Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Korba XC R

Korba XC R

Data: 2012-07-10 07:38:21
Autor: rmikke
Korba XC R
On Tuesday, July 10, 2012 4:08:19 PM UTC+2, Vince wrote:
Witam!

Czy dla niższych i średnich klas istnieje jakaś korba 48/32/24 lub 22? Czy taki układ (ten I-szy) będzie wogóle działał sprawnie i obsłuży go tradycyjna przerzutka. Względnie bezproblemowo oczywiście. Jesli takie rozwiązanie istnieje zależałoby mi na względnie przyzwoitym materiale (niska klasa ścieralności) ponieważ korbka ta najprawdopodobniej  będzie poddawana dość dużym obciązeniom.

Myślałem o czymś takim:

http://allegro.pl/suntour-korba-xcr-stal-44-32-22-175mm-oslona-rt-i2445854936.html

To w końcu 48, czy 44?

Data: 2012-07-10 16:54:46
Autor: Vince
Korba XC R
Potraktuj to jako dwa pytania:
- co sądzicie n.t. korby http://allegro.pl/suntour-korba-xcr-stal-44-32-22-175mm-oslona-rt-i2445854936.html
- czy istnieje coś takiego jak korba 48/32/24 (ew. 22)

Pozdrawiam, M.

Data: 2012-07-10 08:10:19
Autor: rmikke
Korba XC R
On Tuesday, July 10, 2012 4:54:46 PM UTC+2, Vince wrote:
Potraktuj to jako dwa pytania:

OK :D

- co sądzicie n.t. korby http://allegro.pl/suntour-korba-xcr-stal-44-32-22-175mm-oslona-rt-i2445854936.html

Nie znam.

- czy istnieje coś takiego jak korba 48/32/24 (ew. 22)

Tak prosto z taśmy produkcyjnej, to pewnie nie, ale powinno dać się
sklecić - część korb jest rozbieralna, i to zarówno trekingowych
(blat 48), jak i górskich (pozostałe zębatki). Ja tam po prostu wsadziłem korbę trekingową i mi pasuje, ale ja to
głównie po miescie, a Tobie pewnie chodzi o korbę w teren z większym
blatem do dokręcania na asfalcie.

Data: 2012-07-10 17:44:44
Autor: Vince
Korba XC R
Ja tam po prostu wsadziłem korbę trekingową i mi pasuje, ale ja to
głównie po miescie, a Tobie pewnie chodzi o korbę w teren z większym
blatem do dokręcania na asfalcie.

Otóż to. Natomiast, czy tradycyjne blaty shimanowskie pasują do tegoż "ustrojstwa" ;)

Pozdrawiam, M.

Data: 2012-07-10 09:03:53
Autor: rmikke
Korba XC R
On Tuesday, July 10, 2012 5:44:44 PM UTC+2, Vince wrote:
> Ja tam po prostu wsadziłem korbę trekingową i mi pasuje, ale ja to
> głównie po miescie, a Tobie pewnie chodzi o korbę w teren z większym
> blatem do dokręcania na asfalcie.

Otóż to. Natomiast, czy tradycyjne blaty shimanowskie pasują do tegoż "ustrojstwa" ;)

No nie wiem. Suntour pisze, że rozstaw śrub jest 106/64mm, Shimano o swoich, że 104/64mm...

Data: 2012-07-14 16:29:43
Autor: Vince
Korba XC R
Postanowiłem zasięgnąć opinii u źródła i zwróciłem się w tej sprawie o względnie wyczerpującą odpowiedź do firmy EUROBIKE, polskiego dystrubutora SR`ów. Zobaczymy co odpiszą. Oczywiście w miarę możliwości tym, czego się tam dowiem oczywiście się z Szanownymi Kolegami podzielę

Pozdrawiam, M.

BTW: tak na logikę jest takie powiedzenie - popyta napędza podaż. Wcale nie zdziwiłbym się, gdyby jakaś mała chałupnicza firma w najbliższym czasie zainteresowała się tematem. Takie zamienniki to rzeczywiście mógłby być całkiem niezły biznes ;)

--
--
See also: facebook.com/milosz.klemens

Użytkownik "rmikke" <spamcatch@mailinator.com> napisał w wiadomości news:908e63f6-1738-44bd-8e82-c07cf2ad8764googlegroups.com...
On Tuesday, July 10, 2012 5:44:44 PM UTC+2, Vince wrote:
&gt; Ja tam po prostu wsadziłem korbę trekingową i mi pasuje, ale ja to
&gt; głównie po miescie, a Tobie pewnie chodzi o korbę w teren z większym
&gt; blatem do dokręcania na asfalcie.

