Data: 2018-09-13 12:39:46 | |
Autor: Myjk | |
Klakson | |
Thu, 13 Sep 2018 03:13:59 -0700 (PDT), przemek.jedrzejczak@gmail.com
nie wiem kto zatrabil ale nie byl to dobry pomysl Dobrym pomysłem to było nie wsiadanie za kółko kogoś kto nie potrafi z lusterka korzystać. Czekam aż znowu zaczenisz udowadniać winę kierowcy białej Skody, że znalazła się tam gdzie nie powinna. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2018-09-13 12:48:18 | |
Autor: spider | |
Klakson | |
W dniu 2018-09-13 o 12:39, Myjk pisze:
Thu, 13 Sep 2018 03:13:59 -0700 (PDT), przemek.jedrzejczak@gmail.com No i po co ten kierowca chciał zmienić pas? Chciał wyprzedzić tego majaczącego w oddali motocyklistę? |
|
Data: 2018-09-13 03:59:43 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Klakson | |
-- No i po co ten kierowca chciał zmienić pas? Chciał wyprzedzić tego majaczącego w oddali motocyklistę?
tak, ostatnio mialem cos podobnego na 3-pasmowce, czubek w kamperze zobaczyl cos daleko z przodu i chcial zjechac na srodkowy ... po zjechaniu na prawy jechalem jeszcze kilkadziesiat sekund zanim zmienilem pas wiec wbrew pozorom taka *rezerwacja pasa* sie zdarza |
|
Data: 2018-09-13 13:03:15 | |
Autor: Myjk | |
Klakson | |
Thu, 13 Sep 2018 12:48:18 +0200, spider
No i po co ten kierowca chciał zmienić pas? Chciał wyprzedzić tego majaczącego w oddali motocyklistę? Na to wygląda. I do tej pory nie rozumiem dlaczego ludzie w takich sytuacjach tak mocno szarpią kierownicą że aż doprowadzają do wytrącenia auta z toru jazdy, a jeszcze bardziej mnie zastanawia jak bardzo niesprawne auto musi być aby na gładkiej (i czystej) jak lustro jezdni w takiej sytuacji wylądować w rowie (hamulce tam ZTCW nie zagrały) więc wniosek jest taki że amory, względnie gumy, to musiał być zwyczajny śmietnik. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2018-09-13 19:51:46 | |
Autor: LEPEK | |
Klakson | |
W dniu 13.09.2018 o 13:03, Myjk pisze:
I do tej pory nie rozumiem dlaczego ludzie w takich Oho, bardzo śmiała diagnoza. Piszesz, jakbyś nigdy nie był w zaskakującej sytuacji, która skutkuje nagłym manewrem bez przygotowania. Tutaj, przy dość znacznej prędkości nagły ruch kierownicą i zapewne ujęcie gazu spowodowały nadsterowność, nad którą nieprzygotowany do tego kierowca nie zapanował. Nic nadzwyczajnego, ani IMO nie świadczy wcale o niesprawności samochodu. Pozdr, -- L E P E K Pruszcz Gdański no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01 Avensis ADT270 1ADFTV sedan'08 MX-5 II NB FL B6-ZE rdstr'03 Kymco Xciting 500i sqtr '08 |
|
Data: 2018-09-13 22:31:47 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Klakson | |
-- Nic nadzwyczajnego, ani IMO nie świadczy wcale o niesprawności samochodu.
to raczej test szalonego losia ktorego swift nie zdal |
|
Data: 2018-09-14 11:01:56 | |
Autor: Myjk | |
Klakson | |
Thu, 13 Sep 2018 19:51:46 +0200, LEPEK
Oho, bardzo śmiała diagnoza. Ależ właśnie byłem niejednokrotnie w sytuacji gdy ktoś mi zajechał drogę i musiałem się ratować unikiem. Mimo tego nigdy w rowie nie wylądowałem a szarpałem czasem mocniej niż na przedstawionym nagraniu. Ale ja jestem pewien stanu technicznego mojego auta. Dla przykładu na stacji diagnostycznej zawsze sprawdzam stan amortyzatorów czy nie są zużyte (w tym obserwuję czy są równo zużyte bo i to imho może mieć wpływ na zachowanie auta) nawet jak oni sami tego nie zrobią. Tutaj, przy dość znacznej prędkości nagły ruch kierownicą i zapewne ujęcie gazu spowodowały nadsterowność, nad którą nieprzygotowany do tego kierowca nie zapanował. Nic nadzwyczajnego, ani IMO nie świadczy wcale o niesprawności samochodu. Ujęcie nogi z gazu jest w zasadzie naturalnym odruchem, ale przy prędkości spoczynkowej (a nie rajdowej kiedy ma się wysokie wysokie obroty na silniku i faktycznie odjęcie gazu to całkiem wyraźne przyhamowanie) jaka by ta prędkość nie była, odjęcie gazu nie jest w stanie wyprowadzić auta z równowagi, szczególnie że część samochodów ma chwilowe podtrzymywanie gazu, np. w Oplach tak jest co mnie drażniło zawsze, ale jest tak i u mojej żony w Spacestarze (nie wiem jak w innych Mitsu ale podejrzewam podobnie). Jeżdżę teraz elektrykiem, ten to dopiero hamuje po odjęciu "gazu" na maksymalnym poziomie odzysku energii -- próbowałem go wyprowadzić z równowagi i się (nie)stety nie udało. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2018-09-14 14:35:01 | |
Autor: Queequeg | |
Klakson | |
Myjk <myjkel@nospam.op.pl> wrote:
szczególnie że część samochodów ma chwilowe podtrzymywanie gazu, Mówisz że zjawisko, które obserwuję w Yarisce, jest pożądane? Po cholerę to jest? -- https://www.youtube.com/watch?v=9lSzL1DqQn0 |
|
Data: 2018-09-17 11:52:51 | |
Autor: Myjk | |
Klakson | |
Fri, 14 Sep 2018 14:35:01 +0000 (UTC), Queequeg
Mówisz że zjawisko, które obserwuję w Yarisce, jest pożądane? Nie wiem czy jest pożądane, wiem że zauważyłem taki efekt już w paru autach, że wciśnięcie sprzęgła powodowało utrzymanie albo lekkie podbicie obrotów, a samo ujęcie gazu nie powodowało wyraźnej reakcji -- i mnie to zwyczajnie drażniło. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2018-09-17 11:04:08 | |
Autor: Queequeg | |
Klakson | |
Myjk <myjkel@nospam.op.pl> wrote:
Mówisz że zjawisko, które obserwuję w Yarisce, jest pożądane? Dokładnie tak się to zachowuje. Dopiero po chwili obroty spadają i zastanawiałem się co to jest -- czy sprzęgło ciągnie, czy komputer celowo tak steruje (może przecież podbić obroty silniczkiem krokowym)... Co ciekawe, tylko po dłuższej jeździe w jednej pozycji gazu, i nie wiem czy nie jedynie na piątce (bo mam tak w trasach po odjęciu gazu). -- https://www.youtube.com/watch?v=9lSzL1DqQn0 |
|
Data: 2018-09-14 20:14:07 | |
Autor: LEPEK | |
Klakson | |
W dniu 14.09.2018 o 11:01, Myjk pisze:
Ujęcie nogi z gazu jest w zasadzie naturalnym odruchem, ale przy prędkości Wszystko generalnie zależy od obrotów silnika w danym momencie a nie od prędkości samochodu. Poza tym ujęcie gazu w samochodzie bez tego chwilowego podtrzymania gazu (nie spotkałem się z tym) zawsze spowoduje przeniesienie środka ciężkości na przód, co w takim samochodzie, jak na filmie (FWD, silnik z przodu może łatwo spowodować nadsterowność i wycieczkę do rowu, jeśli się odpowiednio wcześnie i mocno nie skontruje. Oczywiście, różne samochody różnie reagują - np. Felicję trudno mi było gazem wprowadzić w nadsterowność, ale Corollę już bez problemu. Zatem - owszem - ujęcie gazu przy nagłym skręcie przy prędkości podróżnej JEST w stanie wyprowadzić sprawny samochód z normalnego toru jazdy. -- L E P E K Pruszcz Gdański no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01 Avensis ADT270 1ADFTV sedan'08 MX-5 II NB FL B6-ZE rdstr'03 Kymco Xciting 500i sqtr '08 |
|
Data: 2018-09-17 11:55:40 | |
Autor: Myjk | |
Klakson | |
Fri, 14 Sep 2018 20:14:07 +0200, LEPEK
Wszystko generalnie zależy od obrotów silnika w danym momencie a nie od prędkości samochodu. Poza tym ujęcie gazu w samochodzie bez tego chwilowego podtrzymania gazu (nie spotkałem się z tym) zawsze spowoduje przeniesienie środka ciężkości na przód, co w takim samochodzie, jak na filmie (FWD, silnik z przodu może łatwo spowodować nadsterowność i wycieczkę do rowu, jeśli się odpowiednio wcześnie i mocno nie skontruje. Większość samochodów ma FWD, i jakoś rowy nie są wyściełane wrakami. Jeśli to byłby taki problem to producenci raczej by to wyłapali. Nadal nie widzę jak można sprawny samochód wyprowadzić w pole zwykłym szarpnięciem, chyba że się praktycznie kierownicy nie trzyma. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2018-09-17 17:30:14 | |
Autor: LEPEK | |
Klakson | |
W dniu 17.09.2018 o 11:55, Myjk pisze:
Większość samochodów ma FWD, i jakoś rowy nie są wyściełane wrakami. Jeśli ESP. Nadal nie widzę Trudno wyprowadzić w pole samochód szarpnięciem kierownicy praktycznie jej nie trzymając ;) Ale - to nie samo szarpnięcie, ale dodatkowo ujęcie gazu plus zbyt późna i za głęboka kontra i voila, samochód w rowie albo na barierkach. Często oglądam materiały typu 'Polskie Drogi' itp. i nierzadko scenariusz jest podobny. Owszem - im amortyzatory sprawniejsze, opony lepsze itp. tym szansa na taki efekt niższa, ale i w sprawnym samochodzie jest to możliwe, szczególnie w przypadku zaskoczenia. Pozdr, -- L E P E K Pruszcz Gdański no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01 Avensis ADT270 1ADFTV sedan'08 MX-5 II NB FL B6-ZE rdstr'03 Kymco Xciting 500i sqtr '08 |
|
Data: 2018-09-17 18:04:50 | |
Autor: J.F. | |
Klakson | |
Użytkownik "LEPEK" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pnoh9p$kp3$1@node1.news.atman.pl...
W dniu 17.09.2018 o 11:55, Myjk pisze: Większość samochodów ma FWD, i jakoś rowy nie są wyściełane wrakami. Jeśli ESP. Zanim ESP sie pokazalo, to tez nie byly wyscielane gesto. IMO - na sliskiej drodze predzej wpadniesz w poslizg RWD. Nadal nie widzęTrudno wyprowadzić w pole samochód szarpnięciem kierownicy praktycznie jej nie trzymając ;) Niektore bardzo latwo - test losia. Często oglądam materiały typu 'Polskie Drogi' itp. i nierzadko scenariusz jest podobny. Owszem - im amortyzatory sprawniejsze, opony lepsze itp. tym szansa na taki efekt niższa, ale i w sprawnym samochodzie jest to możliwe, szczególnie w przypadku zaskoczenia. https://www.youtube.com/watch?v=g-LGeLWbpKw https://www.youtube.com/watch?v=guLkuP42XFs J. |
|
Data: 2018-09-15 18:28:39 | |
Autor: kk | |
Klakson | |
W dniu 2018-09-14 o 11:01, Myjk pisze:
Thu, 13 Sep 2018 19:51:46 +0200, LEPEK Po prostu jeszcze nie zmądrzałeś o to co Ci się jeszcze nie przytrafiło. |
|
Data: 2018-09-15 20:26:29 | |
Autor: Mateusz Bogusz | |
Klakson | |
W dniu 14.09.2018 o 11:01, Myjk pisze:
Dla przykładu na stacji Taki obeznany, a do sprawdzenia zamontowanych amortyzatorów, potrzebujesz stacji diagnostycznej? -- Pozdrawiam, Mateusz Bogusz |
|
Data: 2018-09-17 17:51:50 | |
Autor: J.F. | |
Klakson | |
Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qmqyb3hdwre6$.dlg@myjk.org...
Thu, 13 Sep 2018 19:51:46 +0200, LEPEK Oho, bardzo śmiała diagnoza. Ależ właśnie byłem niejednokrotnie w sytuacji gdy ktoś mi zajechał drogę i Powiem tak - a ja nie sprawdzam (teraz to oni sami sprawdzaja) i takich numerow nie mam. Kiedys tato moim samochodem pojechal, mowi ze jedzie sobie spokojnie prawym pasem z jakies 90, samochod przed nim zjezdza na lewy, i widzi ze pas mu sie konczy. Wczesniej znaku nie bylo, albo przegapil To tak instynktownie odbil w lewo, i co ... i nic. A auto ma juz kilkanascie lat. Testu losia tez tylko nieliczne samochody nie zdawaly. Ja ci powiem wiecej - z jednym urwanym amortyzatorem da sie jezdzic. Tylko dziwnie kiwa. No i raczej nie probowalem losia omijac J. |
|
Data: 2018-09-14 22:52:29 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Klakson | |
Dnia Thu, 13 Sep 2018 13:03:15 +0200, Myjk napisał(a):
Thu, 13 Sep 2018 12:48:18 +0200, spider Raczej każdy samochód bez ESP, przy wysokiej przyczepności, jeśli kierowca machnie tak kierownicą w jedną i drugą stronę, to tył nie pojedzie już "za przodem" tylko pojedzie szerzej, a z ujęciem gazu to już w ogóle. A jeśli dobrze widzę to jest Swift, a poza wersją sport, ten samochód jest z tych co tak sobie się prowadzi. Może nie wymaga jakiś szczególnie szybkich rąk, ale po prostu dość głeboko się kładzie w zakręcie na odboju i taki jakiś mało stablny jest przy gwałtownych manewrach. Co prawda więkzość kierowców to pierwsze pociągnięcie w lewo jeszcze by skontrowała (ten na filmie to jakaś wybitna mizeria), ale zazwyczaj i tak przy wyższych prędkościach (a tu ze słupków wychodzi mi 130) rzadko kończy się to opanowaniem samochodu, a samochód łapie rybe, kierowca kontruje za późno i za głęboko - powodując że oscylacje się tylko powiększają. |
|
Data: 2018-09-13 14:32:03 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
Klakson | |
Thu, 13 Sep 2018 12:48:18 +0200, w <5b9a4074$0$614$65785112@news.neostrada.pl>,
spider <"spajder[wytnij]"@wp.pl> napisał(-a): W dniu 2018-09-13 o 12:39, Myjk pisze: Raczej się zagapił (radio, komórka) itp. |
|
Data: 2018-09-13 07:42:20 | |
Autor: lpalczynski | |
Klakson | |
W dniu czwartek, 13 września 2018 14:35:58 UTC+2 użytkownik rad....@konto.pl napisał:
Thu, 13 Sep 2018 12:48:18 +0200, w <5b9a4074$0$614$65785112@news.neostrada.pl>, Jak zagapił, jak nawet dwa razy mrugnął kierunkowskazem ;-) Drogowa pizda i tyle, lusterek nie używa bo się od tego psują... |
|
Data: 2018-09-14 10:45:12 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
Klakson | |
Thu, 13 Sep 2018 07:42:20 -0700 (PDT), w
<8532d409-7554-493f-8e20-c0dd20700f4b@googlegroups.com>, lpalczynski@gmail.com napisał(-a): > > No i po co ten kierowca chciał zmienić pas? Chciał wyprzedzić tego > > majaczącego w oddali motocyklistę? Rzeczywiście -- dopiero na replayu zwróciłem uwagę. Drogowa pizda i tyle, lusterek nie używa bo się od tego psują... Pewnie miał ustawione lusterka jak 50% kierowców -- połowę wypełnia tylny błotnik. Ja na autostradach mam zupełnie inaczej ustawione lusterka niż w mieście. |
|
Data: 2018-09-14 08:31:32 | |
Autor: Marek | |
Klakson | |
On Thu, 13 Sep 2018 12:48:18 +0200, spider <"spajder[wytnij]"@wp.pl> wrote:
No i po co ten kierowca chciał zmienić pas? Chciał wyprzedzić tego majaczącego w oddali motocyklistę? Raczej SMS/Facebook. -- Marek |
|
Data: 2018-09-15 18:31:39 | |
Autor: kk | |
Klakson | |
W dniu 2018-09-14 o 08:31, Marek pisze:
On Thu, 13 Sep 2018 12:48:18 +0200, spider <"spajder[wytnij]"@wp.pl> wrote: Dzisiaj znowu jechałem za jakąś ofiarą co musiała mieć przed sobą 50 metrów i migacz dawała z takim wyprzedzeniem. W mieście. Nawet bym filmik podesłał, ale ta pieprzona kamerka z Wifi nie działa zdalnie. |
|