W korbach ze zintegrowaną osią są łożyska maszynowe i dokręcanie śruby na osi powoduje może jedynie nacisk na wew. pierścienie łożyska ale przez gumowe podkładki przy korbach (tak jest przynajmniej w Shimano). Czyli tak naprawdę chodzi bardziej o skasowanie luzu aby się korba nie przesuwała na boki bo na luz łożyska w zasadzie nie masz wpływu.
Pozdro
tms
On 2012-06-10 17:17, Rowerex wrote:
Nie rozumiem pewnej rzeczy - jak to jest z regulacją łożysk w korbach
ze integrowaną osią? W przypadku wielu producentów z jednej strony
mamy korbę z osią, z drugiej oś z wielowypustem, drugą korbę dokręcaną
jedną śrubą i w zasadzie tyle. Wg instrukcji należy założyć łożyska,
włożyć korbę z osią, założyć drugą korbę i dokręcić momentem
40-50Nm...
No dobra, a co na łożyska suportu? Te 40-50Nm to niema dokręcenie "na
chama" Gdzie jest jakaś regulacja luzi, choćby taka jak w sterach?
Mufa suportu nie jest przecież idealna - no dobra, trzeba splanować
boczne powierzchnie, ale to przecież spowoduje skrócenie mufy, która i
tak wcale nie ma idealnie 68mm... Ciekawe jak się zachowa korba
Campagnolo ultra-torqe przy mufie nieco przykrótkiej lub
przydługiej...
Gdybym stery skręcił siłą 20Nm, to bym chyba nie mógł obracać
kierownicą, a rozmiar łożysk w sterach jest niemal porównywalny z
łożyskami w teraźniejszych suportach... Jak to wiec jest?
Pozdr-
-Rowerex
|