Data: 2015-11-05 13:33:18 | |
Autor: Smok Eustachy | |
Katastrofa A321 Metrojet EI-ETJ | |
Rozbił się Airbus i na grupie głucha cisza? Tym bardziej, że informacje ze strony:
http://www.pasazer.com/news/28282/rozbil,sie,airbus,a321,rosyjskiej,linii,metrojet.html są niewiarygodne. Zgodnie z załącznikiem Rosja może przesłać jednego akredytowanego. A gdzie odczytują czarne skrzynki? http://www.defence24.pl/270712,co-przerwalo-lot-rosyjskiego-airbusa-nad-synajem |
|
Data: 2015-11-05 06:13:23 | |
Autor: TJ_Blues | |
Katastrofa A321 Metrojet EI-ETJ | |
On Thursday, November 5, 2015 at 7:33:20 AM UTC-5, Smok Eustachy wrote:
Rozbi³ siê Airbus... A gdzie odczytuj± czarne skrzynki? W Egipcie. Urzad Lotnictwa Cywilnego Egiptu moze tez zlecic ekspertyzy u producenta. I nie bedzie to Rosja :-) |
|
Data: 2015-11-05 15:32:14 | |
Autor: J.F. | |
Katastrofa A321 Metrojet EI-ETJ | |
U¿ytkownik "TJ_Blues" napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:b99fc4c7-7513-4288-bcd8-33ff6d90a0b5@googlegroups.com...
On Thursday, November 5, 2015 at 7:33:20 AM UTC-5, Smok Eustachy wrote: Rozbi³ siê Airbus... W Egipcie. A Egipt dysponuje odpowiednim sprzetem ? Airbus popularny samolot, to moze i dysponuje, ale tak w ogolnosci trudno podejrzewac, aby odpowiedni Urzad w kazdym kraju posiadal sprzet do wszystkich samolotow. Czy te skrzynki sa teraz na tyle zunifikowane, ze interfejs jest standardowy i jednym mozna odczytac z Airbusow, Benkow i Tupolewow ? Urzad Lotnictwa Cywilnego Egiptu moze tez zlecic ekspertyzy u A jakby to byl Tupolew ? :-) J. |
|
Data: 2015-11-05 08:10:32 | |
Autor: TJ_Blues | |
Katastrofa A321 Metrojet EI-ETJ | |
On Thursday, November 5, 2015 at 9:32:21 AM UTC-5, J.F. wrote:
U¿ytkownik "TJ_Blues" napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:b99fc4c7-7513-4288-bcd8-33ff6d90a0b5@googlegroups.com... Urzad nie musie posiadac takiego sprzetu. Ale posiadaja go punkty serwisowe producenta *certyfikowane* przez dany urzad. > Urzad Lotnictwa Cywilnego Egiptu moze tez zlecic ekspertyzy u Ale to nie byl tupolew:-) A jakby byl, to rejestratory moglyby byc badane w Rosji *po* przebadaniu przez Egipcjan. Lub w sytuacju, gdyby Egipt nie dysponowal sprzetem do ich odczytu. Warto tu wspomniec o katastrofie Tu-134 w RPA, w ktorej zginal prezydent Mozambiku. RPA bylo panstwem prowadzacym sledztwo i nie spieszyli sie z przekazanie skrzynek Mozambikowi. cheers |
|
Data: 2015-11-05 18:07:33 | |
Autor: J.F. | |
Katastrofa A321 Metrojet EI-ETJ | |
U¿ytkownik "TJ_Blues" napisa³ w wiadomo¶ci
On Thursday, November 5, 2015 at 9:32:21 AM UTC-5, J.F. wrote: >> Rozbi³ siê Airbus... Urzad nie musie posiadac takiego sprzetu. Ale posiadaja go punkty serwisowe Hm, w tym i sprzet do odczytu skrzynek ? To raczej przekracza standardowe dzialania serwisowe. No i niekoniecznie taki punkt musi w Egipcie byc, choc to spore panstwo i turystyczne, to pewnie jest. Warto tu wspomniec o katastrofie Tu-134 w RPA, w ktorej zginal prezydent No ba, jakby u nas nie brakowalo spraw, ktore sie ciagna latami, a w tym czasie dowody oczywiscie do dyspozycji prokuratury/sadu. J. |
|
Data: 2015-11-05 09:51:30 | |
Autor: TJ_Blues | |
Katastrofa A321 Metrojet EI-ETJ | |
On Thursday, November 5, 2015 at 12:07:43 PM UTC-5, J.F. wrote:
U¿ytkownik "TJ_Blues" napisa³ w wiadomo¶ci Hm, w tym i sprzet do odczytu skrzynek ? To raczej przekracza standardowe dzialania serwisowe. OK. Powiedzmy, ze nie mieli sprzetu na miejscu. Co jednak stoi na przeszkodzie by go sciagnac z Francji do punktu serwisowego Airbusa? No i niekoniecznie taki punkt musi w Egipcie byc, choc to spore panstwo i turystyczne, to pewnie jest. Nie mowie o punkcie, w ktorym przeprowadza sie inspekcje strukturalne i wymiany silnikow. Mowie o normalnym punkcie serwisowym, prowadzacym rutynowe przeglady i wymiany np. plynow. Czy myslisz, ze robi sie to "na oko" we wspolczesnych liniowcach? Wg. mnie podpina sie do portu diagnostycznego i ciagnie cala mase danych do lokalnego komputerka. cheers |
|
Data: 2015-11-05 19:13:59 | |
Autor: Marek | |
Katastrofa A321 Metrojet EI-ETJ | |
On Thu, 5 Nov 2015 18:07:33 +0100, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Hm, w tym i sprzet do odczytu skrzynek ? To raczej przekracza standardowe dzialania serwisowe. Dlaczego zakładasz że musi być sprzęt na miejscu? Wg przepisów odczyt/dochodzenie ma być na miejscu, po prostu przyjeżdża przedstawiciel producenta (tutaj Airbusa) z walizką zawierającą "czytnik". -- Marek |
|
Data: 2015-11-05 19:34:14 | |
Autor: J.F. | |
Katastrofa A321 Metrojet EI-ETJ | |
Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:almarsoft.2967105341825180166@news.neostrada.pl...
On Thu, 5 Nov 2015 18:07:33 +0100, "J.F." Hm, w tym i sprzet do odczytu skrzynek ? To raczej przekracza standardowe dzialania serwisowe. Dlaczego zakładasz że musi być sprzęt na miejscu? Wg przepisów odczyt/dochodzenie ma być na miejscu, po prostu przyjeżdża przedstawiciel producenta (tutaj Airbusa) z walizką zawierającą "czytnik". Oczywiscie moze tak byc, ale: -Airbus moze odpowiedziec, ze go nie interesuje (ok, dostanie zakaz lotow w Egipcie to przestanie sie wyglupiac), -Airbus moze odpowiedziec, ze czytnik przekracza rozmiar walizki i zaprasza do laboratorium w Paryzu, -ale czy takiemu przedstawicielowi mozna wierzyc ? Odczyta nie wiadomo co, przekaze nie wiadomo co, a moze jeszcze zawartosc pamieci w skrzynce zmodyfikuje :-) W smolenskiej sprawie TAWS pojechal jednak do Ameryki, a rejestrator ATM wydano nam szybko i bezposrednio ... J. |
|
Data: 2015-11-05 21:16:15 | |
Autor: Robert Tomasik | |
Katastrofa A321 Metrojet EI-ETJ | |
W dniu 05-11-15 o 19:34, J.F. pisze:
Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup Gdybyśmy zakładali, że wszyscy biegli tylko czyhają, by kłamać, to nie dałoby się żadnego postępowania przeprowadzić. Przywiezienie urządzenia do Egiptu i tak nic nie zmienia, bo przecież może tam program coś zmieniający. Zauważ, że tych czarnych skrzynek jest więcej i wysyła się je w różne miejsca. Jak ktoś coś i pokombinuje, to nie będzie to współgrało z innymi wynikami. Mamy radary, satelity. Nikt nie będzie ryzykował fałszowania wyniku, bo nie dość, ze utraciłby akredytację, to jeszcze wyszłoby tak, jak z Volkswagenem i pomiarami spalin. Straty ujawnienia choćby jednego takiego oszustwa byłyby niepowetowane. Samoloty utraciłyby prawo lotów pewnie wszędzie, a to bankructwo dla producenta. Odpowiedzialność karna za sfałszowanie dokumentów, ale w razie udowodnienia, że z tego powodu doszło do kolejnej katastrofy i odpowiedzialność za śmierć kilkuset osób. Nie, takich numerów nikt celowo nie odwali. |
|
Data: 2015-11-06 09:15:38 | |
Autor: J.F. | |
Katastrofa A321 Metrojet EI-ETJ | |
