV | |
Lądowanie na 2 NDB | |
Michał Grzelak pisze:
W takim razie port lotniczy Zielona Góra-Babimost jest w Rosji, czy Afryce? Bo już sie pogubiłem. Tak jak Kraków, Rzeszów, Wrocław i jeszcze pewnie kilka innych :) |
|
Data: 2009-02-23 08:30:53 | |
Autor: Sqeeb | |
Lądowanie na 2 NDB | |
On Sun, 22 Feb 2009 21:09:04 +0100
LoboV <foto@tousun.lobo.z.pl> wrote: Michał Grzelak pisze: Weszliśmy do UE a w mediach że "wreszcie weszliśmy do Europy". Czyli Europa teraz do Afryki weszła czy jak? ;-] -- Pozdrawiam, Sqeeb |
|
Data: 2009-02-24 13:13:37 | |
Autor: konradmatyja | |
Lądowanie na 2 NDB | |
Hmm. Sam sie zastanawiam na czym dokladnie to polega. Milo by bylo
gdyby zamiast docinek i dowcipow napisal ktos kto wie i sie chetnie wiedza podzieli |
|
Data: 2009-02-24 23:28:23 | |
Autor: Delfino Delphis | |
LÄ dowanie na 2 NDB | |
konradmatyja@wp.pl wrote:
Hmm. Sam sie zastanawiam na czym dokladnie to polega. Milo by bylo Nie wiem, ale strzelam - moĹźe jest tak, Ĺźe drugi NDB nieco lepiej pozwala siÄ zorientowaÄ w przestrzeni, np. lecÄ c po radialu do jednego drugi daje nam namiastkÄ wiedzy o odlegĹoĹci, poprzez pomiar róşnicy kÄ tĂłw. |
|
Data: 2009-02-25 08:25:43 | |
Autor: Lukasz Jachowcz | |
Lądowanie na 2 NDB | |
konradmatyja@wp.pl napisał(a):
Hmm. Sam sie zastanawiam na czym dokladnie to polega. Milo by bylo Przeciez odpowiedz byla w jednym z pierwszych postow watku - dwa NDB jeden za drugim pozwalaja lepiej sie ustawic w ich linii. Busola magnetyczna w samolocie ma pewna dokladnosc (lepszym slowem bedzie - niedokladnosc), zmieniajaca sie wraz z kursem. Na zdjeciach kokpitow malych samolotow widac czesto karteczke przy busoli pokazujaca, jaka poprawke trzeba naniesc przy kursie polnocnym, poludniowym, wschodnim, zachodnim. Ale te liczby nie zawsze sa prawdziwe :) Z kolei zyrobusola, pomijajac fakt ze i tak jest uzgadniana z magnetyczna, co 20-30 minut musi byc korygowana. Podsumowujac - w wielu samolotach nie ma wiarygodnego zrodla informacji o kursie co do 0.1 stopnia. Czyli, jesli chcesz ladowac idealnie - NDB+busola nie wystarcza. Musisz miec cos innego. Na przyklad dwa NDB :) l. |