Data: 2010-10-29 13:31:58 | |
Autor: Sailor | |
Kawasaki ER6-N silnik mocno sie grzeje | |
Witam,
Od dwoch dni pomykam prawie nowym (8,5 tys. km) Kawasaki ER6-N. Zastanawia mnie jedna rzecz. Bardzo mocno sie nagrzewa. Dzwonilem do 3 serwisow i w kazym otrzymalem _inna_ odpowiedz (to normalne/tak moze byc ale przy okazji nalezy sprawdzic/to nienormalne). Jak widac na dworze 5-8 stopni. Po przejechaniu kilku km z niewielka predkoscia obrotowa silnika 4-5 tys obr/min i okolo 40-90 km/h na postoju przy swiatlach wlacza mi sie wiatrak od chlodnicy. W trakcie jazdy chyba nie dziala (nie slysze go). Caly korpus silnika jest b. goracy. Sprawdzilem olej i poziom plynu chlodzacego. Termostat sie otwiera bo chlodnica jest b. goraca. Wszystkie rury z chlodziwem sa cieple i maja podobna temperature. Wskaznik FI nie pokazuje bledow w komputerze. Tak chyba nie powinno byc? Mojego starego Fazera musialem pilowac by nie tracil temperatury jak bylo zimno na dworze. Wiatrak mi sie wlaczal dopiero przy 30 stopniach na dworze i to sporadycznie. Moze ktos uzytkuje ER6-N i sie wypowie czy to normalne zachowanie, czy silnik sie nie przegrzeje i czy latem nie bedzie problemow? Sailor |
|
Data: 2010-10-30 14:53:59 | |
Autor: lesor | |
Kawasaki ER6-N silnik mocno sie grzeje | |
On 29 PaĽ, 13:31, Sailor wrote:
Witam, Moze zapowietrzony? Gratulacje :) -- pozdrawiam, lesor cb1300 Rossynant, C1125 Rucio |
|
Data: 2011-08-24 11:16:57 | |
Autor: dymins | |
Kawasaki ER6-N silnik mocno sie grzeje | |
Witam.
Chciałem spytać jak sytuacja wygl±da z twoim er-6, ponieważ ostatnio zacz±łem obserwować podobne oznaki. Motocykl zacz±ł się grzać mocniej, wiatrak wł±cza dużo szybciej, a od silnika aż się gor±co robi. Co prawda jest ciepło, ale nie miałem wcze¶niej takich problemów, a jeżdżę trzeci sezon. Może to subiektywne odczucie akurat, ciężko powiedzieć, może więcej w korkach się jeĽdzi itp. Tak samo jak pisałe¶ u ciebie chłodnica się nagrzewa, czyli termostat chyba nie uszkodzony, płyn jest na odpowiednim poziomie. My¶lałem może, że chłodnica zapchana, ale nie wygl±da, bo jest tylko lekko przykurzona. Może sprawa Cię już rozja¶niła od czasu kiedy pisałe¶ ten post, to może jakie¶ podpowiedzi w tym temacie ;-) -- Wysłano z czytnika ¦cigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/ |
|
Data: 2011-08-24 15:31:51 | |
Autor: Sailor | |
Kawasaki ER6-N silnik mocno sie grzeje | |
Witam,
Silnik caly czas grzeje sie dosc mocno. Efekt nieco zmniejszyl sie po wymianie oleju. Bylem w kilku _autoryzowanych_ serwisach Kawasaki. Rozbieznosc co do diagnozy jest 100%. Mniej wiecej polowa serwisantow twierdzila, ze wszystko jest w porzadku. Druga polowa, ze to powazna sprawa i wymaga serwisu. Pozostawia to pod znakiem zapytania fachowosc w/w serwisantow (tylko ktorej polowy?). Pojechalem wiec do sprzedawcy (komisu), w ktorym mieli kilka egzemplarzy motocykla Kawasaki ER6-N. Odpalilismy dwie sztuki. Zachowywaly sie identycznie jak moj. Zatem organoleptycznie stwierdzilismy, ze "ten typ tak ma" ;-) Potwierdzeniem moze tez byc fakt, iz w najnowszym roczniku ER6 producent montuje wieksze chlodnice. Zapewne sami doszli do wniosku, ze poprzednia wersja podowowala zbyt duze nagrzewanie sie silnika. Zrobilem od tego momentu okolo 5 tys km - sprzet dziala bez zarzutu. /pw W dniu 2011-08-24 13:16, dymins pisze: Witam. |
|
Data: 2011-08-25 05:38:24 | |
Autor: dymins | |
Kawasaki ER6-N silnik mocno sie grzeje | |
Dziękuję za odpowiedĽ.