Otóż to. Natomiast, czy tradycyjne blaty shimanowskie pasują do tegoż
&quot;ustrojstwa&quot; ;)

No nie wiem. Suntour pisze, że rozstaw śrub jest 106/64mm, Shimano o swoich, że 104/64mm...

Data: 2012-07-11 10:50:25
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Korba XC R
W dniu 2012-07-10 17:10, rmikke pisze:
On Tuesday, July 10, 2012 4:54:46 PM UTC+2, Vince wrote:
Potraktuj to jako dwa pytania:

OK :D

- co sądzicie n.t. korby
http://allegro.pl/suntour-korba-xcr-stal-44-32-22-175mm-oslona-rt-i2445854936.html

Nie znam.

- czy istnieje coś takiego jak korba 48/32/24 (ew. 22)

Tak prosto z taśmy produkcyjnej, to pewnie nie, ale powinno dać się
sklecić - część korb jest rozbieralna, i to zarówno trekingowych
(blat 48), jak i górskich (pozostałe zębatki).

Ja tam po prostu wsadziłem korbę trekingową i mi pasuje, ale ja to
głównie po miescie, a Tobie pewnie chodzi o korbę w teren z większym
blatem do dokręcania na asfalcie.


Jeśli nawet da się pożenić 48 z 22, to pozostaje pytanie - jaka przerzutka mu to obsłuży. Jeśli by zawęził nieco zakres do 24/34/46 - to wtedy owszem, problemu nie będzie. Ale tak jak by chciał, to imho się nie da.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
GG: 291246, skype: kenickie_PL
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2012-07-11 18:10:34
Autor: Vince
Korba XC R
Jeśli nawet da się pożenić 48 z 22, to pozostaje pytanie - jaka przerzutka mu to obsłuży. Jeśli by zawęził nieco zakres do 24/34/46 - to wtedy owszem, problemu nie będzie. Ale tak jak by chciał, to imho się nie da.

Ok. W takim razie kolejna kwestia. Spotkałem sie na jednym z forów z opinią, że w.w. XCR jest beznadziejny jeśli chodzi o wytrzymałość. Podobno miękki jak masło i lepiej zainwestować w Alivio. W takim razie kolejne pytanie. Jak jest z tarczami do w.w. i czy w przypadku FC-M410 (44/32/22) wystarczy wymiana jednego talerzyka. Gdzie coś takiego dostać i jaką proponowalibyście konfigurację, żeby jednocześnie mieć mozliwość z korzystania z przeożenia 22 (ew. 24) i jakiegoś większego biegu 46-48. No i oczywiście żeby to nie kosztowało 300 zeta.

Pozdrawiam, M.

Data: 2012-07-11 19:20:21
Autor:
Korba XC R
Vince <wujek_dobra_rada@o2.pl> napisał(a):
FC-M410 (44/32/22) wystarczy wymiana jednego talerzyka.

Przeglądnąłem kilknaście instrukcji serwisowych Shimano(isS)i problemem
głównym jest rozpiętość zębów (różnica zębów między tarczą najwiekszą i najmniejszą) dzięki której przerzutka przednia jest w stanie obsłużyć
wszystkie tarcze korb.
Najwiekszą rozpiętość przerzutki p. jaką znalazłem to 22 zęby,czyli korby
przykładowo takie (które dałoby się sklecić z tarcz 48,46,32,34,36,26,24,22)
48-32-22 czy takie 46-32-22 nie ma dla nich przerzutki przedniej która by
je obsłużyła.Możliwe konfiguracje to np.44-32-22-jak wyżej cytowana,czy
46-32-24,lub 48-32-26 (zaznaczam,że przeglądnąłem może z 1/3 isS przerzutek przednich)

Oczywiście dostępność tarcz stalowych (talerzyków) to jest następny problem,
a ceny są takie że lepiej kupić gotowe kpl.korby
Wniosek mam jeden,"producenty" robią wszystko żeby nas znichęcić do samodzielnego ulepszania/poprawiania tak wspaniale przez nich skonstruowanych
produkowanych rowerów.Nie wiem czemu ma służyć ta cała marketingowa polityka,chyba jedynie tylko wku****niu przyzwoitych ludzi.

 Ignac

--


Korba XC R

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona