Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   Kazanie na IV Niedziele po Zes³aniu Ducha ¦Wiêtego

Kazanie na IV Niedziele po Zes³aniu Ducha ¦Wiêtego

Data: 2014-07-06 03:48:38
Autor: Stachu Chebel
Kazanie na IV Niedziele po Zes³aniu Ducha ¦Wiêtego
W dniu niedziela, 6 lipca 2014 09:56:52 UTC+2 u¿ytkownik abc napisa³:
Drodzy wierni,



"Niebo i ziemia przemin�, lecz moje s�owa nie przemin�" (Mk 13,31)

powiedzia� Zbawiciel, a jak dobrze wiemy, wszystko, co Chrystus Pan czyni ma

warto�� wieczn�. Chrystus jest Bogiem, a B�g jest wieczny, niezmienny,

zawsze doskona�y, takie te� jest wszystko co kiedykolwiek uczyni� czy

powiedzia� Pan Jezus.



Z tego w�a�nie powodu Ewangelia mo�e by� rozumiana na wiele sposob�w, m�wi�c

inaczej: jeden prawdziwy sens Pisma �wi�tego ma wiele konsekwencji, kt�re

wyra�a ten sam tekst. Ka�dy czyn i s�owo Zbawiciela nie s� jedynie faktami

historycznymi, wyra�aj� r�wnocze�nie tera�niejsze i przysz�e tajemnice.

Dzisiejsza Ewangelia uczy nas, �e Pan Jezus jest ten sam wczoraj, dzi� i na

wieki.



Czytamy, �e Chrystus sta� nad jeziorem podczas gdy rybacy reperowali swe

sieci. I dalej czytamy, �e Pan Jezus wszed� do �odzi �wi�tego Piotra, aby

naucza� z niej rzesze. Pami�tajmy, �e Zbawiciel nie robi niczego

przypadkowo, ka�de Jego dzia�anie i ka�dy szczeg� maj� znaczenie i s� dzi�

dla nas nauk�. Jak wiemy z Pisma �wi�tego (1P 3), Arka Noego jest figur�

Ko�cio�a, a dusze uratowane z potopu symbolizuj� dusze uratowane przez

chrzest, nie powinno wi�c nas dziwi�, �e Pan Jezus wszed� do �odzi Piotra,

by z niej naucza�, gdy� w przysz�o�ci mia� uczy� nas za po�rednictwem

Ko�cio�a, kt�rego Piotr jest g�ow�.



Ewangelia wspomina, �e rybacy naprawiali swe sieci. Sieciami Aposto��w s�

splecione ze sob� w argumenty s�owa, kt�re nie pozwalaj� wymkn�� si� tym,

kt�rzy zostali z�apani. Splecione w�tki tworz� pasmo, podobnie argumenty w

logice, koncentruj� si� na tym, co wa�ne, pozostawiaj�c na boku to, co

nieistotne, jak woda przep�ywaj�ca przez sie� zatrzymuje ryby. Podobnie jak

wszelkie dzia�anie wynika z przekonania o prawdziwo�ci czego�, tak r�wnie�

posiadanie prawdy zobowi�zuje nas do wcielania jej w �ycie.



Tak wi�c rybacy naprawiali sieci, czyli usi�owali poprawi� nauk�, kt�ra by�a

niewystarczaj�ca, gdy� jak czytamy pracowali ca�� noc, nic nie z�owiwszy.

Aposto�owie byli wci�� jeszcze bardzo przywi�zani do rzeczy ziemskich i

�wiatowych nauk, gdy� nie zostali jeszcze pouczeni przez Chrystusa Pana. Tak

wi�c ich sieci wymaga�y naprawy, co oznacza, �e w konsekwencji grzechu

pierworodnego ludzie rodz� si� w stanie ignorancji i nawet to s�abe poznanie

prawdy, jakie jest dla nich dost�pne, s� niedoskona�e i niezdolne do

kontrolowania ich chwiejnego umys�u.



Zbawiciel m�wi wi�c Piotrowi, by odp�yn�� nieco od l�du, czyli oderwa� si�

od rzeczy doczesnych. Pan Jezus m�wi mu nawet, by wyp�yn�� na g��bi�, czyli

by zbli�y� si� do g��bi tajemnicy Boga. �wi�ty Pawe� b�dzie nam m�wi� o

szeroko�ci, d�ugo�ci, wysoko�ci i g��bi mi�o�ci Chrystusowej,

przekraczaj�cej wszelk� wiedz� (Ef 3,18). Odpowied� Piotra ukazuje nam

s�abo�� jego pojmowania, ale r�wnocze�nie jego wielk� wiar�. Pracowali�my

ca�� noc, ale nic nie z�owili�my. Biedne ludzkie nauki niezdolne s� do

wyrwania dusz ze wzburzonego morza nami�tno�ci. A jednak �wi�ty Piotr

manifestuje te� sw� wiar�, m�wi�c: "Jednak na Twoje s�owo zapuszcz� sie�".

Piotr wierzy s�owom Chrystusa.



Wiara jest czym� wi�kszym ni� wiedza. Wiara zak�ada nie tylko przyj�cie

czego� jako prawdy, ale r�wnie� zaufanie i zawierzenie. Wierzymy komu� nie

tylko dlatego, �e wie on na jaki� temat wi�cej ni� my, ale r�wnie� dlatego,

�e jeste�my pewni, �e nas nie ok�amuje. �wi�ty Piotr demonstruje oba aspekty

wiary: ufa Mistrzowi i wierzy, �e m�wi On prawd� pomimo, �e jego w�asne

do�wiadczenie m�wi mu co innego - �e nie ma tam �adnych ryb. Zapuszcza sw�

sie�. Zawierza wi�c czemu�, czego nie dostrzega i wierzy s�owom Zbawiciela.



I Ewangelia m�wi, �e z�owili wielk� ilo�� ryb. Pan Jezus nagradza wiar�

Piotra nadzwyczajnym po�owem. Oderwany od rzeczy ziemskich, zbiera nagrod�

za sw� wiar�. Ewangelia m�wi dalej, �e ich sie� rwa�a si� - ich ziemskie

rozumowanie nie by�o w stanie wyt�umaczy� sobie tego nadzwyczajnego po�owu

ryb. Towarzysze Piotra musieli przyj�� im na pomoc i nape�nili �odzie

rybami. Symbolizuje to innych Aposto��w i ich nast�pc�w - biskup�w, kt�rzy

musz� pracowa� w jedno�ci z Piotrem, by zebra� obfity po��w dusz,

wy�owionych z morza ignorancji do �odzi w tak wielkiej ilo�ci, �e niemal si�

ona zanurza.



Ewangelia m�wi nam, �e ��d� niemal zaton�a, a w innym miejscu Zbawiciel

por�wnuje kr�lestwo niebieskie do rybaka, kt�ry zarzuca swe sieci w morze

m�wi i o anio�ach, kt�rzy pozostawi� dobrych a wyrzuc� z �odzi z�ych.

Podobnie Ko�ci� przyt�oczony jest ci�arem dusz, w pierwszym rz�dzie tych,

kt�re obci��one s� grzechami. Jednak pomimo s�abo�ci i u�omno�ci ludzkiej,

��d� nie zaton�a. Cudem jest tu nie tylko nadzwyczajny po��w ryb, ale

r�wnie�, ale r�wnie� fakt, �e ��d� by�a w stanie ud�wign�� taki ci�ar nie

ton�c w jeziorze.



Cud ten by� tak wielki, �e Szymon Piotr os�upia� i wo�a�, �e jest go

niegodny. Ba� si� mocy Zbawiciela, kt�ry dokona� tego cudu jako Pan nieba i

ziemi. Wo�a�: "gdy� jestem cz�owiek grzeszny", zdawa� sobie bowiem spraw� z

tego, �e Ten, kt�r� zdzia�a� taki cud, b�dzie r�wnie� s�dzi� go w dniu

ostatecznym.



Lekcja ta jest po�yteczna dla nas po dzi� dzie�, drodzy wierni, jako

przypomnienie, �e r�wnie� ci, kt�rzy sprawuj� najwy�sz� w�adz� w Ko�ciele i

dokonuj� cud�w na o�tarzach, s� takimi samymi lud�mi jak my. R�wnie� oni,

jak �wi�ty Piotr mog� wo�a� "gdy� jestem cz�owiek grzeszny", zw�aszcza je�li

nie czyni� tego co �wi�ty Piotr i nie odrywaj� od spraw doczesnych lub je�li

odmawiaj� zarzucenia sieci. R�wnie� s�udzy o�tarza aby by� �wiadkami

cudownego po�owu dusz musz� by� pos�uszni s�owom Chrystusa Pana i wyp�ywa�

na g��bi�, czyli szuka� g��bi doktryny chrze�cija�skiej. St�d tak wa�ne,

by�my modlili si� o �wi�tych kap�an�w i czynili ofiary w intencji ich

u�wi�cenia.



