Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   Kawasaki ER6-N silnik mocno sie grzeje

Kawasaki ER6-N silnik mocno sie grzeje

Data: 2010-10-29 13:31:58
Autor: Sailor
Kawasaki ER6-N silnik mocno sie grzeje
Witam,

Od dwoch dni pomykam prawie nowym (8,5 tys. km) Kawasaki ER6-N. Zastanawia mnie jedna rzecz. Bardzo mocno sie nagrzewa. Dzwonilem do 3 serwisow i w kazym otrzymalem _inna_ odpowiedz (to normalne/tak moze byc ale przy okazji nalezy sprawdzic/to nienormalne).

Jak widac na dworze 5-8 stopni. Po przejechaniu kilku km z niewielka predkoscia obrotowa silnika 4-5 tys obr/min i okolo 40-90 km/h na postoju przy swiatlach wlacza mi sie wiatrak od chlodnicy. W trakcie jazdy chyba nie dziala (nie slysze go). Caly korpus silnika jest b. goracy.

Sprawdzilem olej i poziom plynu chlodzacego. Termostat sie otwiera bo chlodnica jest b. goraca. Wszystkie rury z chlodziwem sa cieple i maja podobna temperature. Wskaznik FI nie pokazuje bledow w komputerze.

Tak chyba nie powinno byc? Mojego starego Fazera musialem pilowac by nie tracil temperatury jak bylo zimno na dworze. Wiatrak mi sie wlaczal dopiero przy 30 stopniach na dworze i to sporadycznie.

Moze ktos uzytkuje ER6-N i sie wypowie czy to normalne zachowanie, czy silnik sie nie przegrzeje i czy latem nie bedzie problemow?

Sailor

Data: 2010-10-30 14:53:59
Autor: lesor
Kawasaki ER6-N silnik mocno sie grzeje
On 29 PaĽ, 13:31, Sailor wrote:
Witam,

Od dwoch dni pomykam prawie nowym (8,5 tys. km) Kawasaki ER6-N.
Zastanawia mnie jedna rzecz. Bardzo mocno sie nagrzewa. Dzwonilem do 3
serwisow i w kazym otrzymalem _inna_ odpowiedz (to normalne/tak moze byc
ale przy okazji nalezy sprawdzic/to nienormalne).

Jak widac na dworze 5-8 stopni. Po przejechaniu kilku km z niewielka
predkoscia obrotowa silnika 4-5 tys obr/min i okolo 40-90 km/h na
postoju przy swiatlach wlacza mi sie wiatrak od chlodnicy. W trakcie
jazdy chyba nie dziala (nie slysze go). Caly korpus silnika jest b. goracy.

Sprawdzilem olej i poziom plynu chlodzacego. Termostat sie otwiera bo
chlodnica jest b. goraca. Wszystkie rury z chlodziwem sa cieple i maja
podobna temperature. Wskaznik FI nie pokazuje bledow w komputerze.

Moze zapowietrzony?

Gratulacje :)

--
pozdrawiam, lesor
cb1300 Rossynant, C1125 Rucio

Data: 2011-08-24 11:16:57
Autor: dymins
Kawasaki ER6-N silnik mocno sie grzeje
Witam.

Chciałem spytać jak sytuacja wygl±da z twoim er-6, ponieważ ostatnio zacz±łem obserwować podobne oznaki. Motocykl zacz±ł się grzać mocniej, wiatrak wł±cza dużo szybciej, a od silnika aż się gor±co robi. Co prawda jest ciepło, ale nie miałem wcze¶niej takich problemów, a jeżdżę trzeci sezon. Może to subiektywne odczucie akurat, ciężko powiedzieć, może więcej w korkach się jeĽdzi itp. Tak samo jak pisałe¶ u ciebie chłodnica się nagrzewa, czyli termostat chyba nie uszkodzony, płyn jest na odpowiednim poziomie. My¶lałem może, że chłodnica zapchana, ale nie wygl±da, bo jest tylko lekko przykurzona.

Może sprawa Cię już rozja¶niła od czasu kiedy pisałe¶ ten post, to może jakie¶ podpowiedzi w tym temacie ;-)



--
Wysłano z czytnika ¦cigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/

Data: 2011-08-24 15:31:51
Autor: Sailor
Kawasaki ER6-N silnik mocno sie grzeje
Witam,

Silnik caly czas grzeje sie dosc mocno. Efekt nieco zmniejszyl sie po wymianie oleju.

Bylem w kilku _autoryzowanych_ serwisach Kawasaki. Rozbieznosc co do diagnozy jest 100%. Mniej wiecej polowa serwisantow twierdzila, ze wszystko jest w porzadku. Druga polowa, ze to powazna sprawa i wymaga serwisu. Pozostawia to pod znakiem zapytania fachowosc w/w serwisantow (tylko ktorej polowy?).

Pojechalem wiec do sprzedawcy (komisu), w ktorym mieli kilka egzemplarzy motocykla Kawasaki ER6-N. Odpalilismy dwie sztuki. Zachowywaly sie identycznie jak moj. Zatem organoleptycznie stwierdzilismy, ze "ten typ tak ma" ;-)

Potwierdzeniem moze tez byc fakt, iz w najnowszym roczniku ER6 producent montuje wieksze chlodnice. Zapewne sami doszli do wniosku, ze poprzednia wersja podowowala zbyt duze nagrzewanie sie silnika.

Zrobilem od tego momentu okolo 5 tys km - sprzet dziala bez zarzutu.

/pw




W dniu 2011-08-24 13:16, dymins pisze:
Witam.

Chciałem spytać jak sytuacja wygląda z twoim er-6, ponieważ ostatnio
zacząłem obserwować podobne oznaki. Motocykl zaczął się grzać mocniej,
wiatrak włącza dużo szybciej, a od silnika aż się gorąco robi. Co prawda
jest ciepło, ale nie miałem wcześniej takich problemów, a jeżdżę trzeci
sezon. Może to subiektywne odczucie akurat, ciężko powiedzieć, może
więcej w korkach się jeździ itp. Tak samo jak pisałeś u ciebie chłodnica
się nagrzewa, czyli termostat chyba nie uszkodzony, płyn jest na
odpowiednim poziomie. Myślałem może, że chłodnica zapchana, ale nie
wyglÄ…da, bo jest tylko lekko przykurzona.

Może sprawa Cię już rozjaśniła od czasu kiedy pisałeś ten post, to może
jakieĹ› podpowiedzi w tym temacie ;-)



--
Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/


Data: 2011-08-25 05:38:24
Autor: dymins
Kawasaki ER6-N silnik mocno sie grzeje
Dziękuję za odpowiedĽ.

Trochę mnie to uspokaja, chociaż przyznaję, że dziwi mnie fakt, że dwa lata nie miałem z tym problemów większych, a w tym roku jakbym mocniej się grzał. Chociaż problem to jaki¶ duży nie jest, bo sam sprzęt działa tak samo jak działał. Może to tylko taki zbieg okoliczno¶ci, bo więcej jeżdżę w korkach. Może panikuję, bo lubię mieć wszystko na 100% sprawne.

Co do fachowo¶ci serwisów zakładanych jako Kawasaki to ja może nie będę się wypowiadać, ponieważ przeszedłem to w tamtym roku w Lublinie, aż musiałem interweniować u wła¶ciciela, bo osoby tam pracuj±ce kompletnie olewały temat przez 2 tygodnie. Najlepiej było by znaleĽć jak±¶ tani± chłodnicę z rozbitego nowego modelu i zamontować sobie w swoim. A tak w ogóle to powiem szczerze, na prawdę odpowiada mi ten motocykl i nie mam ochoty go zmieniać. Zwinny, nie za szeroki bo ma nisko wydech co jest dobre na miasto i pali "prawie" jak skuter :)

--
Wysłano z czytnika ¦cigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/

Data: 2011-08-25 08:54:16
Autor: Glub
Kawasaki ER6-N silnik mocno sie grzeje
On Thu, 25 Aug 2011 05:38:24 +0000 (UTC), dymins <dymins@_NOSPAM_interia.pl> wrote:

szeroki bo ma nisko wydech co jest dobre na miasto i pali "prawie"
jak
skuter :)

O jakiej pojemno¶ci?;)

--
Glub SW-T400

Data: 2011-08-25 07:22:08
Autor: dymins
Kawasaki ER6-N silnik mocno sie grzeje

Mowa jest jest o kawasaki Er-6, wystarczy wrzucić to w wyszukiwarkę i już s± dane dostępne. 650 ccm. A z tym moim "prawie jak skuter" to nie ma co traktować tak za dosłownie. Chodziło mi o to, że upraszczaj±c to ¶rednio pali mi góra 5L na 100 km i to nie ma znaczenia praktycznie jaki styl jazdy przyjmę ;-)




Glubnapisal

On Thu, 25 Aug 2011 05:38:24 +0000 (UTC), dymins
<dymins@_NOSPAM_interia.pl> wrote:

szeroki bo ma nisko wydech co jest dobre na miasto i pali "prawie"
jak
skuter :)

O jakiej pojemno¶ci?;)



--
Wysłano z czytnika ¦cigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/

Data: 2011-08-25 10:17:52
Autor: Glub
Kawasaki ER6-N silnik mocno sie grzeje
On Thu, 25 Aug 2011 07:22:08 +0000 (UTC), dymins <dymins@_NOSPAM_interia.pl> wrote:
Mowa jest jest o kawasaki Er-6, wystarczy wrzucić to w wyszukiwarkę
i już
s± dane dostępne. 650 ccm.

