Data: 2009-06-01 22:57:02 | |
Autor: ka | |
Krotkie pytanie o olej | |
Samochod: Opel Astra 2002r, benzyna 1.6. Bierze bardzo duzo oleju wiec latem praktycznie przy co drugim tankowaniu trzeba dolac (zima o dziwo prawie nic nie bral). Mniejsza o to (samochod sluzbowy, regularnie serwisowany a ASO). Aktualnie dolewany jest olej http://www.olejesamochodowe.sklep.pl/p,pl,4441,bp+visco+3000+slcf+10w40+5l.html
Czy moge zaczac dolewac http://lotos.pl/konsumencki/produkty/oleje_silnikowe_lotos_z_formula_thermal_control/260_lotos_semisyntetic ? (stacje lotos mam bardziej po drodze :) Oba polsyntetyczne SL/CF 10W/40, chyba tylko marka inna - ale chcialem sie upewnic. |
|
Data: 2009-06-01 23:08:58 | |
Autor: Moon | |
Krotkie pytanie o olej | |
ka wrote:
Samochod: Opel Astra 2002r, benzyna 1.6. Bierze bardzo duzo oleju jak ci tyle bierze to nieistotne co lejesz. byle się zgadzał zakres 10W40 albo 15W40 - piątki nie lej, a tym bardziej zerówki - jeszcze szybciej ucieknie. moon |
|
Data: 2009-06-01 23:11:47 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Krotkie pytanie o olej | |
On 2009-06-01, ka <sasa@see.pl> wrote:
Samochod: Opel Astra 2002r, benzyna 1.6. Bierze bardzo duzo oleju wiec latem praktycznie przy co drugim tankowaniu trzeba dolac (zima o dziwo prawie nic nie bral). Mniejsza o to (samochod sluzbowy, regularnie serwisowany a ASO). Aktualnie dolewany jest olej http://www.olejesamochodowe.sklep.pl/p,pl,4441,bp+visco+3000+slcf+10w40+5l.html Nie lepiej naprawić silnik? Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2009-06-01 23:27:03 | |
Autor: Jacek | |
Krotkie pytanie o olej | |
Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" <krzysiek.kielczewski@gmail.com> napisał w wiadomości news:slrnh28h0j.h7n.krzysiek.kielczewskikrzyk.sail-ho.pl...
On 2009-06-01, ka <sasa@see.pl> wrote: gdyby aso wiedziało jak, pewnie by naprawili Jacek |
|
Data: 2009-06-01 15:23:59 | |
Autor: WS | |
Krotkie pytanie o olej | |
On 1 Cze, 23:27, "Jacek" <sto...@wp.pl> wrote:
>> latem sluzbowy? to moze latem wskazowka obrotomierza nie schodzi z czerwonego pola? ;) WS |
|
Data: 2009-06-01 23:46:59 | |
Autor: Piotrek | |
Krotkie pytanie o olej | |
gdyby aso wiedziało jak, pewnie by naprawili nikt nie pisal ze aso bedzie wiedzialo. trzeba jechac do dobrego mechanika a nie do wymieniaczy, on bedzie wiedzial co i jak -- pzdr piotrek |
|
Data: 2009-06-01 23:34:46 | |
Autor: ka | |
Krotkie pytanie o olej | |
Nie lepiej naprawić silnik? a co trzebaby prawdopodobnie naprawic? moj poprzednik cos z tym probowal robic ale ponoc wyszlo ze ten typ tak ma... (bedzie tego z litr na 2kkm) |
|
Data: 2009-06-01 23:40:26 | |
Autor: jack | |
Krotkie pytanie o olej | |
> Nie lepiej naprawić silnik?To jak tyle zje to jakiegoś doktorka raczej mu nie zaszkodzisz. pozdro.jack Ps.tyle to mi brał fiat 125 kombi 1,3 rocznik 74. -- |
|
Data: 2009-06-01 23:46:51 | |
Autor: bratPit | |
Krotkie pytanie o olej | |
Nie lepiej naprawić silnik? silnik Z16SE cz Z16XE? [inaczej 8V-84KM czy 16V-100KM] jaki _rzeczywisty_ przebieg auta? brat |
|
Data: 2009-06-01 23:55:38 | |
Autor: ka | |
Krotkie pytanie o olej | |
Użytkownik "bratPit" <krakus28no_spam@op.pl> napisał w wiadomości news:h01i85$ovu$1inews.gazeta.pl...
silnik Z16SE cz Z16XE? [inaczej 8V-84KM czy 16V-100KM] 84KM, przebieg 230.000 |
|
Data: 2009-06-02 00:54:12 | |
Autor: Bialy | |
Krotkie pytanie o olej | |
ka napisal/a:
| 84KM, przebieg 230.000 Tak bym ostrożnie stawiał na uszczelniacze zaworowe i pierścienie. Niedawno podobną rzecz przerabiałem, ale w x16xel - brał olej jak wściekły, a po takim remoncie 0,1 - 0,2 / 1000 km. -- -) Bialy ( GG: 1092403 |
|
Data: 2009-06-02 08:21:36 | |
Autor: bratPit[pr] | |
Krotkie pytanie o olej | |
silnik Z16SE cz Z16XE? [inaczej 8V-84KM czy 16V-100KM] no to niestety pierścienie poszły do krainy wiecznych łowów, przestanie żłopać oliwę jak się je wymieni, niestety taką czkawką odbija się wymiana oleju co 30kkm i odchudzenie pierścieni w stosunku do starszych silników, brat |
|
Data: 2009-06-02 08:42:14 | |
Autor: ka | |
Krotkie pytanie o olej | |
Użytkownik "bratPit[pr]" <krakus28no_spam@op.pl> napisał w wiadomości news:h02gdk$iim$1inews.gazeta.pl...
no to niestety pierścienie poszły do krainy wiecznych łowów, przestanie żłopać oliwę jak się je wymieni, jaki bedzie orientacyjny koszt czesci + wymiany? dzieki za odpowiedzi wszystkim |
|
Data: 2009-06-02 15:06:08 | |
Autor: bratPit[pr] | |
Krotkie pytanie o olej | |
no to niestety pierścienie poszły do krainy wiecznych łowów, przestanie żłopać oliwę jak się je wymieni, zależy od zakresu, jeżeli będziesz chciał robić szlif tulei cylindrowych tak jak napisał krzyskiek82 z wymianą pierścieni to pewnie do 3kzł, jak zaryzykujesz samą wymianę pierścieni to coś powyżej 1kzł, problem w tym żeby trafić na kogoś z głową kto robi dużo różnych silników, bo mimo że ten silnik wywodzi się ze starych oplowskich 1.6-8V to się od nich różni, ma np. metalową uszczelkę głowicy, brat |
|
Data: 2009-06-02 09:58:49 | |
Autor: krzysiek82 | |
Krotkie pytanie o olej | |
bratPit[pr] pisze:
a jak się wymieni tylko pierścienie to problem szybko wróci. Jedyne wyjście to kompleksowy remont szlif z honowaniem oraz sprawdzenie wału pod kątem bicia, panewki itd to max 1500zł. Pod warunkiem dostarczenia silnika a nie całego auta bo wiadomo samo się nie wyciągnie. Problem jest tylko taki, że po takiej operacji trzeba silnik na nowo docierać, a raczej jeśli auto jest firmowe ciężko będzie bo pracownicy olewają ten temat :( -- krzysiek82 |
|
Data: 2009-06-02 15:00:53 | |
Autor: bratPit[pr] | |
Krotkie pytanie o olej | |
84KM, przebieg 230.000 piszesz ogólnie czy konkretnie o Z16SE? panewki w tym silniku przy 230kkm? śmiem wątpić, o ile można rozważać szlif tulei i wymianę pierścieni to dół będzie igła, choć byli i tacy [m.in. na kąciku astry] którzy zmieniali same pierścienie i jest OK, było kilka przyczyn spalania oleju w tych silnikach, wadliwy montaż partii silników produkowanych na Węgrzech, wymiany oleju co 30kkm - zapiekanie pierścieni na tłokach, w końcu odchudzenie pierścieni, brat |
|
Data: 2009-06-02 08:51:31 | |
Autor: Jacek | |
Krotkie pytanie o olej | |
Ty nie lej oleju tylko oddaj do naprawy.
Nie smrodź innym pod nosem. Lubisz jeździć za Kamazem? Może tylko zapiekły sie pierścienie tłokowe (tu mozna się spodziewać niewielkich kosztów) a moze cos powazniejszego. Jacek |