Użytkownik "Robert Tomasik" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:563bb915$0$659$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 05-11-15 o 19:34, J.F. pisze: Dlaczego zakładasz że musi być sprzęt na miejscu? Wg przepisów-ale czy takiemu przedstawicielowi mozna wierzyc ? Gdybyśmy zakładali, że wszyscy biegli tylko czyhają, by kłamać, to nie dałoby się żadnego postępowania przeprowadzić. No wiesz - Airbusowi zalezy na tym, zeby wypadek byl nie z jego winy :-) Bodajze w Warszawie bylo tak, ze kierowca mercedesa wjechal w tlum, i tlumaczyl ze hamowal, ale hamulce nie dzialaly. Policja potraktowala sprawe powaznie i przekazala auto do badan ... Mercedesowi. Ktory stwierdzil ze usterki zadnej nie stwierdzil :-) Przywiezienie urządzenia do Egiptu i tak nic nie zmienia, bo przecież może tam program coś zmieniający. Dokladnie. Zauważ, że tych czarnych skrzynek jest więcej i wysyła się je w różne miejsca. Jak ktoś coś i pokombinuje, to nie będzie to współgrało z innymi wynikami. Mamy radary, satelity. Nikt nie będzie ryzykował fałszowania wyniku, bo nie dość, ze utraciłby akredytację, to jeszcze wyszłoby tak, jak z Volkswagenem i pomiarami spalin. No i zobaczymy jak to sie skonczy - VW jest za duzy, zeby pasc, choc akurat w USA moga sobie na to pozwolic :-) Technicznie tez nie takie trudne - mozna np skasowac ostatnie 5 minut, wszystko sie bedzie zgadzac, a dalej niewiadoma ... Straty ujawnienia choćby jednego takiego oszustwa byłyby niepowetowane. Samoloty utraciłyby prawo lotów pewnie wszędzie, a to bankructwo dla producenta. Odpowiedzialność karna za sfałszowanie dokumentów, ale w razie udowodnienia, że z tego powodu doszło do kolejnej katastrofy i odpowiedzialność za śmierć kilkuset osób. Ale ekspert pojechal i jest poza jurysdykcja kraju :-) Nie, takich numerów nikt celowo nie odwali. No chyba, ze wczesniej sie przygotowal. J. |
|
Data: 2015-11-06 23:08:12 | |
Autor: Robert Tomasik | |
Katastrofa A321 Metrojet EI-ETJ | |
W dniu 06-11-15 o 09:15, J.F. pisze:
Ale czy za wszelką cenę?No wiesz - Airbusowi zalezy na tym, zeby wypadek byl nie z jego winy :-)Gdybyśmy zakładali, że wszyscy biegli tylko czyhają, by kłamać, to nieDlaczego zakładasz że musi być sprzęt na miejscu? Wg przepisów-ale czy takiemu przedstawicielowi mozna wierzyc ? Bodajze w Warszawie bylo tak, ze kierowca mercedesa wjechal w tlum, i I sądzisz, że jakby stwierdził, to by to tuszował? Pomyśl, co by było, jakby dwa tygodnie później inny samochód wpadł w tłum, a biegły - inny - twierdził, że nie dość, ze coś było spaprane w samochodzie (bywa), to jeszcze serwis wydał fałszywą opinię?
Na mój nos wybuchła bomba - ale to tylko mój "nos". Błędy w systemie ochrony lotniska załadunku, albo celowe działanie służb specjalnych. Choć znając historię Rosji trochę bez sensu. Cenię Putina za to, że z terrorystami nie negocjuje. Może i faktycznie zginęło przez to wielu zakładników, ale uważam, że tą taktyką uratował znacznie więcej istnień. Inaczej biorąc pod uwagę uwarunkowania geopolityczne tam co chwile jakiś idiota by się wysadzał wspólnie z przechodniami.
Ja, to sadzę, że kluczowe będzie kilkadziesiąt sekund. Ale same skrzynki, to nie wszystko. Przecież będą badali szczątki. Wybuchu nie ukryjesz.
Znasz kraj, który będzie krył osobę odpowiedzialną za kilka kolejnych katastrof poprzez sfałszowanie ekspertyzy? Bo ja nie. Nawet Arabowi w końcu wydali sprawców wysadzenia nad Szkocją samolotu.
Czyli producent celowo tak zbudował samolot, by się rozpadał w powietrzu? Czy nie dostrzegasz w tym lekkiej paranoi? |
|
Data: 2015-11-06 00:20:53 | |
Autor: Marek | |
Katastrofa A321 Metrojet EI-ETJ | |
Odczytany jest już FDR. Nie zawiera nic szczególnego oprócz normalnych parametrów lotu, po których zapis nagle się urywa. Robi się ciekawie, szczególnie że chodzą plotki o drugim Rosyjskim samolocie z turystami, który też ma wkrótce spaść.
Kiedy spadł MH-17 na jednym z forum lotniczycm ktoś żartował (chyba), że będzie odwet. Przy okazji krytykuje się brak rzetelnej kontroli na lotniskach w Egipcie, przez co podrzucenie czegokolwiek w bagażu było bardzo proste. To fakt, arogancja pracowników tam po prostu powala. Kilka lat temu w Hurghadzie już w strefie oczekiwania na "boarding" kręcili się jakieś szemrane persony (żeby nie powiedzieć lumpki) nie wyglądające na pracowników lotniska i żądające bezczelnie napiwku za przekroczenie progu toalety, przy wejściu której był napis "no tipping" (sic). Pokazałem jednemu ten napis obok to zabulgotał tylko. Ale to nic. Przy nadawaniu bagażu musiałem dopłacić za nadbagaż. Oczywiście przy nadawaniu znowu kręcą się ci sami co przy toaletach. Podaje kasę za nadbagaż "kasjerowi" a ten po prostu przekazuje ją takiemu stojącemu obok "lumpkowi" (przepraszam za określenie ale nic innego mi nie przychodzi do głowy). No szlag mnie trafił. To tak w temacie sensowności płacenia tam za nadbagaż. -- Marek |
|
Data: 2015-11-06 09:08:35 | |
Autor: J.F. | |
Katastrofa A321 Metrojet EI-ETJ | |
Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:almarsoft.3935991928036283109@news.neostrada.pl...
Odczytany jest już FDR. Nie zawiera nic szczególnego oprócz normalnych parametrów lotu, po których zapis nagle się urywa. Robi się ciekawie, szczególnie że chodzą plotki o drugim Rosyjskim samolocie z turystami, który też ma wkrótce spaść. Ale w tym przypadku ... odwet za Syrie ? Przy okazji krytykuje się brak rzetelnej kontroli na lotniskach w Egipcie, przez co podrzucenie czegokolwiek w bagażu było bardzo proste. No, ale kto skontroluje kontrolujacych ? J. |
|
Data: 2015-11-06 09:45:19 | |
Autor: Marek | |
Katastrofa A321 Metrojet EI-ETJ | |
On Fri, 6 Nov 2015 09:08:35 +0100, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
No, ale kto skontroluje kontrolujacych ? Tam? Nikt, to taka kultura, nie sądzę, że ta katastrofa (jeśli się okaże, że była to bomba podłożona w SSH z powodów zaniedbań ochrony) cokolwiek tam zmieni na dłuższą metę. Trzeba liczyć na szczęście, że nie będzie się ofiarą takich zaniedbań. -- Marek |
|
Data: 2015-11-06 23:12:58 | |
Autor: Robert Tomasik | |
Katastrofa A321 Metrojet EI-ETJ | |
W dniu 06-11-15 o 00:20, Marek pisze:
Odczytany jest już FDR. Nie zawiera nic szczególnego oprócz normalnych Zaprzestali lotów prewencyjnie. Kiedy spadł MH-17 na jednym z forum lotniczycm ktoś żartował (chyba), że Czyli podejrzewamy holenderskie służby specjalne o powodowanie katastrof lotniczych rosyjskich samolotów krajach arabskich w odwet za zestrzelenie ich samolotu nad Ukrainą? Czy aby to nie jest jakaś przesada lekka? Ja wiem, ze od pracy w służbach specjalnych można ucierpieć na psychice, ale to chyba gruba przesada. Przy okazji krytykuje się brak rzetelnej kontroli na lotniskach w I to może być jakaś przyczyna. Choć podobno - ale w przelocie słyszałem w TELEEXPRES-ie - ten samolot nie zabierał żadnych bagaży tylko podręczny. Nie znam się. Innym samolotem walizki wozili, czy coś się dziennikarzowi pomerdało. |
|
Data: 2015-11-07 09:34:49 | |
Autor: Marek | |
Katastrofa A321 Metrojet EI-ETJ | |
On Fri, 6 Nov 2015 23:12:58 +0100, Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> wrote:
I to może być jakaś przyczyna. Choć podobno - ale w przelociesłyszałem w TELEEXPRES-ie - ten samolot nie zabierał żadnych bagaży tylko podręczny. Nie znam się. Innym samolotem walizki wozili, czy cośsię dziennikarzowi pomerdało. To po wypadku inne linie przestaly zabierać. Ten co b się rozbił miał, są fotki jak żołnierze pilnują stos dużych bagaży. -- Marek |
|
Data: 2015-11-17 01:06:45 | |
Autor: Bruno | |
Katastrofa A321 Metrojet EI-ETJ | |
W dniu czwartek, 5 listopada 2015 13:33:20 UTC+1 u¿ytkownik Smok Eustachy napisa³:
Rozbi³ siê Airbus i na grupie g³ucha cisza? "Przyczyn± katastrofy rosyjskiego samolotu na Synaju by³ wybuch ³adunku domowej roboty o sile ra¿enia odpowiadaj±cej do 1 kg trotylu - poinformowa³ szef rosyjskiej Federalnej S³u¿by Bezpieczeñstwa (FSB) Aleksandr Bortnikow. Jak doda³, na szcz±tkach rozbitego samolotu znaleziono ¶lady materia³ów wybuchowych produkcji zagranicznej." http://www.tvn24.pl/fsb-przyczyna-katastrofy-airbusa-na-synaju-byl-zamach,595120,s.html -- Bruno |