Data: 2011-11-01 20:26:08 | |
Autor: Krzysiek Supera | |
Lądowanie bez (części) podwozia - które trudniejsze? | |
Witam
W kontekście dzisiejszego mistrzowskiego lądowania na Okęciu - brawa dla pilota, załogi i obsługi lotniska - które lądowanie jest technicznie trudniesze: bez całości podwozia, czy bez przedniej części podwozia? Nie wiem, czy było na grupie - tu jest filmik z Iranu - samolot pasażerski lądujący bez przedniej części podwozia http://www.liveleak.com/view?i=422_1319794470 pozdrawiam Krzysiek Supera -- Mądre i przyjazne zabawki. Wysoka jakość i bezpieczeństwo. trafiony_zakup http://allegro.pl/listing.php/user?us_id=22665989 |
|
Data: 2011-11-01 21:20:57 | |
Autor: Mikolaj Machowski | |
LÄ dowanie bez (czÄĹci) podwozia - ktĂłre trudniejsze? | |
Krzysiek Supera napisaĹ:
Witam Z gĹĂłwnym zespoĹem: - odpada lÄ dowanie na silnikach (najbardziej niebezpieczny element manewru) - nos przyziemia przy mniejsze prÄdkoĹci poziomej m. |
|
Data: 2011-11-02 09:03:40 | |
Autor: J.F. | |
Lądowanie bez (części) podwozia - które trudniejsze? | |
Dnia Tue, 1 Nov 2011 20:26:08 +0100, Krzysiek Supera napisał(a):
W kontekście dzisiejszego mistrzowskiego lądowania na Okęciu - brawa dla pilota, załogi i obsługi lotniska - które lądowanie jest technicznie trudniesze: bez całości podwozia, czy bez przedniej części podwozia? Chyba troche zbyt skomplikowane - cos jakby porownywac ciezarowke z autobusem. Dla pilota to chyba to bez przedniej czesci - w obu przypadkach musi dosc precyzyjnie posadzic, po czym bez podwozia juz wiecej nie ma nic do roboty. a tam musi przez chwile jeszcze czuwac nad wlasciwym katem ustawienia maszyny. http://www.liveleak.com/view?i=422_1319794470 Jest w sieci wiecej filmow z podobnych ladowan. J. |
|
Data: 2011-11-02 09:10:48 | |
Autor: /dev/SU45 | |
Lądowanie bez (części) podwozia - które trudniejsze? | |
W kontekście dzisiejszego mistrzowskiego lądowania na Okęciu - brawa dla Najtrudniejsze jest lądowanie z wysuniętą i zabezpieczoną jedną golenią główną i bez drugiej. Co wtedy powinno się robić? Pilot holówki mówił że na wildze gdyby odpadła jedna goleń powinno się lądować z trawersem żeby złamać drugą. A jak jest na Boeingach? Trawers? Większe opadanie żeby wbić goleń w skrzydło? |
|
Data: 2011-11-02 09:23:37 | |
Autor: Sawa | |
Lądowanie bez (części) podwozia - które trudniejsze? | |
Użytkownik "/dev/SU45" <nie.ma@w.pl> napisał w wiadomości news:j8qtu9$agr$1inews.gazeta.pl...
Raczej się to nie uda jeżeli goleń porządna, kiedyś widziałem film o producencie goleni, pokazywali tam jak przy silnym bocznym wietrze 747 idąc bokiem wali jedną golenią, dopiero się prostuje i ląduje. Wypowiadali się że jest to tak projektowane że powinno wytrzymać lądowanie na jednej i do tego pod kątem. Było też na You ale nie mogę znaleźć. Sawa |
|
Data: 2011-11-02 09:30:14 | |
Autor: KiloSierra | |
LÄ dowanie bez (czÄĹci) podwozia - k tĂłre trudniejsze? | |
W dniu 11/11/02 09:23, Sawa pisze:
pod kÄ tem. ByĹo teĹź na You ale nie mogÄ znaleĹşÄ. to wpisz "747 Kai Tak" ;) nieczynne juz lotnisko w hong kongu |
|
Data: 2011-11-02 09:36:18 | |
Autor: /dev/SU45 | |
Lądowanie bez (części) podwozia - które trudniejsze? | |
Raczej się to nie uda jeżeli goleń porządna, kiedyś widziałem film o To ciągle było normalne choć twarde przyziemienie. Zobacz zdjęcia po wypadku B777 na Heathrow, tam było porządne opadanie bez wyrównania i goleń przeszła przez skrzydło, pochłaniając sporo energii. |
|
Data: 2011-11-02 09:47:39 | |
Autor: Sawa | |
Lądowanie bez (części) podwozia - które trudniejsze? | |
Użytkownik "/dev/SU45" <nie.ma@w.pl> napisał w wiadomości news:j8qve3$emr$1inews.gazeta.pl... Raczej się to nie uda jeżeli goleń porządna, kiedyś widziałem film o Witam! I twierdzisz że jakiś pilot świadomie tak by przyrżnął w ziemię aby złamać goleń? Nie wydaje mi się, bo nie był by w stanie potem kontrolować maszyny, a samo uderzenie w płytę lotniska po złamaniu goleni było by też bardzo mocne. Chyba jednak jak najdelikatniejsze zejście, jak najwolniej i liczyć że oprze się na skrzydle a rura wytrzyma i się nie przełamie... Sawa |
|
Data: 2011-11-02 17:09:23 | |
Autor: jakistam | |
Lądowanie bez (części) podwozia - które trudniejsze? | |
W dniu 2011-11-02 09:10, /dev/SU45 pisze:
Większe opadanie żeby wbić goleń w skrzydło? Dzisiaj w TVP3 wypowiadał się jakiś ekspert z Politechniki Wrocławskiej i powiedział, że zawsze dążyć trzeba do symetrii. Jeśli jedna goleń nie wyjdzie, chowa się resztę i ląduje na brzuchu. |
|
Data: 2011-11-02 17:10:57 | |
Autor: /dev/SU45 | |
Lądowanie bez (części) podwozia - które trudniejsze? | |
Dzisiaj w TVP3 wypowiadał się jakiś ekspert z Politechniki Wrocławskiej Nie zawsze będzie to możliwe. Jeśli nie działa hydraulika, może być tak że jedna goleń grawitacyjnie wyjdzie i się zablokuje a druga nie. I wtedy nie da się już schować. |
|