Trochę mnie to uspokaja, chociaż przyznaję, że dziwi mnie fakt, że dwa lata nie miałem z tym problemów większych, a w tym roku jakbym mocniej się grzał. Chociaż problem to jaki¶ duży nie jest, bo sam sprzęt działa tak samo jak działał. Może to tylko taki zbieg okoliczno¶ci, bo więcej jeżdżę w korkach. Może panikuję, bo lubię mieć wszystko na 100% sprawne. Co do fachowo¶ci serwisów zakładanych jako Kawasaki to ja może nie będę się wypowiadać, ponieważ przeszedłem to w tamtym roku w Lublinie, aż musiałem interweniować u wła¶ciciela, bo osoby tam pracuj±ce kompletnie olewały temat przez 2 tygodnie. Najlepiej było by znaleĽć jak±¶ tani± chłodnicę z rozbitego nowego modelu i zamontować sobie w swoim. A tak w ogóle to powiem szczerze, na prawdę odpowiada mi ten motocykl i nie mam ochoty go zmieniać. Zwinny, nie za szeroki bo ma nisko wydech co jest dobre na miasto i pali "prawie" jak skuter :) -- Wysłano z czytnika ¦cigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/ |
|
Data: 2011-08-25 08:54:16 | |
Autor: Glub | |
Kawasaki ER6-N silnik mocno sie grzeje | |
On Thu, 25 Aug 2011 05:38:24 +0000 (UTC), dymins <dymins@_NOSPAM_interia.pl> wrote:
szeroki bo ma nisko wydech co jest dobre na miasto i pali "prawie"jak skuter :) O jakiej pojemno¶ci?;) -- Glub SW-T400 |
|
Data: 2011-08-25 07:22:08 | |
Autor: dymins | |
Kawasaki ER6-N silnik mocno sie grzeje | |
Mowa jest jest o kawasaki Er-6, wystarczy wrzucić to w wyszukiwarkę i już s± dane dostępne. 650 ccm. A z tym moim "prawie jak skuter" to nie ma co traktować tak za dosłownie. Chodziło mi o to, że upraszczaj±c to ¶rednio pali mi góra 5L na 100 km i to nie ma znaczenia praktycznie jaki styl jazdy przyjmę ;-) Glubnapisal On Thu, 25 Aug 2011 05:38:24 +0000 (UTC), dymins szeroki bo ma nisko wydech co jest dobre na miasto i pali "prawie"jak O jakiej pojemno¶ci?;) -- Wysłano z czytnika ¦cigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/ |
|
Data: 2011-08-25 10:17:52 | |
Autor: Glub | |
Kawasaki ER6-N silnik mocno sie grzeje | |
On Thu, 25 Aug 2011 07:22:08 +0000 (UTC), dymins <dymins@_NOSPAM_interia.pl> wrote:
Mowa jest jest o kawasaki Er-6, wystarczy wrzucić to w wyszukiwarkęi już s± dane dostępne. 650 ccm. Chodziło mi o pojemno¶ć skutera do ktorego porownujesz spalanie swojej Kawy. Burgman 650 i Silverwing 600 lubi± wypić raczej okolice 6L/100km A to moje to roznie: od 3.7 do 4.8 A arbitra sh125 to 3 nie przekracza:) -- Glub SW-T400 |
|
Data: 2011-08-25 10:48:59 | |
Autor: Kuczu | |
Kawasaki ER6-N silnik mocno sie grzeje | |
W dniu 2011-08-25 10:17, Glub pisze:
On Thu, 25 Aug 2011 07:22:08 +0000 (UTC), dymins Smutne. Buell XB12X - 4.7-5,7 litra. To pierwsze przy 2 osobach w gorach, to ostatnie przy predkosciach niedozwolonych w Polsce. A to wszystko przy 1203 ccm, 105 KM i 115 Nm. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X |
|
Data: 2011-08-25 11:05:27 | |
Autor: Glub | |
Kawasaki ER6-N silnik mocno sie grzeje | |
On Thu, 25 Aug 2011 10:48:59 +0200, Kuczu <qczu666@gmail.com> wrote:
Smutne. Buell XB12X - 4.7-5,7 litra. To pierwsze przy 2 osobach w gorach, to ostatnie przy predkosciach niedozwolonych w Polsce. A to wszystko przy 1203 ccm, 105 KM i 115 Nm. Ty sie mozesz cieszyc. Ja tylko troche martwić. -- Glub SW-T400 |
|
Data: 2011-08-25 11:13:37 | |
Autor: Kuczu | |
Kawasaki ER6-N silnik mocno sie grzeje | |
W dniu 2011-08-25 11:05, Glub pisze:
On Thu, 25 Aug 2011 10:48:59 +0200, Kuczu <qczu666@gmail.com> wrote: Jako ciekawostka: Sportster 1200 S - minimum 3.6, max. 4,6. W trasie, przy predkosciach nieprzepisowych. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X |
|
Data: 2011-08-25 11:58:09 | |
Autor: Nikanor | |
Kawasaki ER6-N silnik mocno sie grzeje | |
Dnia 25-08-2011 o 11:13:37 Kuczu <qczu666@gmail.com> napisał(a):
Smutne. Buell XB12X - 4.7-5,7 litra. To pierwsze przy 2 osobach w To się nie liczy. W górach co chwila się zjeżdża z górki. to ostatnie przy predkosciach niedozwolonych w Polsce. 140 kmh? wszystko przy 1203 ccm, 105 KM i 115 Nm. Jak bym nim podojeżdżał do pracy przez miesiąc, to by się okazało, że wciąga 8. Mnie to jakoś wszystko dużo pali: Skuter 125ccm - 3 Skuter 300ccm - ponad 4 DL650 - 6-7 TE630 - po mieście około 6, ale nie dotarty to go oszczędzam. Ile w polu to nawet nie wiem. Jako ciekawostka: Sportster 1200 S - minimum 3.6, max. 4,6. W trasie, przy predkosciach nieprzepisowych. E tam. Raz się rozpędzi a potem to już buju-buj. Nic dziwnego, że to takie oszczędne. -- Nikanor [TE630, SH300, DR350] |
|
Data: 2011-08-25 12:13:52 | |
Autor: Kuczu | |
Kawasaki ER6-N silnik mocno sie grzeje | |
W dniu 2011-08-25 11:58, Nikanor pisze:
Dnia 25-08-2011 o 11:13:37 Kuczu <qczu666@gmail.com> napisał(a): 150-160 kmh Jako ciekawostka: Sportster 1200 S - minimum 3.6, max. 4,6. W trasie, Ale to chyba kazdy pojazd tak ma ? -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X |
|
Data: 2011-08-25 12:25:40 | |
Autor: Don Pedro | |
Kawasaki ER6-N silnik mocno sie grzeje | |
W dniu 2011-08-25 11:58, Nikanor pisze:
to ostatnie przy predkosciach niedozwolonych w Polsce. 140 jest dozwolone w Polsce. Pozdr DP |
|
Data: 2011-08-25 12:40:48 | |
Autor: Nikanor | |
Kawasaki ER6-N silnik mocno sie grzeje | |
Dnia 25-08-2011 o 12:25:40 Don Pedro <no.fear@op.pl> napisał(a):
140 jest dozwolone w Polsce. Zaktualizowano bazę danych. Dziękować. -- Nikanor |
|
Data: 2011-08-25 12:43:35 | |
Autor: Kuczu | |
Kawasaki ER6-N silnik mocno sie grzeje | |
W dniu 2011-08-25 12:40, Nikanor pisze:
Dnia 25-08-2011 o 12:25:40 Don Pedro <no.fear@op.pl> napisał(a): Slaby z Ciebie kierowca skoro nie orientujesz sie w aktualnych przepisach. 140 na autostradach mozna u nas smigac juz od kilku miesiecy. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X |
|
Data: 2011-08-25 13:51:50 | |
Autor: Nikanor | |
Kawasaki ER6-N silnik mocno sie grzeje | |
Dnia 25-08-2011 o 12:43:35 Kuczu <qczu666@gmail.com> napisał(a):
Slaby z Ciebie kierowca skoro nie orientujesz sie w aktualnych przepisach. 140 na autostradach mozna u nas smigac juz od kilku miesiecy. Jakbyś wiedział ilu jeszcze przepisów nie znam/nie pamiętam/nie przestrzegam, to by ci się dopiero zjeżyło! Mnie to się tak jeżyło, że wyłysiałem. -- Nikanor [TE630, SH300, TE630] |
|
Data: 2011-08-25 13:31:32 | |
Autor: Bodzar | |
Kawasaki ER6-N silnik mocno sie grzeje | |
Jak bym nim podojeżdżał do pracy przez miesiąc, to by się okazało, żeJa jakoś też tak mam że jak mówią że pali od 6-8 to u mnie 8,5 a grubasem nie jestem |
|
Data: 2011-08-26 16:08:41 | |
Autor: Seba | |
Kawasaki ER6-N silnik mocno sie grzeje | |
Dnia Thu, 25 Aug 2011 11:58:09 +0200, Nikanor napisał(a):
Jak bym nim podojeżdżał do pracy przez miesi±c, to by się okazało, że wci±ga 8. Mnie to jako¶ wszystko dużo pali: Ty się ciesz - mi żonkowe 125 cm3 obudowane piaggio X8 wci±ga 3,5-4,5 l/100 km jeżdż±c po dużym mie¶cie. -- Pozdrawiam, Sebastian S. FZS 600 |
|
Data: 2011-08-28 23:01:29 | |
Autor: The_EaGle | |
Kawasaki ER6-N silnik mocno sie grzeje | |
W dniu 2011-08-25 11:58, Nikanor pisze:
Dnia 25-08-2011 o 11:13:37 Kuczu <qczu666@gmail.com> napisał(a): DL650 - 6-7 To u mnie trasa 60% miasto 40% spalanie ostatniego zbiornika wyszło 4.6 w DL650... W trasie do 120km/h licznikowych w mieście wolniej... Dodam że to K6 natomiast K9 kumpla na wyjezdzie w Chorwacji spalał o 0.1-0.2 mniej a jeździliśmy tak samo... mniej więcej... 6l to max jaki zanotowałem ale to było na autostradzie przy 160-180 które już należało do wybitnie nie przyjemnych dla tego motocykla...do takich prędkości jest DL1000... Pozdrawiam Rafał |