Konto ING komfort za free do końca 2010.

Data: 2009-11-04 02:17:22
Autor: szczurwa
Konto ING komfort za free do końca 2010.
Taką oto otrzymałem ofertę. Zważywszy, że ING mam niemal pod domem i
pod robotą, zdaje się, że alior, toyota, nordea i inne banki pójdą w
odstawkę..;-)

http://www.ingbank.pl/komfort

Data: 2009-11-04 03:33:36
Autor: Jacek Erazmus
On 4 Lis, 11:17, szczurwa <szczu...@gmail.com> wrote:
Taką oto otrzymałem ofertę. Zważywszy, że ING mam niemal pod domem i
pod robotą, zdaje się, że alior, toyota, nordea i inne banki pójdą w
odstawkę..;-)

http://www.ingbank.pl/komfort

Oferta czasowa więc za rok znowu będziesz musiał szukać nowego
banku ;-)

--
pozdrawiam,
Erazmus

Data: 2009-11-04 05:26:15
Autor: szczurwa
On 4 Lis, 12:33, Jacek Erazmus <jacek.eraz...@gmail.com> wrote:

Oferta czasowa więc za rok znowu będziesz musiał szukać nowego
banku ;-)

Tu, na grupie, to chyba standard..;-) Do konserwatystów raczej nie
nalezymy...I dobrze, że chociaz część bankowej klienteli reaguje na
zmiany rynkowe, wymuszajac choć odrobinę konkurencję, a nie daje się
strzyc bezmyślnie jak większość populacji..;-)

Data: 2009-11-04 14:35:33
Autor: Tomasz Chmielewski
szczurwa wrote:
[...]

W sumie ciekawie (dla klienta) by bylo, gdyby dalo sie przeniesc rachunek z banku do banku bez zmiany numeru tego rachunku.

Cos jak z przenoszeniem numerow telefonow.

Wtedy nie byloby zbytnich oporow przed zmiana rachunku ;)

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2009-11-04 15:04:59
Autor: wspolna-flaszka.pl

Użytkownik "Tomasz Chmielewski" <mangoo@nospam.wpkg.org> napisał w wiadomości news:hcrvud$ts4$1online.de...
szczurwa wrote:
[...]

kretynizm, a skad bys wtedy wiedzial ze wykonujesz przelew do danego banku a nie innego, obecnie po numerach
bank sprawdza i wyswietla informcaje przy robieniu przelewu .

Data: 2009-11-04 15:24:33
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow1
Konto ING komfort za free do końca 2010.
> W sumie ciekawie (dla klienta) by bylo, gdyby dalo sie > przeniesc rachunek z banku do banku bez zmiany numeru tego rachunku.

kretynizm,

też tak sądzę, ale Komisja Europejska może się z nami nie zgodzić, i co wtedy?

Data: 2009-11-04 06:59:24
Autor: BK
On Nov 4, 3:24 pm, zwyklyklientwieluzwyklychbank...@op.pl wrote:

> kretynizm,

też tak sądzę, ale Komisja Europejska może się z nami nie zgodzić, i co wtedy?

KE akurat popiera takie pomysly [przenoszenie sie z banku do banku].
Problem polega raczej na tym ile to moze kosztowac [dostosowanie
informatyki systemow bankowych, agentow rozliczeniowych, KIR, SWIFT
itp. itd.].

Data: 2009-11-04 15:36:41
Autor: Tomasz Chmielewski
zwyklyklientwieluzwyklychbankow1@op.pl wrote:
[...]

Wtedy zawsze mozna sie wyprowadzic na Bialorus ;)

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2009-11-04 15:49:14
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow1
Konto ING komfort za free do końca 2010.

Wtedy zawsze mozna sie wyprowadzic na Bialorus ;)

jak komuś argumentów brakuje to zawsze pisze o Białorusi.
rzadko kiedy takie osoby rozumieją, że ja wolę wiecej rynku niż mniej
więc nie podoba mi sie zmuszanie kogokolwiek (np. banku) do robienia
niepotrzebnych dziwnych rzeczy.

o ile można zgodzic się z poglądem o potrzebie istnienia przenośności
numerów komórkowych (bo nr ten jest krótki, łatwo zapamietywalny, a
przedsiębiorca wyłożył jakąś kasę na reklamę, choćby wizytówki) o tyle przenośność nr rachunku bankowego jest kwiatkiem do kożucha

Data: 2009-11-04 16:12:02
Autor: Tomasz Chmielewski
[...]

Aha.
A jak tobie argumentow zabraklo, i zaczales pisac "KE sie z nami nie zgodzi" - to jest w porzadku.

Coz, mozna i tak, mentalnosc Kaliego sie klania.

rzadko kiedy takie osoby rozumieją, że ja wolę wiecej rynku niż mniej
więc nie podoba mi sie zmuszanie kogokolwiek (np. banku) do robienia
niepotrzebnych dziwnych rzeczy.

Pewne rzeczy wymagaja regulacji, aby wolny rynek mogl dzialac.
Pierwszy przyklad z brzegu: telekomunikacja.

Oczywiscie nie roztrzasam tu, czy przenosnosc numeru rachunku mialaby istotny wplyw na konkurencyjnosc czy nie.
Jakis wplyw moglo by to miec, i z pewnoscia byloby interesujace dla pewnej grupy klientow (szczegolnie takich, ktorzy zyja w roznych krajach).

[...]

Nie mniej jednak, milo byloby miec taka mozliwosc, tym bardziej, gdyby przenosnosc numeru bankowego obowiazywala w calej Unii (czy strefie Euro, dla uproszczenia).

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2009-11-04 15:31:28
Autor: Mariusz
On 2009.11.04 15:04, wspolna-flaszka.pl wrote:

[...]

A ta wiedza do czego się przydaje ?

obecnie po numerach
bank sprawdza i wyswietla informcaje przy robieniu przelewu .

A obecnie operatorzy GSM są w stanie sprawdzic u jakiego operatora jest numer komórkowy i nie odczytują tej informacji z samego numeru.
Widać więc, że to się da zrobić.

--
Mar

Data: 2009-11-04 15:36:13
Autor: Tomasz Chmielewski

szczurwa wrote:
[...]

Wtedy bank by rowniez sprawdzal po numerach konta i wyswietlal informacje, jak dzisiaj.
Oczywiscie technicznie, byloby to bardziej skomplikowane niz dzis, lecz z informatycznego punktu widzenia nie widze za bardzo przeszkod, czemu by to nie mialo dzialac.

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2009-11-05 14:12:07
Autor: wspolna-flaszka.pl
Konto ING komfort za free do końca 2010.
Wtedy bank by rowniez sprawdzal po numerach konta i wyswietlal informacje, jak dzisiaj.

jakim cudem ?

Data: 2009-11-05 14:18:16
Autor: Tomasz Chmielewski
wspolna-flaszka.pl wrote:
Wtedy bank by rowniez sprawdzal po numerach konta i wyswietlal informacje, jak dzisiaj.

jakim cudem ?

Takim samym cudem, jakim dzialaja operatorzy telefoniczni (czy podobnie, jak dziala DNS).

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2009-11-05 14:35:53
Autor: wspolna-flaszka.pl

Użytkownik "Tomasz Chmielewski" <mangoo@nospam.wpkg.org> napisał w wiadomości news:hcuj9u$17h$1online.de...
wspolna-flaszka.pl wrote:
Wtedy bank by rowniez sprawdzal po numerach konta i wyswietlal informacje, jak dzisiaj.

jakim cudem ?

Takim samym cudem, jakim dzialaja operatorzy telefoniczni (czy podobnie, jak dziala DNS).

no to musialalby byc publicznie dostepna baza wszystkich kont

Data: 2009-11-05 15:02:47
Autor: Tomasz Chmielewski

wspolna-flaszka.pl wrote:
[...]

Teraz tez jest "publiczna" - wiesz np. ze konto o numerze

1111 2222 xxxx ...

jest prowadzone w tym i w tym banku. W tym wzgledzie nic by sie nie zmienilo.

A czy tego typu informacje dostepne bylyby faktycznie dla kazdego Kowalskiego, czy tylko dla bankow - to juz sprawa organizacyjna (i w zasadzie wystarczaloby, gdyby ta baza byla synchronizowana z bankami np. w pierwsza niedziele miesiaca; zmiana banku mogla nastapic tylko raz w miesiacu; wystarczyloby, gdyby w bazie byly jedynie konta "przeniesione" itp.).

Naprawde, nie jest to jakas skomplikowana sprawa.

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2009-11-05 15:46:41
Autor: wspolna-flaszka.pl

wspolna-flaszka.pl wrote:
[...]

zmienilo bo by musial byc w tej bazie pelen numer.

Data: 2009-11-05 15:49:40
Autor: Tomasz Chmielewski

wspolna-flaszka.pl wrote:
[...]

"w tym wzgledzie nic by sie nie zmienilo" - w rozumieniu, ze dalej widzialbys, w jakim banku jest dane konto.

Jak to by bylo technicznie rozwiazane, przecietnemu Kowalskiemu nie jest zbytnio do zycia potrzebne.

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2009-11-05 16:11:29
Autor: wspolna-flaszka.pl

wspolna-flaszka.pl wrote:
[...]

ale mialbym niesmak wiedzac ze kazdy moze znac moj numer rachunku .

Data: 2009-11-05 16:29:33
Autor: MattS
wspolna-flaszka.pl wrote:

[...]

Ale nikt nie musi znać Twojego numeru rachunku.
Wystarczy proste mapowanie:
pełen numer rachunku - numer banku prowadzącego rachunek
bez żadnych danych właścicieli (nazwisk, nazw firm itp)

Matt

Data: 2009-11-07 09:52:00
Autor: Jacek Erazmus
On 5 Lis, 16:29, MattS <Ma...@ms.ms> wrote:
wspolna-flaszka.pl wrote:

> [...]

pełen numer rachunku - numer banku prowadzącego rachunek
bez żadnych danych właścicieli (nazwisk, nazw firm itp)

Numer komórkowy można sprawdzić w ten sposób http://www.gsmcenter.pl/chkpnum.php
więc nie widzę problemów żeby móc stworzyć podobne narzędzie do
sprawdzania do jakiego banku należy dany rachunek.

--
pozdrawiam,
Erazmus

Data: 2009-11-05 16:56:16
Autor: Tomasz Chmielewski

wspolna-flaszka.pl wrote:
[...]

Tzn. w jaki sposob mialby ktos z ulicy znac twoj numer rachunku?

Teraz w identyczny sposob kazdy moze znac twoj numer rachunku, i niesmaku nie masz?

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2009-11-06 14:01:35
Autor: wspolna-flaszka.pl
Konto ING komfort za free do końca 2010.

Teraz w identyczny sposob kazdy moze znac twoj numer rachunku, i
niesmaku nie masz?

nie teraz moze znac jak ja go umieszcze a nie umieszcam do kont osobistych gdzie popadnie

--
REWELACJA! Rozbudowany system sprzedaży z księgowością i magazynem za - 29,99 zł. !

Data: 2009-11-06 14:26:17
Autor: Tomasz Chmielewski
wspolna-flaszka.pl wrote:

Teraz w identyczny sposob kazdy moze znac twoj numer rachunku, i
niesmaku nie masz?

nie teraz moze znac jak ja go umieszcze a nie umieszcam do kont osobistych gdzie popadnie

No to nie widze mozliwosci, jakby "w wyimaginowanej przyszlosci" ktos mial znac twoje konto.

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2009-11-04 15:42:01
Autor: Br
Konto ING komfort za free do końca 2010.

kretynizm, a skad bys wtedy wiedzial ze wykonujesz przelew do danego banku a
nie innego, obecnie po numerach
bank sprawdza i wyswietla informcaje przy robieniu przelewu .

A jakie to ma znaczenie? Nie wyślesz przelewu ponieważ, ktoś będzie w innym banku niż Ty? Zresztą zawsze się można zapytać...
Podobna sprawa jest w przypadku telefonów komórkowych i jakoś to działa.

Data: 2009-11-05 14:13:12
Autor: wspolna-flaszka.pl

Użytkownik "Br" <br@poczta.onet.pl_NOSPAM> napisał w wiadomości news:hcs3o9$23v$1node2.news.atman.pl...

[...]

no ma to znaczenie czasem, np gdy chcesz wyslac z mbanku (firmowego) do mbanku firmowego
200 zl majac na rachunku 200 zloty, jezlei rzeczywiscie wyslesz na taki rachunek nie zaplacisz za przelew wprzeciwnym razie powstanie
ujemne saldo 1 zl.

Data: 2009-11-04 19:11:01
Autor: Mithos
wspolna-flaszka.pl pisze:
kretynizm, a skad bys wtedy wiedzial ze wykonujesz przelew do danego banku a nie innego, obecnie po numerach
bank sprawdza i wyswietla informcaje przy robieniu przelewu .

Jakoś operatorzy komórkowi sobie z tym radzą. Jest nawet strona, na której można sprawdzić do jakiej sieci należy dany numer (i wszystko działa). Skoro z telefonami się to dlaczego z bankami nie ?

--
Mithos

Data: 2009-11-07 19:39:14
Autor: Marcin Mokrzycki
On Wed, 04 Nov 2009 14:35:33 +0100, Tomasz Chmielewski wrote:

W sumie ciekawie (dla klienta) by bylo, gdyby dalo sie przeniesc rachunek z banku do banku bez zmiany numeru tego rachunku.

Jakieś 2-3 lata temu czytałem gdzieś tekst o tym, iż czeski rząd postanowił
wpłynąć na banki, by te zeszły z dosyć wysokich opłat. Jednym z pomysłów,
na wypadek gdyby banki nie zechciały "dobrowolnie" obniżyć swoich prowizji
miało byc właśnie umożliwienie przenoszenia numeru konta.

--
Marcin Mokrzycki
gg:659336  o2:mmokrzycki

Data: 2009-11-04 12:50:51
Autor: xbartx
Dnia Wed, 04 Nov 2009 02:17:22 -0800, szczurwa napisał(a):

Taką oto otrzymałem ofertę. Zważywszy, że ING mam niemal pod domem i pod
robotą, zdaje się, że alior, toyota, nordea i inne banki pójdą w
odstawkę..;-)

http://www.ingbank.pl/komfort

Ja z ING w sumie mało miałem do czynienia, ale z tego co pamiętam - wiecznie kolejki w oddziałach i słaba/niekompetentna ich obsługa. Do tego www takie sobie i ten ich algorytm esowy to już w sumie klasyka ;)

--
xbartx

Data: 2009-11-05 16:42:03
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow1
Konto ING komfort za free do końca 2010.
> http://www.ingbank.pl/komfort

ten ich algorytm esowy to juz w sumie klasyka ;)

można prosić o bliższe szczegóły, na czym polega wada?

Data: 2009-11-05 18:12:19
Autor: Mithos
zwyklyklientwieluzwyklychbankow1@op.pl pisze:
można prosić o bliższe szczegóły, na czym polega wada?

Czasem przelew na kilka tyś PLN nie wymaga żadnej autoryzacji, a przelew na kilkanaście PLN już tak. Mechanizm sprawia wrażenie całkowicie losowego i nie daje żadnej gwarancji przed wyprowadzeniem pieniędzy z naszego konta. IMO

--
Mithos

Data: 2009-11-05 16:45:43
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow1
czy to jest oferta ZAMKNIĘTA?
Taką oto otrzymałem ofertę. http://www.ingbank.pl/komfort

a ja takowej _nie_otrzymałem_
czy to oznacza że nie mam po co iść do oddziału ING?

inaczej: czy klient "z ulicy" który przyjdzie do oddzialu
i powie "ja też chcę" zostanie objęty akurat tą promocją?

Data: 2009-11-06 14:02:23
Autor: wspolna-flaszka.pl

Użytkownik <zwyklyklientwieluzwyklychbankow1@op.pl> napisał w wiadomości news:424e.000000bf.4af2f327newsgate.onet.pl...
[...]

moze wystarczy ze kliknie na podanej stronie :)