Grupy dyskusyjne   »   pl.biznes   »   Koszt AdWords i pozycjonowania

Koszt AdWords i pozycjonowania

Data: 2010-06-19 06:13:57
Autor: Borneq
Koszt AdWords i pozycjonowania
Ile kosztuje korzystanie z AdWords, ile pozycjonowanie?

Data: 2010-06-25 20:34:39
Autor: Slawek
Koszt AdWords i pozycjonowania
Pierwsze sprawdzisz bardzo łatwo rejestrując się do programu. Drugie zależy od firmy. W drugim przypadku też trzeba dokładnie przyglądnąć się ofercie. Tak naprawdę trudno o rzetelną firmę zajmującą się pozycjonowaniem. Często mam propozycję współpracy od takich firm. Wiadomo, każdy podrzucony klient to dla nich żyła złota. Jednak wychodzę z założenia, ze jak polecam klientowi coś to w jakiś sposób jestem odpowiedzialny. Tak więc zacząłem stawiać tym firmą jeden warunek - punkt w umowie, że gwarantują iż nie będą podczas pozycjonowania korzystać z zakazanych praktyk, przykładow zakazanych przez google a w razie złamania tego punktu i bana w google zobowiązują się pokryć wszystkie straty z tym związane. - Ani jedna firma nie zgodziła się na takie rozwiązanie. To chyba o czymś świadczy.
Prawdę mówiąc ja nie korzystam i nie korzystałem z tego typu usług i jakoś nie narzekam (mam swoje zadnie na temat tego tajemniczego rynku pozycjonowania) a uważam, ze pozycjonowanie naturalne może dłuższe ale przynosi trwalsze efekty. No i nic nie kosztuje.
W adWords masz zapewnioną emisję reklamy. To dość ważne, bo nie płacisz za jakiś mityczny wynik a za konkret.


--
Sławomir Własik
www.netteria.net
__________________________________
Netteria.NET
www: www.netteria.net
email: info@netteria.net
tel: 795 444 861 lub 660 826 509
NIP: 598 102 24 16


Użytkownik "Borneq" <borneq@antyspam.hidden.pl> napisał w wiadomości news:hvhg63$1d1$1news.onet.pl...
Ile kosztuje korzystanie z AdWords, ile pozycjonowanie?

Data: 2010-06-26 10:52:50
Autor: Kapsel
Koszt AdWords i pozycjonowania
Fri, 25 Jun 2010 20:34:39 +0200, Slawek napisał(a):

Tak więc zacząłem stawiać tym firmą jeden warunek - punkt w umowie, że gwarantują iż nie będą podczas pozycjonowania korzystać z zakazanych praktyk, przykładow zakazanych przez google a w razie złamania tego punktu i bana w google zobowiązują się pokryć wszystkie straty z tym związane.

Co Ty opowiadasz w ogóle :D
Po pierwsze - Google niczego nie zakazuje, opublikowało tylko (dość mętne
miejscami) "Wytyczne Google dla webmasterów". Zakazać natomiast nie mogą Ci
niczego, bo nie są właścicielami Twojej witryny.

Ban w Google dostaje się właściwie wyłącznie za stosowanie na własnej
witrynie praktyk ordynarnie niezgodnych z wytycznymi Google. Z tego w
prostej linii wynikają dwie opcje:
- nie dajesz agencji dostępu do swojej www, - dajesz im dostęp i zdajesz się na zaufanie, że niczego nie popsują, lub
też prosisz zewnętrznego specjalistę o analizę wprowadzonych zmian (to nie
zajmie dużo czasu).

Powyższe jest istotne o tyle, że poważni pozycjonerzy zaczną pracę od
optymalizacji witryny - i albo ograniczą się do wskazania co należy
poprawić, albo zrobią to sami. Jednak szczerze mówiąc, Google dziś wcale
nieźle radzi sobie z syfem na witrynach i stosowanie np. ukrytego tekstu
jest zbyt ryzykowne, by było biznesowo opłacalne. Stąd agencje stosujące
(lub sugerujące) metody niezgodne z wytycznymi Google, to IMO margines.



Ani jedna firma nie zgodziła się na takie rozwiązanie. To chyba o czymś świadczy.

Bo klienci często sami coś popsują. Albo Google się pomyli. Nawet allegro
kiedyś wyleciało z Google na chwilę. Zgodziłbyś się przyjąć
odpowiedzialność, za coś nad czym nie panujesz? Np. oferując dajmy,
elektroniczny rozkład jazdy PKP dasz klientom gwarancję, że pociągi
obsługiwane przez PKP się nie spóźnią? :>


Prawdę mówiąc ja nie korzystam i nie korzystałem z tego typu usług i jakoś nie narzekam (mam swoje zadnie na temat tego tajemniczego rynku pozycjonowania) a uważam, ze pozycjonowanie naturalne może dłuższe ale przynosi trwalsze efekty. No i nic nie kosztuje.

Pozycjonowanie to nie żaden tajemniczy rynek, tylko usługa jak każda, tyle
że stosunkowo nowa. Pozycjonowanie naturalne dla przeciętnej witryny firmowej nie jest możliwe
w realizacji. To działa dla najbardziej wartościowych serwisów w sieci. Chociaż niepozyskani w wyniku braku widoczności w Google klienci oczywiście
nic nie kosztują ;)


W adWords masz zapewnioną emisję reklamy. To dość ważne, bo nie płacisz za jakiś mityczny wynik a za konkret.

W AdWords płacisz często kilkukrotnie więcej za podobny efekt. Oczywiście
AdWords ma masę innych zalet, ale akurat koszty w większości przypadków do
nich nie należą.
Wynik pozycjonowania zaś nie jest mityczny, tylko bardzo konkretny.


Ogółem to sugerowałbym mniej wizjonerstwa, a więcej praktyki. Strzelam, że
musiałeś trafić na jakichś słabych, niekontaktowych pozycjonerów i masz
jakiś uraz. Ja się kiedyś zatrułem skwarkami i też nie lubię ;)


--
Kapsel
  http://kapselek.net
  kapsel(malpka)op.pl

Data: 2010-06-26 13:02:18
Autor: Slawek
Koszt AdWords i pozycjonowania
Użytkownik "Kapsel" <kapsulskiWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:1lud3lnjy5p8y$.dlgkapselek.net...
Fri, 25 Jun 2010 20:34:39 +0200, Slawek napisał(a):

Mam wrażenie, że masz krótkie albo szczątkowe rozeznanie w temacie (bez urazy). Google potrafi dać bana za wszystko co im wyda sie podejrzane. Taka jest rzeczywistość. Oczywiście, ze nad tym wszystkim nie panują i można robić cuda przez lata i nic ale można mieć pecha i już zniknąć na zawsze z google. A jaki google ma procent rynku to chyba nikomu nie trzeba tłumaczyć. Znam przypadki że się czepiali za farmy linków, za rotatory, systemy wymiany. Choć faktycznie, i tu masz rację, leży się na całej linii jak coś znajdą w kodzie strony. Regulamin jest w sumie tak napisany, że z nimi nie wygrasz. Jeśli zaś chodzi o firmy pozycjonujące to często one wymagają dostępu do serwisu tłumacząc to optymalizacją itd. A ktoś kto nie siedzi w informatyce nie bedzie się wiele zastanawiał tylko da dostęp. Argument zresztą jest prosty - wrzucają na walidator, większość stron ma błędy, pokazują klientowi, mówią że trzeba to poprawić (bo faktycznie trzeba) i mało kto będzie ścigał wykonawcę strony (zakładając że to on spieprzył bo czasem zaglądam do oddanych projektów po kilku miesiącach i oddawałem bezbłedne a klient sam albo komuś coś zlecił i zaczyna się dramat) - odda to w ręce tej firmy.
No i jak pisałem. Skoro to nie jest ryzyko to czemu kilkanaście firm ktore mnie nagabywaly "na przestrzeni dziejów" z przysłowiowym wrzaskiem uciekly tylko dlatego, że wymagałem punktu w umowie obarczających ich odpowiedzialnością jeśli strona dostanie bana? Skoro jak piszesz to takie niemożliwe.
Druga rzecz, chyba nie jest dla Ciebie tajemnicą, że nie jest to pozycjonowanie naturalne, bo na takim nigdy by nie zarobili. Nie ma magicznych sztuk. Efekty, oczywiście w zależności od firmy, są mniej lub bardziej trwałe i w momencie gdy klient rezygnuje z ich usług (ktore to idą w conajmniej kilkaset złotych miesięcznie jeśli nie bierzemy pod uwage śmiesznostek z allegro) pozycja strony spada. A jak myślisz na ile by wycenili słowo kluczowe "banner" w takiej firmie? Dla tego zapytanie google zwraca ponad 350 milionów wyników. Zobacz na drugą pozycję. Tak się składa, że to mój serwis. I uwierzysz, że nigdy nie korzystałem z usług firm pozycjonujących. Nigdy nie pozycjonowałem tego tak jak to robią owe firmy a wynik jest taki od lat, nic mnie nie kosztuje. Oczywiście nie jestem jakimś guru, nie siedzę w tym temacie bardzo głęboko ale swoje zdanie mam. Jeśli potrzeba szybkiego wyniku, jeśli to jest w jakiś sposób biznesowo uzasadnione. Wtedy tak, taka firma jest niezbędna. Tyle tylko, że naprawdę trzeba uważnie dobierać taką firmę, sprawdzić jej osiągnięcia, opinie o niej itd. Ale jeśli mamy firmę, nie wiedzie nam się źle, możemy wchodzić w net bez pośpiechu, to zdecydowanie lepiej jest pozycjonować naturalnie, bez pośpiechu, systematycznie, bez potrzeby jakiejś wielkiej wiedzy informatycznej.
Od tyle mam do powiedzenia w tym temacie. Ale oczywiście moge się mylić.:)
pozdrawiam
Sławek

Data: 2010-06-26 20:19:30
Autor: Kapsel
Koszt AdWords i pozycjonowania
Sat, 26 Jun 2010 13:02:18 +0200, Slawek napisał(a):
 
Mam wrażenie, że masz krótkie albo szczątkowe rozeznanie w temacie (bez urazy).

Pozycjonuję w tej chwili ok 50 firm na ponad 200 fraz, do tego zarządzam
grupą pozycjonerów, gdzie łącznie pracujemy nad ok. 300 klientami :)


Google potrafi dać bana za wszystko co im wyda sie podejrzane. Taka jest rzeczywistość.

Dokładnie to napisałem. Dlaczego więc oczekujesz od zewnętrznej firmy
gwarancji na coś, nad czym nie mają władzy?
Jeśli zaś chodzi o firmy pozycjonujące to często one wymagają dostępu do serwisu tłumacząc to optymalizacją itd. A ktoś kto nie siedzi w informatyce nie bedzie się wiele zastanawiał tylko da dostęp.

No tutaj właśnie mamy kwestię zaufania lub dodatkowej - zewnętrznej -
kontroli. Skontrolowanie wykonanej optymalizacji nie będzie drogie, na co
ciekawszych forach ludzie mogą to zrobić nawet w ramach treningu.


Argument zresztą jest prosty - wrzucają na walidator, większość stron ma błędy, pokazują klientowi, mówią że trzeba to poprawić (bo faktycznie trzeba) i mało kto będzie ścigał wykonawcę strony (zakładając że to on spieprzył bo czasem zaglądam do oddanych projektów po kilku miesiącach i oddawałem bezbłedne a klient sam albo komuś coś zlecił i zaczyna się dramat) - odda to w ręce tej firmy.

Akurat motyw walidatora to trochę chybiony, robot Google przeczyta wszystko
co mniej więcej przypominać będzie HTML-a ;) Google ma głęboko poprawność
kodu, wystarczy mu że będzie widać, gdzie się dokument zaczyna, a gdzie
kończy. Optymalizacja powinna celować w przekazanie maksymalnie dużej ilości
informacji o stronie robotowi przy jednoczesnej korelacji tych treści z
frazami, pod które chcemy być wysoko.


