Data: 2012-07-10 07:38:21 | |
Autor: rmikke | |
Korba XC R | |
On Tuesday, July 10, 2012 4:08:19 PM UTC+2, Vince wrote:
Witam! To w końcu 48, czy 44? |
|
Data: 2012-07-10 16:54:46 | |
Autor: Vince | |
Korba XC R | |
Potraktuj to jako dwa pytania:
- co sądzicie n.t. korby http://allegro.pl/suntour-korba-xcr-stal-44-32-22-175mm-oslona-rt-i2445854936.html - czy istnieje coś takiego jak korba 48/32/24 (ew. 22) Pozdrawiam, M. |
|
Data: 2012-07-10 08:10:19 | |
Autor: rmikke | |
Korba XC R | |
On Tuesday, July 10, 2012 4:54:46 PM UTC+2, Vince wrote:
Potraktuj to jako dwa pytania: OK :D - co sądzicie n.t. korby http://allegro.pl/suntour-korba-xcr-stal-44-32-22-175mm-oslona-rt-i2445854936.html Nie znam. - czy istnieje coś takiego jak korba 48/32/24 (ew. 22) Tak prosto z taśmy produkcyjnej, to pewnie nie, ale powinno dać się sklecić - część korb jest rozbieralna, i to zarówno trekingowych (blat 48), jak i górskich (pozostałe zębatki). Ja tam po prostu wsadziłem korbę trekingową i mi pasuje, ale ja to głównie po miescie, a Tobie pewnie chodzi o korbę w teren z większym blatem do dokręcania na asfalcie. |
|
Data: 2012-07-10 17:44:44 | |
Autor: Vince | |
Korba XC R | |
Ja tam po prostu wsadziłem korbę trekingową i mi pasuje, ale ja to Otóż to. Natomiast, czy tradycyjne blaty shimanowskie pasują do tegoż "ustrojstwa" ;) Pozdrawiam, M. |
|
Data: 2012-07-10 09:03:53 | |
Autor: rmikke | |
Korba XC R | |
On Tuesday, July 10, 2012 5:44:44 PM UTC+2, Vince wrote:
> Ja tam po prostu wsadziłem korbę trekingową i mi pasuje, ale ja to No nie wiem. Suntour pisze, że rozstaw śrub jest 106/64mm, Shimano o swoich, że 104/64mm... |
|
Data: 2012-07-14 16:29:43 | |
Autor: Vince | |
Korba XC R | |
Postanowiłem zasięgnąć opinii u źródła i zwróciłem się w tej sprawie o względnie wyczerpującą odpowiedź do firmy EUROBIKE, polskiego dystrubutora SR`ów. Zobaczymy co odpiszą. Oczywiście w miarę możliwości tym, czego się tam dowiem oczywiście się z Szanownymi Kolegami podzielę
Pozdrawiam, M. BTW: tak na logikę jest takie powiedzenie - popyta napędza podaż. Wcale nie zdziwiłbym się, gdyby jakaś mała chałupnicza firma w najbliższym czasie zainteresowała się tematem. Takie zamienniki to rzeczywiście mógłby być całkiem niezły biznes ;) -- -- See also: facebook.com/milosz.klemens Użytkownik "rmikke" <spamcatch@mailinator.com> napisał w wiadomości news:908e63f6-1738-44bd-8e82-c07cf2ad8764googlegroups.com... On Tuesday, July 10, 2012 5:44:44 PM UTC+2, Vince wrote: > Ja tam po prostu wsadziłem korbę trekingową i mi pasuje, ale ja to No nie wiem. Suntour pisze, że rozstaw śrub jest 106/64mm, Shimano o swoich, że 104/64mm... |
|
Data: 2012-07-11 10:50:25 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Korba XC R | |
W dniu 2012-07-10 17:10, rmikke pisze:
On Tuesday, July 10, 2012 4:54:46 PM UTC+2, Vince wrote: Jeśli nawet da się pożenić 48 z 22, to pozostaje pytanie - jaka przerzutka mu to obsłuży. Jeśli by zawęził nieco zakres do 24/34/46 - to wtedy owszem, problemu nie będzie. Ale tak jak by chciał, to imho się nie da. -- Marcin "Kenickie" Mydlak GG: 291246, skype: kenickie_PL "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2012-07-11 18:10:34 | |
Autor: Vince | |
Korba XC R | |
Jeśli nawet da się pożenić 48 z 22, to pozostaje pytanie - jaka przerzutka mu to obsłuży. Jeśli by zawęził nieco zakres do 24/34/46 - to wtedy owszem, problemu nie będzie. Ale tak jak by chciał, to imho się nie da. Ok. W takim razie kolejna kwestia. Spotkałem sie na jednym z forów z opinią, że w.w. XCR jest beznadziejny jeśli chodzi o wytrzymałość. Podobno miękki jak masło i lepiej zainwestować w Alivio. W takim razie kolejne pytanie. Jak jest z tarczami do w.w. i czy w przypadku FC-M410 (44/32/22) wystarczy wymiana jednego talerzyka. Gdzie coś takiego dostać i jaką proponowalibyście konfigurację, żeby jednocześnie mieć mozliwość z korzystania z przeożenia 22 (ew. 24) i jakiegoś większego biegu 46-48. No i oczywiście żeby to nie kosztowało 300 zeta. Pozdrawiam, M. |
|
Data: 2012-07-11 19:20:21 | |
Autor: | |
Korba XC R | |
Vince <wujek_dobra_rada@o2.pl> napisał(a):
FC-M410 (44/32/22) wystarczy wymiana jednego talerzyka. Przeglądnąłem kilknaście instrukcji serwisowych Shimano(isS)i problemem głównym jest rozpiętość zębów (różnica zębów między tarczą najwiekszą i najmniejszą) dzięki której przerzutka przednia jest w stanie obsłużyć wszystkie tarcze korb. Najwiekszą rozpiętość przerzutki p. jaką znalazłem to 22 zęby,czyli korby przykładowo takie (które dałoby się sklecić z tarcz 48,46,32,34,36,26,24,22) 48-32-22 czy takie 46-32-22 nie ma dla nich przerzutki przedniej która by je obsłużyła.Możliwe konfiguracje to np.44-32-22-jak wyżej cytowana,czy 46-32-24,lub 48-32-26 (zaznaczam,że przeglądnąłem może z 1/3 isS przerzutek przednich) Oczywiście dostępność tarcz stalowych (talerzyków) to jest następny problem, a ceny są takie że lepiej kupić gotowe kpl.korby Wniosek mam jeden,"producenty" robią wszystko żeby nas znichęcić do samodzielnego ulepszania/poprawiania tak wspaniale przez nich skonstruowanych produkowanych rowerów.Nie wiem czemu ma służyć ta cała marketingowa polityka,chyba jedynie tylko wku****niu przyzwoitych ludzi. Ignac -- |
|