Korby ze zintegrowan± osi± - czego¶ nie rozumiem

Data: 2012-06-10 19:59:34
Autor: Mike
Korby ze zintegrowan± osi± - czego¶ nie rozumiem
No dobra, a co na  łożyska suportu? Te 40-50Nm to niema dokręcenie "na
chama" Gdzie jest jaka¶ regulacja luzi, choćby taka jak w sterach?

No ale tu najczę¶ciej (system Shimano) masz wła¶nie taki sam mechanizm jak w sterach, czyli dociskasz z odpowiedni± sił± (nie za słabo żeby nie było luzu, nie za mocno, żeby się ciężko nie kręciła korba) t± nakrętkę w o¶ suportu, a następnie skręcasz dwie ¶ruby które trzymaj± ramię na osi. Trochę inaczej ma się to w modelu FC-970 gdzie jest o tyle głupi system, że do ¶ci±gnięcie korby jest wymagany specjalny klucz za stówkę- bo tutaj dokręcasz mocno ¶rub± do osi, a potem kasujesz luz specjaln± tulejk± która znajduje się pomiędzy ramieniem a osi±:
http://www.youtube.com/watch?v=lKK209JHCzA

Mike
[WRO][MTB Votum Team Wrocław]
[GG:1303401] mikemtb małpa o2 pl
http://mikemtb.org

Data: 2012-06-10 15:40:13
Autor: Rowerex
On 10 Cze, 18:59, Mike <mike...@mail.patrz.w.sigu> wrote:
> [...]
> chama" Gdzie jest jaka¶ regulacja luzi, choćby taka jak w sterach?

No ale tu najczę¶ciej (system Shimano) masz wła¶nie taki sam mechanizm

Ano wła¶nie - u Shimano taki mechanizm jest, natomiast nie widzę go w
korbach innych producentów i ciekawi mnie jak to u tych innych
wygl±da,

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2012-06-11 10:55:23
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Sun, 10 Jun 2012 19:59:34 +0200, Mike napisał(a):

http://www.youtube.com/watch?v=lKK209JHCzA
A mam pytanie trochę z innej beczki. U siebie mam korbę Deore. W zestawie jest plastikowa nakrętka dokręcana specjalnym kluczem.
Na w.w. filmiku widać było inną nakrętkę, na imbusa. Fakt że to był XTR. Ale czy taką nakrętkę na imbus można dokupić żeby pasowała do korby Deore?

Nakrętka widoczna na dole po lewej:
http://goo.gl/PhEUK

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-06-11 21:51:42
Autor: Mike
Korby ze zintegrowanÄ… osiÄ… - czegoĹ› n ie rozumiem
jest plastikowa nakrętka dokręcana specjalnym kluczem.
Na w.w. filmiku widać było inną nakrętkę, na imbusa.

Te systemy nie są z sobą kompatybilne. Praktycznie wszyskie shimano i mtb i szosowe mają te nakrętki plastikowe (duraace alu) + dwie śruby zaciskające się na osi, a tylko xtr FC-M970 ma inny system śruby która jest również ściągaczem (po wkręceniu klucza TC-35 czy jakoś tak, który służy za opór- w sumie system głupi, bo np. Truvativ ma ściągacz zintegrowany i żadnego klucza nie potrzeba).

a po co w ogóle chcesz zastępować tą plastikową nakrętkę? Klucz do tego kosztuje może z 10zł, zresztą- ją się dokręca z tak małą siłą, że wystarczy byle blaszka co akurat się mieści się w wypustkach- u mnie idealnie się sprawdza końcówka narzędzia do pomiaru wydłużenia łańcucha ;)

Data: 2012-06-12 06:23:29
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Mon, 11 Jun 2012 21:51:42 +0200, Mike napisał(a):

[...]
;)

Klucz mam. Po prostu wolałbym mieć nakrętkę do której nie trzeba specjalnego klucza.

--
piecia aka dracorp

Korby ze zintegrowan± osi± - czego¶ nie rozumiem