Data: 2015-05-16 22:00:46 | |
Autor: Budzik | |
Klucz do kół | |
Z ciekawosci - jaki jest sens uzywania klucza o wygieciu innym niz 90 stopni?
Widze, ze sporo jest o kacie 45 ale to przeciez ani wygodne, ani nic nie daje. Jaki sens? |
|
Data: 2015-05-16 15:05:02 | |
Autor: kogutek444 | |
Klucz do kół | |
W dniu niedziela, 17 maja 2015 00:00:47 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
Z ciekawosci - jaki jest sens uzywania klucza o wygieciu innym niz 90 stopni? Mniej materiału potrzeba na mniej wygięty klucz. |
|
Data: 2015-05-17 00:16:57 | |
Autor: Pszemol | |
Klucz do kól | |
"Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message news:XnsA49CEF96AB0C0budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
Z ciekawosci - jaki jest sens uzywania klucza o wygieciu Cos tam moze dawac jednak - jesli nakretki masz gleboko w felgach schowane to klucz zagiety pod katem prostym spowoduje ze sobie bedziesz lapki charowal o opony przy odkrecaniu - a taki odgiety bardziej bedzie dawal wiecej miejsca na piesci :-) Jak masz SUVa z duzymi balonami to ma to wieksze znaczenie niz w BMW 3 z cienkimi oponami. |
|
Data: 2015-05-17 07:00:32 | |
Autor: Budzik | |
Klucz do kól | |
Użytkownik Pszemol Pszemol@PolBox.com ...
No to w takim razie ramie klucza wygietego w L powinno byc troche dłuższe (to krotsze ramie oczywiscie), albo do takiej sytuacji mozna wziac dłuższe nakładki...Z ciekawosci - jaki jest sens uzywania klucza o wygieciu Szukam własnie dobrego klucza do kół i na rzie rzucił mi sie w oczy: http://allegro.pl/pokretlo-typu-l-3-4-430mm-yt-1348-yato-i5088283594.html Do tego nasadka i powinno hulać. Ale po wpisaniu w allegro klucz do kół praktycznie same wykrzywione albo oczywiscie krzyzaki ktore sa znowu troche krotkie i bez przedłuzenia ramion mozna czasami nie dac rady odkrecic a na pewno troche bardziej sie pomeczyc. |
|
Data: 2015-05-17 00:32:16 | |
Autor: kogutek444 | |
Klucz do kól | |
W dniu niedziela, 17 maja 2015 09:00:34 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
Użytkownik Pszemol Pszemol@PolBox.com ... uważam że średnio się taki zestaw jak opisałeś nadaje do kół. Inna sprawa że masz szansę nigdy go nie użyć. |
|
Data: 2015-05-17 16:15:07 | |
Autor: Budzik | |
Klucz do kól | |
Użytkownik kogutek444@gmail.com ...
uważam że średnio się taki zestaw jak opisałeś nadaje do kół. Bo? |
|
Data: 2015-05-17 10:45:29 | |
Autor: kogutek444 | |
Klucz do kól | |
W dniu niedziela, 17 maja 2015 18:15:08 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
Użytkownik kogutek444@gmail.com ... Chociażby dlatego ze łatwiej zgubić najmniejszy element z takiego zestawy niż klucz w jednym kawałku. Napisałeś że do awaryjnego odkręcania. W samochodzie każde, łącznie z takim że odkręcasz o 12 a u gumiarza byłeś tego samego dnia o 8, odkręcanie śrub czy nakrętek może być awaryjne. Awaryjne to do oryginalnego klucza kawałek rurki. Jak zgubisz rurkę to staniesz na kluczu i odkręcisz. Jak nie odkręcisz z rurką to znaczy że najdroższym z najlepszej stali tez byś nie odkręcił. Krzyżak odradzam z prostego powody. Łapiesz gumę. Śruba wypadła na samym dole. Klucz sześciokątny i co 60 stopni daje się założyć. Albo nie założysz albo założysz i nie przekręcisz. Trzeba samochód przestawić o pół metra, może nie być miejsca na przestawienie. To na lewarku do góry, przekręcasz i opuszczasz żeby poluzować, znowu podnosisz. A taki fabryczny zagięty pod kątem większym niż 90 stopni założysz w każdych warunkach i przekręcisz w każdych warunkach. |
|
Data: 2015-05-17 13:18:44 | |
Autor: Pszemol | |
Klucz do kól | |
<kogutek444@gmail.com> wrote in message news:d970d92c-957a-4641-8648-cc2e811e1795googlegroups.com...
Chociażby dlatego ze łatwiej zgubić najmniejszy element z takiego zestawy niż klucz w jednym kawałku. Napisałeś że do awaryjnego odkręcania. W samochodzie każde, łącznie z takim że odkręcasz o 12 a u gumiarza byłeś tego samego dnia o 8, odkręcanie śrub czy nakrętek może być awaryjne. Awaryjne to do oryginalnego klucza kawałek rurki. Jak zgubisz rurkę to staniesz na kluczu i odkręcisz. Jak nie odkręcisz z rurką to znaczy że najdroższym z najlepszej stali tez byś nie odkręcił. Krzyżak odradzam z prostego powody. Łapiesz gumę. Śruba wypadła na samym dole. Klucz sześciokątny i co 60 stopni daje się założyć. Albo nie założysz albo założysz i nie przekręcisz. Trzeba samochód przestawić o pół metra, może nie być miejsca na przestawienie. To na lewarku do góry, przekręcasz i opuszczasz żeby poluzować, znowu podnosisz. A taki fabryczny zagięty pod kątem większym niż 90 stopni założysz w każdych warunkach i przekręcisz w każdych warunkach. Weż pod uwagę, że nikt mu fabrycznej fajki nie każe wyrzucać w momencie gdy sobie dokupi krzyżak. W bagażniku pewnie ma miejsce na oba. |
|
Data: 2015-05-17 19:41:47 | |
Autor: Budzik | |
Klucz do kól | |
Użytkownik Pszemol Pszemol@PolBox.com ...
Weż pod uwagę, że nikt mu fabrycznej fajki nie każe wyrzucać w Biorac pod uwage ze to akurat ducato to mysle, ze miejsce sie znajdzie :) |
|
Data: 2015-05-17 19:41:47 | |
Autor: Budzik | |
Klucz do kól | |
Użytkownik kogutek444@gmail.com ...
> uważam że średnio się taki zestaw jak opisałeś nadaje do kół. Poradze sobie z niezgubieniem. Napisałeś że do awaryjnego Aha, juz takim standardowym kiedys odkrecałem. Szkoda, ze nie mam zdjecia peknietegoklucza. Dlatego chce cos porzadnego. Jak Klucz ok pol metra powinien wystarczyc. W razie czego rurka sie znajdzie. Stawanie na kluczu skonczy sie agonia nakretek bo tu ci sie zeslizgnie, tu ci sie skantuje - tak sien ie robi. Jak nie odkręcisz z Jasne. Ale tak mi sie jeszcze nie zdarzyło. Krzyżak odradzam z prostego powody. Łapiesz gumę. Śruba No ale to przekrecenie na lewarku to jakis problem? |
|
Data: 2015-05-17 12:57:28 | |
Autor: kogutek444 | |
Klucz do kól | |
W dniu niedziela, 17 maja 2015 21:41:49 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
Użytkownik kogutek444@gmail.com ... Jeszcze mi się nie zdarzyło żeby dobrze założony fabryczny klucz do kół się ześlizgnął itp. Niby nie problem przekręcenie na lewarku. Dodatkowe dwie minuty w zacinającym deszczu ze śniegiem w XXI wieku nikogo jeszcze nie zabiło. Przynajmniej o tym nie słyszałem. Przy tylnych kołach robi się ciekawie jak podłoże niekoniecznie stabilne. Bo trzeba w pewnym momencie spuścić ręczny obrócić koło i zaciągnąć ręczny. Strasznie chujowo się po ciemku podnosi ciężarówkę jak z lewarka spadła. Oczywiście nic takiego nie musi się nikomu przydarzyć. Ale może. Przy minimalnej dbałości o stan śrub czy nakrętek co trzymają koła klucz jest potrzebny żeby zrobić przy odkręcaniu 30 stopni obrotu dla każdej śruby. Dalej jeśli nie palcami to na bank kombinerkami da się odkręcić. |
|
Data: 2015-05-17 09:56:37 | |
Autor: ZIWK | |
Klucz do kól | |
W dniu 2015-05-17 o 09:00, Budzik pisze:
Krzyżak ma jedną podstawową zaletę - pod wolny koniec można "coś" (cegłę, klocek, ...) podstawić i przy odkręcaniu za pomocą długiej rury nałożonej na ramię nie ma niebezpieczeństwa obrobienia łba śruby spadającym z niej kluczem. Testowane na przyczepie, która klikadziesiąt km przejechała z zaciśniętym hamulcem. Śruby łaskawie odpuściły dopiero po założeniu na klucz 2m rurki i skakaniu na jej końcu we 2 osoby :) . Bez 2 punktu oparcia każdy klucz spadał i śruba wyglądała coraz bardziej nieciekawie. |
|
Data: 2015-05-17 01:05:15 | |
Autor: kogutek444 | |
Klucz do kól | |
W dniu niedziela, 17 maja 2015 09:56:39 UTC+2 użytkownik ZIWK napisał:
W dniu 2015-05-17 o 09:00, Budzik pisze: Podstawową wadą krzyżaka jest jego rozmiar. Drugą wadą jest nieporęcznosc. Znaczy się jest mało ergonomiczny. |
|
Data: 2015-05-17 11:00:02 | |
Autor: LordBluzgÂŽ | |
Klucz do kĂłl | |
W dniu 2015-05-17 o 10:05, kogutek444@gmail.com pisze:
[..] PodstawowÄ wadÄ krzyĹźaka jest jego rozmiar. DrugÄ wadÄ jest nieporÄcznosc. Znaczy siÄ jest maĹo ergonomiczny. Pierdzielisz z tÄ ergonomiÄ . Jest jedynym kluczem, gdzie podczas odkrÄcania/dokrÄcania moĹźna dziaĹaÄ siĹÄ "pchÄ jÄ cÄ " i "ciÄ gnÄ cÄ " naraz i nie trzeba stosowaÄ przez to rurki :> Inna sprawa, Ĺźe klucze marketowe, ukrÄcam rÄkÄ i ĹamiÄ jeĹli Ĺruby/nakrÄtki sÄ zapieczone. PÄkajÄ na spawaniu albo ukrÄcajÄ siÄ na zgiÄciu. KupiÄ dobrego "krzyĹźaka" nie jest Ĺatwo. -- LordBluzgÂŽ Have you heard the news? The dogs are dead! You better stay home and do as you're told. Get out of the road if you want to grow old. |
|
Data: 2015-05-17 10:24:33 | |
Autor: PiteR | |
Klucz do kól | |
na ** p.m.s ** Budzik pisze tak:
Szukam własnie dobrego klucza do kół i na rzie rzucił mi sie w Kup sobie coś w tym stylu http://srnarzedzia.pl/product-pol-324-Pokretlo-typu-T-300-mm-do-nasadek-1-2.html http://allegro.pl/przedluzka-honiton-1-2-przedluzki-nasadki-125mm-fv-i5194671270.html -- Piter golf mk2 a jak twój samochód będzie jeździł po 28 latach? |
|
Data: 2015-05-17 12:24:07 | |
Autor: m4rkiz | |
Klucz do kól | |
"Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message news:XnsA49D551D673F9budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
Szukam własnie dobrego klucza do kół dowolny krzyzak ktory sie nie rozpadnie po pierwszym uzyciu tylko wtedy trzeba zadbac o eksploatacje zgodnie z instrukcja czyli dokrecanie dynamometrycznym a nie 'ile sie da' -- http://db.org.pl/ |
|
Data: 2015-05-17 06:37:41 | |
Autor: Pszemol | |
Klucz do kól | |
"m4rkiz" <m4rkiz@mail.od.wujka.na.g.com> wrote in message news:mj9q63$lab$1srv.chmurka.net...
"Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message news:XnsA49D551D673F9budzik61pocztaonetpl127.0.0.1... Generalnie rzecz biorąc to gdy dba się o dokręcanie (samemu zawsze koła zmieniasz?) to nie ma problemu z odkręcaniem śrub tym kluczem które wrzucają Ci producenci samochodów do bagażnika (zwykła fajka). Problemem jest że czasem zamiast do swojego zaufanego magika od opon, który wie co to jest klucz dynamometryczny, musisz gdzieś pojechać do jakiegoś Józka co to ma więcej w mięśniach niż w głowie i takie rzeczy jak dokręcanie właściwe srub przerasta jego zdolności poznawcze... Ja mam to samo ze zmianą oleju - niestety trafiam zwykle na takich magików którzy miażdzą podkładkę pod korkiem spustowym na plasterek prawie przeźroczysty zamiast ją tylko lekko przygnieść, jak w instrukcji producent auta podaje odpowiednie (małe) siły - dlatego często sam sobie wolę olej i filtr oleju wymienić i mam pewność że jest dobrze. |
|
Data: 2015-05-17 16:15:07 | |
Autor: Budzik | |
Klucz do kól | |
Użytkownik m4rkiz m4rkiz@mail.od.wujka.na.g.com ...
Gdyby zawsze kazdy dbał to własciwie nie byłoby problemu.Szukam własnie dobrego klucza do kół Porządky klucz jest własnie na sytuacje awaryjne. |
|
Data: 2015-05-17 21:46:22 | |
Autor: m4rkiz | |
Klucz do kól | |
"Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message news:XnsA49DB7BE43B35budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
Porządky klucz jest własnie na sytuacje awaryjne. no ale wozisz go w swoim aucie, wystarczy zadbac zeby kola w tym samym aucie byly dokrecone zgodnie z instrukcja jak zlapiesz gume to dokrecasz rekami wiec problemu nie ma, oponiarza tez mozna wybrac ludzkiego i tez przykreci jak powinien a w przypadku sytuacji awaryjnych pamietac zeby pozniej 'przy okazji' zluzowac i dokrecic jak trzeba... rozumiem chec posiadania dobrego klucza 'na wszelki wypadek' ale imho lepiej po prostu posiadac odpowiednio dokrecone kola -- http://db.org.pl/ |
|
Data: 2015-05-18 06:00:22 | |
Autor: Budzik | |
Klucz do kól | |
Użytkownik m4rkiz m4rkiz@mail.od.wujka.na.g.com ...
Porządky klucz jest własnie na sytuacje awaryjne. Ostatnio zmieniałem koła. W sumie poszło ok. Ale własnie takim kluczem z ramieniem około pol metra. Krzyzakowym trafiłem na srube ktorej odkręcić nie mogłem. Oponiasz porządny, staranny, zawsze dokreca dynamometrycznym. Moge teraz: - wydac 70zł na dobry klucz. - zastanawiac sie dlaczego nie mogłem odkrecic - co jakis czas odkrecic i dokrecic nakretki samemu - jeszcze jakies inne dodatkowe czynnosci. Wydaje sie, ze jednak inwestycja w dłuzszy klucz to dobry pomysł. Oczywiscie mozna wozic metrowa rurke ale czy ona bedzie wygodniejsza...? :) |
|
Data: 2015-05-18 10:04:23 | |
Autor: PiteR | |
Klucz do kól | |
na ** p.m.s ** Budzik pisze tak:
Wydaje sie, ze jednak inwestycja w dłuzszy klucz to dobry pomysł. będzie tańsza i klucz poręczniejszy do innych zastosowań -- Piter golf mk2 a jak twój samochód będzie jeździł po 28 latach? |
|
Data: 2015-06-12 07:32:25 | |
Autor: WS | |
Klucz do kól | |
W dniu poniedziałek, 18 maja 2015 08:00:23 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
Ostatnio zmieniałem koła. Ja mialem podobnie - krzyzakiem nie dalem rady, a lidlowym teleskopowym stosunkowo latwo poszlo takie cos: http://fanlidla.pl/gazetka/2010.11.22/76,Klucz,nasadowy,do,kol,z,Lidla W poprzednim samochodzie sruby "same sie dociagaly", tzn. na oryginalnych alu nawet jak lekko dokrecalem krzyzakiem, to po sezonie musialem uzywac przedluzki z kawalka rury do odkrecenia. Zimowe stalowe takiego efektu nie mialy... magia ;) WS |
|
Data: 2015-06-12 15:43:36 | |
Autor: kogutek444 | |
Klucz do kól | |
W dniu poniedziałek, 18 maja 2015 08:00:23 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
Użytkownik m4rkiz m4rkiz@mail.od.wujka.na.g.com ... Zanabyłem w LM klucz fajkowy 24 znanej z niskich cen i najwyższej światowej jakości firmy TOPEX, niech im Allah da dużo dzieci. Założyłem na nakrętkę, ręką nie próbowałem bo jebnięty nie jestem.. Poskakałem trochę zero reakcji ze strony nakrętki i klucza. Obciąłem flexem to grube na dłuższym ramieniu, założyłem pasowną rurkę na oko 70cm. Nakrętki się odkręciły a po kluczu nie było widać zeby się giął albo sprężynował. No to w końcu mam nowy klucz do kół w Masterze. Chyba 18 zyli dałem. Paragon wyrzuciłem bo jak by się popsuł przy próbie odkręcania to by nie uwierzyli że urwanie wygląda jak po szlifierce. |
|
Data: 2015-06-26 10:44:03 | |
Autor: omielcarz | |
Klucz do kól | |
W dniu sobota, 13 czerwca 2015 00:43:37 UTC+2 użytkownik kogut...@gmail.com napisał:
W dniu poniedziałek, 18 maja 2015 08:00:23 UTC+2 użytkownik Budzik napisał: A wystarczyło dorzucić troszeczkę i już miałbyś Proline o których pisałem, dla amatorskiego użytkownika klucze w sam raz. :) |
|
Data: 2015-06-12 06:04:52 | |
Autor: omielcarz | |
Klucz do kół | |
Ja właśnie tak zrobiłem. Mam krótki klucz Proline i dźwignię do zmniejszania oporu, więc klucza używam też w innych przypadkach. Też moim zdaniem lepiej tak niż pojedynczy klucz na długim ramieniu.
|