I na koniec Pan Jezus, dostrzegaj�c u Piotra dyspozycj� odpowiedni� dla

g�owy Ko�cio�a, czyli jego wiar�, pos�usze�stwo oraz pokor�, m�wi do niego:

"Nie b�j si�, odt�d ludzi �owi� b�dziesz". �wi�ty Piotr otrzymuje swe

powo�anie, powo�anie kt�re zostanie p�niej uzupe�nione, gdy Zbawiciel powie

mu: "na tej Opoce zbuduj� Ko�ci� m�j".



To nawr�cenie �wi�tego Piotra poprzez cudowny po��w ryb jest kompletne,

czytamy bowiem w Ewangelii: "i zostawiwszy wszystko, poszli za Nim".

Porzucaj�c doczesne troski, i doczesny maj�tek, podj�li nowe wezwanie.

Wyrzek�szy si� ziemskich nauk otrzymali Bo�� nauk�, Bo�� sie� do �owienia

dusz, wy�awianych z morza ignorancji i b��du i przywracanych Ko�cio�owi.



Tak wi�c, drodzy wierni, tego dnia, w kt�rym wspominamy powo�anie �wi�tego

Piotra, m�dlmy si� w szczeg�lny spos�b zw�aszcza za jego Nast�pc�, za

papie�a. M�dlmy si�, by r�wnie� on m�g� oderwa� si� od trosk doczesnych i

�wiatowych i wyp�yn�� na g��bi�, czyli naucza� doktryny Ko�cio�a w ca�ej jej

pe�ni. Tak wiele dusz idzie dzi� na zatracenie, poniewa� Ko�ci� zaprzesta�

naucza�, przesta� zarzuca� swe sieci, aby poci�gn�� dusze do prawdy. ��d�

�wi�tego Piotra nabiera bardziej wody, ni� ryb i wydaje si� ton��.



Mamy Bo�� obietnic�, �e bramy piekielne nie przemog� Ko�cio�a, pomimo

zepsucia ludzi, a nawet grzech�w samego �wi�tego Piotra, kt�re wyznaje on

dzi� przez Zbawicielem. Jednak Ko�ci� nie mo�e wype�nia� swego zadania,

je�li ka�dy z nas nie b�dzie czyni� tego, co do niego nale�y. Ka�dy z nas

musi modli� si� o zbawienie swej duszy, a zbawienie to, poprzez �ask�,

przychodzi do nas za po�rednictwem wy�wi�conych s�ug Chrystusa Pana. Wszyscy

wi�c musimy modli� si� za kap�an�w, za biskup�w i za papie�a, o ich

u�wi�cenie, kt�re b�dzie gwarancj� naszego w�asnego u�wi�cenia, by r�wnie�

naszym udzia�em sta�a si� rado�� i zdumienia �wi�tego Piotra, gdy ujrzymy

dzia�anie �aski, kt�re doprowadzi�o nas do chwa�y wiecznej. Amen



x. Jan Jenkins, FSSPX

=========================
whiskey-yankee-papa-india-echo-romeo-delta-alfa-lima-alfa-juliet !!!

Data: 2014-07-06 13:25:55
Autor: u2
Kazanie na IV Niedziele po Zes³aniu Ducha ¦Wiêtego
W dniu 2014-07-06 12:48, Stachu Chebel pisze:
whiskey-yankee-papa-india-echo-romeo-delta-alfa-lima-alfa-juliet !!!


od kiedy ty heblik taki prohamerykanski:))))

--
Genera³ Skalski o ¿ydach w UB :
http://www.youtube.com/watch?v=ScSz0xY5W88

Data: 2014-07-06 04:34:06
Autor: Stachu Chebel
Kazanie na IV Niedziele po Zes³aniu Ducha ¦Wiêtego
W dniu niedziela, 6 lipca 2014 13:25:55 UTC+2 u¿ytkownik u2 napisa³:
W dniu 2014-07-06 12:48, Stachu Chebel pisze:

> whiskey-yankee-papa-india-echo-romeo-delta-alfa-lima-alfa-juliet !!!





od kiedy ty heblik taki prohamerykanski:))))



Boszsz...

Kazanie na IV Niedziele po Zes³aniu Ducha ¦Wiêtego

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona