Data: 2013-07-18 07:14:43 | |
Autor: Piotr Klimek | |
Któr± tarcze wybrać | |
Hej,
Kupiłem zestaw kół supermoto do DR-Z i przełożyłem na koła SM tarcze 250mm z kół enduro i niestety hamowanie na asfalcie jest kiepskie. Muszę tak czy inaczej kupić dodatkow± tarczę, bo nie chcę za każdym razem przekładać tej jednej, która już mam. I teraz mam dylemat, czy kupić drug± tarcze 250mm i pogodzić się z kiepskim hamowaniem czy dołożyć drugie tyle i kupic tarczę 270mm z adapterem i być może poprawić hamowanie ale dołożyć sobie roboty przy przekładaniu kół. My¶licie, że tarcza 270mm będzie hamować dużo lepiej niż 250mm? -- Pozdrawiam Piotr Klimek Yamaha DT125R, Suzuki DRZ400S/SM http://bikepics.com/members/piko/ |
|
Data: 2013-07-18 09:56:18 | |
Autor: Kuczu | |
Którą tarcze wybrać | |
W dniu 2013-07-18 09:14, Piotr Klimek pisze:
Myślicie, że tarcza 270mm będzie hamować dużo lepiej niż 250mm? tak, będzie, zwlaszcza z porzadnym 4 tloczkowym zaciskiem. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X |
|
Data: 2013-07-18 08:10:37 | |
Autor: Piotr Klimek | |
Któr± tarcze wybrać | |
Dnia (Thu, 18 Jul 2013 09:56:18 +0200) ktos podajacy sie za Kuczu
wyklawiaturowal co nastepuje: My¶licie, że tarcza 270mm będzie hamować dużo lepiej niż 250mm? Zacisk planuje zostawić fabryczny 1 tłoczkowy. Jest jeszcze opcja tarczy 310mm z adapterem w podobnej cenie. Czyli Twoim zdaniem warto po¶więcić pieni±dze i czas podczas przekładania kół i wybrać wieksz± tarcze z adapterem? -- Pozdrawiam Piotr Klimek Yamaha DT125R, Suzuki DRZ400S/SM http://bikepics.com/members/piko/ |
|
Data: 2013-07-18 10:59:44 | |
Autor: Kuczu | |
Którą tarcze wybrać | |
W dniu 2013-07-18 10:10, Piotr Klimek pisze:
Dnia (Thu, 18 Jul 2013 09:56:18 +0200) ktos podajacy sie za Kuczu absolutnie tak -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X |
|
Data: 2013-07-18 09:10:54 | |
Autor: Piotr Klimek | |
Któr± tarcze wybrać | |
Dnia (Thu, 18 Jul 2013 10:59:44 +0200) ktos podajacy sie za Kuczu
wyklawiaturowal co nastepuje: My¶licie, że tarcza 270mm będzie hamować dużo lepiej niż 250mm? Dzięki, zatem na razie będę przekładał tarczę 250mm pomiędzy kołami i zaczynam się rozgl±dać za adapterem i tarcz± 310mm. Tutaj kto¶ sprzedaje adapter: http://www.motard-wheels.110mb.com/drz400-klx400-caliper-adapter-bracket.htm A tutaj można nabyć tarcze 310mm za rozs±dne pieniadze: http://owiewki24.pl/pl/p/SUZUKI-DRZ-400-SM-05-09-PRZOD/743 -- Pozdrawiam Piotr Klimek Yamaha DT125R, Suzuki DRZ400S/SM http://bikepics.com/members/piko/ |
|
Data: 2013-07-18 11:17:33 | |
Autor: Kuczu | |
Którą tarcze wybrać | |
W dniu 2013-07-18 11:10, Piotr Klimek pisze:
Dzięki, zatem na razie będę przekładał tarczę 250mm pomiędzy kołami i No ja akurat bym sobie adapter zrobil sam ale pewnie ten da rade. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X |
|
Data: 2013-07-18 11:11:57 | |
Autor: Kuczu | |
Którą tarcze wybrać | |
W dniu 2013-07-18 10:10, Piotr Klimek pisze:
Dnia (Thu, 18 Jul 2013 09:56:18 +0200) ktos podajacy sie za Kuczu pozwolisz ze rozwine: wieksza tarcza = wieksza sila hamowania. Ale zeby ja obsluzyc potrzebny jest mocniejszy zacisk. A wiekszy zacisk = mocniejsza pompa. Gdybym ja to robil to bym wybral opcje taka: lepszy zacisk z 2 adapterami (jeden na mniejsza tarcze do "endurzenia" i jeden na wieksza do "supermotowania"), do tego wieksza pompa i dwie tarcze na dwoch roznych kolach. Zmienianie zacisku za kazdym razem wiaze sie z odpowietrzaniem przewodu i straconym czasem. Jesli chcesz sie na serio pobawic w supermoto to dobry hamulec przedni jest absolutnie konieczny. Jesli jednak chcesz miec po prostu drugi zestaw kol do jazdy po miescie to zostaw zacisk i pompe w spokoju i dokup tylko druga wieksza tarcze z adapterem. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X |
|
Data: 2013-07-18 09:33:56 | |
Autor: Piotr Klimek | |
Któr± tarcze wybrać | |
Dnia (Thu, 18 Jul 2013 11:11:57 +0200) ktos podajacy sie za Kuczu
wyklawiaturowal co nastepuje: Zacisk planuje zostawić fabryczny 1 tłoczkowy. Jest jeszcze opcja tarczy Bardzo proszę :) wieksza tarcza = wieksza sila hamowania. Ale zeby ja obsluzyc potrzebny jest mocniejszy zacisk. A wiekszy zacisk = mocniejsza pompa. Fabrycznie DR-Z SM wychodziło z tak± sam± pomp± i zaciskiem jak wersje enduro. Różnica jest tylko wielko¶ci tarczy enduro - 250mm, SM - 310mm. Gdybym ja to robil to bym wybral opcje taka: Wymiane zacisku biorę pod uwagę jako etap drugi, je¶li większa tarcza nie będzie dla mnie zadowalaj±ca. Jesli chcesz sie na serio pobawic w supermoto to dobry hamulec przedni jest absolutnie konieczny. Jesli jednak chcesz miec po prostu drugi zestaw kol do jazdy po miescie to zostaw zacisk i pompe w spokoju i dokup tylko druga wieksza tarcze z adapterem. Docelowo chcę jeżdzić na SM w 90% po torach. Jednak na razie muszę w ogóle ogarn±ć ten motocykl na afalcie, bo po przesiadce z SV1000S trzeba trochę zmienić styl jazdy :) Na pewno na seryjnym zacisku ten motocykl nie będzie konkurencyjny na torze, ale żeby się takim stał to najpierw ja muszę się nauczyć na nim jeĽdzić a do tego długa droga. Poza tym przekładanie kół będę pewnie robił raz w tygodniu, więc zależy mi na tym, żeby to nie była skomplikowana operacja. Zadałem pytanie o tarcze bo chciałem się dowiedzieć czy w ogóle jest sens się bawić w większe tarcze. Teraz już wiem, że jest. -- Pozdrawiam Piotr Klimek Yamaha DT125R, Suzuki DRZ400S/SM http://bikepics.com/members/piko/ |
|
Data: 2013-07-18 11:18:48 | |
Autor: Piotr Rezmer | |
Którą tarcze wybrać | |
Kuczu pisze:
A nie jest tak, że większa tarcza -> większy promień -> mniejsza siła wymagana do zatrzymania tarczy? Z drugiej strony, prędkość liniowa tarczy jest większa, czyli teoretycznie może wydzielać się więcej ciepła, które trzeba odprowadzić. -- pozdrawiam Piotr XLR250&bmw_f650_dakar |
|
Data: 2013-07-18 11:36:14 | |
Autor: Kuczu | |
Którą tarcze wybrać | |
W dniu 2013-07-18 11:18, Piotr Rezmer pisze:
Kuczu pisze: nie wdaje sie w dyskusje teoretyczne. Z praktyki wiem ze jest jak napisalem. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X |
|
Data: 2013-08-09 01:09:05 | |
Autor: Piotr Klimek | |
Któr± tarcze wybrać | |
wieksza tarcza = wieksza sila hamowania. Ale zeby ja obsluzyc potrzebny jest mocniejszy zacisk. A wiekszy zacisk = mocniejsza pompa. Kupiłem tarcze 310mm i dorobiłem adapter pod fabryczny zacisk. Hamowanie jest o niebo lepsze niż przy tarczy 250mm. Pewnie będzie jeszcze lepiej jak utwardzę zawieszenie, bo teraz mam miękki terenowy setup. Dziękuje za pomoc. P.S. To pierwszy post z Googlowego czytnika, więc co¶ może być nie tak. |
|
Data: 2013-08-09 10:18:51 | |
Autor: Marcin N | |
Któr± tarcze wybrać | |
W dniu 2013-08-09 10:09, Piotr Klimek pisze:
P.S. To pierwszy post z Googlowego czytnika, więc co¶ może być nie tak. Czy ten czytnik da się obsługiwać programem pocztowym? Używam teraz news.task.gda.pl ale działa z prędko¶ci± topnienia lodowca i stracił ostatnio kilka moich ulubionych grup. -- MN |
|
Data: 2013-08-09 08:26:02 | |
Autor: Piotr Klimek | |
Któr± tarcze wybrać | |
Dnia (Fri, 09 Aug 2013 10:18:51 +0200) ktos podajacy sie za Marcin N
wyklawiaturowal co nastepuje: P.S. To pierwszy post z Googlowego czytnika, więc co¶ może być nie tak. Nie da się. Napisz do Adama Wysockiego, on udostępnia konta na news.chmurka.net i ten serwer działa bardzo dobrze. A ogólnie to newsy umieraj± niestety. -- Pozdrawiam Piotr Klimek Yamaha DT125R, Suzuki DRZ400S/SM http://bikepics.com/members/piko/ |
|