No i jak pisałem. Skoro to nie jest ryzyko to czemu kilkanaście firm ktore mnie nagabywaly "na przestrzeni dziejów" z przysłowiowym wrzaskiem uciekly tylko dlatego, że wymagałem punktu w umowie obarczających ich odpowiedzialnością jeśli strona dostanie bana? Skoro jak piszesz to takie niemożliwe.

Nie napisałem, że niemożliwe. Napisałem, że trzeba się postarać, czyli
celowo coś nabroić w witrynie, ale przed tym rozsądny klient łatwo się
uchowa (kontrola).

U nas w agencji wygląda to tak, że robimy audyt i piszemy co jest do
zrobienia. Klient sam decyduje czy zrobi to sam, zleci swojemu
webmasterowi, czy nam. Za przekazane wskazówki bierzemy odpowiedzialność,
ale jak na dłoni widać co jest ich celem. Na koniec klient dostaje raport,
co zostało zrobione/zmienione. Potem sobie może zmienić hasło do FTP i
tyle. Więcej bez potrzeby nikt z nas w jego witrynie nie dłubie.

I szczerze - bana po zrobionej przez nas optymalizacji nie spotkałem.
Problem natomiast większy z wykradaniem haseł do FTP z programów typu Total
Commander, bo nam potem zarzucano, że nam wyciekły i się wirusy panoszą po
witrynach. Finalnie wychodziło, że broili sobie sami klienci, ale politykę
w zakresie obsługi haseł do FTP trzeba było nieco zmienić.
Druga rzecz, chyba nie jest dla Ciebie tajemnicą, że nie jest to pozycjonowanie naturalne, bo na takim nigdy by nie zarobili.

Bez ogródek - nie istnieje coś takiego jak pozycjonowanie naturalne. Zaraz
wyjaśnię dlaczego.


Efekty, oczywiście w zależności od firmy, są mniej lub bardziej trwałe i w momencie gdy klient rezygnuje z ich usług (ktore to idą w conajmniej kilkaset złotych miesięcznie jeśli nie bierzemy pod uwage śmiesznostek z allegro) pozycja strony spada.

Pozycje spadają bo tak jest zrobiony algorytm układania pozycji w Google. W
skrócie, pozycjoner wykorzystuje pewną grupę witryn do promocji witryny
klienta. Te serwisy to narzędzia, dla których trzeba opłacić serwery,
domeny, często copywriterów i poświęcać czas na ich rozbudowę. Nie licz, że
ktokolwiek będzie dla Ciebie to utrzymywać za darmo - rezygnujesz z usługi,
znaczy jej nie potrzebujesz, nie licz więc że pozycje zatrzymasz za darmo.
A jak myślisz na ile by wycenili słowo kluczowe "banner" w takiej firmie? Dla tego zapytanie google zwraca ponad 350 milionów wyników. Zobacz na drugą pozycję. Tak się składa, że to mój serwis. I uwierzysz, że nigdy nie korzystałem z usług firm pozycjonujących. Nigdy nie pozycjonowałem tego tak jak to robią owe firmy a wynik jest taki od lat, nic mnie nie kosztuje.

Fraza nie jest banalna, ale też nie trudna. Spróbuj się zmierzyć np. z
hasłem "prezenty" ;)

Choć... przyznam, że nie mam czasu teraz na szerszą analizę, ale zerknąłem
na parę linków zewnętrznych i od razu taki baboł:

"
<noscript>
                  <p align="right"><a href="http://www.netteria.net"
title="Projektowanie stron www">Projektowanie
                  stron www</a><a href="http://www.banner.netteria.net"
title="Bannery reklamowe">Bannery
                  reklamowe</a></p>
                  </noscript>
"

To jest właśnie coś, czego robić nie należy i co grozi banem w Google.
Banem oczywiście nie dla witryny z banerami, ale tej która do niej tak
linkuje. To Twoja robota? :>


Ogółem widać, że trochę pracy w pozycjonowanie włożyłeś, zależnie więc od
tego na ile wyceniasz swój czas, faktycznie współpraca z zewnętrzną agencją
może być nieopłacalna. Niemniej istnieją frazy (vide wspomniane wyżej
"prezenty") przy których bez odpowiednich narzędzi po prostu nie masz
szans. Niemniej - żeby było jasne - nie chcę odwodzić nikogo od pomysłu
samodzielnego pozycjonowania (o ile się chce), byle z głową.
 Jeśli potrzeba szybkiego wyniku, jeśli to jest w jakiś sposób biznesowo uzasadnione. Wtedy tak, taka firma jest niezbędna. Tyle tylko, że naprawdę trzeba uważnie dobierać taką firmę, sprawdzić jej osiągnięcia, opinie o niej itd.

Dokładnie tak :) Refenrencje to ważny element przy podejmowaniu współpracy. Sugeruję też
czytać uważnie umowy i nie kierować się wyłącznie ceną, ale też warunkami
współpracy (bywa, że przez 2 lata nie da się potem rozwiązać współpracy
przy zerowych wynikach i inne kwiaty).


Ale jeśli mamy firmę, nie wiedzie nam się źle, możemy wchodzić w net bez pośpiechu, to zdecydowanie lepiej jest pozycjonować naturalnie, bez pośpiechu, systematycznie, bez potrzeby jakiejś wielkiej wiedzy informatycznej.

Tak jak napisałem - nie istnieje pojęcie pozycjonowania naturalnego.
Wszystkie działania promujące witrynę które prowadzisz, to pozycjonowanie,
tyle że możesz je prowadzić amatorsko, lub na większą skalę jako
profesjonalista. Google powie Ci jednak, że wszystko to jest złe i nie
powinieneś tego robić. Wysokie pozycje w sposób naturalny zdobywasz wtedy, gdy Twoja witryna jest
tak dobra, że inni chcą do niej linkować. To dobrze działa w przypadku
serwisów niekomercyjnych, z ciekawymi materiałami itp. Gorzej jak jesteś
np. ślusarzem z Bielska, a Twoja strona to prosta wizytówka z ofertą i
danymi kontaktowymi. Tego prawie właściwie nikt nie będzie chciał linkować.
I tu właśnie wkraczają pozycjonerzy i nikt nie udaje, że cokolwiek dzieje
się "naturalnie" :)


--
Kapsel
  http://kapselek.net
  kapsel(malpka)op.pl

Data: 2010-06-26 21:19:57
Autor: Slawek
Koszt AdWords i pozycjonowania


Użytkownik "Kapsel" <kapsulskiWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:1xk0egeid5ar2.dlgkapselek.net...
Sat, 26 Jun 2010 13:02:18 +0200, Slawek napisał(a):

Mam wrażenie, że masz krótkie albo szczątkowe rozeznanie w temacie (bez
urazy).

Pozycjonuję w tej chwili ok 50 firm na ponad 200 fraz, do tego zarządzam
grupą pozycjonerów, gdzie łącznie pracujemy nad ok. 300 klientami :)

No cóż, to z założenia już nie możesz być obiektywny bo na tym zarabiasz:) Ale przyznaję, może zbyt pochopnie założylem, ze nie wiesz:)


Google potrafi dać bana za wszystko co im wyda sie podejrzane. Taka
jest rzeczywistość.

Dokładnie to napisałem. Dlaczego więc oczekujesz od zewnętrznej firmy
gwarancji na coś, nad czym nie mają władzy?


Zrozumiałe, ze darowałem sobie tu dokładną treść takiego punktu ale dokładnie było powiedziane, że w wyniku działań tej firmy. Krótko mówiąc google konkretnie pisze za co, czemu i kiedy itd. Jeśli bezwględnie wskazuje to na wynik działania firmy wtedy zachodzi odpowiedzialność.

Jeśli zaś chodzi o firmy pozycjonujące to często one wymagają
dostępu do serwisu tłumacząc to optymalizacją itd. A ktoś kto nie siedzi w
informatyce nie bedzie się wiele zastanawiał tylko da dostęp.

No tutaj właśnie mamy kwestię zaufania lub dodatkowej - zewnętrznej -
kontroli. Skontrolowanie wykonanej optymalizacji nie będzie drogie, na co
ciekawszych forach ludzie mogą to zrobić nawet w ramach treningu.


No tak, ale mi nie chodzi, że SEO jest złe. Odniosłem się do tego co napisałeś, że nie daje się firmie pozycjonującej dostęp do strony.

Argument
zresztą jest prosty - wrzucają na walidator, większość stron ma błędy,
pokazują klientowi, mówią że trzeba to poprawić (bo faktycznie trzeba) i
mało kto będzie ścigał wykonawcę strony (zakładając że to on spieprzył bo
czasem zaglądam do oddanych projektów po kilku miesiącach i oddawałem
bezbłedne a klient sam albo komuś coś zlecił i zaczyna się dramat) - odda to
w ręce tej firmy.

Akurat motyw walidatora to trochę chybiony, robot Google przeczyta wszystko
co mniej więcej przypominać będzie HTML-a ;) Google ma głęboko poprawność
kodu, wystarczy mu że będzie widać, gdzie się dokument zaczyna, a gdzie
kończy.
Optymalizacja powinna celować w przekazanie maksymalnie dużej ilości
informacji o stronie robotowi przy jednoczesnej korelacji tych treści z
frazami, pod które chcemy być wysoko.


Dobrze wiesz, że kryteria jakimi kieruje się google nie są ogólnie znane. Równie dobrze błędny kod, mimo, że czytelny dla robota może wpływać na ogólną wagę.  Nawet dla tego, że strona z błędnym kodem moze dłużej się ładować a o ile pamiętam czas wczytywania pliku to już jest ważny dla bota. Oczywiście, ze przykład z kodem to był tylko w kwestii jak pokazać klientowi, że coś jest nie tak. Listę błędów raczej każdy zrozumie:) A oczywiście treść, rozkład słów kluczowych w tej treści jest ważniejsze. Nie przeczę, ale nie chodziło mi w tym wątku o wdawanie się w dyskusje na temat technik pozycjonowania. W których zresztą uważam, że mam tylko jakieś tam rozeznanie a nie jest to moją profesją.

No i jak pisałem. Skoro to nie jest ryzyko to czemu kilkanaście firm ktore
mnie nagabywaly "na przestrzeni dziejów" z przysłowiowym wrzaskiem uciekly
tylko dlatego, że wymagałem punktu w umowie obarczających ich
odpowiedzialnością jeśli strona dostanie bana? Skoro jak piszesz to takie
niemożliwe.

Nie napisałem, że niemożliwe. Napisałem, że trzeba się postarać, czyli
celowo coś nabroić w witrynie, ale przed tym rozsądny klient łatwo się
uchowa (kontrola).

Mówisz z punktu widzenia jak zakładam osoby uczciwej i znającej się na tym co robi. Ale sądzisz, ze w każdej firmie są uczciwi a co najważniejsze naprawdę znający się na rzeczy ludzie.

U nas w agencji wygląda to tak, że robimy audyt i piszemy co jest do
zrobienia. Klient sam decyduje czy zrobi to sam, zleci swojemu
webmasterowi, czy nam. Za przekazane wskazówki bierzemy odpowiedzialność,
ale jak na dłoni widać co jest ich celem. Na koniec klient dostaje raport,
co zostało zrobione/zmienione. Potem sobie może zmienić hasło do FTP i
tyle. Więcej bez potrzeby nikt z nas w jego witrynie nie dłubie.

I szczerze - bana po zrobionej przez nas optymalizacji nie spotkałem.
Problem natomiast większy z wykradaniem haseł do FTP z programów typu Total
Commander, bo nam potem zarzucano, że nam wyciekły i się wirusy panoszą po
witrynach. Finalnie wychodziło, że broili sobie sami klienci, ale politykę
w zakresie obsługi haseł do FTP trzeba było nieco zmienić.

Tak, iframe  i klony szaleją:) Jak pisałem, nie oceniam Ciebie i Twojej firmy. Mówię ogólnie a widziałem w tej dziedznie wiele patologii.
Nie wspomninam juz o firmach co obiecują 1, 2 miejsce w google za 30 zlotych. Podjąłbyś się takiego zlecenia?:) Pewnie nie. Tak samo jak ja wyśmieje dedykowany sklep za 1000 złotych.

Druga rzecz, chyba nie jest dla Ciebie tajemnicą, że nie jest to
pozycjonowanie naturalne, bo na takim nigdy by nie zarobili.

Bez ogródek - nie istnieje coś takiego jak pozycjonowanie naturalne. Zaraz
wyjaśnię dlaczego.


Efekty, oczywiście w zależności od firmy, są mniej lub
bardziej trwałe i w momencie gdy klient rezygnuje z ich usług (ktore to idą
w conajmniej kilkaset złotych miesięcznie jeśli nie bierzemy pod uwage
śmiesznostek z allegro) pozycja strony spada.

Pozycje spadają bo tak jest zrobiony algorytm układania pozycji w Google. W
skrócie, pozycjoner wykorzystuje pewną grupę witryn do promocji witryny
klienta. Te serwisy to narzędzia, dla których trzeba opłacić serwery,
domeny, często copywriterów i poświęcać czas na ich rozbudowę. Nie licz, że
ktokolwiek będzie dla Ciebie to utrzymywać za darmo - rezygnujesz z usługi,
znaczy jej nie potrzebujesz, nie licz więc że pozycje zatrzymasz za darmo.

Nie przeczę. Ale co innego jest spadek o powiedzmy dwie karty a co innego o dwieściedwie. I nie rozumiem czemu nie istnieje coś takiego jak pozycjonowanie naturalne. Istnieje,  dla mnie to wszystko to co jest naturalne dla utrzymania serwisu w sieci. Zdobywanie dobrej pozycji w poł roku dla popularnych wraz na pewno nie można nazwać za coś naturlanego. Zresztą, skoro się tym zajmujesz to wiesz ile to wymaga pracy. Dla mnie naturalne pozycjonowanie to efekt normalnego życia strony w necie.

A jak myślisz na ile by
wycenili słowo kluczowe "banner" w takiej firmie? Dla tego zapytanie google
zwraca ponad 350 milionów wyników. Zobacz na drugą pozycję. Tak się składa,
że to mój serwis. I uwierzysz, że nigdy nie korzystałem z usług firm
pozycjonujących. Nigdy nie pozycjonowałem tego tak jak to robią owe firmy a
wynik jest taki od lat, nic mnie nie kosztuje.

Fraza nie jest banalna, ale też nie trudna. Spróbuj się zmierzyć np. z
hasłem "prezenty" ;)

No jasne, ja nie też nie podałem to jako przykład jakiegoś sukcesu:) Chodzi o to tylko, że jest coś możliwe bez nakładów na to.


Choć... przyznam, że nie mam czasu teraz na szerszą analizę, ale zerknąłem
na parę linków zewnętrznych i od razu taki baboł:

"
<noscript>
                 <p align="right"><a href="http://www.netteria.net"
title="Projektowanie stron www">Projektowanie
                 stron www</a><a href="http://www.banner.netteria.net"
title="Bannery reklamowe">Bannery
                 reklamowe</a></p>
                 </noscript>
"

To jest właśnie coś, czego robić nie należy i co grozi banem w Google.
Banem oczywiście nie dla witryny z banerami, ale tej która do niej tak
linkuje. To Twoja robota? :>

Dlaczego nie można robić? Przeciez to nie jest ukrywanie czegokolwie tylko alternatywa jeśli nie można wyświetlić grafiki.  Nie ma tam jakiejś listy kiludziesięciu linków:) No i oczywiście ja tego kodu nie umieszczam. A nie wiem czy dobrze pamiętam ale nie mogą się czepiać czegoś co jest że tak to ujmę cechą języka html. A to jest, umieszczenie alternatywnej treści. No oczywiście umieszczenie 100 linków nie byłoby wytłumaczalne. Ale dwóch?


Ogółem widać, że trochę pracy w pozycjonowanie włożyłeś, zależnie więc od
tego na ile wyceniasz swój czas, faktycznie współpraca z zewnętrzną agencją
może być nieopłacalna. Niemniej istnieją frazy (vide wspomniane wyżej
"prezenty") przy których bez odpowiednich narzędzi po prostu nie masz
szans.

Czy ja wiem czy włożyłem. Napisanie takiego małego serwisy z licznikami to nawet nie 3 dni pracy. Zrobiłem to zresztą dawno od tak dla wprawy.
Oczywiście, nie twierdzę, że firmy pozycjonujące są całkowicie zbędne i wszystkie są be. Ja jednak mam złe doświadczenia już na etapie rozmów. A nie powiem, gdybym był takiej firmy pewien sam to i polecałbym moim klientom. Dla mnie jakaś korzyść finansowa, dla firmy pozycjonującej pewnie też a i klient zadowolony.

Niemniej - żeby było jasne - nie chcę odwodzić nikogo od pomysłu
samodzielnego pozycjonowania (o ile się chce), byle z głową.

Właśnie. Każda decyzja w tej materii powinna być podjęta z głową a już na pewno jeśli wybierze się firmę pozycojującą to nie taką która obiecuje wiele za grosze.

 Jeśli
potrzeba szybkiego wyniku, jeśli to jest w jakiś sposób biznesowo
uzasadnione. Wtedy tak, taka firma jest niezbędna. Tyle tylko, że naprawdę
trzeba uważnie dobierać taką firmę, sprawdzić jej osiągnięcia, opinie o niej
itd.

Dokładnie tak :)
Refenrencje to ważny element przy podejmowaniu współpracy. Sugeruję też
czytać uważnie umowy i nie kierować się wyłącznie ceną, ale też warunkami
współpracy (bywa, że przez 2 lata nie da się potem rozwiązać współpracy
przy zerowych wynikach i inne kwiaty).


Ale jeśli mamy firmę, nie wiedzie nam się źle, możemy wchodzić w net
bez pośpiechu, to zdecydowanie lepiej jest pozycjonować naturalnie, bez
pośpiechu, systematycznie, bez potrzeby jakiejś wielkiej wiedzy
informatycznej.

Tak jak napisałem - nie istnieje pojęcie pozycjonowania naturalnego.
Wszystkie działania promujące witrynę które prowadzisz, to pozycjonowanie,
tyle że możesz je prowadzić amatorsko, lub na większą skalę jako
profesjonalista. Google powie Ci jednak, że wszystko to jest złe i nie
powinieneś tego robić.
Wysokie pozycje w sposób naturalny zdobywasz wtedy, gdy Twoja witryna jest
tak dobra, że inni chcą do niej linkować. To dobrze działa w przypadku
serwisów niekomercyjnych, z ciekawymi materiałami itp. Gorzej jak jesteś
np. ślusarzem z Bielska, a Twoja strona to prosta wizytówka z ofertą i
danymi kontaktowymi. Tego prawie właściwie nikt nie będzie chciał linkować.
I tu właśnie wkraczają pozycjonerzy i nikt nie udaje, że cokolwiek dzieje
się "naturalnie" :)

Fakt,  w tej materii mnie przekonałeś. Bo i faktycznie, czysto naturalne to jak się samemu nic nie robi a robią za nas internauci bo mamy taką fajną stronę. Tak tu zwracam honor,  masz rację.

pozadrawiam
Sławek

Data: 2010-06-26 10:34:31
Autor: Kapsel
Koszt AdWords i pozycjonowania
Sat, 19 Jun 2010 06:13:57 +0200, Borneq napisał(a):

Ile kosztuje korzystanie z AdWords, ile pozycjonowanie?

W ogólności pozycjonowanie jest tańsze.
Niemniej zależnie od firmy, którą wybierzesz i celu jaki sobie postawisz
może być różnie. Często też przy bardzo prostych hasłach AdWords bywa tańsze. --
Kapsel
  http://kapselek.net
  kapsel(malpka)op.pl

Koszt AdWords i pozycjonowania

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona