Data: 2009-11-26 05:37:29 | |
Autor: Michał Pietrusinski | |
Komputer jako wyposażenie i jego ulepszenie w kolej nym miesiącu/roku | |
Witam,
Zamierzam wkrótce założyć własną firmę dzięki dotacji z UP i w związku z tym mam pytanie o pewne rozliczenia. Otóż zajmować się będę grafiką/reklamą i dlatego część środków przeznaczam na zakup sprzętu. Niestety w przypadku środków trwałych zakupionych z dotacji nie przysługuje odpis amortyzacji od kosztów u.p., natomiast w przypadku wyposażenia tego ograniczenia nie ma. Wymyśliłem sposób na dostosowanie się do tych limitów, ale z racji mojej ograniczonej wiedzy potrzebuję porady. Działalność zaczynam w grudniu i wtedy chcę kupić część sprzętu, natomiast kolejną część w styczniu. Chcę to zrobić w następujący sposób: 1. Grudzień a) Zakup komputera (podzespoły i obudowa) b) Wprowadzenie do firmy własnych elementów - monitora, klawiatury i myszy. Na tym etapie łączna wartość netto "a+b" wynosi ok. 3450zł 2. Styczeń a) Zakup nowego monitora b) Zakup drukarki c) Zakup tabletu graficznego I tu pojawiają się dwa pytania: - łącznie z komputerem z grudnia oczywiście wartość 3500zł przekroczę; czy z tego powodu musiałbym przenieść zestaw do EST? i jakie konsekwencje mogłoby to rodzić dla rozliczeń podatkowych? Interpretacje, które znalazłem, mówią że nie muszę tego przenosić, ale wolę się upewnić. - "jednostkowo" żaden z zakupów nie przekracza 3500zł, ale łącznie jestem na granicy - być może przeskoczę 3,5k, być może nie; znalazłem opinię na jednym z serwisów podatkowych, że łączna wartość wydatków na dany element wyposażenia nie ma znaczenia i w pełnej wysokości podlega odpisowi od kosztów u.p. Proszę o potwierdzenie czy dobrze to zrozumiałem i czy tak rzeczywiście jest? Podsumowując, jest to jakaś dziwna luka w prawie, skoro jedne wydatki z dotacji podlegają odliczeniu, a inne nie, ale przy tej kwocie gra toczy się o całkiem pokaźną sumę (ok. 1000zł podatku), więc oczywiście chcę ją rozegrać na swoją korzyść. pozdrawiam |
|