Data: 2016-08-16 19:00:16 | |
Autor: W | |
KK Citi i paypass. | |
wiatrak wystukał, co następuje:
Przysłali mi nową KK z Citi. Na starej miałem wyłączony paypass, bo akurat do tej karty nie chcę i nie potrzebuję . Wystarczyła wtedy jedna rozmowa telefoniczna na Citiphone. Napisać zgłoszenie via przeglądarkowe międzymordzie? jak będzie potrzeba to odzwonią? |
|
Data: 2016-08-16 21:58:56 | |
Autor: wiatrak | |
KK Citi i paypass. | |
W dniu 2016-08-16 o 21:00, W pisze:
wiatrak wystukał, co następuje: Zamiast najpierw przeczytać dołączoną ulotkę to zawracam głowę grupowiczom. "Funkcję płatności zbliżeniowej dla Twojej karty możesz wyłączyć w Citibank Online lub za pośrednictwem Citiphone." |
|
Data: 2016-08-16 14:36:06 | |
Autor: Dawid Rutkowski | |
KK Citi i paypass. | |
Skoro już samokrytykę złożyłeś, to może jeszcze pognębię - w ogóle sprawdziłeś, czy pikaczu na tej karcie działa ?
Tzn. aktywowałeś nową kartę i pikaczem zapłaciłeś ? Bo np. to, że można sobie dane telefonem odczytać nie oznacza, że da się zapłacić - da się odczytać np, z nieaktywnej karty, bez wyjmowania z koperty - także każdy listonosz może poznać numer i datę ważności karty. Jeden znany mi wyjątek - popierdółka VW bank - przysyłają karty naprawdę z "wyłączonym" pikaczu - nie da się odczytać danych karty. Sprawdź też, jak wygąda odczyt telefonem starej karty - bo zakładam, że sprawdzałeś, że pikaczem płacić się nie da. Teoretycznie wznowiona karta powinna mieć taki sam stan pikacza jak kończąca ważność, ale tutaj rzeczywiście trzeba bałaganu w banku pilnować. Co do citiphone - nie wyłączasz go w całości, jedynie obsługę przez konsultanta czynności, które można samemu wykonać w "automatycznym bankierze" albo w ST (i to chyba tak jest, że jak o to poprosisz, to odmówią - i nie będzie tak, że "po cichutku" płatną obsługę włączą - ale z tym oczywiście też ostrożnie ;). ZTCP to aktywować nowej karty bez konsultanta się nie da, nie wiem, jak z wznowioną, bo jeszcze nie praktykowałem. Np. na pewno na citiphone niezależnie od opłaty działa zastrzeganie kart ;> Ale oprócz tego wiele dyspozycji - w tym wyłącznie pikaczu - można załatwić składając dyspozycję pocztą wewnętrzną w ST. A ta nowa karta, przysłana w wyprzedzeniem (choć 3 miesiące to nie tak dużo, gorsze byłoby pozostawienie klienta bez karty w razie jakichś problemów z doręczeniem - mi pan z deutsche bank opowiadał, że mieli taką akcję, że główna karta dochodziła, ale dodatkowa, wysyłana na ten sam adres, 3 razy zginęła i w końcu trzeba było umówić odbiór osobisty w oddziale - co mnie z resztą dziwi, że nie jest choćby dostępną opcją, choć powinno być powszechną), ma datę ważności starej karty + 3 lata czy może o te 3 miesiące mniej ? |
|
Data: 2016-08-17 05:09:46 | |
Autor: wiatrak | |
KK Citi i paypass. | |
ZTCP to aktywować nowej karty bez konsultanta się nie da, nie wiem, jak z wznowioną, bo jeszcze nie praktykowałem. Da się, da się: https://www.citibankonline.pl/citigold/polish/Main/movie_rejestracja.htm |
|
Data: 2016-08-17 15:20:18 | |
Autor: wiatrak | |
KK Citi i paypass. | |
Zastosowałem się do rad Banku i po zalogowaniu napisałem do nich: "W dniu 16.08.2016 aktywowałem nową kartę xxxxxxxx przesłaną mi przez Bank w miejsce karty tracącej ważność. Na poprzedniej karcie miałem wyłączoną funkcję zbliżeniową. Proszę o wyłączenie funkcji płatności zbliżeniowej również na nowo aktywowanej karcie." Dostałem szybciutko ODPOWIEDŹ!!!! :) KURIOZUM !!!!!! "Szanowny Panie, Uprzejmie informuję, że w związku z brakiem możliwości weryfikacji oraz potwierdzenia dyspozycji, zmiana numeru telefonu nie może być zrealizowana. Jednocześnie informuję, że dyspozycja może zostać złożona w jednym z oddziałów Citi Handlowy lub przesłana w formie pisemnej. W przypadku formy pisemnej, proszę o przesłanie dyspozycji zawierającej poświadczenie Pana podpisu przez notariusza. Korespondencję należy kierować na następujący adres: Citi Handlowy Bank Handlowy w Warszawie S.A. Regionalne Centrum Rozliczeń w Olsztynie Biuro Obsługi Rachunków Klientów Detalicznych Ul. Pstrowskiego 16 10-602 Olsztyn W przypadku dodatkowych pytań zachęcam do kontaktu z Bankiem poprzez Serwis Bankowości Internetowej Citibank Online Z poważaniem, Exxxxxx xxxx Specjalista ds. Usług Transakcyjnych Biuro Obsługi Rachunków Klientów Detalicznych Citi Handlowy |
|
Data: 2016-08-17 07:14:29 | |
Autor: Dawid Rutkowski | |
KK Citi i paypass. | |
Ciekawostka, pili coś czy rozjechała im się baza poczty ?
Przypomina mi się akcja z "rozdzielaniem bazy i www" w mBąku, gdzie przelew z pensją miałem opisany jako od kogoś z Częstochowy... |
|
Data: 2016-08-17 19:23:22 | |
Autor: wiatrak | |
KK Citi i paypass. | |
W dniu 2016-08-17 o 16:14, Dawid Rutkowski pisze:
Ciekawostka, pili coś czy rozjechała im się baza poczty ? Wkurzyli mnie strasznie. Zadzwoniłem na 19009. Miła pani po wysłuchaniu mojego wściekłego monologu i po weryfikacji poinformowała mnie, ze podobno wysłano do mnie inną odpowiedź, której ja nie widzę, a widzę w systemie tą która wysłano chyba do kogo innego. A w ogóle to w Citi jest tak, ze nowy plastik nie zmienia ustawień w ich systemie. Nowa karta także nie pójdzie zbliżeniowo. Sprawdziłem dziś, jest OK. Ale skąd mogłem to wiedzieć. W T-mobilu jak przysłali nową kartę to była zbliżeniowość aktywna, choć na starej była zablokowana. Co bank to obyczaj. |
|
Data: 2016-08-18 03:44:31 | |
Autor: Dawid Rutkowski | |
KK Citi i paypass. | |
W dniu środa, 17 sierpnia 2016 19:23:31 UTC+2 użytkownik wiatrak napisał:
Wkurzyli mnie strasznie. Zadzwoniłem na 19009. Miła pani po wysłuchaniu mojego wściekłego monologu i po weryfikacji poinformowała mnie, ze podobno wysłano do mnie inną odpowiedź, której ja nie widzę, a widzę w systemie tą która wysłano chyba do kogo innego. I co, uporządkowało się coś z tymi wiadomościami ? Albo pani chociaż przczytała Ci tą wiadomość, którą powinieneś zobaczyć ? Bo jeśli w wiadomości było napisane: "zgodnie z prośbą wyłączyliśmy pikacza" i zrobiłeś tak: 1) po napisaniu wiadomości, a przed sprawdzeniem, czy pikacz działa, zapłaciłeś stykowo albo włożyłeś kartę do bankomatu, 2) po napisaniu wiadomości pierwszą operacją była próba płatności pikaczu - ale akurat w POSie, który zawsze - albo akurat w tym wypadku - zrobił pikaczu on-line, 3) w ogóle była to pierwsza transakcja nową kartą, to nie da się stwierdzić, czy domyślnym ustawieniem nowej karty było włączone czy wyłączone pikaczu. Dałoby się to stwierdzić jedynie w takim scenariuszu: 1) nic do banku nie piszemy, 2) pierwsza płatność nową kartą stykowa (może być też wsadzenie w bankomat) - bo inna nie pójdzie, sam to testowałem - jak nówką pikniemy to terminal każe wsadzić do czytnika, 3) i dopiero przy drugiej płatności próbujemy pikaczem - i to pokazuje, czy domyślnie był włączony czy wyłączony. Ale skąd mogłem to wiedzieć. W T-mobilu jak przysłali nową kartę to była zbliżeniowość aktywna, choć na starej była zablokowana. Hmm, branie przykładu z synca/różowiaka to strategia jednak nadmiernie pesymistyczna, tak by się żyć w ogóle nie dało, citi to jednak nieco większa kulturka, szczególnie w dziedzinie kart. |
|