Chodziło mi o pojemno¶ć skutera do ktorego porownujesz spalanie swojej Kawy.
Burgman 650 i Silverwing 600 lubi± wypić raczej okolice 6L/100km
A to moje to roznie: od 3.7 do 4.8

A arbitra sh125 to 3 nie przekracza:)

--
Glub SW-T400

Data: 2011-08-25 10:48:59
Autor: Kuczu
Kawasaki ER6-N silnik mocno sie grzeje
W dniu 2011-08-25 10:17, Glub pisze:
On Thu, 25 Aug 2011 07:22:08 +0000 (UTC), dymins
<dymins@_NOSPAM_interia.pl> wrote:
Mowa jest jest o kawasaki Er-6, wystarczy wrzucić to w wyszukiwarkę
i juĹĽ
są dane dostępne. 650 ccm.

Chodziło mi o pojemność skutera do ktorego porownujesz spalanie swojej
Kawy.
Burgman 650 i Silverwing 600 lubią wypić raczej okolice 6L/100km
A to moje to roznie: od 3.7 do 4.8

Smutne. Buell XB12X - 4.7-5,7 litra. To pierwsze przy 2 osobach w gorach, to ostatnie przy predkosciach niedozwolonych w Polsce. A to wszystko przy 1203 ccm, 105 KM i 115 Nm.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2011-08-25 11:05:27
Autor: Glub
Kawasaki ER6-N silnik mocno sie grzeje
On Thu, 25 Aug 2011 10:48:59 +0200, Kuczu <qczu666@gmail.com> wrote:
Smutne. Buell XB12X - 4.7-5,7 litra. To pierwsze przy 2 osobach w gorach, to ostatnie przy predkosciach niedozwolonych w Polsce. A to wszystko przy 1203 ccm, 105 KM i 115 Nm.

Ty sie mozesz cieszyc. Ja tylko troche martwić.

--
Glub SW-T400

Data: 2011-08-25 11:13:37
Autor: Kuczu
Kawasaki ER6-N silnik mocno sie grzeje
W dniu 2011-08-25 11:05, Glub pisze:
On Thu, 25 Aug 2011 10:48:59 +0200, Kuczu <qczu666@gmail.com> wrote:
Smutne. Buell XB12X - 4.7-5,7 litra. To pierwsze przy 2 osobach w
gorach, to ostatnie przy predkosciach niedozwolonych w Polsce. A to
wszystko przy 1203 ccm, 105 KM i 115 Nm.

Ty sie mozesz cieszyc. Ja tylko troche martwić.


Jako ciekawostka: Sportster 1200 S - minimum 3.6, max. 4,6. W trasie, przy predkosciach nieprzepisowych.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2011-08-25 11:58:09
Autor: Nikanor
Kawasaki ER6-N silnik mocno sie grzeje
Dnia 25-08-2011 o 11:13:37 Kuczu <qczu666@gmail.com> napisał(a):

Smutne. Buell XB12X - 4.7-5,7 litra. To pierwsze przy 2 osobach w
gorach,

To siÄ™ nie liczy. W gĂłrach co chwila siÄ™ zjeĹĽdĹĽa z gĂłrki.

to ostatnie przy predkosciach niedozwolonych w Polsce.

140 kmh?

wszystko przy 1203 ccm, 105 KM i 115 Nm.

Jak bym nim podojeĹĽdĹĽaĹ‚ do pracy przez miesiÄ…c, to by siÄ™ okazaĹ‚o, ĹĽe  wciÄ…ga 8. Mnie to jakoĹ› wszystko duĹĽo pali:

Skuter 125ccm - 3
Skuter 300ccm - ponad 4
DL650 - 6-7
TE630 - po mieĹ›cie okoĹ‚o 6, ale nie dotarty to go oszczÄ™dzam. Ile w polu  to nawet nie wiem.

Jako ciekawostka: Sportster 1200 S - minimum 3.6, max. 4,6. W trasie,  przy predkosciach nieprzepisowych.

E tam. Raz siÄ™ rozpÄ™dzi a potem to juĹĽ buju-buj. Nic dziwnego, ĹĽe to takie  oszczÄ™dne.

--
Nikanor [TE630, SH300, DR350]

Data: 2011-08-25 12:13:52
Autor: Kuczu
Kawasaki ER6-N silnik mocno sie grzeje
W dniu 2011-08-25 11:58, Nikanor pisze:
Dnia 25-08-2011 o 11:13:37 Kuczu <qczu666@gmail.com> napisał(a):

Smutne. Buell XB12X - 4.7-5,7 litra. To pierwsze przy 2 osobach w
gorach,

To siÄ™ nie liczy. W gĂłrach co chwila siÄ™ zjeĹĽdĹĽa z gĂłrki.

to ostatnie przy predkosciach niedozwolonych w Polsce.

140 kmh?

150-160 kmh



Jako ciekawostka: Sportster 1200 S - minimum 3.6, max. 4,6. W trasie,
przy predkosciach nieprzepisowych.

E tam. Raz się rozpędzi a potem to już buju-buj. Nic dziwnego, że to
takie oszczędne.

Ale to chyba kazdy pojazd tak ma ?


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2011-08-25 12:25:40
Autor: Don Pedro
Kawasaki ER6-N silnik mocno sie grzeje
W dniu 2011-08-25 11:58, Nikanor pisze:
to ostatnie przy predkosciach niedozwolonych w Polsce.

140 kmh?

140 jest dozwolone w Polsce.

Pozdr
DP

Data: 2011-08-25 12:40:48
Autor: Nikanor
Kawasaki ER6-N silnik mocno sie grzeje
Dnia 25-08-2011 o 12:25:40 Don Pedro <no.fear@op.pl> napisał(a):
140 jest dozwolone w Polsce.

Zaktualizowano bazę danych. Dziękować.

--
Nikanor

Data: 2011-08-25 12:43:35
Autor: Kuczu
Kawasaki ER6-N silnik mocno sie grzeje
W dniu 2011-08-25 12:40, Nikanor pisze:
Dnia 25-08-2011 o 12:25:40 Don Pedro <no.fear@op.pl> napisał(a):
140 jest dozwolone w Polsce.

Zaktualizowano bazę danych. Dziękować.


Slaby z Ciebie kierowca skoro nie orientujesz sie w aktualnych przepisach. 140 na autostradach mozna u nas smigac juz od kilku miesiecy.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2011-08-25 13:51:50
Autor: Nikanor
Kawasaki ER6-N silnik mocno sie grzeje
Dnia 25-08-2011 o 12:43:35 Kuczu <qczu666@gmail.com> napisał(a):

Slaby z Ciebie kierowca skoro nie orientujesz sie w aktualnych  przepisach. 140 na autostradach mozna u nas smigac juz od kilku miesiecy.

JakbyĹ› wiedziaĹ‚ ilu jeszcze przepisĂłw nie znam/nie pamiÄ™tam/nie  przestrzegam, to by ci siÄ™ dopiero zjeĹĽyĹ‚o!

Mnie to się tak jeżyło, że wyłysiałem.

--
Nikanor [TE630, SH300, TE630]

Data: 2011-08-25 13:31:32
Autor: Bodzar
Kawasaki ER6-N silnik mocno sie grzeje
Jak bym nim podojeżdżał do pracy przez miesiąc, to by się okazało, że
wciÄ…ga 8. Mnie to jakoĹ› wszystko duĹĽo pali:
Ja jakoĹ› teĹĽ tak mam ĹĽe jak mĂłwiÄ… ĹĽe pali od 6-8 to u mnie 8,5 a grubasem nie jestem

Data: 2011-08-26 16:08:41
Autor: Seba
Kawasaki ER6-N silnik mocno sie grzeje
Dnia Thu, 25 Aug 2011 11:58:09 +0200, Nikanor napisał(a):

Jak bym nim podojeżdżał do pracy przez miesi±c, to by się okazało, że  wci±ga 8. Mnie to jako¶ wszystko dużo pali:

Skuter 125ccm - 3

Ty się ciesz - mi żonkowe 125 cm3 obudowane piaggio X8 wci±ga 3,5-4,5
l/100 km jeżdż±c po dużym mie¶cie.


--
Pozdrawiam,
Sebastian S.
FZS 600

Data: 2011-08-28 23:01:29
Autor: The_EaGle
Kawasaki ER6-N silnik mocno sie grzeje
W dniu 2011-08-25 11:58, Nikanor pisze:
Dnia 25-08-2011 o 11:13:37 Kuczu <qczu666@gmail.com> napisał(a):

DL650 - 6-7

To u mnie trasa 60% miasto 40% spalanie ostatniego zbiornika wyszło 4.6 w DL650... W trasie do 120km/h licznikowych w mieście wolniej...

Dodam  ĹĽe to K6 natomiast K9 kumpla na wyjezdzie w Chorwacji spalaĹ‚ o 0.1-0.2 mniej a jeĹşdziliĹ›my tak samo... mniej wiÄ™cej...

6l to max jaki zanotowałem ale to było na autostradzie przy 160-180 które już należało do wybitnie nie przyjemnych dla tego motocykla...do takich prędkości jest DL1000...

Pozdrawiam
Rafał

Kawasaki ER6-N silnik mocno sie grzeje

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona